• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.224 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

En de tweede is ook binnen. Kippenvel.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Malick wrote:

En de tweede is ook binnen. Kippenvel.

jullie scheppen genoegen in codetaal heren

waaaah!

Ik denk dat ik jullie gewoon na het festival maar naar al jullie favorieten te vragen, in plaats van het nu te proberen bij te houden in mijn waar-hangt-de-klepel-wereldje...

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Dat kan je met 1 muisklik op zijn profiel zien.

[codetaal] Alle films die Verhoeven zelf met 4,5 of 5 sterren beoordeelt. [/codetaal]

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Vandaag was de dag van een prettig meandere film in een Braziliaans dorp, van iemand uit India die een film maakt die me aan sommige Roemeense films deed denken (maar dan nèt niet zo goed). Van Pedro Costa die boos was op de schrijver van de IFFR catalogus omdat hij schreef dat de hoofdpersoon van zijn film Parkinson had, van kipsate eten en van mijn 2500e stem voor een film waarin Shinya Tsukamoto veel laat zien, maar ook behoorlijk tegen zijn grenzen als regisseur aanloopt.

Beste nieuwe film die ik dit jaar tot nu toe zag is Angely Revolyutsii (2014) die een hele dikke 4 sterren krijgt. Erg Russisch, erg vindingrijk, erg boeiend en regelmatig grappig. Verder zijn de oude Taiwanezen die ik zag ook stuk voor stuk genieten. Vanaf morgen weer even in een lagere versnelling.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Angely Revolyutsii (2014)

Maar die bedoelde Verhoeven niet, hij had het over Wolanie (2014)

Word ik even dubbel beloond met twee tips haha, dank je

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Vandaag geen nieuwe bekende MovieMeteraars tegen gekomen, tenzij het dochtertje van Mug al een account heeft. Wel een tweet van Roel_ op het scherm gezien, ook met de hashtag #moviemeter erbij. Een een foto - ik dacht je even bij de MediaMarkt te zien, kan dat?

Qua films geen enkele onweersbui, verdronken man, brandend haar gezien of zo gezien. Wel een naakte man, maar ditmaal alleen van achteren. Dus geen nieuwe rode draadjes voor mij.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

kleine uitbreiding van mijn programma

28-01-2015 12:15 Parabellum

28-01-2015 16:45 Impressions of a Drowned Man

28-01-2015 19:45 creazione di significato, La

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Regisseur Pedro Costa na Cavalo Dinheiro: "We can't do this. This is no way to do a Q&A. This isn't the festival I remember of 30 years ago."

En Ben & Ben winnen net los van elkaar een Tijger.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

vandaag ook weer 'echte' maskers. Verder valt op:

Onweer (meerdere keren)

Mannen die in zee verdrinken (2x)

Frontaal naakte mannen (3x)

Amnesia (2x)

Rituele slachtingen (meerdere keren)

Vrouwen in een bad? (4X)

Al zie je dat wel heel vaak in films de laatste jaren. Of ik heb steeds het geluk ze te treffen?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik zou net zeggen. Er zijn ergere tendensen in cinema te bedenken!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Alvast de eerste tussenstand van mijn last minute avonturen. Veel voorstellingen in planning mee kunnen pakken, maar ook anderen die plotsklaps toch uitverkocht bleken te zijn (wat zelfs vanavond ook weer het geval lijkt te zijn). Een uitschieter en een tweetal net niet meesterwerkjes doordat er onnodig gerekt moest worden.

- Tokyo Tribe - 4,5*

- The Strange Eyes of Dr Myes - 3,5*

- The World of Kanako - 3,5*

- Court - 3,5*

- Paul Sharits - 3,5*

- Docteur Jekyll et les Femmes - 3*

- White Coal - 3*

- La La La at Rock Bottom - 3*

- Auld Lang Syne - 3*

- Over Your Dead Body - 3*

- La Scuola d'Estate - 3*

- A Corner of Heaven - 2*

- Om Dar-B-Dar - 1,5*

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

John Milton wrote:

Ik zou net zeggen. Er zijn ergere tendensen in cinema te bedenken!

Nou ja, ligt er maar net aan wat voor castleden .

Roel_

• 287 messages
  • 2061 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

?...Wel een tweet van Roel_ op het scherm gezien, ook met de hashtag #moviemeter erbij. Een een foto - ik dacht je even bij de MediaMarkt te zien, kan dat?

Bij welke film heb je mijn Tweet gezien?

