• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.980 votes
Profile

Film Fest Gent

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Even advocaat van de duivel spelen: Hoe objectief ben jij eigenlijk, NW? Films waar jij je op verheugt lijken altijd wel 5* te scoren.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lefgozer wrote:

Even advocaat van de duivel spelen: Hoe objectief ben jij eigenlijk, NW? Films waar jij je op verheugt lijken altijd wel 5* te scoren.

Dat ga ik je uitleggen. Mijn meningen zijn nooit objectief. Kwestie van ervaring denk ik, een film op waarde weten te schatten. Ook helpt het vaste recensisten te hebben waar je qua filmsmaak veel mee gemeen hebt en hun de films vaak eerder zien (telluride, Cannes, Toronto, Venetië) Gaat vaak goed, sommige gevallen minder. Mijn meest grove inschattingsfout is voorlopig nog The Canyons. Verwachtte een hele goede film, bleek één van de slechtste film in jaren. Al zie ik het vaak goed, dat heb je goed gezien. [/vangaalmodus] .

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Aha, duidelijk. Sleutelwoord is dus vooronderzoek. Daar doe ik (in de meeste gevallen) niet aan. Ik kijk wat toevallig op mijn pad komt (ook omdat ik me niet te veel wil laten beïnvloeden door verwachtingen). Andere benaderingswijze dus.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Mijn top 5 dit jaar op het filmfestival van Gent die weer heel goed is meegevallen, zoals gewoonlijk.

01. Upstream color

02. Leones

03. Like father, like son

04. Harmony lessons

05. A touch of sin

Verder ook heel mooi: closed curtains, zum geburstag, inuk in mindere mate the mayor en rock the casbah en tegenvallers the town of whales. La chair de ma chair, l'etrange des couleur des larmes de ton corps en i am the same, i am another.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Vorig jaar was ik de eerste keer op het Filmfestival van Gent en meteen zo'n sterke editie. Ben nog steeds aan het nagenieten en er zijn er nog een paar die ik heel graag wil zien:

Die andere Heimat - Chronik einer Sehnsucht (Edgar Reitz), Blue Ruin (Jeremy Saulnier), I Am The Same, I Am An Other (Caroline Strubbe), The Immigrant (James Gray), Kelly + Victor (Kieran Evans), L'image manquante / The Missing Picture (Rithy Panh), Omar (Hany Abu-Assad), Shirley: Visions of Reality (Gustav Deutsch), Suzanne (Katell Quillévéré) en A Teacher (Hannah Fidel). Mooi vooruitzicht!

Twijfels bij La Venus A La Fourrure / Venus in Fur (Roman Polanski) en Much Ado About Nothing (Joss Whedon).

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Cliff Martinez? Met hopelijk een retrospectief waardoor ik alsnog die oude Soderberghs kan inhalen.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

De focus voor dit jaar zou liggen op de hedendaagse Franse cinema.

bron

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

The loft ( Amerikaanse versie ) opent FFG.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Nieuwe sectie op het FFG:

Sound and vision

Dance! dance! Dance! ( band Arsenal )

20000 days on earth ( Nick Cave )

Whiplash ( winnaar Sundance )

Dit zijn reeds de bekendgemaakte films in deze sectie.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Accreditatie aangevraagd. Heb er weer zin in!

Al bevestigd:

- Plemya / The Tribe (Miroslav Slaboshpitsky)

- Life itself (Steve James)

- Mr. X (Tessa Louise-Salomé)

- Trespassing Bergman (Jane Magnusson en Hynek Pallas)

- Gore Vidal: The United States of Amnesia (Nicholas D. Wrathall)

- Regarding Susan Sontag (Nancy D. Kates)

- Rohmer in Paris (Richard Misek)

- Violet (Bas Devos)

- Waiting for August (Teodora Ana Mihai)

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Instagram.

Linkervel:

- Suspiria (Dario Argento)

- Hide of .... ( ? )

- Harcheck mi headro / That Lovely Girl (Keren Yedaya)

- The Dog (Allison Berg en Frank Keraudren)

- Viharsarok / Land of Storms (Ádám Császi)

Rechtervel:

34. The Unknown Known (Errol Morris)

35. At Berkeley (Frederick Wiseman)

1. Adieu au Langage (Jean-Luc Godard)

2. Au fil d'Ariane (Robert Guédiguian)

3. Une Autre Vie (Emmanuel Mouret)

4. Une Histoire Banale (Audrey Estrougo)

5. Tonnerre (Guillaume Brac)

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

De eerste film op mijn lijstje is een feit. Waste Land van Pieter van Hees, in competitie op het FFG. En suspiria natuurlijk maar deze stond al een eindje vast.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Zou de winnaar van locarno op het programma staan?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Denk het niet. Er komen hoogstens films / documentaires uit Locarno als die zijn aangekocht. Zoals bijvoorbeeld Short Term 12 vorig jaar. Maar voor de rest hoef je niets te verwachten.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Met de focus op de hedendaagse Franse cinema maakt loin des hommes misschien wel een kans voor het programma van het FFG. De muziek komt ook van Nick Cave en Warren Ellis. ( the road )

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Programma online voor het komende festival en wat een namen weer!!! Alleen de competitie al!

