• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.934 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1198 votes

..zie eerdere bericht.....ook vandaag was het aanrommelen. Was 11 uur ingelogd (TF), had "maar" 170 TFs voor me...maar vergat film nummer 9...en werd er toen uitgegooid toen ik terug wilde keren....toen was ik plots numero 1100 (ofzo)...uurtje geduld en....:

"Maar" 9 besteld voorlopig. De rest (met name gelet op het grote aanbod op za 31) probeer ik LM of bestel ik later.

do 22

2215 Turist

vr 23

1915 I swear I’ll leave this town

2145 Eden

za 24

1315 The World of Kanako

2215 Magical Girl

zo 25

915 August Winds / Valedictorian/ Ene Jeune Poete (LM)

1300 Court (LM)

1530 Norfolk (LM)

1900 A Pigeon etc (LM)

2130 Tokyo Tribe (LM)

ma 26

1300 Reality / 1245 Set me free/ 1200 August Winds (LM)

1615 A girl walks etc. / The Lesson (LM)

2145/ 2200 Los Hongos / Tired Moonlight/ Court/ Limbo/ Cavalo Dineiro/Made in China (LM)

di 27

1230 Los Hongos / 1300 The Lesson (LM)

1545 Tired Moonlight / Toto and His Sisters (LM)

1930 The Reaper

2215 Bridgend (LM)

wo 28

1230 Cavalo Dinheiro/ NN/ The Lesson (LM)

1630 Los Hongos/ 1545 Tired Moonlight/ 1515 Toto and His Sisters (LM)

2030 Brave men's Blood

do 29

1845 Dos Disparos

vr

1230 El Cinco (LM)

1900 Wir Sind Jung. Wir Sind Stark.

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Ik had nog liever dat je om 00.00u om de 10 seconden ging verversen en dan hopen dat je ertussen kwam. Nu voelt het zo oneerlijk.

Toch vreemd dat het jaren fantastisch ging, steeds na 15 minuten klaar met bestellen, en dan nu dit.

Fijn dat je getweet hebt starbright boy, ik volg het daar ook. Heb zelf maar een mail gestuurd. Al lezen ze het maar achteraf, dat ze weten dat dit ze geen vrienden geeft.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Wat het idee achter dat nieuwe systeem is me een raadsel. Het was niet stuk, ga het dan ook niet maken. Ik vrees een bezuinigingsmaatregel eigenlijk.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1198 votes

starbright boy wrote:

Wat het idee achter dat nieuwe systeem is me een raadsel. Het was niet stuk, ga het dan ook niet maken. Ik vrees een bezuinigingsmaatregel eigenlijk.

...niet stuk...

Vorig jaar ging er in ieder geval ook wel wat (bestellingen kwamen niet door/ het liep vast) fout, maar dat werd binnen twee uur hersteld (...). Ik kon de volgende dag vertellen wat ik betaald had en hoeveel kaarten ik had (al dan niet digitaal) ...herinner ik me.

• 22407 messages
  • 5072 votes

Kan iemand die oningelogd is even kijken of er films als uitverkocht in het schema staan?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik zie niks uitverkocht. Jauja niet, Ghibli niet etc.

Maar ook de opening niet en de VPRO preview ook niet.

Lijkt dus of je ingelogd moet zijn om dat te zien.

Zal ik ook even doen...

edit: ik kan niet inloggen, want dan kom ik weer in de wachtrij (iets meer dan een uur - dus dat kan ik niet checken)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Kennelijk heb ik er voordeel bij gehad dat ik "laat" was, want niet alleen ben ik nu gewoon klaar, ik heb eigenlijk geen enkel probleem gehad. Snelle verbinding, geen foutmeldingen en nu gewoon de e-tickets in mijn mail.

Ik ben niet één van de IFFR-veelkijkers van MovieMeter (woon ook te ver weg), maar heb zoals meestal weer zes films gekozen:

Woensdag 28 januari:

13:00 The Lesson

16:00 When Marnie Was There

19:15 The Terrorizers

Zaterdag 31 januari:

13:00 Court

15:15 Kingdom of Dreams and Madness

19:30 Tokyo Tribe

Vijf maal Aziatisch!

