- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Camera Japan Festival
Camera Japan Festival
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
De folder. Toevallig gister een dagje filmhuis en bij Lantaren/Venster lag hij al in grote oplage op de tafels, daar staat bij alles een speelduur + tijden. Vind het ook wat vreemd dat die info nog niet op de officiele site te vinden is.
Edit: Heb het even voor je op een rijtje gezet met de R'dam/LV tijden, hopelijk is het duidelijk?
Feature Films:
(161m) Bad Film - (Fri 16:30)
(117m) Blindly in Love - (Fri 14:30/Sun 12:30)
(114m) Drudgery Train, The - (Sat 17:00)
(109m) Gatchaman - (Fri 22:00)
(115m) HK Forbidden Super Hero - (Sat 24:00)
(91m) I'm Flash - (Sat 22:00/Sun 17:30)
(103m) Kirishima Thing, The - (Fri 19:15/Sun 19:15)
(134m) Land of Hope, The - (Fri 16:15/Sun 19:00)
(118m) Millenial Rapture, (The - Thu 17:15/Sat 19:15)
(112m) Outrage Beyond - (Thu 19:30/Sat 21:45)
(117m) Ravine of Goodbye, The - (Fri 17:00/Sat 17:15)
(94m) Sado Tempest - (Sat 19:30)
(120m) See You Tomorrow, Everyone - (Fri 19:30/Sun 15:00)
(94) Shady - (Sat 16:45)
(125m) Shield of Straw - (Thu 22:00/Sun 21:30)
(65m) Stay Tuned - (Fri 22:00)
(160m) Story of Yonosuke, A - (Sat 19:00)
(90m) Sweet Sickness - (Fri 17:00)
(141m) Tenshi: The Samurai Astronomer - (Thu 17:00/Sun 20:00)
(68m) There is Light - (Sun 22:00)
(146m) Tokyo Family - (Thu 19:00/Fri 21:30/Sun 12:30)
(111m) Tug of War - (Sun 16:30)
(75m) Unlucky Girl - (Fri 24:00)
(83m) Uzumasa Jacopetti - (Thu 22:15)
(98m) Woman and War, A - (Sat 21:30)
Anime:
(95m) After School Midnighters - (Sun 21:45)
(72m) Anime Short Programme - (Sat 17:30)
(96m) Aura - Koga Maryuin's Last War - (Thu 20:00/Sat 19:45)
(80m) Burning Buddha Man - (Fri 24:00/Sat 22:15)
(96m) Evangelion: 3.0 You Can (Not) Redo - (Fri 19:30/Sat 14:30)
(85m) Japanese Anime Classics - (Fri 22:15)
(108m) Life of Budori Gusuko, The - (Sun 17:15)
Documentary:
(71m) A2-B-C - (Sun 17:00)
(104m) Sketches of Myahk - (Sun 14:15)
(51m) Successor of Kakiemon - (Fri 14:45)
(63m) Tokyo Waka - (Thu 17:30)
(90m) Traveling with Misemonoyasan - (Sat: 15:00)
Shorts:
(55m) Kawamoto Kihachiro shorts selection - (Sat 14:45)
(118m) Short Shorts Film Festival & Asia Special Selection - (Thu 22:15)
(127m) Virgin - (Sun 14:00)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
veel dank!
Aha, de folder - het aloude papier dus ...
Ik heb wel de classics nog even toegevoegd. Burden of Love is een titel die ik écht absoluut niet ga missen. Ik zie trouwens dat de website inmiddels meer info bevat. Bij de film zelf staan nu ook lengtes, regisseurs etc.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Snel maar even kijken wat er allemaal nog beschikbaar is.
Ik zie er op de site van L/V nog niks over en daar wordt je wel heen verwezen.
Ik heb voor vrijdag 27 en zondag 29 een paar dingen uitgekozen.
Op sommige tijdstippen zijn er wel 3 films die ik zou willen zien. Als je ervan uit mag gaan dat Third Window bepaalde regisseurs blijft volgen en op DVD releasen zou dat dat de keuze vergemakkelijken. Op hun site staan in elk geval Shady, The Story of Yonosuke, See You Tomorrow Everyone en (uiteraard) de 'nieuwe' Sono Land of Hope aangekondigd.
