- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
enig idee wanneer er een volledig programma bekend word gemaakt?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Donderdag 17 januari. Kaartverkoop begint de dag erna (20:00). Tiger Friends en Unlimited houders kunnen donderdag 17 januari al terecht vanaf 20:00.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Ik ben er dit jaar bij als vrijwilliger! Aldus gratis entree, netwerk en ervaring! Misschien tot daar
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
De tijgerpas is terug:
Helemaal nieuw dit jaar is de Tiger Discount. Deze kost €18
en geeft dan €3 korting op elk filmticket: in plaats van €11
betaalt u €8.
Lol, 'helemaal nieuw' 
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Jep. Behalve bij de nachtcrew in de schouwburg, daar krijg je al voor 6 diensten een pas.
Bij minder dan 10 diensten is het overigens een gratis kaartje per dienst.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Wat voor titels kunnen er als verrassing opduiken volgens jullie?
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
De tijgerpas is terug:
Helemaal nieuw dit jaar is de Tiger Discount. Deze kost €18
en geeft dan €3 korting op elk filmticket: in plaats van €11
betaalt u €8.
Uitstekend nieuws. Meteen besteld. Evenals kaartjes voor openingsfilm. Na jarenlang op en neer reizen dit keer zowaar eens een hotel geboekt net buiten Rotterdam. Heb er zin in.
marktonderzoek
-
- 1 messages
- 0 votes
Hi,
Wie wil mij helpen bij een onderzoek voor het halen van een schoolvak? Ben dringend op zoek naar filmfestivalliefhebbers in Rotterdam die in 2012 zijn geweest. Door op de link te klikken kom je bij mijn onderzoeksvragen +/- 5 minuten.
Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com
Ben jij in 2012 naar het Internationaal Filmfestival Rotterdam geweest?
smint
-
- 1 messages
- 0 votes
Hoi,
Bij wijze van uit de hand gelopen hobby heb ik een site gemaakt met (bijna) alle beschikbare trailers van alle films die tot nu toe bekend zijn. Zie www.filmfestivaltrailers.nl
Ieder jaar zoek ik me suf op internet. Ik dacht, er moeten meer mensen zijn zoals ik. Vandaar nu deze site.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Joepie, zie nu dat Simon Killer ook gaat draaien 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Eerste selecties voor Bright Future en Spectrum:
Slechts vijf titels uit het programma van het Filmfestival van Rome:
- Mai Morire (Enrique Rivero Huerta)
- Centro Histórico (Aki Kaurismäki, Pedro Costa, Victor Erice en Manoel de Oliveira)
- Gegenwart (Thomas Heise)
- Kid (Fien Troch)
- Lesson of the Evil (Miike Takashi)
Daarvan ga ik zeker Mai Morire zien! 
Erg blij met Los Salvajes (Alejandro Fadel), Pieta (Kim Ki-Duk), White Epilepsy (Philippe Grandrieux), Vulgaria (Pang Ho-cheung), Spring Breakers (Harmony Korine), Me Too (Alexey Balabanov), La Noche de Enfrente, (Raúl Ruiz), La fille de Nulle Part (Jean-Claude Brisseau), Inori (Pedro González-Rubio), Ginger and Rosa (Sally Potter), Alone (Wang Bing), drie ( ? ) films van Cristi Puiu, How to Describe a Cloud (David Verbeek) en misschien Japan's Tragedy van Kobayashi Masahiro.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes

alweer een nieuwe Grandrieux!?!?!
wow, en totaal niet opgemerkt bij mijn eerdere zoektocht voor een 2013 preview
de beschrijving klinkt nogal als "Flex" Chris Cunningham... schiet dus automatisch naar nummer 1 op mijn verlanglijst!!
Ik Doe Moeilijk
-
- 1145 messages
- 197 votes
Daar denk ik net zo over, zie ook mijn bericht bij de regisseurspagina van Grandrieux.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Grandrieux nieuwe film staat op z'n eigen site als installatie beschreven. Benieuwd dus!
