- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Eigenlijk heb ik geen tijd dit jaar....als ik het kon veroorloven zat ik ook een heel festival lang vijf films per dag te kijken, maar het beperkt zich dit jaar tot:
Zondag 27 - 17.00 - Ploy - Cinerama 1.
Vrijdag 1 - 22.30 - The Unseeable - Cinerama 6.
Zaterdag 2 - 14.00 - Phase IV - Zaal de Unie.
- 16.15 - The Honymoon Killers - Zaal de Unie.
- 19.00 - [Rec] - Pathe 4.
- 22.15 - Let’s Finish - Cinerama 6.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Maar een week lang 5 films op 1 dag kijken...
Ja wat is daar mis mee? Ik neem er dit jaar geen vrij meer voor, maar de sfeer en et festival vind ik geweldig. Vooral een meeting van oude bekenden. Soms zijn de films meer het middel dan het doel. Gek genoeg stoor ik me op het IFFR minder aan onrust in zalen dan bji regulier bioscoop bezoek. Het hoort er een beetje bij. En je krijgt nog eens wat te zien, wat je anders zou moeten missen. Vroeger was dat Mochizuki Rokuro himself bijvoorbeeld!

Ja t wordt wel een dure hobby anders.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Kun je de dag zelf ook kaarten bestellen? Ik snap niet precies hoe het in zijn werking gaat. Ik heb begrepen dat je 1 dag online kon boeken en nu dus alleen nog maar voor de reliefs online kunt boeken.
Heb je overigens kans op goede kaartjes als je wel voor aanvangst kaarten kunt kopen?
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Bij De Doelen, de centrale kaartverkoop, kun je kaarten halen voor films die op verschillende dagen draaien, inclusief de dag zelf.. Bij sommige bioscopen zelf kan dat alleen voor films die daar op die dag draaien.
Het kan zijn dat er op de dag zelf nog kaarten vrijkomen. Een deel wordt enkel per internet verkocht en een ander deel aan de kassa. Je kunt het er op wagen, maar zou toch wel alternatieve hebben zou je je op bepaalde titels vastpinnen.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Oke thnx.
Niet dat ik daar aankom na een rit van 2 1/2 h. en dan alle kaartjes al gevlogen zijn. 
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Laten we zeggen; op het internet zijn er niet meer beschikbaar voor film x en na een telefoontje met De Doelen is er ook niks meer beschikbaar bij de kassa, dan is er een grotere kans dat je geen kaartje meer zou kunnen krijgen. Dus alternatieve zijn wel handig.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3865 votes
Oke thnx.
Niet dat ik daar aankom na een rit van 2 1/2 h. en dan alle kaartjes al gevlogen zijn. 
Ik denk dat 60% van de films nog beschikbaar is als je er op een willeukeurige dag komt. Probleem is alleen dat die 40% wel de meest gewilde zijn.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Ik heb een bescheiden programma dit jaar.
Zaterdag 26 januari
- 16:45 The Mourning Forest, Naomi Kawase
Dinsdag 29 januari
- 21:30 Import Export, Ulrich Seidl
Vrijdag 1 februari
- Dans la vie, Philippe Faucon
- Winter Story, Zhu Chuan-ming
Zaterdag 2 februari
- Sad Vacation, Shinji Aoyama
- Alice's House, Chico Teixeira
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Ik denk dat 60% van de films nog beschikbaar is als je er op een willeukeurige dag komt. Probleem is alleen dat die 40% wel de meest gewilde zijn.
Ja, ik hoop dat 8 h. 's ochtends vroeg genoeg is om daar een verschil te maken.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Nou voor 3 films online geboekt en nu maar hopen dat er nog wat kaartjes te bemachtigen vallen voor de uitgeboekte titels op de dag zelf.
za 26-01
frozen
the mourning forest
alexandra
Patvs
-
- 24 messages
- 129 votes
Mijn schema:
Zaterdag 26----> Zondag 27 zit ik 9 uur in het vliegtuig Paramaribo -
Schiphol. (hopelijk geen vertraging!, want heb kaarten voor)
Zondag 27
17:00 Ploy C1
19:15 Tricks SGZ
22:00 Dainipponjin Lux
Maandag 28
13:15 Paranoid Park P5
16:00 Secret Sunshine P5
19:00 The Darjeeling Limited P1
22:00 Trumbo C7
Dinsdag 29
13:00 3 Days To Forever P1
15:45 Help Me Eros P1
19:00 881 - Lux
21:45 The Unseeable P4
Woensdag 30 - NIETS (wat draait er die dag??)