Ik ben niet in de Mediamarkt geweest, wel een paar keer aan voorbij gelopen richting Cinerama en weer terug naar Pathe. Of bedoel je dat?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik zag je tweet zondag (begin van de middag) bij de voorstelling van Romantic Heaven in Cinerama 1.

Ging over je stem bij Jeune Poète, als mijn geheugen mij niet in de steek laat.

En ik bedoel ín de MediaMarkt, fotootje bij Twitter is ook niet heel groot

Roel_

• 287 messages
  • 2061 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

En ik bedoel ín de MediaMarkt, fotootje bij Twitter is ook niet heel groot

Dat was ik in elk geval niet. Misschien een dubbelganger.

Roel_

• 287 messages
  • 2061 votes

Ik heb nog 5 films te gaan komende zaterdag, maar tot nu toe mijn tussenstand van 16 films die ik heb gezien. 4 films staan nog in de toevoegingen lijst {}.

Gluckauf 4,5*

The Dark Horse 4,0*

Valedictorian 4,0*

{Approaching the Elephant 3,5*}

Catch Me Daddy 3,5*

{This Is My Land 3,0*}

Kosac (The Reaper) 3,0*

Kuime (Over your dead body) 3,0*

Urineun Hyeongjeimnida (We are Brothers) 3,0*

Dólares de Arena (Sand Dollars) 3,0*

Un Jeune Poète 3,0*

{Broken Land 2,5*}

God Loves the Fighter 2,5*

{Prometo um dia deixar essa cidade (I swear I'll Leave This Town) 2,0*}

I Ekrixi (a Blast) 1,5*

Oi Entyposeis Enos Pnigmenou (Impressions of a Drowned Man) 1,0*

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Geen fan van de Griekse cinema?

Roel_

• 287 messages
  • 2061 votes

McSavah wrote:

Geen fan van de Griekse cinema?

In ieder geval niet van deze 2 films

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Denk dat ik de favoriete coming-of-age-film gezien heb van onder andere Danuz, Niethie, McSavah en Starbright Boy. Ergens tussen Gummo en Glue in. En ook weer eigenlijk niet.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

niethie wrote:

Vrouwen in een bad? (4X)

Me quedo contigo zit daar ook bij? Geen aanrader, ook al ben ik liefhebber van vrouwengeweld en martelingen.

Iemand Videophilia al gezien? Vond het een van de betere films die ik tot nu toe gezien heb...

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1198 votes

Graag feedback over de volgende films die ik op de wishlist heb:

- Tu dors Nicole

- Norfolk (waarom die vrij lage scores?)

- NN

- No Men Beyond This Point (lijk mij wel geinig)

- Calling (is deze film nu een heel trage en sferische film of valt het wel mee?)

- La Obra del Siglo

- Bridgend

Ter lering ende vermaeck (in willekeurige volgorde, cursief de toppers):

1. Catch me Daddy- gitzwart drama/ thriller, echt goed, verstikkend; een verrassing (bright future!) 4*

2. World of Kanako- een spektakel: seks bloed en drugs, maar dat was het ook wel weer. 2.5*

3. La la la at Rock Bottom- geinig maar niet meer dan dat; de entourage in het luxor (live optreden en q and a deed t em). 3*

4. Eden- soms mooi, vette sound, maar niet pakkend genoeg, matige hoofdrol. 3*

5. I swear I'll Leave this Town- mooi begin, vette sound (Funkadelic!), maar overall toch te vaag en niet af. 3*

6. Magical Girl- aardig maar maakt het net niet af; einde was wat teleurstellend. 3.5*

7 Erbarme dich- niet mijn onderwerp maar mijn moeder was erg onder de indruk; zelf ook maar dan van de prachtig samengestelde docu en wat minder van het onderwerp. 3.5*

8. The Lesson- drama, het zit niet mee als je geen geld hebt; simpel verhaal met een aardig einde. 3.5*

9. El Cinco- drama, bijna feelgood. 4*

10. Turist- drama, goed maar net niet de topper die ik verwacht had, 4*

11. The Farewell party 4.5* tragikomedie, mooi, grappig en aangrijpend.

12. Réalité 5* Een film die mij deed denken aan (jaja dit is vaak een omstreden opmerking op MM) films als Being John Malcovich en The Big Lebowski. Vaag vager vaagst.

13. A Girl walks home at night 4* Stijlvol experiment dat heel mooi uitpakt (sfeer/muziek zeer goed). Geen twijfel meer dat er een romantische horror bestaat.

