- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ik kan helaas alleen maar in het weekend, maar ik heb al wel een must-see lijstje gemaakt
Ik zal d'r zeker niet allemaal aan toe komen, maar ik heb de interessantste films even gemarkeerd in het programma:
-21 Gramms
Ik ben erg benieuwd naar deze film, aangezien de vorige film van deze regisseur me erg goed bevallen is...
- The Brown Bunny
De veel besorpoken film van de afgelopen maanden, waar ik dan ook, na de verhalen gehoord te hebben, erg beniwud naar ben...
- Code 46
Het verhaal deed mee een beetje denken aan Orwell's 1984 denken. Zulke dingen boeien me altijd wel in films; andere werelden, waar heel anders geleefd wordt...
- Dragon Gate Inn
Aziatische films bevallen me de laatste tijd erg goed en bij de eerste twee woorden; "Klassieke zwaardvechtersfilm", was ik al verkocht...
- Elephant
Wellicht niet mijn eerste keus. Hij lijkt me wel erg goed, maar ik wil toch de iets 'apartere' films gaan bekijken. Dus de films die je, itt deze, niet zo snel in een videotheek zult vinden...
- Father and Sun
Klinkt een beetje Tarkovsky achtig. Wil graag meer van zulke prachtige Russische films zien...
- Fighting Fish
Zal wel grote muk zijn; een Nederlandse Kung-fu film... 
-Gozu
Miike....dat zegt wel genoeg... 
-Les Invasions Barbares
Ik las al vergelijkingen met American Beauty en Hapiness en zulke soort films spreken mij heel erg aan...
-Lost in Translation
Na het debuut van Coppola (The Virgin Suicides), verwacht ik erg veel van deze film. Maar zal wel heel anders worden dan haar 1e film...
-The Missing
Ik las een stukje hierover in de Skrien en dat klonk erg interessant. Een Aziatische film over een stadje waar langzaam mensen verdwijnen. Zal dus wel erg ....Aziatisch worden! 
-Ressurection of the Little Match Girl
Klint gewoon erg cool.... (mag ik voor deze ene keer de woorden 'gewoon' en 'cool' gebruiken Wouter?
)
-The Return
Hetzelfde eigenlijk als bij Father and Sun. Klinkt gewoon als een erg interessante Russische film...
-Uzak
Draaide meen ik ook al in Cannes (heb hem destijd ook hier toegevoegd) en van wat ik ervan gezien heb aan screenshots zag het er prachtig uit. Zal denk ik ook vooral een 'mooie plaatjes film' worden...
-Zatoichi
Kitano wordt langzamerhand één van m'n favorieten, dus dan kan ik deze niet missen natuurlijk...
-Zabraman
En ook de nieuwste van Miike zou ik graag willen zien...
en dan tot slot onze Nederlandse trots:
- Het Zuiden
Tja...Oksana speel erin...zal dus wel goed zijn... 
D'r zullen vast wel meer mooie filmpjes zijn (ik wou ook dat ik op meer dagen gaan kon), maar dit zijn toch wel de films die ik graag zien wil, waar ik al het enige over gehoord heb...
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Mijn programma onder voorbehoud:
MA 26 januari:
10:00 Save the Green Planet (nog niet zeker)
12:45 Las Horas del Dia
15:00 Uzak
17:30 American Splendor
20:00 Les Invasions Barbares
22:30 Gozu
DI 27 januari:
15:00 Memories of Murder
18:00 Last Live in the Universe
20:30 Goodbye, Dragon Inn
22:45 Brigth Future
WO 28 januari:
12:45 Schultze Gets the Blues
15:00 Spring, Summer, Fall, Winter...
18:00 Het Zuiden
22:30 Zebraman
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Mijn programma onder voorbehoud:
Hehe, toen ik net thuiskwam moest ik m'n programma wéér veranderen omdat ik anders donderdag niet naar Lost in Translation kan.. 
Ik heb voor mezelf nu een schema samengesteld dat een aardige mix is van populaire must-see's, een aantal experimenten en hysterische onzin (Freakstars 3000
). Programma volgt wel als alles zeker is en ik m'n kaarten heb gereserveerd.
Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat mijn 'experimenten' het bij lange na niet halen bij die van bijvoorbeeld Menni. Jeetje, zoiets "durf" ik echt nog niet aan.. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Onder voorbehoud lijkt het dit te kunnen gaan worden:
25 januari:
12:45 Dragon gate inn
15:30 Good bye dragon inn
17:45 Justica
20:00 All tomorrow's parties
27 januari
13:15 The wooden camera
15:45 Young gods
17:45 Twist
20:00 Elephant
28 januari
10:30 How I killed a saint
15:00 Spring, summer, fall, winter... and spring
18:00 Het zuiden
29 januari
13:00 The missing
15:30 Dandelion
18:00 Zero day
20:00 Lost in translation
Maar er kan nog van alles veranderen, al ben ik niet ontevreden met deze mix.
