- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Die lijstjes komen behoorlijk overeen toch? Ik zie dat er van Melody for a Street Organ ook een DVD is (met Duitse subs). Among Grey Stones is er in diezelfde DVD-serie als die andere zonder subs zie ik. Misschien moet dit alles maar even naar het Muratova-topic trouwens.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nog iemand van plan Disappearing Landscape mee te pakken de komende 3 dagen? Wel erg benieuwd wat ik kan verwachten zaterdag. Mocht het niet veel zijn dan wil ik die vervangen voor Fat Shaker.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zo naar Post Tenebras Lux.
Zag overigens dat Blancanieves met een 4,61 op 3 staat in de publieksenquete. Verbijsterend en overdreven hoog. Volkskrantpubliek. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Kort festival voor mij dit jaar (maar vorig jaar was nog korter: toen zag ik welgeteld 0 films). Stonden vier films/programma's in de planning, werden er uiteindelijk slechts twee. Te druk met werk helaas..
Wel gezien de films Inori en het programma Ai Is Japanese for Love, met daarin Chiri (van Naomi Kawase) en het onnavolgbare/amateuristische/experimentele/weirde/geniale(?) Don't Dare to Stop Love.
'Moeten' missen heb ik The Island of St James (vrees dat ik ook niet meer de kans krijg om die alsnog te gaan zien) en Post Tenebras Lux (die hier binnenkort gewoon gaat draaien).
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Grappig. Ik vind de film die het minst 'IFFR' uitstraalt tot zo ver de beste film die ik op het festival zag: Stoker.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Kan morgen helaas niet naar In the Fog, omdat er vanaf deze week blijkbaar 1 intercity minder naar Utrecht vertrekt vanaf Centraal (eerst 0:05 de laatste, nu 23:35). Tegen twee euro kan je je kaartje geloof ik vervangen voor een andere? Dan wil ik 36 om 21:15 nog wel zien.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
ja, moet je wel twee uur van de voorstelling even doen. Ga hetzelfde doen met mijn programma van zaterdag.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wrijf het er nog eens in
, ook al zo één die ik heb laten schieten. Stomme keuzes gemaakt merk ik al
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
POST TENEBRAS LUX.
Nog één keer dan: 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
...Post Tenebras Lux (2012) ...Misschien wel de grootste aanrader voor het aankomende festival wat mij betreft.
goed om te zien dat ik goed zat met die gedachte! 
de impressies die Verhoeven en Reinbo nu bij de film hebben neergepend geven een goed beeld van de ervaring
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Kan morgen helaas niet naar In the Fog, omdat er vanaf deze week blijkbaar 1 intercity minder naar Utrecht vertrekt vanaf Centraal (eerst 0:05 de laatste, nu 23:35). Tegen twee euro kan je je kaartje geloof ik vervangen voor een andere? Dan wil ik 36 om 21:15 nog wel zien.
Zonde!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In de achtste aflevering van het VPRO Tiger Report en interview met regisseur David Gitonga, die op het IFFR debuteert met het vlotte publieksfilm Nairobi Half Life (2012). Verder een reportage over CineMart, dat voor de 30ste keer gehouden wordt. En Tim den Besten bezoekt de talkshow de Winter van de Liefde.
Spiekercoen
-
- 326 messages
- 1450 votes
Wrijf het er nog eens in
, ook al zo één die ik heb laten schieten. Stomme keuzes gemaakt merk ik al
.
Draait vanaf 28 februari al in de filmhuizen, genoeg mogelijkheden om de film alsnog te zien.
|Bazzie|
-
- 61 messages
- 197 votes
Waar is iedereen @ Drug War
Oude Luxor zat vol bij de 1e screening 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Draait vanaf 28 februari al in de filmhuizen, genoeg mogelijkheden om de film alsnog te zien.
Ook een niet al te groot gat. Slimme zet van mij
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Oude Luxor zat vol bij de 1e screening
Ik doelde meer op de MM leden, die zouden ongeveer allemaal in de zaal moeten zitten. Zag er uiteindelijk nog een paar zitten. 
Zat overigens voor 90% vol.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
POST TENEBRAS LUX.

McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Heb 'm net gemist vanmiddag, baal er wel een beetje van. Hopelijk nog maar 10 dagen wachten nu.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In de negende aflevering van het VPRO Tiger Report een interview met regisseur Haifaa Al-Mansour die de eerste Saoedi Arabische film maakte. Ook: een reportage over de jongerenjury van MovieZone. En Tim de Besten bezocht het afsluitende feestje van Cinemart. Wie heeft het meeste geld binnengehaald?
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Waar is iedereen @ Drug War
Bij de deur was er nog wel een gathering, maar daarna is het weer redelijk uit elkaar gevallen geloof ik.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Holy Crap. Een verandering in jouw top 10! Nu heb ik bijna spijt dat ik hem heb geskipped.
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
In Groningen zijn we woensdagavond begonnen aan het IFFR in Groningen (IFFRiG). Ikzelf ben gisteren begonnen met het simpele maar mooie Io e te en het verschrikkelijk trage en weerzinwekkend slechte Parviz. Vanavond twee films, morgen één. Zondag de drukste dag met vier films (en daarna nog door trekken naar Amsterdam voor een SuperBowl-feestje). Helaas mag Spring Breakers in Groningen niet vertoond worden, ondanks dat de film in eerste instantie wel op het programma stond. Hopelijk wordt die film door ForumImages wel alsnog in het reguliere pakket opgenomen.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Noche: beste film van het festival. Wát een debuut! 
Ik voorspel ook een verandering in m'n top 10.
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Klopt het dat Noche nog niet hier op MM staat? Evenals Penumbra (2013, Mexico Eduardo Villanueva) of kijk ik weer eens ergens overheen?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wel meerdere iffr titels staan nog niet op mm. Misschien Noche in de plaats van Bellas Mariposas zetten. Keuzes..
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Genoemde titels staan al wel in de wachtrij en zullen binnenkort op MM staan.
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Bellas is één van mijn favo titels. Beetje Felliniaans zelfs (Amarcord).
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nee, zo wordt de keus makkelijker. Laat Bellas dan toch maar staan
.