• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.077 actors
  • 9.372.303 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Lijkt me definitief het einde van de DVD. Soort van 'Video on Demand' als ik het goed begrijp. Nog steeds niet geprobeerd maar voor het IFFR ga ik de uitdaging wel aan.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Accreditatie + hotel bevestigd. Het wordt alweer mijn achtste keer. Heel, heel, heel veel zin in!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Malick wrote:

Lijkt me definitief het einde van de DVD. Soort van 'Video on Demand' als ik het goed begrijp. Nog steeds niet geprobeerd maar voor het IFFR ga ik de uitdaging wel aan.

Potentie is denk ik wel goed, hopelijk wordt het aanbod dan ook groter/breder dan die op DVD.

Het wordt mijn 25e IFFR trouwens. Waarvan 5x alleen VK-dag, dus die zullen de puristen wel niet meetellen. Zag er al die keren als ik goed heb geteld zo'n 600 lange films - wat dat betreft haalt Verhoeven mij zo in.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Waarom zou een VK-dag niet mogen meetellen? Omdat je het programma dan niet zelf samenstelt? Kom net niet aan de 300.

Misschien leuk tijdverdrijf. Hoe zou bij jullie het TOPLIJSTJE eruit zien met alleen maar titels die je op het IFFR gezien hebt?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Easy, ik zag Gedo/The Outer Way van Mochizuki Rokuro op IFFR en Oinaru Genei/Barren Illusion van Kurosawa Kiyoshi ook. Dus dat is simpel. Die laatste zag ik later nog tweemaal, maar dat geeft niet, toch?

VK-dag is totaal ander sfeertje, maar het was een beginnetje.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Heb nog steeds niets van regisseur Mochizuki Rokuro gezien.

01. Post Tenebras Lux (Carlos Reygadas)

02. Eternity (Sivaroj Kongsakul)

03. City of Life and Dead (Lu Chuan)

04. Go with Peace Jamil (Omar Shargawi)

05. Miss Bala (Gerardo Naranjo)

06. [REC] (Jaume Balagueró + Paco Plaza)

07. Jean Gentil (Israel Cárdenas + Laura Amelia Guzmán

08. Valhalla Rising (Nicolas Winding Refn)

09. Viktoria (Maya Vitkova)

10. Nymph (Pen-Ek Ratanaruang)

11. Leones (Jazmín López)

12. The Temptation of St. Tony (Veiko Õunpuu)

13. Symbol (Hitoshi Matsumoto)

14. Mankamana (Stephanie Spray + Pacho Velez)

15. Noche (Leonardo Brzezicki)

16. Final Cut: Ladies and Gentlemen (György Pálfi)

17. Fixer: The Taking of Ajmal Naqshbandi (Ian Olds)

18. P3nd3jo5 (Raúl Perrone)

19. Breathless (Yang Ik-Joon)

20. Sudoeste (Eduardo Nunes)

21. À l'ouest de Plutón (Henry Bernadet + Myriam Verreault)

22. Northwest (Michael Noer)

23. 11 Flowers (Wang Xiaoshuai)

24. Fat Shaker (Mohammad Shirvani)

25. Slovenian Girl (Damjan Kozole)

Ook 2012 (Takashi Makino), August and After (Nathaniel Dorsky), Chicago Loop (James Benning), Piont de Gaza (Jodie Mack), White Epilepsy (Philippe Grandrieux), Whose Eyes (Tan Tan) en zoveel meer!

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Het wordt mijn 25e IFFR trouwens. Waarvan 5x alleen VK-dag, dus die zullen de puristen wel niet meetellen.

Misschien een domme vraag, maar wat is een VK-dag?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Volkskrant-dag. Ik heb er nooit al te goed op gelet, maar de Volkskrant heeft altijd een dag waarin de vermeende hoogtepunten of belangrijkste films van het festival te zien zijn. Of alleen lezers van de Volkskrant er naartoe kunnen of daarop korting krijgen weet ik niet.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Volkskrant-dag inderdaad. Is de laatste dag van het festival, waar de hoogtepunten van de publieksenquête te zien zijn (vijf stuks - via een vaste route - je kunt niet kiezen). Kaarten koop je vooraf via de Volkskrant, je hoeft geen lezer te zijn.

