• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.038 votes
Profile

Camera Japan Festival

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Wow gaaf! Ook nog twee Yoshida's die ik niet heb gezien

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Lipsius 011 is wel een klote zaal...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik hoor graag hoe druk het is bij de eerste voorstellingen in Leiden. Ze waarschuwen nogal voor vol=vol, maar als het een betaalde voorstelling in EYE zou zijn, zitten er tien man. Laten dat er 50 zijn als het gratis is. Nou zal dat in Leiden misschien anders zijn, maar hoeveel studenten Japans zijn er? En staf? Of is het ook nog voor de studiepunten? Er zijn denk ik ook weinig mensen die Ik ga de 22e proberen te komen. Vanavond in Amsterdam lukt niet vanwege werk en de andere dagen waarschijnlijk ook niet.

De niet-Yoshida films zijn nog niet toegevoegd. Ik heb wel gezocht naar bruikbare synopsis en zo, maar verder dan de ene regel in het programma hier kom ik nog niet - dat zal uiteindelijk wel volstaan, maar dan wacht ik wel tot ik zelf iets kan schrijven. Iemand anders al een poging gedaan?

Dit hele programma toert rond, zo is het ook al in Madrid en elders geweest. De film Onna no Saka heeft echter ook op imdb nog geen stemmen: 'awaiting 5 votes'.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ben nu ook niet in Amsterdam, maar ben wel van plan naar de voorstellingen in Leiden te gaan. Is 0.11 gewoon een collegezaal?

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

De eerste in het ketelhuis was in ieder geval niet druk bezocht. Een stuk of 10 bezoekers.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Die "Flames of Love" (1967) van Yoshida. Welke film is dat? Is dat Joen?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Querelle wrote:

Die "Flames of Love" (1967) van Yoshida. Welke film is dat? Is dat Joen?

Ja

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Moet Joen (1967) zijn inderdaad. Dacht eerst dat het Honô to Onna (1967) was, aangezien die een soort vergelijkbare alternatieve titel heeft, maar die staat onder Impasse en is dus al geweest.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

the season of bad woman/season of the witch(!) staat nu in de wachtrij.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

A woman's Uphill Battle/Slope staat nu ook in de wachtrij. Enraptured is niet te vinden. Kinjutsu of Koenr. help.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

oke dat is al iets, maar een imdb link ontbreekt nog. Zowel op Mariko als de regisseur (waarvan 2 met dezelfde naam) gezocht, maar hij lijkt er nog niet tussen te staan. Misschien als ik het jaartal nog ruimer neem..

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

dacht dat je alleen een plaatje zocht

deze staat blijkbaar niet op Imdb, de andere Oba film die Imdb op 1961 heeft staan is een andere, namelijk deze ?? ??? :: MOVIE-FAN

Imdb link is toch geen vereiste voor toevoeging?? of zijn de regels nog onnodig restrictiever geworden dan ze al waren...?

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Nee dat is waar, maar alle extra informatie is welkom. iig bedankt!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Enraptured (1961) - FilmAffinity

Japanse titel: Onna Mai

imdb link is niet noodzakelijk, moet je het vakje aanvinken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

De films van vanavond waren in elk geval niet verloren gewaande meesterwerken.Okada blijft een mooie verschijning (de Japanse Audrey Hepburn met het pit van Katharine Hepburn). Ik was verrast dat beide films in kleur waren. Het waren beide geen films die ik veel heb gezien uit Japan (zeg maar vrijwel nooit), maar ze waren nou ook weer niet zo bijzonder. Ik heb de indruk dat meer 'verloren' films uit de Jaren 50 van Urayama uit de Kinema Junpo top (zoals Foundry Town) ook een beetje hier op lijken. Inmiddels ken ik al die acteurs van de Shochiku studio wel zo'n beetje van buiten.

O ja, er was ook nog een soort enquete. Er was een vraag of je vaker voorstellingen van hen bezoekt. Zijn die er dan of bedoelen ze één van die andere zeven in het kader van dit Okada-toerneetje? Als ze alle films gaan draaien die ik heb opgeschreven bij Vraag 2 (What would you like to see) dan gaan we nog mooi tijden tegemoet trouwens (alleen dan liever in een echte filmzaal, want die collegezaal da's niks - dat ze de ambassadeur (of zijn gevolg) daar ook lieten zitten...

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Had ook niet het idee dat dit twee baanbrekende films zouden zijn nee. Heb zelf helaas verstek moeten laten gaan (maandag laatste kans), maar gelukkig dan weer niet iets essentieels gemist zo te horen (of er moeten nog verrassende andere meningen naar voren komen).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Koenr, beavis en Querelle waren er ook. Dus misschien dat zij een andere mening hebben. Ook al waren de films niet zo goed, ben ik altijd blij dat ik ze tóch gezien heb.

Dick Stegewerns leidde beide films in. Hij is nogal dol op Akitsu Onsen (1962) - die vond ik destijds op IFFR ook nogal too much. Als ik die tweede film zag op de slechte melodramatische momenten snap ik weer waarom. Gewoon te gezocht en te dik aangezet. Stegewerns noemde Akitsu Onsen het grootste Japanse melodrama na Floating Clouds van Naruse. Vind ik denk ik ook de beste film van Naruse die ik ken.

