• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.323 votes
Profile

Film Fest Gent

shimahero

• 152 messages
  • 434 votes

Interessante info. Bedankt Kappeuter

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Skoop was dit najaar tijdens het festival niet eens open voor reguliere vertoningen, of ik heb ergens stierlijk langsheen gekeken. Als dit 'centrum' er komt, kan ik mij niet voorstellen dat het niet tenminste ten koste van één van de twee 'oudjes' gaat.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Het Courtisane Film Festival wordt dit najaar ondergebracht bij Film Fest Gent.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

tbouwh wrote:

Het Courtisane Film Festival wordt dit najaar ondergebracht bij Film Fest Gent.

Gaat gent online trouwens, of is daar nog niets bekend over gemaakt? Ik zie het niet zo gauw.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Nog te vroeg om dáár iets over te zeggen Venetië is in de nazomer, dat is wel een aardige graadmeter. Was het vorig jaar ook. Hoe ziet e.e.a. er dan uit Europees en specifiek in de Benelux?

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

In 2020 maakte Gent de combi tussen online en ter plaatse, ook omdat de periode toen dit toeliet. Het online aanbod was toen - vond ik persoonlijk - teleurstellend zwak en beperkt. 2021 valt inderdaad af te wachten al veronderstel ik dat het in de lijn van 2020 zal liggen hopend op positieve evoluties binnen de coronamaatregelen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik hoop eigenlijk dat online hier een blijvende boost van krijgt. Niet in plaats van (zou ik de festivalgangers nooit aan doen), maar voor luiwammesen als JM die ervoor gekozen hebben geen auto te hebben, is een online mogelijkheid wel ideaal

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Alleen draaide Gent afgelopen najaar volgens mij net als MOOOV op geoblocking. Net zoals je IFFR weer niet in België kon 'bijwonen'.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Geoblocking die zo goed is dat je er met een degelijke VPN niet doorheen komt?

Ik snap (schoorvoetend) dat ze het doen, ik wens me er alleen niet aan te conformeren

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Vanaf 22/9 is het volledige programma beschikbaar. Griekse focus, fijn! Er kan naast Lanthimos wel nog wat bij van dat (productie)land.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Nou ja, de moderne Griek die er vorig jaar draaide was met gemak één van de zwakste titels van de programmering. Ik ben veel meer content met het retrospectief van Angelopoulos, alleen vrees ik voor de zaalkeuze.

Paalhaas

• 1582 messages
  • 2569 votes

tbouwh wrote:

Nou ja, de moderne Griek die er vorig jaar draaide was met gemak één van de zwakste titels van de programmering. Ik ben veel meer content met het retrospectief van Angelopoulos, alleen vrees ik voor de zaalkeuze.

Programma is bekend, het gros van het retrospectief wordt vertoond in Studio Skoop, bevestigt dat je vrees? Welke zalen zijn wat jou betreft goed en welke niet? Ben zelf niet bekend met de filmhuizen in Gent.

Ik ben zelf van plan om tenminste zondag 17 oktober naar Gent te gaan voor de double bill The travelling players (14:30-18:20, KASKCinema) en Landscape in the mist (20:00-22:07, Studio Skoop 2). Misschien plak ik er de zaterdagavond nog aan vast met Eternity and a day (20:00-22:17, KASKCinema) of de nieuwe Eskil Vogt.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Ja, in die zin dat het fantastisch zou zijn geweest als er meer in Kinepolis te zien was. Maar ik ben ook realistisch en daar hoefde niemand op te rekenen. Vorig jaar was zo'n beetje het gehele Duitse retrospectief in Skoop (2). Wél is de componist van de regisseur te gast en dat zorgt dan alsnog voor screening in Kinepolis. Ik zag het in de vlugheid vanmiddag (bij een eerste keer doornemen) bij The Beekeeper en wellicht geldt het nog voor meer screenings. Landscape in the Mist is overigens één van mijn favoriete films, een prachtige keuze dus.

