• 178.405 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.170 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Rescue Dawn was de publieksopening in 2007:

http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/nieuws/nieuwsoverzicht/rescue_dawn_publieksopening.aspx

Op die website zie je ook rechts staan dat kaartjes nu al te koop zijn in de voorverkoopkassa (webshop).

Blijkbaar gaat het dus de laatste jaren anders dan 15 jaar geleden, maar dat neemt niet weg dat ze zich nu niet houden aan wat in de brief bij de tijgerpas stond. Namelijk dat kaartjes voor de publieksopening in de webshop te koop zouden zijn.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

tessav1 wrote:

Rescue Dawn was de publieksopening in 2007

Verhip! Je had er een weddenschap over moeten afsluiten. Die had je namelijk gewonnen

Mijn IFFR-liefde is blijkbaar écht aan het bekoelen. Het is trouwens dan alwel gelijk weer een typisch gevalletje van Rotterdam amateurisme en onduidelijkheid. En ook door steeds de regels te veranderen snapt niemand het meer volgens mij. Zelfs zo'n ouwe knar als ik weet het blijkbaar niet meer

Ik hoop in elk geval dat het je nog lukt om een kaartje te bemachtigen dan (zal toch wel).

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Haha, ik zou inderdaad vaker weddenschappen af moeten sluiten, zou een leuke business worden

Ik ben juist nog een jonkie en pas sinds enkele jaren echt fanatiek festivalganger. Daarom zit het bij mij natuurlijk nog fris in m'n geheugen allemaal. Rescue Dawn wist ik ook gewoon heel zeker, omdat ik daar kaartjes voor had gekocht, maar vervolgens naar de officiele opening mocht (ik zat in de jongeren jury).

Maar we zullen maar moeten afwachten hoe ze het met de kaartjes voor de openingsfilm gaan doen. Ik heb met m'n moeder afgesproken erheen te gaan, maar dan moet ik natuurlijk wel kaartjes bemachtigen.

Wat nu met de slotfilm niet gelukt is (waar ik met mijn anders erg bioscoop schuwe vader heen zou gaan).

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

starbright boy wrote:

De IFFR-site checkend (wat ik in deze voorprettijden dagelijks even doe) zag ik ineens een opvallende verandering. De kassakaartverkoop begint dit jaar niet op zaterdag maar pas op dinsdag.....

Baal hier echt van. Het festival begon voor mij op zaterdagochtend in de rij. Kon je nog horen welke titel je echt moest schrappen van je schema omdat hij te slecht voor woorden is.

Ze zeggen dat je kaartjes overhouden voor de dinsdag, maar welk percentage dat wordt?? Vorig jaar was het 50/50.

En als je de onzin in de krant leest. Dat je het gedaan hebben omdat al hun klanten wel met internet overweg kunnen. Als ze nu gewoon zeggen dat hun percentage van die extra 70 cent welkom is. Zeker nu het kredietcrisis is.

Ik ga de actie beginnen: BRENG DE ZATERDAGVERKOOP TERUG!

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Helemaal mee eens. Sommige dingen moet je gewoon niet wijzigingen. (ik heb overigens zelf nog nooit in de rij gestaan)

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Hm, ik begrijp het best. Internetverkoop is natuurlijk handiger voor de organisatie en voor het publiek. Ik heb er ook niks tegen, zolang het maar goed gaat. Ik weet niet hoe het vorig jaar was, want toen ben ik niet geweest, maar de jaren ervoor was het meestal een zootje. Ik ga dit jaar zeker wel weer en zit vrijdagnacht dus weer lekker achter de computer te F5'en.

spacemangraig

• 44 messages
  • 0 votes

alle filmtitels staan op de site nu

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

Vorig jaar was het eindelijk goed geregeld.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

spacemangraig wrote:

alle filmtitels staan op de site nu

Aanstaande donderdag pas.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

neo wrote:

(quote)

Aanstaande donderdag pas.

Nee hoor, als je naar Programma gaat, staat bij elk programma een lijst met filmtitels. Alleen nog zonder omschrijvingen, dus je hebt er nog niet heel veel aan, aangezien de meeste toch totaal onbekend zijn (voor mij iig wel). Er staan ook een aantal trailers.

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

Ik wacht mooi tot donderdag totdat ik 's morgens weer de volkskrant mag bezorgen en daarbij als jaarlijks terugkerend ritueel één bijlage tekort kom.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

timbo_ wrote:

Vorig jaar was het eindelijk goed geregeld.

alleen stond toen iedereen die veel kaarten nodig had in de rij. Dat waren een paar honderd man. Die moeten nu ook proberen er tussen te komen. En omdat je maar 25 films per keer mag kopen, moeten ze minimaal 2 keer ertussen zien te komen.

Vast veel geduld en de f5 knop dood hameren.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Gebaseerd op wat ik nu zo snel op de site kan vinden heb ik hier sowieso interesse in:

- Achilles and the Tortoise (Kitano)

- Tokyo Sonata (Kiyoshi Kurosawa)

- Nonko 36-sai (Kaji-tetsudai) (Kazuyoshi Kumakiri)

- Aruitemo Aruitemo (Still Walking) (Hirokazu Koreeda)

- Melancholia (Lav Diaz)

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Je hebt gezien hoe lang die laatste duurt he?

