- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes

Edit: Ooooh Los Hongos, google bracht me bij iets heel anders toen ik op Longos zocht en hem niet direct kon vinden maar zag de datum (paar jaar terug) niet. Blijkbaar is er ook een film van een paar jaar geleden die zo heet. 
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Ja de meeste zalen zijn behoorlijk vol tot helemaal vol. Bij Growing Up ook veel drukte vanmiddag.
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Stinking Heaven, Magical Girl, Tokyo Tribe, Man in the Wall, Ik Ben Alice, Norfolk en Tu Dors Nicole wil ik ook graag nog inplannen maar wil het ook niet te gek maken, haha. Moeilijk, moeilijk!
Iemand die me trouwens kan helpen aan een kaartje voor Bridgend (as vrijdagavond) Had er voor mezelf al een maar mijn vriendin (die mee gaat) was te laat met kopen. We're desperate, of beter gezegd ''ik'' want er draait op dat moment niets anders wat zij graag wil zien en Bridgend was een van de films waar ik het meest naar uitkijk, sinds de eerste keer dat ik het programma onder ogen kreeg. Hoop dat een van jullie nog wat over heeft of iets dubbel geboekt heeft?
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5071 votes
Ik zit nu klaar voor Dust in the Wind.
Hou = Held
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Heb nu vijf Tijgers gezien waarvan er eentje de moeite waard was en de Thaise veruit de minste. Wie had dat verwacht?! Nog vier te gaan en de eerstvolgende is de Indonesische ...
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Alleen bij de Baudelaire in LV zat net als vorig jaar weer nauwelijks iemand. De Lav Diaz van vorig jaar in LV was ook slecht bezocht. Denk dat LV sowieso minder bezoekers trekt (daar koop je niet snel spontaan een ticket aan de kassa)?
Viel me ook weer op dat technisch gezien de zalen van LV superieur zijn aan de kleinere zaaltjes van Cinerama. Heb vandaag drie films gezien die alle drie een fijne ouderwetse grove korrel hadden, maar Cinerama (6) kan ook daar absoluut niet mee overweg, in fel contrast met LV.
Voor morgenmiddag moet ik kiezen uit vijf films voor hetzelfde timeslot, lastig.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Toch maar kaartje gekocht voor La Obra del Siglo voor vanmiddag. De drie voorstellingen daarna waren al uitverkocht. Goede Cubaanse regisseur, die eerder la Piscina maakte. Ik heb het gevoel dat dit een hele goede film gaat worden.
En daarvoor nog Labour in Love. Hoop dat wat ik gehoord heb over de film niet te kunstmatig uitpakt.
Tot nu toe ging het goed om bij elke film vlak van te voren een kaartje te kopen. Dat gaat de komende dagen moeilijker worden vrees ik. Veel uitverkocht al.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Als de berichten van Verhoeven kloppen dan is alle Tiger hoop gevestigd op Obra del Siglo, want met Another Trip to the Moon en Vanishing Point gaat 't 'm blijkbaar niet worden zaterdag. Tred Moonlight, Parabellum en Haruko’s Paranormal Laboratory waren de drie Tigers die niet in mijn programma pasten. Die lijken ook wel geslaagd. Althans - over die laatste woord eik nog niemand.
Labour of Love heb ik ook wel verwachtingen van.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
the pinkie was de vorige keer niet echt geweldig, dus ik verwacht van die laatste voornamelijk vermakelijke opvulling...
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Stel die verwachtingen van Parabellum ook maar bij. Echt zo'n 'zesjesfilm'. Heel futloos gefilmd. Van die Cubaan verwacht ik ook nog wel wat.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Daar heb ik geen verwachtingen van, want die ga ik zelf niet kijken.
Over Jakrawal NIlthamrongs eerdere shorts waren toch meerdere users erg enthousiast. Jammer als dat niet wordt ingelost dan. Vorig jaar was er natuurlijk ook al een zwakkere Thai in de Tigers.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Morgenochtend weer sneeuw, houd er rekening mee, provincialen 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Gelukkig morgenvroeg naar Zuid-Limburg 
Voor vrijdag en zaterdag staat de auto klaar mochten de spoorwegen weer moeilijk gaan doen.
Ik had gisteren trouwens voor de 3e keer in 5 dagen problemen met de trein. Ik heb nu een stroomstoring, sneeuw en een defecte trein (gisteren) gehad. Meer opties zijn er toch niet zou je denken.