Studio Skoop 2 is een nauw zaaltje dat in de lengte snel doorloopt naar achter, met een klein doek dat nodig vervanging behoeft; Skoop 1 is dan beter (en het doek is groter), alleen is de verhouding tussen de stoeltjes en het doek niet al te prettig (het doek hangt boven een soort van podium, waardoor mijn normaliter favoriete stekjes vooraan zeker niet aan te bevelen zijn) en is er weinig ruimte tussen de rijen.

Uiteindelijk zetel je altijd het best in de Kinepolis-zalen (die zijn allemaal goed), maar je moet natuurlijk wel de films gaan zien die je voorkeur hebben en dan heb je vaak geen keuze.

Paalhaas

• 1582 messages
  • 2569 votes

The beekeeper is volgens mij de enige met een vertoning in Kinepolis, met inderdaad special guest Eleni Karaindrou. Maar een vertoning op vrijdagochtend is helaas geen optie voor mij.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Iemand eigenlijk aanraders van de retrospectieve van angelopoulos? Heb nog geen geselecteerd.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik heb vier van zijn films gezien, dus er zijn ongetwijfeld mensen te vinden die er meer vanaf weten, maar ik vond deze de beste:

To Vlemma tou Odyssea (Film, 1995)

Goeie tweede: O Thiasos (Film, 1975)

Paalhaas

• 1582 messages
  • 2569 votes

dimi303 wrote:

Iemand eigenlijk aanraders van de retrospectieve van angelopoulos? Heb nog geen geselecteerd.

Jazeker, ik had mijn aanraders eerder al op de regisseurspagina geplaatst:

1. The travelling players 5/5

2. Landscape in the mist 5/5

3. The beekeeper 5/5

4. The weeping meadow 4,5/5

5. The suspended step of the stork 4,5/5

Ik bezoek eigenlijk nooit filmfestivals, maar ik heb voor dit retrospectief een uitzondering gemaakt. Dag vrij genomen en twee overnachtingen geboekt in Gent. Mijn programma:

Titel Jaar Duur Datum Tijd Zaal

Eternity and a Day 1998 137' zaterdag 16 oktober 2021 20:00:00 KASKCinema

The Travelling Players 1975 230' zondag 17 oktober 2021 14:30:00 KASKCinema

Landscape in the Mist 1988 127' zondag 17 oktober 2021 20:00:00 Studio Skoop 2

Voyage to Cythera 1984 120' donderdag 21 oktober 2021 19:30:00 Studio Skoop 2

The Beekeeper 1986 122' vrijdag 22 oktober 2021 10:30:00 Kinepolis 1

The Weeping Meadow 2004 170' vrijdag 22 oktober 2021 14:00:00 Studio Skoop 2

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Voor het eerst de golden friend formule genomen dit jaar.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Programma gereed en preview af, heb er zin in.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Een film als the most beautiful boy in the world programmeren maar dan death in Venice niet programmeren in de classics sectie. Zou misschien wel mooie double bill geweest zijn.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Zeker. Sterker nog: Film by the Sea in Vlissingen (September '21) had Death in Venice wel gewoon geprogrammeerd staan.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Programma ligt zo goed als vast en we kijken er weer naar uit om ondergedompeld te worden in het festival gebeuren. We starten met de Nederlandse film drijfzand.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Mijn 59 films die ik op het Film Fest Gent zal gezien hebben zitten er bijna op. Nog 4 te gaan.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Respect hoor. Ik moet ze nog tellen.

Hierbij Film Fest Gent verslag II met aandacht voor Vortex en Bergman Island.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Vandaag wat laten bezinken en morgen eens mijn films door nemen die ik heb gezien. Hoewel mijn favorieten zo goed als vastliggen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Uiteindelijk 51 langspelers gezien.

HOOGTEPUNTEN:

Ma Nuit (Boulat)

A Chiara (Carpignano)

Vortex (Noé)

Memoria (Weerasethakul)

El Gran Movimiento (Russo)

Natural Light (Nagy)

La Ruche (Hermans)

Spencer (Larraín)

The Card Counter (Schrader)

Apples (Nikou)

La Civil (Mihai)

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Mijn hoogtepunten:

Vortex

C'mon C'mon

Clara Sola

Un Monde

The Worst Person in The World

Ballad of a White Cow

Annette

Animals

Sun Children

Libertad

...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.