Films als When Marnie Was There, die een reguliere release krijgt, sla ik doorgaans over, maar de laatste jaren worden Ghibli's nogal onhandig uitgebracht hier (The Wind Rises was een prettige uitzondering), dus ik neem het zekere voor het onzekere.

Verder verdiep ik me altijd eigenlijk wat weinig vooraf in wat er komt, maar half-blind films selecteren

op gevoel is op een bepaalde manier een beetje een van de charmes voor mij voor zo'n festivalbezoek, al pakte dat vorig jaar niet al te best uit.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

starbright boy Ik kan niet uitloggen, dan kom ik weer in de wachtrij haha. Zag ruim voor zeven uur dat er al een film was uitverkocht maar of dat klopt...

Bij mij is het in ieder geval goed gegaan, systeem werkte prima en de films die wilde zien hoef ik geen vrij voor te nemen. Ja eentje op vrijdag maar dat kan ook in de lunchtijd

vrijdag 23 jan

10:30 Righteous Ties

19:15 I Swear I'll Leave This Town

22:00 Man on High Heels

zaterdag 24

17:00 Murder, Take One

22:15 Magical Girl

zondag 25

19:00 Fires on The Plain

22:45 The Mysterious Death of Pérola

dinsdag 27

18:45 Parabellum

22:15 Bridgend

woensdag 28

17:00 The Quiz Show Scandal

donderdag 29

22:30 Over Your Dead Body

vrijdag 30

13:00 Heaven Knows What

19:15 The World of Kanako

zaterdag 31

12:45 Eden

15:45 The Duke of Burgundy

19:00 The Farewell Party

21:45 The Man in The Wall

• 22407 messages
  • 5072 votes

Volgens de teller nog twintig minuten voor poging twee.

The One Ring Goed teken dat de Ghibli er nog was, zag je uitverkochte films?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

starbright boy wrote:

zag je uitverkochte films?

Nee, al verbaasde me dat wel. Eerder vandaag, voor de verkoop, toen ik het programma nog eens doornam zag ik wel al films uitverkocht staan, maar nu geen één meer. Had dat iets te maken met de voorverkoopronde?

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1198 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik zie niks uitverkocht. Jauja niet, Ghibli niet etc.

Maar ook de opening niet en de VPRO preview ook niet.

Lijkt dus of je ingelogd moet zijn om dat te zien.

Zal ik ook even doen...

edit: ik kan niet inloggen, want dan kom ik weer in de wachtrij (iets meer dan een uur - dus dat kan ik niet checken)

De populariteit moet wel enorm toegenomen zijn als dit leidt tot uitverkochte zalen op ANDERE TIJD DAN primetime/ voor NIET LL films. Nb. Ik wantrouw die uitverkoop sterretjes ....iig op de tijgerfriend verkoopdag....

Overigens krijgt de Tijgerdt wegens het ongemak bij het bestellen drie consumpties. Aardig gebaar wel.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Heerlijk weer. Leve de last minutes! Ik kies toch voor de impopulaire titels die zelden zijn uitverkocht. Binnenkort het lijstje.

Mista

• 3 messages
  • 1228 votes

Kan momenteel kopen, begint helaas wel het eea uitverkocht te raken oa:

vrijdag:

Ik ben Alice

Eden

Banana..

Tribe

zaterdag:

Inherent

Gentle

Portret

Jauja

Turist

ook op de laatste vrijdag een paar vertoningen.

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Nou, het is gelukt. Drie films waren uitverkocht die ik wilde hebben : Gentle op 24-1, Jauja op 24-1 en The Dark Horse op 25-1. Nu ipv The Dark Horse voor Court gekozen. Op 24-1 wordt vervanging lastiger, ga daar later nog wel eens naar kijken. Ben er nu een beetje klaar mee.