Dus om met het festival en de festivalfilms bekend te raken een prima introductie. Heb het zelf met een groep van 1991 tot en met 1995 gedaan. Later had ik toch meer behoefte om mijn eigen keuze te maken en meer (veel meer) te gaan kijken.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Thanks. Maar vijf films op een dag? Mij niet gezien.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1198 votes

Voor 5 of 4 moet je in topvorm zijn. Nu is de zin er bij mij die weken wel, dus is een gemiddelde van 1 of 2 per dag goed te doen in combi met een rustdag per week. Iffr is ook om de hoek. 3 of zelfs 4 films gebeurt mij een dag of 2-4. Van invloed is: afstand, wel/geen jonge kinderen, slaapgedrag, werkschema, enthousiasme over programma/ iffr (etc). VK dag is denk ik vaak een safe bet. Voor een redelijk frequente filmkijker minder: alles komt in bios. Edoch: vast leuk om een dag festivalsfeer te snuiven.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ik vermoed dat dit jaar wat minder intens gaat worden van mijn kant. Misschien nog 1 of 2 daagjes vrij nemen, maar anders wordt het alleen sporadisch de vroege avondvoorstelling en de weekenden.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1198 votes

Montorsi wrote:

Ik vermoed dat dit jaar wat minder intens gaat worden van mijn kant. Misschien nog 1 of 2 daagjes vrij nemen, maar anders wordt het alleen sporadisch de vroege avondvoorstelling en de weekenden.

Vorig jaar met 2 daagjes vrij toch wel boven de 20 gekomen. Vaak naar de latere film, af en toe een last minute. Op de dagen vrij en in het weekend direct 3/4 films. Stelling: last minutes op zondagavond laat een groot succes. Zondagavond laat blijven de niet Rotterdammerds weg en is de rest in dromenland (etc).

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Mr Thee wrote:

(quote)

Vorig jaar met 2 daagjes vrij toch wel boven de 20 gekomen. Vaak naar de latere film, af en toe een last minute. Op de dagen vrij en in het weekend direct 3/4 films. Stelling: last minutes op zondagavond laat een groot succes. Zondagavond laat blijven de niet Rotterdammerds weg en is de rest in dromenland (etc).

Ik heb vorig jaar denk ik 75% lastminute gekocht. Alleen prime-time ga ik voortaan vooraf kopen.

De late voorstellingen doordeweeks gaan hem niet worden denk ik aangezien ik 10 over 7 weer de deur uit moet elke dag.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Eerste titels IFFR (2015). Plus weer een erg vette trailer:

Zag er toch al vier. De rest zie ik wel na het IFFR door het jaar heen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ah, het 'nieuwe' programma waar films vertoond gaan worden die later in het jaar een filmhuis-release krijgen... Overslaan dus.

De korte Nederlandse documentaire Time and Place, a Talk with My Mom van Martijn Veldhoen zal ook te zien zijn op IFFR om toch nog iets zinnigs te melden. Time and Place, a talk with my mom | Martijn Veldhoen - martijnveldhoen.nl

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1198 votes

Mug wrote:

Ah, het 'nieuwe' programma waar films vertoond gaan worden die later in het jaar een filmhuis-release krijgen... Overslaan dus. De korte Nederlandse documentaire Time and Place, a Talk with My Mom van Martijn Veldhoen zal ook te zien zijn op IFFR om toch nog iets zinnigs te melden. Time and Place, a talk with my mom | Martijn Veldhoen - martijnveldhoen.nl

Is daar dan een (nieuw) programma onderdeel voor: korte docu's?

Nb 1

Korte docu mss later wel op tcv te zien; afweging om hem mss niet te gaan kijken.