Donderdag 31
12:00 Naissance des Pieuvres (O) C1
19:30 Glory to the Filmmaker P2
Vrijdag 1 feb
16:00 Appleseed P5
19:00 The Mourning Forest P4
Zaterdag 2 feb
13:00 The King of Ping Pong P1
16:15 The Last Lear P6
19:00 REC P4
22:00 George A. Romero's Diary of the Dead P4
Alle grote gaten, vul ik op met Chinese films die hoog scoren, SURPRISE film etc.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Net mijn reserveringen en Tijgerpassen afgehaald (ik was toch in de buurt). Kon zo doorlopen, alles prima gegaan via de internetboekingen en de catalogus was er dit keer ook al (enorm dik, dit keer niet op glanzend papier, maar in de sobere zwart/wit trend van het hele festival).
T.E.A.B. Maar goed ik heb dus nu een kaartje (met Tijgerkorting) over voor Le Voyage de Ballon Rouge van Hou Hsiao-hsien voor vrijdag 25/1 om 19u in Pathé 1. Iemand belangstelling?
ies33
-
- 15 messages
- 5 votes
Ik heb perongeluk teveel tickets besteld . Ik heb over:
Donderdag 31 januari
12:00 Teak leaves at the temples
14: 15 Margot at the wedding
19:00 Stellet licht
ik wil ze verkopen voor 5 euro per stuk.
heb je interesse neem contact met mij op.
moveme
-
- 44 messages
- 422 votes
Ja, ik hoop dat 8 h. 's ochtends vroeg genoeg is om daar een verschil te maken.
Kassa's gaan om 09:00 open dus 8 lijkt me erg bijtijds.
Even vrijdag nacht kijken hoe het staat met de verkoop... internet kent geen sluitingstijd maar als er nog geen ster achter staat heb je een goede kans dat je s'ochtends nog kaarten kan scoren. Zo niet ..probeer dan eens iets van de shorts of het side programma .. ook de moeite waard.
-vrijwilliger speaking-
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Shorts zou ik wel als laatste optie aanraden. Zou eerder een andere film kiezen. Het is mooi dat korte films hun plek hebben, maar lang niet (ik denk zelfs een meerderheid) iedereen loopt er warm voor. Ik hou eigenlijk alleen van een korte voor een hoofdfilm eentje of echt 1 heel project van shorts ala Paris Je'Taime en consorten, maar die zie je niet op het festival helaas.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Ik hou eigenlijk alleen van een korte voor een hoofdfilm
Ik heb in 18 jaar misschien een handvol gezien die redelijk was, maar meestal is het niks. Meestal is het doorbijten die shorts. Van mij mogen ze weg. Ik ben altijd wel blij dat ze daar een apart programma voor hebben. Het is het eerste dat ik wegstreep.
De shorts in zo'n programma achter elkaar kost meer energie dan één hoofdfilm van dezelfde lengte is mijn ervaring. Redelijk zwaar op zo'n festival.
Ik zou dit jaar een van de andere bijprogramma's aanraden, want die zijn er wel veel (veel goede dan) en meestal niet het drukst bezocht.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Je hoort ook altijd al gezucht in de zaal als er dan eens eentje voorzit. Ben het er mee eens dat ze die dingen mogen schrappen, omdat meer mensen er hinder van ondervinden dan het echt leuk vinden.Zo'n heel programma loop ik niet warm voor, vooral omdat ik er geen bevrediging uithaal zoals met een lange speelfilm, hoe goed ze het ook proberen samen te stellen.
