• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.399 votes
Profile

Imagine Film Festival

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

zombie wrote:

Ik kwam dat jaar alleen voor de Night of Terror, maar met From Dusk till Dawn was dat direct ook één van de beste nachten...

Ik heb het nog eens gecheckt, maar ik zag ook alleen maar From Dusk Till Dawn in de Night of Terror en ben erna blijkbaar weggegaan, want ik heb Castle Freak zeker weten niet gezien.

Wicked City toen ook gezien, maar ik denk dat daar een kleine landelijke toernee om heen georganiseerd is.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Veel mooier dan nu, met die oude horrors erbij

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

[quote]Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

Ik ben benieuwd wat voor tournee...Zo was er ook nog de All-Night Horror Show, maar daar zat Wicked City in ieder geval niet in. Wel cool om Hong Kong films in de bios te kunnen zien...

http://i1356.photobucket.com/albums/q733/VHStapies/Horror_Show_zpslxoe79xw.png

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

[quote]Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

Of bedoel je de anime?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik moest het even nazoeken, want ik moet met Wicked City live/action en anime het altijd even nazoeken. Wicker City, deze live/action versie is in elk geval na Imagine op toernee geweest in een speciaal Hong Kong pakket wat we in filmhuis Movie W in Wageningen toen hebben gedraaid. Was samen met nog een andere Hong Kong film, kan even niet terughalen welke.

Later nog een keer zo'n deal gedaan met ik meen Full Contact/Chinese Ghost Story/Heroic Trio als trio op één avond. Kosten veel geld en vrachtniks op , want er kwamen nog geen tien betalende bezoekers op af (naast enthousiaste filmhuis medewerkers zelf).

Ik vermoed dat het deals waren samen met De Melkweg die veel van die import deden. Dus misschien was het niet per se met Imagine, maar ergens in de maanden erna denk ik dan.

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Later nog een keer zo'n deal gedaan met ik meen Full Contact/Chinese Ghost Story/Heroic Trio als trio op één avond. Kosten veel geld en vrachtniks op , want er kwamen nog geen tien betalende bezoekers op af (naast enthousiaste filmhuis medewerkers zelf).

Dat is wel jammer, maar dat kan aan een aantal zaken liggen natuurlijk. Meestal is het gebrek aan publiciteit of er zijn concurrerende evenementen op dezelfde dag. Toch wordt dan vaak de (verkeerde) conclusie getrokken dat er geen publiek voor te vinden is...Ik denk dat als je een Heroic Bloodshed avondje organiseert en het goed aan de man brengt, de zaal zo vol zit.

En ik ga dan ook maar de daad bij het woord voegen...Binnenkort in Rotterdam

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Wicker City, deze live/action versie is in elk geval na Imagine op toernee geweest in een speciaal Hong Kong pakket wat we in filmhuis Movie W in Wageningen toen hebben gedraaid. Was samen met nog een andere Hong Kong film, kan even niet terughalen welke.

Ik zie in het Filmjaarboek 1996 Ghost In The Shell en Wicked City beide met premieredatum 24-05-1996 (een vrijdag ipv een donderdag) in City 1, dus zou dat de combinatie kunnen zijn geweest?

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Leuk!

Het themaprogramma van het Imagine Film Festival 2017 is bekend. Fantastic Fashion - > Klik hierrrr

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Heb de data genoteerd, wil dit jaar wel weer een of 2 daagjes meepakken.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Vooralsnog staan op mijn radar:

* Aloys

* The Death and Life of Otto Bloom (nog moeilijk te zeggen adhv de trailer)

* Girl Asleep

* The Greasy Strangler

* My Entire High School Sinking Into the Sea

* Raw

* The Transfiguration

Geen van allen must-see denk ik, maar lijken me wel de moeite waard. Eens kijken hoe de agenda wordt.

The Eyes of My Mother zag ik vorig jaar al, een erg fijne artistieke horror. Always Shine was ook wel ok.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Vandaag bekend gemaakt dat El Bar (2017) gaat draaien op Imagine. Ben ik erg blij mee . Raw, K-Shop en The Transfiguration lijken me ook erg interessant. Ook hoop ik dat we The Void (2016) , The Belko Experiment (2016) en Bodom (2016) nog kunnen verwachten in April. Halverwege Maart is het volledige programma bekend.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

+1 Belko

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/769000/769612.200.jpg?cb=1487147518

Get Out openingsfilm van Imagine 2017 - imaginefilmfestival.nl

De openingsfilm van het 33ste Imagine Film Festival is de Amerikaanse horrorfilm Get Out van Jordan Peele. De film is een grote hit bij pers en publiek: Hij is de nummer één in de Amerikaanse box office en scoorde een zeldzame 99% op Rotten Tomatoes.