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Totaal onverwacht maar ze vertonen gewoon Lav Diaz From What Is Before. Sta hier te springen van blijdschap! Joehoe!

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Malick wrote:

Totaal onverwacht maar ze vertonen gewoon Lav Diaz From What Is Before. Sta hier te springen van blijdschap! Joehoe!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Dankzij het Koninklijk Belgisch Filmarchief kunnen we ook in internationale première een nooit eerder vertoonde kortfilm van François Truffaut onthullen: 'Los 4 golpes'. Als toemaatje bij de vertoning van 'La Sirène du Mississippi' kan u het filmpje van 3min50 ontdekken.

Los 4 golpes - Film Fest Gent - filmfestival.be

Maar wat een godsgruwelijk uur.. Ofwel een voorstelling op dinsdag om 14u30 ofwel één op vrijdag om 22u30.. En die vrijdag loopt dan nog eens samen met Splendor met Mastroianni in Antwerpen

edit: jammer dat de vormgeving van de programmatie nog altijd op niets trekt. Je moet elke film apart gaan openklikken (in een apart tabblad gaat ook al niet) om een uur of datum te weten te komen.. Was er andere jaren niet één of ander overzichtelijker blokschema?

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Je kan normaal switchen naar een dagschema rechtsboven bij alle films van het festival.

Toch zeer veel waar ik heel benieuwd naar ben op het FFG.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Gaat in de sneak Fabrice Du Welz Alleluia vertoond worden? Die mis ik namelijk een beetje.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Wel mooi dat zelfs horror een plaatsje krijgt op het festival, gebeurt niet zo dikwijls denk ik. Het is een film uit de fear fest sectie in de sneak dus ik weet niet of je Du Welz nieuwste daar onder mag rekenen? Zou wel mogen want Calvaire en Vinyan vond ik heel goed.

En het is op de 18de, dan zit ik op de F.A.C.T.S en s'avond's in de vooruit voor Suspiria met live muziek begeleiding. ( tickets heb ik al liggen )

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Malick wrote:

Jaloers Nog een heel pak titels waar ik al een tijdje naar uitkijk.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

McSavah wrote:

Jaloers Nog een heel pak titels waar ik al een tijdje naar uitkijk.

Heb inderdaad niet veel te klagen. Mis alleen Resnais zijn zwanenzwang en Wiseman At Berkeley die al eerder aangekondigd waren maar die nu opeens verdwenen zijn. En wellicht The Better Angels. Leek me na afgelopen jaar zijn thema wel een geschikte kandidaat.

Kijk heel erg uit uit naar Adieu au Langage, Eden, Gente de Bien, Jauja, Risse Im Beton, Stratos, Visitors en Truffaut zijn La Sirène du Mississipi! En van de aangekochte titels Macondo, Still the Water, The Wonders, Violet, Whiplash en White God. Weet alleen nog niet wat ik met Miss Zombie, Open Windows en Stella Cadente (IFFR | Tijger Competitie) ga doen. Jij zag de eerste al. Is het iets?

Twee interessante gekke Grieken vielen me op en helaas twee Latijns-Amerikaanse films (01 & 02) die me totaal niet aanspreken. Daarentegen wel een intrigerend debuut uit Columbia. Kortom veel te zien en heb er weer veel zin in!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Malick wrote:

Jij zag de eerste al. Is het iets?

Uiteraard, anders zou ik geen 4* geven Weet echter niet of ik 'm zo direct kan aanraden.

Weliswaar al aangekocht, maar geen Black Coal, Thin Ice op je lijstje? Lijkt me de film te zijn die A Touch of Sin had moeten worden.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

McSavah wrote:

Weliswaar al aangekocht, maar geen Black Coal, Thin Ice op je lijstje? Lijkt me de film te zijn die A Touch of Sin had moeten worden.

Op basis van zijn eerste twee films mag Diao Yi'nan nog niet eens de veters strikken van Jia Zhang Ke...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.