Linda
-
- 1336 messages
- 0 votes
En helaas kan ook ik alleen in het weekend. Programma moet ik nog samenstellen maar films die ik graag zou willen zien:
- Ce Jour-La
- Elephant
- Shadows
- Fighting Fish
- Zatoichi
- Dragon Gate Inn
- Young Gods
- Het Zuiden
- Gozu
- A Certain Kind Of Death
- The Brown Bunny
- Save The Green Planet
- Sexual Dependency
- Young Soul Rebels
- The Only Sons
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Jammer genoeg heb ik op het moment mijn geld hard nodig, dus ik zal misschien maar 1 film gaan zien.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Maar de meeting rondom Het Zuiden vindt nu zeker woensdag om 18.00 uur plaats dus? En Petey haalt daarvoor de kaarten?
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
Ik kan alleen 's avonds en in het weekend ivm werk, maar deze films wil ik sowieso zien:
21 grams
Elephant
Father and Son
Invasions barbares
Lost in translation
Uzak
Zatoichi
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Het Zuiden op woensdag lijkt inderdaad wel zeker geworden? Petey, kunnen we op je rekenen?
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
Ik wil best de kaarten halen, alleen kan ik zelf niet. Ik zit in die superlange Italiaanse film die later afgelopen is. Maar er is vast iets te regelen met kaartoverdracht (de Post of zo)
Laat me voor vanavond 22.00 uur wel weten hoeveel ik er moet meenemen.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Petey, ik kom je voor de 28ste vast nog wel een keer tegen in Rotterdam, dus je kan alle kaartjes dan ook aan mij geven. Ik ben namelijk zeker ruim op tijd voor de voorstelling van 18.00 uur. Dit komt wel goed!
Maar ik haal trouwens m'n kaartje liever zelf, bedacht ik me net. Heb een RV pas (die ligt tenminste voor me klaar als het goed is) en dan kost het me maar 3 euro.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik zal er ook zijn. Na afloop van de vertoning is er hoogstwaarschijnlijk een Q&A
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bedankt voor de bevestiging! Is Akinshina dan trouwens ook in Nederland ?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Als alles goed gaat zal ze naar Rotterdam komen. Welke dag ze komt en weer vertrekt weet ik (nog) niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Laten we even een lijstje maken van de MM'ers die naar de 'Zuiden' meeting komen, en die graag willen dat Petey kaartjes voor ons haalt (meeste kans van slagen):
Kappeuter
Hugohei
Graag even opgeven zodat Petey het tijdig weet.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Voeg Hermelien, Dustyfan en mijzelf ook toe. Da's 5 dus.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Ik kom dus wel, maar haal m'n kaartje zelf.
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
Ik kan je kaartje wel voor je kopen GF, ik heb ook een RV pas, anders vis je misschien achter het net.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ik kom en koop mijn kaartje maar
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Als alles goed gaat zal ze naar Rotterdam komen. Welke dag ze komt en weer vertrekt weet ik (nog) niet.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Laten we even een lijstje maken van de MM'ers die naar de 'Zuiden' meeting komen, en die graag willen dat Petey kaartjes voor ons haalt
Ik meld mij bij deze aan.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Het programma van Linda en mij:
Zaterdag 24 januari 2004
10:00 Somnambulance (129 min.) Pathé 4
12:30 Sexual Dependency (104 min.) Pathé 1
15:15 Les Invasions Barbares (111 min.) Pathé5
17:30 A Certain Kind of Death (70 min.) Cinerama 7
Zondag 25 januari 2004
10:30 The Silence Between Two Thougts (95 min.) Pathé 7
12:45 Dragon Gate Inn (111 min.) Lantaren 1
15:00 Zatoichi (116 min.) Luxor
20:00 Het Zuiden (87 min.) Pathé 1
Wellicht voor mens(en) die naar dezelfde film of films gaan kunnen we iets afspreken....
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
De drukte rond reserveringen kennende, post ik, als ik weet dat ze binnen zijn.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik moet woensdag werken. De volgende meeting dan maar....
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Het programma van Linda en mij:
Zondag 25 januari 2004
15:00 Zatoichi
Wellicht voor mens(en) die naar dezelfde film of films gaan kunnen we iets afspreken....
Daar ga ik ook heen!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik ga wel wat eerder uit m'n werk weg als het kan
dus schrijf mij ook maar op!
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ik ga wel wat eerder uit m'n werk weg als het kan
dus schrijf mij ook maar op!
Ik ga ook een paar uur eerder van mijn werk weg, Wil je idd ook Jordy ? dan kan ik nog wel regelen dat daar dus een kaartje klaar ligt.