Get Out (2017)

Slotfilm: Buster's Mal Heart (2016)

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Het hele programma is zojuist bekend gemaakt

Ik verheug me enorm op Kaleidoscope, Red Christmas en The Bar.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Dario Argento komt langs voor een career talk en er zijn 4k-restauraties te zien van Opera en Suspiria

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Kuso!!!!!

Toffe selectie toch nog trouwens. Without Name en Skins lijken me ook nog wel wat

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Geen Shin Gojira (2016)

Maar wel de nieuwe SABU Happiness (2016)

Rvdz

• 633 messages
  • 2693 votes

Bad Black! Een ieder die niet bekend is met Wakaliwood zou even dit moeten lezen, dan snap je meteen waarom dat nu al de film van het festival is waar ik het meest zin in heb (al weet ik nog niet of ik ook kan gaan op de dagen dat 'ie draait).

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Maar wel de nieuwe SABU Happiness (2016)

Goed nieuws, en het is blijkbaar niet eens zijn nieuwste: Ryu San (2017).

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Interesse:

- Aloys (Tobias Nölle)

- Berlin Syndrome (Cate Shortland)

- Free Fire (Ben Wheatley)

- The Girl With All The Gifts (Colm McCarthy)

Intrigerend:

- Buster's Mal Heart (Sarah Adina Smith)

- Happiness (Sabu)

- Hounds of Love (Ben Young)

- Kaleidoscope (Rupert Jones)

- Without Name (Lorcan Finnegan)

Bijvoorbeeld:

17 april:

19:15 Berlin Syndrome

21:30 The Girl With All the Gifts / 21:45 Without Name

18 april:

11:40 Hounds of Love

15:35 Aloys

19 april:

21:45 Free Fire

20 april:

15:30 Kaleidoscope

19:25 Happiness

21 april:

19:15 Buster’s Mal Heart

Twijfel nog tussen ​Guardians, Headshot en Operation Mekong voor een snoeiharde 'actiefilm'. Overigens mis ik van alles en nog wat - Japanse animatiefilm(s) - en lijkt het programma wat uitgedund.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Headshot 22u...heel makkelijk voor mensen van buiten A'dam...not. Gaat dat nog elders draaien of niet?

"De kaartverkoop start volgende week!", staat op de frontpage. Ik heb wel een datum gezien in een mail...iemand die dat nog weet? Kan het op de site verder nergens vinden...noch info prijzen/evt. kortingsabo's.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Jammer inderdaad dat de grootste publiekstrekkers (laat) in de avond draaien. Headshot wilde ik ook erg graag zien.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Draait in dit verzamelprogramma. Van wat ik had begrepen zou het de 'nieuwe' Gaspar Noé zijn.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik ga 2 daagjes als het lukt, wederhelft mee.

maandag 17 april

My Entire High School Sinking Into the Sea 12.15 uur

Raw 15:00 uur

zaterdag 22 april

Best of Imagine (afhankelijk van welke titels er draaien)

18 uur The Untamed

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Mijn voorlopige programma:

13 April:

13:35 - Without Name

21:40 - Kuso

15 april:

12:10 - Happiness

16:00 - Skins

22 april:

18:00 - The Untamed

Zoiets.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik ga ook even een schema in elkaar draaien. Nu al keuzestress

Imagine valt precies in twee collegevrije weken.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Voorlopig

13-4

13.35 Without Name

14-4

14.00 The Eyes of my Mother

15.40 Kaleidoscope

18-4

11.40 Hounds of Love

21-4

11.10 Loop

13.05 Guardians

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Had twee vrijkaartjes gewonnen voor dit festival. Daarom vandaag maar eens naar Amsterdam gereisd om de nieuwste film van Sabu te gaan zien, genaamd Happiness die helemaal niet zo happy was als de titel aangeeft. Niettemin een zeer mooie film die de reis van Nijmegen naar Amsterdam meer dan waard was.
Volgende week zaterdag ga ik weer naar Amsterdam en dan staat op het programma de film "The Untamed".

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.