• 22407 messages
  • 5072 votes

Geluk bij een ongeluk: Jauja op 24-1 was op. Dus ik heb 'm nu op 31-1 en gooide dat in het begin van mijn bestelling in mijn mandje. En dat was maar goed ook. Want nog voor ik klaar was was die voorstelling ook uitverkocht. En dan had ik een van de absolute must-see's niet gehad, met de wetenschap dat de halve zaal het waarschijnlijk niks gaat vinden. Een streep door de film uit India en een nog op te vullen gat op 1e zaterdag dus + de plekjes die ik sowieso open had. Misschien dat ik last minute iets kies. Misschien zometeen al of misschien in de komende dagen.

Do 22-1

16:30 The Boys from Feng Kui 18:09 LV6

19:30 Lalala at Rock Bottom 21:13 LUX

Vrijdag 23-1

19:45 La Tirisia 21:35 CI3

22:30 Om Dar-B-Dar 0:11 CI3

Zaterdag 24 januari

9:00 Growing Up 10:40 LV6

11:45 Storm Children Book 1 14:08 CI7

(Hier moet ik nog kiezen)

19:00 Angels of Revolution 20:53 PA5

22:00 The Sandwich Man 23:43 LV6

Zondag 25 januari

9:15 August Winds 10:32 PA6

(hier moet ik nog kiezen, niet zo'n sterk programma op deze tijden)

15:45 Cavalo Dinhero 17:29 PA4

19:00 Fires on the Plain 20:27 CI4

Maandag 26 januari

Sla ik over

Dinsdag 27 januari

19:15 Dust in the Wind 21:05 LV6

Woensdag 28 januari

19:30 A Corner of Heaven 21:29 LV1

Donderdag 29 januari

16:30 Key House Mirror 18:00 PA1

19:15 La Obra del Siglo 20:55 PA3

Vrijdag 30 januari

19:15 The World of Kanako 21:13 LV1

22:00 Vanishing Point 23:40 LV3

Zaterdag 31 januari

(hier moet ik nog kiezen, meerdere interessante titels)

12:30 Jauja 14:18 CI1

15:00 Stranded in Canton 16:25 LV5

16:45 Parabellum 18:00 CI3

19:15 A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence 20:56 PA7

22:15 A Girl Walks Home Alone at Night 23:54 PA1

Mijn twittergemopper heeft zowaar wel vijf nieuwe volgers opgeleverd, waaronder het IFFR zelf.

• 22407 messages
  • 5072 votes

Er is duidelijk wel meer uitverkocht dan de laatste jaren rond deze tijd. Zou dat een teken zijn dat het aantal bezoekers weer stevig toe gaat nemen? Er zitten echt namen tussen die je niet nu al uitverkocht verwacht. Voorstellingen van Gentle, El Legado, twee keer Banana Pancakes and the Children of Sticky Rice, La Obra del Siglo (de interessantste van de Tigers denk ik) op vrijdagmiddag, Short Special: Jaap Pieters en Portret van een Tuin bijvoorbeeld. In kleine zalen en merendeels in het weekend, maar toch.

Ik tip El Legado trouwens als de docu die net niet de publieksprijs wint dit jaar (en ook Erbarme Dich gaat het goed doen) en Speed Walking als film die tijdens het festival geheid aangekocht gaat worden. En The Farewell Party wint de publieksprijs. Of The Dark Horse, dat kan ook.

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Ik vind ook dat er een hoop is uitverkocht, meer dan dat ik gewend ben.

Heb de verleiding niet kunnen weerstaand om Jauja nog op een andere tijd te plannen (extra avondje na het werk).

