- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Slumdog Millionaire komt in januari al in de bios.
Februari.. met de premiere dus al daarvoor op het IFFR.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
In Belgie gewoon in januari.
Lijkt me niet van belang. In delen van de wereld is hij al sinds November te zien.
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
In die delen geraak je waarschijnlijk niet zo makkelijk met de bus.
donkied
-
- 334 messages
- 618 votes
In Film > Festivals en evenementen > filmfestival dit jaar:
hee ik win misschien kaarten voor het filmfestival in Rotterdam komend jaar. is iemand er een keer geweest, zo ja is et een beetje lache of stelt het niet zo veel voor??
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
openingsfilm bekend, The Hungry Ghosts van Michael Imperioli, beter bekend als Chris uit The Sopranos.
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
openingsfilm bekend, The Hungry Ghosts van Michael Imperioli, beter bekend als Chris uit The Sopranos.
Het werd mij op de website van het IFFR niet 100% duidelijk of dit nou de publieksopening is of de officiële openingsfilm is. Ik denk dat het de officiële is (die wordt meestal eerst aangekondigd en het is een wereldpremiere).
Weet jij het?
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Hmm met afstand de minst bekende openingsfilm van de afgelopen jaren. Ben wel benieuwd eigenlijk.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Hmm met afstand de minst bekende openingsfilm van de afgelopen jaren. Ben wel benieuwd eigenlijk.
Als dit de officiele opening is (en dat is zo denk ik) is niet veel anders dan andere jaren. De officiele openingsfilm is altijd tamelijk obscuur. De publieksopening is meestal een grote film (zoals Juno).
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Oh oke dit is niet de publieksopening. Dan heb ik niets gezegd.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Het werd mij op de website van het IFFR niet 100% duidelijk of dit nou de publieksopening is of de officiële openingsfilm is. Ik denk dat het de officiële is (die wordt meestal eerst aangekondigd en het is een wereldpremiere).
Weet jij het?
Volgens mij de officiele (in De Doelen dus). Hoorde dat de regisseur en 2 hoofdrolspelers ook aanwezig zullen zijn, het is immers een wereldpremiere.
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Ik kreeg net de Tiger Alert in de mail en daar staat duidelijk dat het festival officieel opent met The Hungry Ghosts. Dus de publieksfilm is nog even afwachten.
-
- 22412 messages
- 5077 votes
De IFFR-site checkend (wat ik in deze voorprettijden dagelijks even doe) zag ik ineens een opvallende verandering. De kassakaartverkoop begint dit jaar niet op zaterdag maar pas op dinsdag. Ze houden er wel tickets voor achter. Maar het lijkt me vooral een destimulerende maatregel. Blijkbaar moeten er meer mensen online gaan bestellen.
Ik heb er in elk geval erg veel zin in.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Kreeg de tijgerpas vorige week al binnen. Het begon toen meteen al te kriebelen!
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Hier ook, zal mijn eerste IFFR worden (vorig jaar niet gelukt om uberhaupt te gaan) en nu intussen werkend in de bios (Cinerama). Hoor continu dat collega's er al veel zin in hebben, dus dat heb ik hier automatisch eigenlijk ook.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
De IFFR-site checkend (wat ik in deze voorprettijden dagelijks even doe) zag ik ineens een opvallende verandering. De kassakaartverkoop begint dit jaar niet op zaterdag maar pas op dinsdag. Ze houden er wel tickets voor achter. Maar het lijkt me vooral een destimulerende maatregel. Blijkbaar moeten er meer mensen online gaan bestellen.
Ik heb er in elk geval erg veel zin in.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Waarom bestellen de mensen de tijger-pas eigenlijk van te voren? Ik bestel de pas gewoon bij de kaartjes.
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Waarom bestellen de mensen de tijger-pas eigenlijk van te voren? Ik bestel de pas gewoon bij de kaartjes.
Het is leuk om 'm alvast te hebben. En er zijn geen verzendkosten voor, dus dat helpt wel.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3703 votes
Voor je het weet is het alweer zo ver.
Zijn er al wat meer namen bekend. Verwacht wel de nieuwe van Tsukamoto, Kitano en Oshii. Aranofsky en Boyle zullen er ook wel zijn, maar die draaien de week erna in de reguliere bioscoop dus die namen boeien me minder. Hoewel ook extreem laat, hoop ik toch op Vinyan en Martyrs omdat ik die anders nooit op het grote scherm kan zien waarschijnlijk. (hoewel Vinyan wel voor junuari staat, maar dat was eerst december dus eerst zien dan geloven.) En hoop de nieuwe van Mortier, maar ik hoor vrij weinig erover dus denk dat die nog niet af is. Maar ik heb er weer zin an.
Seam
-
- 991 messages
- 2313 votes
Ik wil dit jaar voor het eerst naar het IFFR gaan, maar ik weet niet precies hoe het allemaal in zijn werking gaat. Ik zag dat op de site je wel een overnachting voor 1 dag kan krijgen, maar is er geen weekendkaart ofzo ? Ik kom namelijk uit Maastricht, dus heb wel een slaapplaats nodig 
Moet je trouwens voor iedere film betalen en hoeveel is dat dan meestal ?
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Ik wil dit jaar voor het eerst naar het IFFR gaan, maar ik weet niet precies hoe het allemaal in zijn werking gaat. Ik zag dat op de site je wel een overnachting voor 1 dag kan krijgen, maar is er geen weekendkaart ofzo ? Ik kom namelijk uit Maastricht, dus heb wel een slaapplaats nodig 
Moet je trouwens voor iedere film betalen en hoeveel is dat dan meestal ?