Ik wil in elk geval eens een Omori zien, dus ik zit nog met een dilemma op vrijdagmiddag: voor Ravine of Goodbye in plaats van die oude Sono.
robvanham
-
- 2 messages
- 0 votes
L/V heeft als het goed is de informatie over de films op 10 september online staan maar dat kan ook een dag later zijn. Kaarten voor de Melkweg zijn wel al te bestellen.
Als het even meezit komt het schema ook snel online, ik ben er nog druk mee aan het prutsen 
Maar bij elke film staat hoe lang deze duurt en wanneer er screenings zijn.
Groeten,
Rob (CAMERA JAPAN)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Net tickets geboekt voor het eerste weekend (in Rotterdam):
Vrijdag 27 september
17:00 – 18:57 The Ravine of Goodbye - Omori (2013)
19:15 – 20:58 The Kirishima Thing - Yoshida (2012)
Zondag 29 september
12:30 – 14:27 Blindly in Love - Ichii (2013)
15:00 – 17:00 See You Tomorrow, Everyone - Nakamura (2013)
17:15 – 19:03 The Life of Budori Gusuko - Sugii (2012)
19:30 – 21:20 Burden of Love - Kawashima (1955)
Gaat nogal omslachtig, want als je 'verder winkelen' aanklikt komt je weer op de homepagina uit en kom je met vijf klikken pas weer op de volgende voorstelling uit. Gelukkig ga ik maar naar 6 voorstellingen en niet naar 20...
Zou graag de nieuwe Toyoda meepikken, maar die is tegelijk met Sugii's Budori Gusuko en dat was dus een spijtig keuzemoment. Misschien nog in Amsterdam meepikken, maar ik geloof dat die niet op een geschikt tijdstip is.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Wil sowieso vrijdag Sono's Bad Movie zien, daarna eventueel D. Yoshida's The Kirishima Thing er meteen achteraan. Die Ômori is inderdaad ook interessant. Verder ziet vooral Uzumasa Jacopetti er heel erg tof uit, maar die draait te laat voor mij. Of ik moet ergens in Rotterdam onderdak vinden.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Hmm IFFR toestanden dit, in mijn herinnering begon de verkoop voorgaande jaren niet al zo vroeg en was je zelfs nog verzekerd van kaartjes aan de kas (op de dag zelf) is dat nu heel anders?
Iemand die weet ook of het festival met een Cineville pas toegankelijk is?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Volgens mij loopt het zo'n vaart niet
Cineville is geldig (zie eerder bericht). Je kunt alleen niet online kopen met Cineville, dus dan ben je afhankelijk van kassa verkoop.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Had ik overheen gelezen, maar das mijn probleem een beetje ja. Heb dat ding mede speciaal hiervoor aangeschaft. maar verwacht ook niet dat het 1,2,3 uitverkoopt. Misschien alleen met bekende namen als Kitano ofzo?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Het probleem van die Cineville kaart i.c.m. LantarenVenster is dat ze aldaar het beleid hebben de kaarten niet vantevoren te verstrekken. Als ik naar 2 films op een avond wil, moet ik 2x in de rij gaan staan die avond (we don't trust you guys, is het statement). Behoorlijk vreemd, tevens krijgen ze kaartverkoop via Cineville gewoon (enigszins) vergoed. Maar goed, die discussie die ik destijds aanging, ben ik de afgelopen maanden niet meer aangegaan. Wellicht dat het voor Camera Japan anders is, zal het een dezer dagen eens nagaan. Eerst maar eens het programma doorpluizen.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Heel gedoe met zo'n ding ja, en dan te bedenken dat er overal adds van staan op hun site. 
Even los van dat, wat een drama om een beetje goed programma te krijgen zeg, zit met werkelijk 2/3e overlap, en dat ten koste van oa Tokyo Story, fijn! Nja uiteindelijk toch nog redelijk vol geworden, meer titels als de twee voorgaande jaren bij elkaar, al twijfel ik of alles gaat lukken...
Donderdag:
19:30 - Outrage Beyond
22:15 - Uzumasa Jacopetti
Of misschien toch een avondje mee springen op Shonen Knife (?)
Vrijdag:
17:00 - The Ravine of Goodbye
19:15 - The Kirishima Thing
22:00 - Stay Tuned
00:00 - Unlucky Girl
Zaterdag:
16:45 - Shady
19:45 - Aura - Koga Maryuin's Last War
22:00 - I'm Flash
00:00 - HK: Forbidden Super Hero
Zondag:
12:30 - Blindly in Love
14:00 - Virgin
16:30 - Tug of War
19:00 - Land of Hope
21:45 - After School Midnight
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Zie nog niet veel schema'tjes voor Rotterdam dit weekend??