Ik heb mijn CJP pas met 20x3 euro korting er weer goed uit.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Ik heb m'n programma voor hier in Groningen rond, 10 films, verheug me er zeer op! Wordt m'n eerste filmfestival. Volgend jaar eens proberen naar R'dam te komen ervoor.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1198 votes

Kritisch stukje Vers Beton over de toekomst van het IFFR.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

beavis wrote:

Surrealist Follies #1: Meat and Flesh 23-jan 14:15 Cin5

De enige verandering die ik uiteindelijk nog in mijn programma heb aangebracht is dat ik het "Surrealist Follies" korte film programma heb ingeruild voor het "Imprints" korte film programma. In plaats van transgressieve feministische shorts nu een selectie van meer materialistische experimentele shorts, waaronder ten minste twee met fantastische stills (hier eerder al ook door Verhoeven onder de aandacht gebracht). Het was toeval dat juist op dat tijdslot alleen de korte films mijn interesse hadden, want meestal laat ik features toch voor gaan, maar uiteindelijk ben ik toch wel zeer benieuwd naar dit programma.

Ik heb zelf Gentle in de toevoeging gedaan, maar mijn 10 slots zitten nu al een tijdje vol, dus als iemand Letters to Max en the Inseminator nog kan doen... volgens mij zijn dat de twee titels uit mijn programma die niet bij (veel) anderen op het programma staan... graag

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

De quote uit Dos disparos - die wij gisteren zagen - is in ieder geval gewoon een accurate droge plotbeschrijving Vind het vaak zo gek/wollig nog niet.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Het begint steeds meer in te zinken hoe sterk het er (op voorhand uiteraard) uitziet!! Nu heb ik de laatste jaren sowieso weinig te klagen op het IFFR, maar dit is wel helemaal "mijn" programma.

- Veel Japans zoals vermeld, maar ook echt alle grote films van dit jaar die boven aan mijn lijstje staan/stonden met de nieuwe Alonso, Costa, Tsukamoto, Anderssen en de Cannes doorbraak van Rohrwachter.

-Twee films uit het Taiwanese new wave retrospectief zijn per definitie al bijzonder natuurlijk.

-Eric Baudelaire is voor de tweede keer terug op het IFFR met Letters to Max. Ik volg hem al vanaf het begin en ben continu verrast door zijn onderwerp keuzes en zelfverzekerde stijl. Door zijn mix van docu en fictie zie ik hem nog wel eens uitgroeien tot een nieuwe Kiarostami... hopelijk pikt de rest van de wereld hem dan ook een keer op.

-August Winds stond nog op mijn Locarno lijstje (nadat ik de Lav Diaz film al gezien had, ook wel een IFFR aanrader uiteraard).

-Cool dat ik the Search for Weng Weng hier mee kan pakken (al had ik die nog op Imagine verwacht, net als de Cannon docu... IFFR maait hier wat gras voor hun voeten weg, voor Camera Japan uiteraard ook wel een beetje)...

en zo voelt mijn hele programma wel als een verzameling van alleen maar bijzondere dingen. Ik denk dat er van de 33 titels maar 2 of 3 echt "opvuller" genoemd kunnen worden, ook dat is wel eens anders geweest.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

starbright boy wrote:

Ik tip El Legado trouwens als de docu die net niet de publieksprijs wint dit jaar (en ook Erbarme Dich gaat het goed doen) en Speed Walking als film die tijdens het festival geheid aangekocht gaat worden. En The Farewell Party wint de publieksprijs. Of The Dark Horse, dat kan ook.

Verwacht dat Key House Mirror heel hoog zal eindigen in de publieksprijs. En die zie ik ook wel aangekocht worden. Onderaan de publieksprijs verwacht ik Natural History, Buzzard, Angels of Revolution, Cavalo Dinheiro, La Mujer de los Perros, White Coal, The Iron Ministry, Jauja, Transatlantique, Vanishing Point, Another Trip to the Moon. Maar laten we hopen voor niet.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

al gezien (data uit mijn WiW filmlog):

635. Bioscoop - Kong bu fen zi (1986) - 8.0

407. Internet - Life Itself (2014) - 7.5

677. Leids Film Festival - Huang jin shi dai (2014) - 7.5

740. Internet - Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films (2014) - 8.5

762. Bioscoop - Mula sa kung ano ang noon (2014) - 9.0

765. Bioscoop - Mga anak ng unos (2014) - 6.5

806. Blu-ray - Lian lian feng chen (1986) - 7.5

33. Bioscoop - Bande de filles (2014) - 7.5

34. Bioscoop - Tussen 10 en 12 (2014) - 8.5

en The War Game (1965) 3,5 sterren in 2006

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zag deze al:

