• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.183 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

kappeuter wrote:

Mijn voorstel: 500 gasten en halvering kaartprijzen.

Onder die gasten zitten ook mensen zoals ik en mensen van de pers. Dus zo raar is dat aantal nu ook weer niet. Vorig jaar lag dat aantal vele malen hoger dus ze zijn al behoorlijk aan het snoeien.

Ik zit trouwens klaar om zometeen op de fiets te springen om de volkskrant te halen. Hopelijk hoef ik niet zoals vorig jaar vijf winkels af om aan die verrekte bijlage te komen...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ga ook zo als eerste de volkskrant halen en een yellow marker. Kan helaas zelden overdag, maar wel s avonds en in het weekend. Kan max 27 films zien den ik.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Eerste keer meteen raak. Nu eerst de films doorstrepen die ik vooral niet wil zien en daarna beginnen met puzzelen. Openingsfilm King Curling lijkt me lachen. Heb er zin in.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Heb al een hoop leuks aangekruist. (Streep juist aan wat me interessant lijkt. Hoe interessanter, hoe vetter de streep.

Een erg geweldige Tsukamoto in Pathe 1

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

puzzelen

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Als ik de tarieven zo zie is er absoluut geen sprake van crisis.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Daar zouden we het niet meer over hebben.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Liefhebbers van Lav Diaz kunnen hun hart ophalen deze editie. Maar liefst twee nieuwe films van zijn hand. Eentje van 5 uur en eentje van bijna 6 uur

Ik kan nergens vinden of de entreeprijs van deze titels nog eens extra verhoogd is....

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

er draait ook een film van 150 uur zag ik Eat that Andy Warhol.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Welke?! Waar? zeker als installatie.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Jij hebt nog wat ruimte in je programma?

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Helaas niet (heb sowieso maar 1/2 dagen de tijd/geld). Maar als het een film is die als installatie draait kan ik natuurlijk wel een kijkje nemen

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5073 votes

danuz wrote:

Welke?! Waar? zeker als installatie.

Beijing 2003 - filmfestivalrotterdam.com

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Maar er staat niet bij waar hij precies draait

Edit: o, Ai Weiwei Café/Power Cut Installations, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Misschien kom ik daar nog wel in voor - ik was in oktober 2003 in Beijing

(edit: o nee, oktober 2005 )

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Goede rede om er eens 150 uur voor te gaan zitten, Rokuro

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Language & Subtitles - filmfestivalrotterdam.com

Goh, zo weinig Nederlands ondertitelde films?

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Je mag toch hopen dat de mensen die het IFFR bezoeken wel engels kunnen lezen zeg.

• 22407 messages
  • 5073 votes

Alleen aangekochte films waarvan de print met ondertiteling er al is doorgaans. En dit jaar zijn er volgens mij iets minder aangekochte films dan normaal.

Ik merk het vaak niet eens eigenlijk. Vraag me na afloop van een IFFR-film of de ondertiteling Nederlands of Engels was en ik zou moeten nadenken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Volgens mij zo'n beetje hetzelfde als altijd - verhoudingsgewijs. Er zijn sowieso minder titels dit jaar als je 't mij vraagt.

• 22407 messages
  • 5073 votes

Ja, dat is mijn indruk ook. Dus verhoudingsgewijs zou het kunnen kloppen.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

hele ochtend gelezen en trailers gekeken, hele middag gepuzzeld, en nog meer gelezen, hopelijk gaat dit mijn programma worden:

za 28 jan

Hoy no tuve miedo

corta

the great norhtwest

L'anabase

zo 29 jan

malaventura

orgia ou o homem que deu cria

four suns

verano

ma 30 jan

small roads

lost in the mountain

rua aperana 52

la leggenda di kaspar hauser

di 31 jan

weekend

alps

a opcao

wo 1 feb

L

in april the following year, …

Grandrieux: Masao Adachi

the invader

do 2 feb

an oversimplification of her beauty

living

kotoko

vr 3 feb

hello, mr. Tree!

la jubilada

hearts boomerang

l'estate di giacomo

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

wat is hiervan de geheimtipp?

"de beste finse film aller tijden" ga jij overslaan?

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

ik heb geloof ik geen geheime tips, alles is uitgebreid te lezen op de IFFR website

- mijn "must see" top 2 zit er in: Alps en Kotoko

- verder benieuwd naar de twee adachi docu's uit Frankrijk (jammer genoeg heeft het festival geen Adachi films geprogrammeerd als toevoeging, gemiste kans!)

- Van het Cinema Marginal programma vielen er maar liefst vijf titels van mijn oorspronkelijke wensenlijstje uit de planning, maar had dat al een beetje verwacht.

En als geheel valt het programma mij niet tegen, dus er zit betrekkelijk weinig "opvulling" tussen.

- De omschrijvingen van Living, Verano, l'estate di giacomo en Malaventura spraken me erg aan.

- buenas noches, espana (mooie trailer ook weer!) en loneliest planet had ik ook nog graag in mijn programma gezien

- 2x Griekenland en 2x Chili in de selectie, filmlanden die de afgelopen tijd mijn aandacht ook hebben

Het hele Finse programma sprak mij opzich niet zo aan, hoewel daar best wat opmerkelijke titels tussen zaten inderdaad. Verder ging mijn aandacht dit jaar eerder naar kortere films dan de lange...

Ook de Chinese spraken me niet zo aan (wellicht na het zien van West of the Tracks onlangs ) maar daar zijn er toch twee van als opvulling in de selectie beland

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Heb ook een voorlopig schema gemaakt. Films waarvan ik sowieso kaartjes wil kopen zijn La Leggenda di Kaspar Hauser, Play, Alps en L. Daarnaast waarschijnlijk It Looks Pretty from a Distance, Black's Game, Ace Attorney, Kotoko en Tokyo Playboy Club. En misschien nog enkele aanvullingen, waarbij ik vooral denk aan Stilleben en Damsels in Distress.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Sowieso denk ik dat er nog meer Latijns Amerikaanse cinema is dan voorheen. En als je het programma van beavis bekijkt wordt dat wel bevestigd. Of is dat toeval?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

IFFR tips van cinema.nl:

Filmtips IFFR 2012 - Cinema.nl Special

J_Villanueve

• 5 messages
  • 0 votes

@Mochizuki ligt ook aan Signals: Mouth of Garbage

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Sowieso denk ik dat er nog meer Latijns Amerikaanse cinema is dan voorheen. En als je het programma van beavis bekijkt wordt dat wel bevestigd. Of is dat toeval?

heb ze niet geteld, maar Latijns Amerika en Europa hebben duidelijk wel mijn voorkeur dit jaar. Bij de Aziatische selectie zit veel sociaal-realisme en veel herhaling van zetten ook...

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Op welke dagen en tijdstippen draait The Flying Swords of Dragon Gate 3D?

Of hebben ze deze film uit de programma gehaald?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.