Nb 2

Oudere mensen aan het woord: mogelijk interessant...eerder wel mooie docs gezien met dat "thema".

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Huppa, de film van het jaar. Denk dat ik er zelf ook nog een keer heenga. Te bijzonder om het slechts één keer te ervaren op het witte doek.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Mr Thee wrote:

Is daar dan een (nieuw) programma onderdeel voor: korte docu's?

Euhm, nee, niet specifiek. Draaien veel kortfilm-programma's tijdens het IFFR, incl. een aantal thematische korte documentaire/films screenings.

Gluckauf (2015) is nog bevestigd.

En volgens de Subbacultcha, ook Toto si surorile lui (2014) - IMDb en Los Hongos (2014)

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Check de muziek. Kippenvel:

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Themaprogramma's + titels. Denk dat een aantal mensen hier heel opgewonden van worden.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Malick wrote:

Themaprogramma's + titels. Denk dat een aantal mensen hier heel opgewonden van worden.

Een film uit de Seidl school

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zoals verwacht. En de nieuwe Sono Shion is helaas ook bevestigd ...

Wie gaan er allemaal naar de openingsfilm van het IFFR? Wellicht interessant voor een meeting? Eten we wat van te voren en drinken we nog wat erna. Ruim tijd want de film begint al om 19.00 ...

- Starbright Boy

- Timbo

- Mug

- Niethie

- Querelle

- Reinbo

- ...

Anders haal ik namelijk ook een kaartje voor de openingsfilm met het publiek.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Heb hotel en tiger discount ook weer aangeschaft. Voor mij ook alweer de achtste keer meen ik. Zin in!

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Prima idee Verhoeven

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Rutger Wolfson treedt af als directeur IFF Rotterdam | IFFR | de Volkskrant

De 44e editie van het festival, die woensdag 21 januari 2015 begint, zal de laatste zijn onder Wolfsons aanvoering. Een opvolger is er nog niet; pas na de afsluiting van het komende festival zal de zoektocht beginnen.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Ik zal dit jaar definitief veel minder op het IFFR zijn. Ik begin binnenkort aan een (tijdelijke) baan waar ik veel zin in heb. Maar vrij tijdens het IFFR zit er niet in. Het blijft voor mij dus beperkt tot de drie weekenddagen en wat avonden en heel misschien een of twee doordeweekse middagjes in 2015. Er zit af en toe zo'n jaar voor me tussen. In 2006 had ik dat, 2011 was zo'n jaar. 2015 is er weer zo een. Die drie weekenddagen gaan wel propvol gepropt worden met 5 of 6 (indien mogelijk) per dag.

Heb dit jaar ook wat minder me in de voorpret gestort om drie redenen 1) Een filmdip die nog voortduurt, maar dat komt wel weer goed. 2) Mijn vader die een stevige operatie ondergaan heeft (het gaat naar omstandigheden goed trouwens) 3) Het vooruitzicht dat ik minder zou gaan dat al een tijdje in de lucht hing.

Ondanks dat alles heb ik er toch veel zin in. Het wordt trouwens mijn twaalfde keer.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Zes films op een dag kijken, doe mij ook zo'n filmdip.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Malick wrote:

Zoals verwacht. En de nieuwe Sono Shion is helaas ook bevestigd ...

Wie gaan er allemaal naar de openingsfilm van het IFFR? Wellicht interessant voor een meeting? Eten we wat van te voren en drinken we nog wat erna. Ruim tijd want de film begint al om 19.00 ...

- Starbright Boy

- Timbo

- Mug

- Niethie

- Querelle

- Reinbo

- ...

Anders haal ik namelijk ook een kaartje voor de openingsfilm met het publiek.

wibro (o.v.)

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Als de openingsfilm (is nog niet bekend?) beter is dan dat van vorig jaar (Her, zware tegenvaller) wil ik het ook wel overwegen om mee te gaan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.