(Maak je borst maar nat, want ik las dat het plan was om deze editie gemiddeld meer korte films voor een hoofdfilms te plakken dan voorheen)
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Ik ben er ook geen fan van. Echter ik ben wel benieuwd naar de Franse short die ze gaan draaien voor Le Voyage de Ballon Rouge. De lange film schijnt daarop geinspireerd te zijn en bovendien schijnt het een erg goede short te zijn.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
De festivalkriebels beginnen hier nu ook serieuze vormen aan te nemen. Mutum, Tejút, Du Levande, LUX en Milyang ga ik sowieso zien, omdat ik bij die films zaalwacht van dienst ben. Verder zal ik meepakken wat ik meepakken kan. 
Zin!
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Ah Tejút ben ik wel benieuwd naar. Ga ik dinsdag heen.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5752 votes
Zijn er ook nog leuke indies met (toch redelijk) bekende namen>?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Ik ben er ook geen fan van. Echter ik ben wel benieuwd naar de Franse short die ze gaan draaien voor Le Voyage de Ballon Rouge. De lange film schijnt daarop geinspireerd te zijn en bovendien schijnt het een erg goede short te zijn.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Zojuist Le Voyage de Ballon Rouge (bedankt Rokuro!) gezien en moet zeggen dat ik absoluut gecharmeerd ben. De kortfilm werd echter niet gedraaid, aangezien er de première (?) van TBS plaats moest vinden direct na het eindigen van de film. Hierdoor werd Hou (die aanwezig was, toch wel weer erg bijzonder) al vrij snel tijdens de Q&A afgekapt. Jammer, wat de man had toch interessante dingen te melden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22413 messages
- 5077 votes
Zojuist Le Voyage de Ballon Rouge (bedankt Rokuro!) gezien en moet zeggen dat ik absoluut gecharmeerd ben.
Die heb ik door mijn jaarlijkse stommiteit helaas niet gezien dit jaar. Even resumerend:
2004: Laatste bus gemist, bij een vriend geslapen
2005: Verkeerd kaartje gekocht
2006: Te laat voor film
2007: Verslapen , wederom te laat voor film
2008: Verkeerd kaartje gekocht.
Die gaat dus weer in de agenda voor een voorstelling in het filmhuis. Gelukkig wordt hij uitgebracht. En ik heb mijn jaarlijkse blunder alvast gehad,
Wel twee andere films gezien. Eindelijk weer eens een Sokurov (dat was te lang geleden) en mijn jaarlijkse Maleisie-film. Het is begonnen voor me!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Even een vraagje. Is er iemand van de festival gangers die de titels van het "Rediscovering the 4th Generation" al heeft toegevoegd aan de database of dat van plan is te gaan doen? Ik wil ook wel een poging wagen, maar dat we dan geen dubbel werk doen en zo 
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ik wil Little Flower wel doen. Black Snow heb ik ook gezien maar die is al toegevoegd. Gaat iemand de moeite doen om het verschrikkelijke Rail Road Crossing toe te voegen?
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Haha, ik heb als alternatief genoegen genomen met the rebirth. Wat een verschrikkelijke film overigens.
Maar de andere 3 die ik online had geboekt waren zeker wel de moeite waard!
soom
-
- 24920 messages
- 2752 votes
Woensdag ga ik waarschijnlijk een festival dagje doen in Rotterdam. Geen Unfinished Sky helaas, die draait niet, maar ben van plan om in elk geval Dagen zonder Lief te gaan bezoeken. Heb er in elk geval wel zin in, zal m'n 2e festival ervaring worden, heel anders dan vorig jaar, dat wel..
Quintus
-
- 95 messages
- 1887 votes
Iemand nog interesse in 1 kaartje voor de volkskrantdag??
Het zal komende zondag plaatsvinden,
39 euro voor 5 films geselecteerd door het festivalpubliek.
Route 12:
10:00 Cinerama 1
12:30 Luxor
15:00 Pathé 2
17:30 Lantaren 1
20:30 Doelen Grote Zaal