14. Tired Moonlight 2* Poëtisch verteld sfeerbeeld van smalltown Amerika (Dakota). De film is zo vrij verteld, dat die me niet kon boeien. Dit ondanks de prachtige sfeerbeelden die me in de eerste minuten deden hopen op een verrassing.

misterwhite

• 4726 messages
  • 656 votes

Dit jaar mij weer erg goed vermaakt op het IFFR, was een erg fijne editie.

Natuurlijk met dank aan niethie en sinterklaas voor het gezelschap en dat ik weer mocht verblijven bij jullie.

Overigens weer wat interessante users ontmoet, altijd leuk om eens een beeld te krijgen van de persoon achter het internetprofiel.

Het was mijn 2de editie en de films en de sfeer overtuigen mij zeker om te blijven komen. Vind het fascinerend hoe Rotterdam leeft naar het festival. Iets wat toch veel minder aanwezig is op bijvoorbeeld Gent. Ook is het programma zo overheerlijk uitgebreid met zoveel diverse culturen. Het is één mooie grote ontdekkingstocht waar ik echt van geniet.

In totaal heb ik 9 films gezien waarvan er maar een paar minder waren. Dus hier even een top 9:

1. A Girl Walks Home Alone at Night - 4.5*

2. A Midsummer's Fantasia - 4*

3. The World of Kanako - 4*

4. Heaven Knows What - 3.5*

5. Impressions of a Drowned Man - 3.5*

6. The Inseminator - 3.5*

7. Over Your Dead Body - 3*

8. Undulant Fever - 2.5*

9. Gluckaf - 2.5*

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Malick wrote:

Denk dat ik de favoriete coming-of-age-film gezien heb van onder andere Danuz, Niethie, McSavah en Starbright Boy. Ergens tussen Gummo en Glue in. En ook weer eigenlijk niet.

Vertel, je maakt me nieuwsgierig! Dos Disparos?

Zelf ook razend enthousiast over afgelopen weekend, heb geen enkele onvoldoende en dat is de eerste keer. Misschien nog maar even wat voorstellingen bijboeken en even zien of ik nog bij die Hou aanwezig kan zijn. Donderdag in elk geval The Tribe, benieuwd hoe ik dat ga trekken.

dimi303

• 3418 messages
  • 3664 votes

Is er al een lijst met de publieksscores? Kan het niet vinden op de site.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

dimi303 wrote:

Is er al een lijst met de publieksscores? Kan het niet vinden op de site.

Staat nochtans rechtsboven aan op de homepagina.

The Dark Horse 4.757

Loin des hommes 4.584

Ik ben Alice 4.580

The Farewell Party 4.553

Erbarme dich - Matthäus Passion Stories 4.550

Remake, Remix, Rip-Off 4.526

Above and Below 4.509

Timbuktu 4.398

Atlantic. 4.363

Mobilisierung der Träume 4.363

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Mr Thee wrote:

Graag feedback over de volgende films die ik op de wishlist heb:

Niks van gezien, ga er nog wel twee (vrijdag en zaterdag pas) van zien (Calling en Obra del Siglo).

Zelf vandaag een extra middagje ingelast om Growing Up in te halen die ik zaterdag door "de sneeuw" (kuch) moest missen. Gelijk een derde Jang Jin aan vast geplakt. Als ik een FiF bekijk wil ik er altijd toch minstens drie proberen te zien - omdat er later meestal nooit meer een mogelijkheid komt. Blij dat het gelukt is - de tweede en derde waren nog best behoorlijk ook.

Zit nu zelf op 16 titels gezien, nog 10 te gaan op vrijdag en zaterdag. Los van de 'oude' Taiwanezen voorlopig Black Stone van Roh Gyeong-tae als favoriet. Dus Zuid Korea heeft een sterk jaar. Maar er komen nog films waar ik aardig wat van verwacht, waaronder ook enkele Tigers.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

niethie wrote:

Vertel, je maakt me nieuwsgierig! Dos Disparos?

Nee, Los Longos. En ik denk dat je de associatieve, poëtische debuut Tired Moonlight ook prachtig zal vinden.

Zit sinds gisteravond in een 'winning streak'.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Ik zit nu klaar voor Dust in the Wind. Gaat prima dat fulltime werken en IFFR. Maar volgend jaar gaan we weer fulltime film kijken.

Uitverkochte zaal trouwens.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ja de meeste zalen zijn behoorlijk vol tot helemaal vol. Bij Growing Up ook veel drukte vanmiddag.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.