- Amour Fou (★★★½)

- Dos Disparos (★★½)

- Eden (★★★)

- From What Is Before (★★½)

- Gluckauf (★★★)

- Jauja (★★★★½)

- Life Itself (★★★)

- Le Meraviglie (★★★★)

- La Prochaine Fois je Viserai le Coeur (★★★½)

- The Sky Above Us (★★★½)

- The Terrorizers (★★★)

En Girlhood zie ik morgen. Bewaar The War Game en Dust in the Wind voor na het IFFR. Als toetje.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

starbright boy wrote:

Er is duidelijk wel meer uitverkocht dan de laatste jaren rond deze tijd.

tessav1 wrote:

Ik vind ook dat er een hoop is uitverkocht, meer dan dat ik gewend ben.

Ik vind eigenlijk dat het meevalt, tenminste zo na het eerste weekend. Voor Inherent Vice, Turist, When Marnie Was There etc. zijn nog gewoon kaartjes te koop. Er is volgens mij geen film die alle voorstellingen vol heeft. Wat opvalt is dat deze "grotere" titels nu wel meer in de grootste zalen draaien, waar ze eerder PT Anderson ook gewoon in Pathè 2, Cinerama 3 of zo programmeerden.

John Milton, je kunt dus nog gewoon rustig aan een dagje komen en leuke dingen zien!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Nou ja, Jauja heeft al 3 volle zalen. Nog 1 te gaan. Schopt mijn plannen in de war. Genomineerd voor Big Screen Award, en nu al volop interesse, dat moet een distributeur niet kunnen ontgaan (hoop ik dan maar).

Hey, geen 1 voorstelling van Gentle blijkt uitverkocht te zijn. Blijkbaar is er her en der wat fout gegaan... hetzelfde geldt voor die Bananenpannenkoeken...

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1198 votes

Aansluitend bij de constateringen omtrent de kaartverkoop hiervoor...

LL films gaan sowieso hard. Jauja heeft blijkbaar een aantrekkende werking vanweges Mads zijn inbreng. Een kleinere film in een kleine zaal is logischerwijs sneller uitverkocht. De publieksprijs rankings hebben er vast weer invloed op.

Namedropping Publieksprijs LL films

(in deze volgorde)

The Dark Horse

Timbuktu

Turist

Charly's Country

The Tribe

Namedropping overige films voor Publieksprijs

Voorspellen welke niet Lime light programma's kunnen gaan scoren (Publieksscore) is best een opgave. Eerder noemde starbright boy al een docu , El Legado, die in aanmerking zou kunnen komen voor een goed Publieksscore.

Voor verrassend hoge gemiddelden - ik herinner me Die Frau mit den 5 Elefanten (2009) -kunnen de volgende zaken een rol spelen: weinig screenings, kleine hoveelheid mensen en -in het geval van voorgenoemde docu- een innemend dan wel pakkend verhaal/ drama. Zelf zie ik één van de Nederlandse films/ docu ook nog wel hoog scoren bv Erbarme dich. Wordt dit de nieuwe Johan Cruijff - En un Momento Dado (2004) dan wel qua score verglijkbaar met bv "De Marathon"?

Ik schat in een film als Magical Girl (won al prijzen) wel hoog kan gaan scoren. Ook de nieuwe van Noer, Key House Mirror, lijkt me echt een film die bij de festivalbezoeker aan zal slaan.

Uitspraken over de programmering/ handvat persoonlijke planning

- de zondag (overdag) is bedoeld voor de oudere Lantaren venster bezoeker (qua onderwerp).

- de zondagochtend, de maandag (en ook de di en wo vooral overdag) lijken mij het meest experimenteel qua programma+ het meest geschikt voor LM.

- de tweede donderdagavond lijkt vooral gericht op de studenten en de borrelende yup (best veel LL netals in de avond in het weekend).

- de laatste zaterdag is qua programma vol en divers.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.