Hij noemde eerder nog een titel. Volgens mij Koge (1964) van Kinoshita. Geloof dat hij dat de beste Mariko Okada film vond naast het werk met Yoshida. Volgens imdb speelde Okada trouwens nog in Eli Eli Lema Sabachthani?, een recentere film dan Women in the Mirror. Maar goed, hij is sowieso wel kenner én fan, dan mag een klein foutje wel.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Zit Enraptured (Onna Mai) eigenlijk al in de toevoeging?

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

ja

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Damn, dacht even dat het om Tokyo Tribe ging.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Net als verleden jaar is het programma alweer voorop in papiervorm te krijgen terwijl het nog niet op de site staat, rare manier van doen. Dus zal ik het hier alvast wel even posten voor de mensen die het nog niet in handen hebben gekregen...

Feature Film:

And the Mud Ship Sails Away (Watanabe Hirobumi)

Apology King, The (Mizuta Nobuo)

Broken Pieces (Tajiri Yuji)

Capturing Dad (Nakano Ryota)

Crazy Tune for Maria, The (Izuchi Kishu)

Dancing Karate Kid (Kishimoto Tsukasa)

Danger Dolls (Kaneko Shusuke)

Forma (Sakamoto Ayumi)

Friendship (Endo MIkihiro)

Fuku-Chan of Fukufuku Flats (Fujita Yosuke)

Grateful Dead (Uchida Eiji)

High Kick Angels (Yokoyama Kazuhiro)

Jossy’s (Fukuda Yuichi)

Kanagawa University of Fine Arts, Office of Film Research (Sakashita Yuichiro)

Kept (Mizui Maki)

Kids Return: The Reunion (Shimizu Hiroshi)

Leaving on the 15th Spring (Yoshida Yasuhiro)

Little House, The (Yamada Yoji)

Live (Iguchi Noboro)

Ningen (Guillaume Giovannetti, Cagla Zencirci)

Pecoross Mother of Her Days (Morisaki Azuma)

Short Hope (Horiguchi Masaki)

Snow White Murder Case, The (Nakamura Yoshihiro)

Still the Water (Naomi Kawase)

Tale of Iya, The (Tsuta Tetsuichiro)

Unforgiven (Lee Sang-il)

Uzumasa Limelight (Ochiai Ken)

Why Don’t You Play in Hell (Shion Sono)

Zentai (Hashiguchi Ryosuke)

Anime:

Bayonetta: Bloody Fate (Kizaki Fuminori)

Roujin Z (Kitakubo Hiroyuki)

Short Peace (var. Directors)

Geidai Anime Shorts (Tokyo University of Arts Programme) (var. directors)

Documentary:

Beyond Matabolism (Stefanie Gaus & Volker Sattel)

Get Action (Kondo Junya)

Hybrid MMA (Matsunaga Daishi)

Love Hotel (Phil Cox & Toda Hikaru)

Super Local Hero (Tanaka Toshinori)

Tale of a Butcher Shop (Hanabusa Aya)

Short:

New Directors in Japanese Cinema: NDJC shorts

Fantastic Shorts

Short Shorts Film Festival

Oa nieuwe van Kawase (yeejj!) Sono en Iguchi maar verder ben ik niet meteen super enthousiast. Kan er uiteindelijk wel een mooi programma uitslepen maar zullen niet zoveel titels worden als verleden jaar. Wel weer erg veel zin in uiteraard!

Edit: Gek genoeg geen klassiekers en retrospectieven, of dit moet later nog bekend gemaakt worden?

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Correctie: Roujin Z is blijkbaar al wat ouder maar ben er verder niets tussen tegengekomen van voor 2012...

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Ik heb er zin in!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ook wel een beetje teleurgesteld. Weinig anime (grappig dat Roujin Z wordt vertoond, maar die is ook al jaren volop op dvd te verkrijgen voor een paar euro), en anders draaien ze dat in de middag (op werkdagen). Blijkbaar denken ze alleen aan spijbelende pubers.

Donderdag gelukkig nog wel 2 must-sees, Unforgiven en Why don't you play in hell.

Zondag nog wel geïnteresseerd in The Tale of Iya en Uzumasa Limelight.

De rest ligt aan tijd/tips/gemoedstoestand en wat al niet meer.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Donderdag ga ik voor Kept (Mizui Maki), Why Don’t You Play in Hell (Shion Sono). Sono heeft me tot op heden jaarlijks vermaakt @camera japan. Ik overweeg The Tale of Iya toe te voegen aan dit lijstje. Ik sta open voor aanraders (mn. goede drama's).

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Kwa drama's schiet het gelukkig niet tekort, anime's op het grote scherm vind ik zowiezo al snel TE vermoeiend. Ik wil in ieder geval Forma, Still the Water, Leaving on the 15th Spring en Kept zien.

Broken Pieces, Capturing Dad , Crazy Tune For Maria, Grateful Dead en Short Hope lijken me ook goed...

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Enkel Forma uit dit rijtje gezien op het MOOOV filmfestival. Still the water zou ik willen zien in Gent. Voor de rest niks van gezien denk ik.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.