Je kan alleen via het filmfestival een overnachting boeken als je dat doet met het volkskrantdag arrangement. Verder organiseren zij geen overnachtingen. Maar dat kan je natuurlijk makkelijk zelf regelen via internet.
Je kan voor het IFFR alleen losse kaartjes kopen, geen weekendpas ofzo. Losse kaartjes zijn 9 euro, of 6 euro met de tijgerpas. De tijgerpas is 15 euro (10 euro met korting). Let erop dat als je via internet kaartjes koopt er 0,70 euro per kaartje bij komt aan verwerkingskosten.
Voor de openings- en slotfilm zijn de kaartjes iets duurder (maar wel inclusief consumptie).
Leuk dat je helemaal vanuit Maastricht naar het IFFR komt! Op zich is het een heel overzichtelijk festival wat betreft kaartjes kopen, dus het moet je wel gaan lukken.
Seam
-
- 991 messages
- 2313 votes
Bedankt voor de info!
Dan moet ik dus eventjes een slaapplek regelen of kijken of ik bij iemand kan blijven slapen 
Op de site staat trouwens ook dat de korting voor de tijgerpas ook voor studentenkaarten is ? Kan ik dan mijn pas van de uni gebruiken voor korting ? 
Ik ben heel erg benieuwd 
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Bedankt voor de info!
Dan moet ik dus eventjes een slaapplek regelen of kijken of ik bij iemand kan blijven slapen 
Op de site staat trouwens ook dat de korting voor de tijgerpas ook voor studentenkaarten is ? Kan ik dan mijn pas van de uni gebruiken voor korting ? 
Ik ben heel erg benieuwd 
Ik ben zelf ook student en dat betekent inderdaad dat je maar 10 euro betaald voor de tijgerpas. Als je dan vier films kijkt, heb je het er al uit. Als je via internet besteld hoef je trouwens helemaal niet aan te tonen dat je ook daadwerkelijk student bent.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
http://www.moviemeter.nl/film/52316 
Boyle en Kitano staan ook al vast.
-
- 22412 messages
- 5077 votes
À l’ouest de Pluton, Henri Bernadet, Myriam Verreault, Canada
Be Calm and Count to Seven, Ramtin Lavafipour, Iran
Blind Pig Who Wants to Fly, Edwin, Indonesië
Breathless, Yang Ik-June, Zuid-Korea
The Dark Harbour,Naito Takatsugu, Japan
Dogging: A Love Story, Simon Ellis, Verenigd Koninkrijk
Floating in Memory, Peng Tao, China
The Hungry Ghosts, Michael Imperioli,Verenigde Staten
No puedo vivir sin ti, Leon Dai, Taiwan
Schottentor, Caspar Pfaundler, Oostenrijk
Sois sage, Juliette Garcias, Frankrijk/Denemarken
The Strength of Water, Armagan Ballantyne,Nieuw-Zeeland/Duitsland
Turistas, Alicia Scherson, Chili
Wrong Rosary, Mahmut Fazil Coskun, Turkije
....zijn de tigernominaties.
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
De slotfilm is volgens de webshop nu al uitverkocht. En dat terwijl de openingsfilmkaartjes nog steeds niet te koop zijn. En het is ook nog niet bekend wat de publieksopeningsfilm zal zijn.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
De openingsfilm voor publiek is gewoon een reguliere film in het programma. Daar voor start de verkoop gewoon op vlg. week zaterdag 00.00u via internet en vanaf de dinsdag erop aan de kassa in De Doelen. De slotfilm is een aparte manifestatie waarvoor je al wél kaarten kon kopen (tot 14 januari) en blijkbaar zijn die al op, tenminste diegene die via de webshop gaan. Er staat bij dat de overige kaarten van de slotfilm via de centrale kassa worden verkocht (vanaf de eerder genoemde dinsdag dus).
De officiële openingsfilm van het festival, The Hungry Ghosts, is niet voor publiek toegankelijk, alleen op uitnodiging.
Het programma komt as donderdag in de Volkskrant, dan weet je wat de publieksopening is. Geloof niet dat het standaard is dat die speciaal eerder bekend wordt gemaakt.
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Ik weet nog wel dat ik toen Brokeback Mountain de publieksopeningsfilm was er echt al eerder kaartjes voor had gekocht dan de reguliere verkoop, evenals met Rescue Dawn. En dat deze films het zouden worden was ook al eerder bekend. Het is ook niet een normaal kaartje wat je koopt, want het is duurder en inclusief drankje. Een beetje hetzelfde als de slotfilm dus.
En ik kijk het net na in de brief die bij mijn tijgerpas zat. Daar staat in dat tickets voor de publieksopening via de webshop te koop zijn. Maar dat zijn ze dus niet. Raar hoor...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Rescue Dawn was toch nooit een openingsfilm van Rotterdam? Maar goed.
Vijftien jaar geleden begin het festival helemaal niet op woensdagavond voor het publiek, maar gewoon op donderdagochtend. Er hebben ook nog wel gewoon films in de overige Pathé zalen gedraaid op de woensdagavond. Toen kon je zelfs woensdag al twee films zien als je wilde. Kan me herinnneren dat ik Jin-Roh ooit als tweede film zag op zo'n woensdag.
Blijkbaar verandert ook het beleid daar rond jaarlijks.