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

25 films per keer maximaal maar kan dan wel twee kaarten voor iedere film bestellen of dat ook niet?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

danuz wrote:

Gebaseerd op wat ik nu zo snel op de site kan vinden heb ik hier sowieso interesse in:

- Achilles and the Tortoise (Kitano)

- Tokyo Sonata (Kiyoshi Kurosawa)

- Nonko 36-sai (Kaji-tetsudai) (Kazuyoshi Kumakiri)

- Aruitemo Aruitemo (Still Walking) (Hirokazu Koreeda)

- Melancholia (Lav Diaz)

35 rhums???

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

@Macmanus: Ja, heb ik gezien, maar vind het wel een uitdaging

@Rokuro: Maar natuurlijk, dit was pas het eerste lijstje (alleen Aziatisch) dat ik heb doorgewerkt!

Heb deze lijst ook nog door te spitten. Ik heb het geduld niet om tot donderdag te wachten

fhflint

• 92 messages
  • 1400 votes

Wie heeft er tips voor de liefhebber van Scandinavische en Oost-Europese cinema?

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Wie heeft er tips in het algemeen?

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

Ik wacht mooi tot donderdag totdat ik 's morgens weer de volkskrant mag bezorgen en daarbij als jaarlijks terugkerend ritueel één bijlage tekort kom.

Wel lullig hoor

Vorig jaar zat bij ons de bijlage er ook niet bij. Moest ik alsnog naar de supermarkt om een extra Volkskrant te kopen.

En iets anders: de kaartjes voor de slotfilm zijn weer in de verkoop gegaan. Blijkbaar waren ze dus niet uitverkocht en was dat gewoon een fout. Ik vermoedde al zoiets, waardoor ik gelukkig netjes elke dag de webshop heb gecontroleerd.

Maar nog steeds niks over de publieksopening. Dus dat moeten we dan maar in de bijlage zien. Wel raar. Ik ben benieuwd of het dit jaar dan nog wel champagne geserveerd wordt, aangezien de gang van zaken nu zo anders loopt.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

danuz wrote:

- Melancholia (Lav Diaz)

Wil ik ook heeeeel erg graag zien inderdaad. De films van Lav Diaz moeten geweldig zijn, maar volgens mij is het onmogelijk om ze op een andere manier te zien dan op een festival als Rotterdam. Nou maar hopen dat ie een keer in het weekend draait, en anders moet ik maar een dagje vrij nemen van school.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

timbo_ wrote:

25 films per keer maximaal maar kan dan wel twee kaarten voor iedere film bestellen of dat ook niet?

Maximaal 6 kaarten per voorstelling en maximaal 25 voorstellingen staat op de site.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Grindhouse wrote:

(quote)

Wil ik ook heeeeel erg graag zien inderdaad. De films van Lav Diaz moeten geweldig zijn, maar volgens mij is het onmogelijk om ze op een andere manier te zien dan op een festival als Rotterdam. Nou maar hopen dat ie een keer in het weekend draait, en anders moet ik maar een dagje vrij nemen van school.

Precies, de films heb ik nooit kunnen vinden, daarom is het echt een soort one time ding geworden. Eigenlijk wat Satantango ook was, voordat hij op DVD werd uitgegeven

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

tessav1 wrote:

(quote)

Wel lullig hoor

Vorig jaar zat bij ons de bijlage er ook niet bij. Moest ik alsnog naar de supermarkt om een extra Volkskrant te kopen.

Lol ik weet dan ook wel bij wie ik hem weglaat. Laat ik stellen dat ze niet tot de doelgroep behoren.

gotti

• 14075 messages
  • 5889 votes

Ga er dit jaar denk ik voor het eerst maar eens op de bonnefooi heen, aangezien ik volgende maand ook al enkele dagen naar het filmfestival in Berlijn ga...

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Wat een name drop gotti

spacemangraig

• 44 messages
  • 0 votes

Macmanus wrote:

Wie heeft er tips in het algemeen?

Louise-Michel

Bronson

Wendy and Lucy

Delta

Sunrise/sunset

Everybody dies but me

Liverpool

Of time and the city

Morphia

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

fhflint wrote:

Wie heeft er tips voor de liefhebber van Scandinavische en Oost-Europese cinema?

Deze twee wekken voornamelijk mijn interesse:

Scandinavië: Ofrivilliga, De

Oost-Europa: Vse Umrut, A Ya Ostanus

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Even snel de bijlage gescand, maar ik vind het erg jammer dat het nu dus echt definitief is dat erg geen publieksopening is.

Seam

• 991 messages
  • 2313 votes

Poeh, wat een gigantisch schema zeg. Ik weet echt totaal niet waar ik moet beginnen

Ik heb wel al zin in volgend weekend

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.