- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Mijn voorstel: 500 gasten en halvering kaartprijzen.
Onder die gasten zitten ook mensen zoals ik en mensen van de pers. Dus zo raar is dat aantal nu ook weer niet. Vorig jaar lag dat aantal vele malen hoger dus ze zijn al behoorlijk aan het snoeien.
Ik zit trouwens klaar om zometeen op de fiets te springen om de volkskrant te halen. Hopelijk hoef ik niet zoals vorig jaar vijf winkels af om aan die verrekte bijlage te komen...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ga ook zo als eerste de volkskrant halen en een yellow marker. Kan helaas zelden overdag, maar wel s avonds en in het weekend. Kan max 27 films zien den ik.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Eerste keer meteen raak.
Nu eerst de films doorstrepen die ik vooral niet wil zien en daarna beginnen met puzzelen. Openingsfilm King Curling lijkt me lachen. Heb er zin in. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Heb al een hoop leuks aangekruist. (Streep juist aan wat me interessant lijkt. Hoe interessanter, hoe vetter de streep. 
Een erg geweldige Tsukamoto in Pathe 1 
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Als ik de tarieven zo zie is er absoluut geen sprake van crisis. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Liefhebbers van Lav Diaz kunnen hun hart ophalen deze editie. Maar liefst twee nieuwe films van zijn hand. Eentje van 5 uur en eentje van bijna 6 uur 
Ik kan nergens vinden of de entreeprijs van deze titels nog eens extra verhoogd is.... 
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
er draait ook een film van 150 uur zag ik
Eat that Andy Warhol.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Helaas niet (heb sowieso maar 1/2 dagen de tijd/geld). Maar als het een film is die als installatie draait kan ik natuurlijk wel een kijkje nemen 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5073 votes
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Maar er staat niet bij waar hij precies draait 
Edit: o, Ai Weiwei Café/Power Cut Installations, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Misschien kom ik daar nog wel in voor - ik was in oktober 2003 in Beijing 
(edit: o nee, oktober 2005
)
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Goede rede om er eens 150 uur voor te gaan zitten, Rokuro 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Language & Subtitles - filmfestivalrotterdam.com
Goh, zo weinig Nederlands ondertitelde films?
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Je mag toch hopen dat de mensen die het IFFR bezoeken wel engels kunnen lezen zeg.
-
- 22407 messages
- 5073 votes
Alleen aangekochte films waarvan de print met ondertiteling er al is doorgaans. En dit jaar zijn er volgens mij iets minder aangekochte films dan normaal.
Ik merk het vaak niet eens eigenlijk. Vraag me na afloop van een IFFR-film of de ondertiteling Nederlands of Engels was en ik zou moeten nadenken.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Volgens mij zo'n beetje hetzelfde als altijd - verhoudingsgewijs. Er zijn sowieso minder titels dit jaar als je 't mij vraagt.
-
- 22407 messages
- 5073 votes
Ja, dat is mijn indruk ook. Dus verhoudingsgewijs zou het kunnen kloppen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
hele ochtend gelezen en trailers gekeken, hele middag gepuzzeld, en nog meer gelezen, hopelijk gaat dit mijn programma worden:
za 28 jan
Hoy no tuve miedo
corta
the great norhtwest
L'anabase
zo 29 jan
malaventura
orgia ou o homem que deu cria
four suns
verano
ma 30 jan
small roads
lost in the mountain
rua aperana 52
la leggenda di kaspar hauser
di 31 jan
weekend
alps
a opcao
wo 1 feb
L
in april the following year, …
Grandrieux: Masao Adachi
the invader
do 2 feb
an oversimplification of her beauty
living
kotoko
vr 3 feb
hello, mr. Tree!
la jubilada
hearts boomerang
l'estate di giacomo
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
wat is hiervan de geheimtipp?
"de beste finse film aller tijden" ga jij overslaan?
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
ik heb geloof ik geen geheime tips, alles is uitgebreid te lezen op de IFFR website 
- mijn "must see" top 2 zit er in: Alps en Kotoko
- verder benieuwd naar de twee adachi docu's uit Frankrijk (jammer genoeg heeft het festival geen Adachi films geprogrammeerd als toevoeging, gemiste kans!)
- Van het Cinema Marginal programma vielen er maar liefst vijf titels van mijn oorspronkelijke wensenlijstje uit de planning, maar had dat al een beetje verwacht.
En als geheel valt het programma mij niet tegen, dus er zit betrekkelijk weinig "opvulling" tussen.
- De omschrijvingen van Living, Verano, l'estate di giacomo en Malaventura spraken me erg aan.
- buenas noches, espana (mooie trailer ook weer!) en loneliest planet had ik ook nog graag in mijn programma gezien
- 2x Griekenland en 2x Chili in de selectie, filmlanden die de afgelopen tijd mijn aandacht ook hebben
Het hele Finse programma sprak mij opzich niet zo aan, hoewel daar best wat opmerkelijke titels tussen zaten inderdaad. Verder ging mijn aandacht dit jaar eerder naar kortere films dan de lange...
Ook de Chinese spraken me niet zo aan (wellicht na het zien van West of the Tracks onlangs
) maar daar zijn er toch twee van als opvulling in de selectie beland
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Heb ook een voorlopig schema gemaakt. Films waarvan ik sowieso kaartjes wil kopen zijn La Leggenda di Kaspar Hauser, Play, Alps en L. Daarnaast waarschijnlijk It Looks Pretty from a Distance, Black's Game, Ace Attorney, Kotoko en Tokyo Playboy Club. En misschien nog enkele aanvullingen, waarbij ik vooral denk aan Stilleben en Damsels in Distress.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Sowieso denk ik dat er nog meer Latijns Amerikaanse cinema is dan voorheen. En als je het programma van beavis bekijkt wordt dat wel bevestigd. Of is dat toeval?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
IFFR tips van cinema.nl:
J_Villanueve
-
- 5 messages
- 0 votes
@Mochizuki ligt ook aan Signals: Mouth of Garbage
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Sowieso denk ik dat er nog meer Latijns Amerikaanse cinema is dan voorheen. En als je het programma van beavis bekijkt wordt dat wel bevestigd. Of is dat toeval?
heb ze niet geteld, maar Latijns Amerika en Europa hebben duidelijk wel mijn voorkeur dit jaar. Bij de Aziatische selectie zit veel sociaal-realisme en veel herhaling van zetten ook...
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Op welke dagen en tijdstippen draait The Flying Swords of Dragon Gate 3D?
Of hebben ze deze film uit de programma gehaald?