Zit er nog een mini-meeting in? Ik heb vrijdag twee dubbelingen met niethie...
En de rest?
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
De kick-off party in Worm was in ieder geval de moeite. Damo Suzuki (ex-zanger van Can) trad op met 4 muzikanten van zijn 500 leden tellende Damo Suzuki network.
De band was erg goed en kwam ook sterk in de buurt van Can.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Klint goed! 
Ben ook erg fan van Can, periode met Suzuki is toch ook hun finest hour gebleken.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Vind ik ook. Jammer dat hij er maar kort bij zat. Daarna zat hij een tijdje bij de Jehova's getuigen...Te bizar eigenlijk.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Is er niemand hier die morgen naar Sono's Bad Film gaat? Misschien omdat die nou een beetje rondtoert dat er ook een dvd en/of blu-ray aankomt, maar vooralsnog heb ik daar niks over gehoord. Twijfel verder nog steeds over The Kirishima Thing, en of ik daar wel zin in heb meteen na zo'n lange film. En erg benieuwd wat niethie's bevindingen van Uzumasa Jacopetti gaan zijn. Als hij tenminste niet een avondje gaat mee springen op Shonen Knife 
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Ik was naar Bad Film gegaan als ik niet zou moeten werken. Ga morgen wel naar The Kirishma Thing.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
En ik heb geen oppas kunnen regelen voor vanavond. 
Gisteren toch een afwisselende dag gehad met 3 opmerkelijke en compleet verschillende producties.
* Tokyo Waka - 3* - documentaire over hoofdzakelijk de kraaienpopulatie in/boven Tokio.
* Aura - 3* - rare anime waarbij fictie en realiteit door elkaar gaan incl. seventies character design (lees: extreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem grote ogen)
* Uzumasa Jacopetti - 3* - tja...ik ga een poging doen dit 'te recenseren'.
Zaterdag en zondag ben ik wel weer van de partij, moet nog wel een schemaatje maken (als ik me daar al aan ga houden).
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Oh ja. w.b. de Cineville pas. Je kunt wel kaartjes reserveren, maar per voorstelling moet je dus wel nog even in de rij gaan staan (niet dat de films uitverkocht waren overigens, slechts 10 man bij Uzumasa Jacopetti).
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Bad Film was genieten! 4.5* zou ik geven. Al kreeg ik het idee dat niet iedereen het daar mee eens zou zijn
Slechte films ( Nappun Yeonghwa (1997) ) liggen mij blijkbaar. Referenties naast net genoemde slechte Koreaanse film zijn wellicht nog Love & Pop (1998) (qua look en camerawerk dan vooral) en misschien wat van Hiroki en Masashi Yamamoto, en zelfs een klein beetje 964 Pinocchio. Maar bovenal typische uitgesponnen Sono ongein, waardoor al die onzin als vanzelfsprekend een episch karakter krijgt.
The Kirishima Thing is velen hier goed bevallen zie ik, die ga ik later nog eens opzoeken. Hopelijk verschijnt Uzumasa Jacopetti ook nog ergens binnenkort, ziet er toch echt wel geniaal uit 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik dacht dat je uiteindelijk toch 'uitgerust' was dat je toch naar Kirshima zou komen McSavah? In die zaal zal het trouwens behoorlijk vol (>75% bezet denk ik). Bij de eerste film waren er misschien 12 mensen.
Waren al een hoop MovieMeteraars, maar door de opgelopen vertragingen en iedereen (inclusief ikzelf) die ook wel weer (even) naar tram of trein moest etc. verliep het allemaal wat chaotisch. Ik telde toch al weer 6 users die ik de hand heb geschud en even heb gesproken. En niethie en ik hebben nog een pakketservice dingetje opgestart, maar hij was even zonder computer, dus een topic is er nog niet.
Merchandise en eten nog niet zo bekeken. De DVD stand heeft enkele FilmFreak/Kaze releases liggen voor weinig (die laatste zijn en blijven vaak duur). Sommige titels voor 5 of 10 euro. De nieuwe zijn wel gewoon 15 of 20. Zelf Wolf Children en Evangelion 3.0 (oftewel 3.33) gekocht.