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Ik had gisteren trouwens voor de 3e keer in 5 dagen problemen met de trein. Ik heb nu een stroomstoring, sneeuw en een defecte trein (gisteren) gehad. Meer opties zijn er toch niet zou je denken.
Wel dus: een vuilniszak
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ik werk in Utrecht en heb eigenlijk nooit vertraging of uitval van betekenis. Hoop alleen dat ik morgen nog terug kan om de film van 7 uur niet te hoeven missen (zul je net zien...).
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Cuba heeft een opvolger voor Tomás Gutiérrez Alea.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
La Obra del Siglo
Of bedoel je Another Trip to the Moon? 
Straka
-
- 206 messages
- 564 votes
De vorm van en een letterlijke referentie aan De cierta manera zaten in ieder geval al vast in de film gestopt. Al had die film ook nog een aantal andere regisseurs.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Of bedoel je Another Trip to the Moon?
-
- 22403 messages
- 5071 votes
Mijn Tigers zitten nogal laat in mijn programma. Maar de eerste van de minstens 3 die ik ga zien was echt raak. La Obra del Siglo was erg sterk. Ik zou 'm zonder de andere twaalf gezien te hebben al zo een prijs willen geven. Mijn voorgevoel (ik dacht, zonder het debuut te hebben gezien, dat dit weleens de interessantste Tiger zou kunnen zijn dit jaar) was in elk geval goed.
Mijn vaste jaarlijkse IFFR-verkoudheid heb ik al te pakken. Maar ach, hoort erbij. Sorry als ik iemand besmet.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Loop ook sinds jaren weer eens snotterig rond. Heb ik jou aangestoken?
-
- 22403 messages
- 5071 votes
Loop ook sinds jaren weer eens snotterig rond. Heb ik jou aangestoken?
Dat zou best weleens kunnen dan, maar ik vergeef je. 
bastiangraaff
-
- 9 messages
- 2 votes
weet iemand of er nog kaarten verkrijgbaar zijn?
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Programma Dag van de Dwarse Film (of in terminologie Starbright Boy de 'omgekeerde Volkskrantdag'):
1. 11:00 Norfolk '(GB 2015) Martin Radich engels gesproken 87 ' momenteel nr. 144 in publieksenquete met score 3,013
2. 13:30 Cavalo Dinheiro (Horse Money) (POR 2014) Pedro Costa; portugees en creools gesproken, engels ondertiteld; 104' (143, 3,022)
3. 16:00 Me quedo contigo (Mexico 2015) Artemio Narro spaans gesproken, engels ondertiteld 99' (148, 2,960)
regisseur aanwezig
4. 19:00 Vita Brevis (kort) (België 2015) Thierry Knauff 40' (bonus, film is niet gemeten in publieksenquete, gereduceerd tarief)
5. 20:00 Jauja (Argentinië, Denemarken, Nederland e.a 2014) Lisandro Alonso 108' (145, 3.012)
alles op DCP
Zondag 1/2 in EYE: Passe-partouts via IFFR-site, losse kaarten via Website Eye.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Slecht begin van de dag, maar de rest was goed tot zeer goed.
Morgen nog drie Tigers waarvan zelfs twee winnaars... Bridgend dus niet gewonnen, daar was nog tenminste buzz over, samen met de Cubaan. Blijft altijd merkwaardig.
-
- 22403 messages
- 5071 votes
Ik ga de jury feliciteren. Heb nu twee Tigers gezien, allebei bevielen ze uitstekend en allebei vallen ze in de prijzen zo las ik op mijn telefoon in de tram terug naar huis. Dat is weleens (heel vaak) anders geweest. Ik vond in tegenstelling tot sommigen op het forum Vanishing Point prachtig. Een film over zoeken naar geluk en vooral over twijfel. Soms zwaarmoedig maar weet dat bijna steeds te relativeren. en uiteindelijk zonder echte antwoorden.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Onbewust vanavond een hele interessante 'zelfdestructieve' double bill gezien.
En alle jury's hebben alweer de verkeerde keuzes te maken ... Maar dat ben ik ondertussen wel gewend.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Nou dat wordt een leuk dagje dan, want naast twee winnende Tigers, heb ik Verhoevens favoriete Tiger, Labour of Love en Tokyo Tribe. Ook alleen maar goede dingen over gehoord. Eens kijken of de treinen rijden vandaag. Tot zo!
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik heb vandaag ook twee winnende Tigers. Labour of Love zit trouwens in de Bright Future sectie, dat is mijn eerste van de dag. Impressions of a Drowned Man kwam me wat te vroeg, maar nog steeds vijf films te gaan.