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Weet iemand wat die drie films van Cristi Puiu te betekenen hebben?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Een groot mysterie. Kan er nauwelijk iets over vinden online. De titels lijken me drie zinnetjes uit een boek "frans voor beginners" ofzo.
Verder al genoeg op het programma waar ik naar uitkijk. Zoals de laatste film van de onlangs overleden Kôji Wakamatsu.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Verder al genoeg op het programma waar ik naar uitkijk. Zoals de laatste film van de onlangs overleden Kôji Wakamatsu.
Mis ik nog iets? 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mijn voorlopig programma:
Zaterdag 26 Januari
- Spring Breakers
- De Ontmaagding van Eva van End
- nog onbekende shortfilm
- nog onbekende langspeelfilm
4 titels al, en het programma moet nog bekend gemaakt worden. Moet gek lopen wil ik niet zo rond de 15 titels komen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Retrospectief: Kira Muratova.
Verder het TV-debuut van Hirokazu Koreeda met Going My Home. Duurt ongeveer 10 uur dus dan ben je meteen een hele dag zoet op het IFFR. En een miniserie van Agnieszka Holland: Burning Bush.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Retrospectief: Kira Muratova.
Helaas kleine kans dat ik kom, vanwege studie verplichtingen en aantal verplichte lesdagen. Maar als ik kom, kom ik voor dit. Ik zie het woord 'onnavolgbaar' staan in de aankondiging. Ik denk dat áls ik kom ik haar ga knuffelen.
@Querelle: je ziet ik kom al weer terug op mijn bericht van gisteren.
De enige TV-film die ik ken van Kore'Eda was volledig NIET de moeite, daar ga ik niet voor zitten denk ik.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Had liever een (klein) retrospectief gezien van Koji Wakamatsu ...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dat is pas al geweest tijdens Camera Japan en bovendien is Wakamatsu redelijk verkrijgbaar op DVD. Kira Muratova is een heldin en ik ga écht proberen wat dingen mee te pikken - echt wel bijzonder. Asthenisch Syndroom op een groot doek lijkt me heerlijk en wat andere oude dingen. Bovendien is ze SUPER gezellig 
Jouw eerste Kuratova is je niet zo goed bekomen geloof ik, maar Wakamatsu is denk ik ook niet echt jouw ding. Morsig, schreeuwerig en erg bot.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Op het Filmfestival van Rome zat ik zo goed als naast haar met de wereldpremière van Vecnoe Vozvrascenie / Eternal Homecomng ...
Dit is wel erg fijn om te weten. In principe hoef ik alleen deze drie te zien:
- Korotkie vstrechi / Brief Encounters (1967)
- Dolgie provody / A Long Goodbye (1971)
- Astenicheskiy sindrom / The Asthenic Syndrome (1990)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Alles voor de checks?
Ik ga wat andere dingen proberen. Hoe gekker hoe beter.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1198 votes
Lore, The Master en Sightseers zijn films waar ik me op verheug die vast spoedig in de bios gaan spelen. Van de Bright future films ben ik erg benieuwd naar films als 90 minutes, Simon Killer ,
Soldate Jeanette en Rengaine.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Niets voor (één van) jullie?
Zou het een hele eer vinden maar ik mag niet meedoen. *KLIK*
Goed nieuws. Talentvolle dame! 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zesde Signals-programma: Regained, een duik in de filmgeschiedenis:
Fijne toevoeging.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Weet er iemand trouwens waar en hoe je aan de Volkskrant enquete van dit jaar kan meedoen?
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
damn, recent "La Region Centrale" thuis zitten kijken, terwijl in het in de bios vast nog beter werkt... maar goed, het is wel echt een film "voor het juiste moment", dus weet eigenlijk niet hoe die in een IFFR planning uit was gekomen... toch een aanrader voor de (erg) avontuurlijke kijker.