En (zoals ieder jaar lijkt wel) de gebruikelijke technische ellende en met ruim 20 minuten vertraging begonnen.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Het was te vol bij The Kirishima Thing waardoor ik geen beenruimte zou kunnen creëren (en ik dacht misschien helemaal uitverkocht zelfs), wat ik nodig heb in verband met mijn linkerknie. Die moet ik (af en toe) goed kunnen strekken. Maar had verder ook geen kaartje gekocht, dat had ik dan achteraf nog moeten doen als dat überhaupt mogelijk is?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Beenruimte in Zaal 6 is in elk geval wel beter dan Zaal 1, maar in 6 had je al gezeten. Dus als dat al krap was... Wel vervelend. Heb zelfs eens een heel IFFR op krukken gedaan met 1 been dat ik niet kon buigen. Krukken dat is leuk bij weglopers in het donker..
Ik zie van kinjutsu en Koenr nog geen stemmen, die hebben zeker de late film gepakt 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Helaas afgezien van McSavah niemand de hand kunnen schudden omdat we nog een kwartier beneden moesten wachten voordat Bad Film klaar was, en daarna meteen door de zaal in moesten.
Zaal 1 wordt in LV ook alleen tijdens festivalletjes gebruikt als filmzaal, is inderdaad niet erg comfortabel voor mensen van langer dan 1.85m. Daarnaast vind ik de zitplekken ook erg smal zodat je altijd moet vechten om je armsteunen.
Over de film was ik ook duidelijk minder te spreken dan wat de stemmen doen geloven. Zal straks even een stukje schrijven. Was ook meteen (hoogstwaarschijnlijk) de enige film dit jaar, de andere dagen verplichtingen, en gisteren was ik te gaar om er nog eentje aan vast te plakken.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Een aantal oude, vertrouwde gezichten (qua users alhier) en wat onbekende titels op het celluloid mogen aanschouwen. Tijd voor een lijstje dus, en voor de toevoegers onder ons, nog niet alle Camera Japan titels staan op de site!!
* The Burning Buddha Man - 2*
* Sketches of Myakh - 2,5*
* Aura - 2,5*
* Sado Tempest - 2,5*
* Tokyo Waka - 3*
* Burden of Love - 3,5*
* The Life of Budori Gusuko - 3,5*
* After School Midnighters - 3,5*
* Uzumasa Jacopetti - 4*
Ook nog het shorts programma omtrent poppenanimator Kawamoto Kihachiro meegepikt. 3 totaal verschillende filmpjes, waarvan de laatste een extreem rare versie van het Doornroosje sprookje was, waar Doornroosje naar bed gaat met blijkbaar de geest van een man met een houten poot en wollig, bewegend borsthaar. Raarrrrrrrrrr! Ook de ondertiteling ontbrak om de onbegrijpelijkheid een extra dimensie toe te kennen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Het zit er ook in Amsterdam weer op. Interessante films gezien. De films van de "grote namen" vielen over het algemeen tegen, maar Sono was een prettige uitzondering daarop, en heb me sowieso weer prima vermaakt.
Kibô no Kuni (2012) The Land of Hope - 8,5
Sayonara Keikoku (2013) The Ravine of Goodbye - 8
Kirishima, Bukatsu Yamerutteyo (2012) The Kirishima Thing - 8
Hakoiri Musuko no Koi (2013) Blindly in Love - 7
Tenchi Meisatsu (2012) Tenchi: The Samurai Astronomer - 7
Kueki Ressha (2012) The Drudgery Train - 7
I'm Flash! (2012) - 6,5
Autoreiji: Biyondo (2012) Outrage Beyond - 5,5
Sennen no Yuraku (2012) The Millennial Rapture - 5
Wara no Tate (2013) Shield of Straw - 3
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Bonus festivalletje? Embassy of Japan organises Free film programme in November | CAMERA JAPAN Festival - camerajapan.nl
Ik ben zeker bij meerdere screenings.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Sjonge! Dat zijn nog eens titels. Heb er maar twee gezien, Good-for-Nothing en Joen.
kinjutsu kan zijn hart weer ophalen met het toevoegen van ouder Japanners
De drie non-Yoshida films staan nog niet op de site.
edit: kan in elk geval niet alle films zien, want heb op twee van de data avond/nachtdienst helaas
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
erg coole selectie... helaas verspreid over verschillende dagen en lokaties anders had ik alles wel willen zien, zal er ook zeker wel een paar meepakken!