- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Recordpoging filmkijken
Recordpoging filmkijken
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
net terug uit a'dam.
voorlopig maar op 3 films gehouden.
even 'tussendoor' naar nec-vitesse en dan 's maandags met m'n algemene kaart weer minstens zitten tot pulp fiction.
de deelnemers zijn echte bikkels, aangezien de marathon meer eist van fysieke bijzaken dan echt het blijven focussen.
je moet t.a.t. blijven kijken tot na de aftilteling én je kan pas plassen na 3 films. meer een 'blaastest' dan een kijktest.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik heb vannaochtend om 4 uur in het radio1-jounaal gehoord dat je maximum 20 seconden je ogen mag sluiten, da's weinig zeg... :O
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Als de marathon eindelijk afgelopen is, zit de ellende er voor Stinissen nog niet op, want dan moet hij zijn gemiddelde van 863 toevoegingen per dag weer in zien te halen. Succes Henk in deze zware tijden!
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Volgens mij zag ik Stinissen zich heftig verexcuserend vertrekken. Zo niet, dan heb ik niks gezegd, ik heb enkel ooit één vage foto van 'm gezien
. Nu terug naar de bios voor 24 Hour Party People en daarna.. Platoon.. nu al kippenvel!
vanaf de slaapbank bij m'n ouders groet ik u..
Linda
-
- 1336 messages
- 0 votes
Ik had nog een sms'je van Stinissen en volgens hem viel het wakker blijven gigantisch mee, alleen met 150 man 3 wc's delen scheen nogal tegen te vallen
.
stinissen (crew films & series)
-
- 23435 messages
- 76919 votes
Beste mensen na zeven films uit moeten vallen (Menni had het goed gezien). Niet door de slaap maar door het niet op kunnen houden van de plas... Ja zo als jullie weten heb ik een nier probleem waardoor ik wel twee tot drie maal moet plassen in een film, slaap was niet het probleem maar om nog ruim vijf uur te moeten wachten met buikpijn nee dat zat er niet in. En als je dan pauze had ( Om de drie films 15 min) moest je als een gek naar de toiletten rennen om daar je behoefte te doen, vier plasbakken en vier wc's waar er een van stuk was is te weinig voor meer dan honderd mensen. Vanavond in het jeugdjournaal zou er aandacht aan worden besteed. Ik persoonlijk vond het maar een rommelige bedoening films als abre los ogos en the killing werden constant door het nog al jonge publiek in de maling genomen en de grond in getrapt. Voor eten zou er tegen betaling worden gezorgt nou dat was een ramp het leek wel een overdatum ontbijt van een goedkope vliegtuig maatschappij ( fruit was uit gedroogd of in verre staat van ontbinding broodjes waren oud heel oud en de kaas was zweterig, bestek en koffie kreeg men na ongeveer 45 min nadat je de maaltijd kreeg. Ik heb toch ruim 55 euro aan sponser geld op gehaald en ik hoop dat de kandidaten genoeg geld ophalen voor de stichting Kinder BIO.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Jammer Henk, ik kan me voorstellen dat je er mee opgehouden bent.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik heb het al gezien, een jammerlijke organisatie. Spijtig... 
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Jammer Henk, maar ik zou het echt nog geen dag uithouden. Jammer ook dat het niet echt top georganiseerd was in bepaalde opzichten (bij de plee's dan).
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Mwoah, qua organisatie doet de Cinemarathon echt niet onder voor het doorsnee filmfestival hoor. Daar ga ik inmiddels maar standaard vanuit en ik erger me er dus niet meer aan. Verder petje af voor Marcel hoor, hij doet absoluut zijn best om alles in goede banen te leiden en loopt er als een man met passie voor zijn happening rond. En wat betreft het plasprobleem: tjsa, debiele regel van Guinness, niets aan te doen.
.. goed, op naar de laatste sessie. Plan 9 from Outer Space t/m hopelijk het oorverdovende gejuich als het record is verbroken. Gelukkig heb ik keelsnoepjes bij me, ik doe al aan alle kanten pijn (wat dat betreft had ik misschien maar beter niet kunnen slapen
) en ga dus de hele nacht door.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Ik wil niet lullig doen Henk, maar dat was toch bekend dat je op gezette tijden naar de WC mocht.
Je zegt nl zelf dat je 2 à 3 keer per film moet. Dan weet je volgens mij van tevoren dat het niets voor je is.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
(en wat betreft de films: 24 Hour Party People werd volgens mij 't slechtst ontvangen van allemaal, ik heb me er bijzonder goed mee vermaakt en trek me maar niets aan van het hoge pubergehalte - het hélpt bij die film als Ian Curtis een van je helden is
)
-
- 23435 messages
- 76919 votes
Ik wil niet lullig doen Henk, maar dat was toch bekend dat je op gezette tijden naar de WC mocht.
Je zegt nl zelf dat je 2 à 3 keer per film moet. Dan weet je volgens mij van tevoren dat het niets voor je is.
Je hebt helemaal gelijk maar ik wou nu door bijna niet te drinken is kijken hoe dat ging....niet dus jammer genoeg.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
oh oke,
jammer dan voor jou.
Maar van die 7 films nog wel iets nieuws/leuks gezien?
-
- 23435 messages
- 76919 votes
Kopps was heel aardig begon flauw maar bleek uiteindelijk zeer leuk te zijn, en Following van Christopher Nolan (Memento) was de moeite waard de rest van de eerste zeven had ik al gezien.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Kopps ken ik niet, Following vind ik zeker de moeite waard.
Tja, en dat jij de rest al hebt gezien, verbaast me eigenlijk niet eens. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Je hebt helemaal gelijk maar ik wou nu door bijna niet te drinken is kijken hoe dat ging....niet dus jammer genoeg.
En als je dan al een nierprobleem hebt zal dat er ook niet veel goed aan gedaan hebben. Weinig drinken is dan toch ook niet optimaal?
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Stinissen, ik moet je toch gelijk geven wat betreft het publiek. Zojuist The Apartment (damn, goeie film!) vrijwel volledig verkloot, waardoor ik besloot om toch maar te gaan pitten in plaats van de rest van de nacht te blijven zitten.. Het aandeel 'zaterdagavondpubliek' was me uiteindelijk toch te groot. Jammer.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Maar bij een marathon als dit is het is het toch juist de bedóeling om veel te schreeuwen, juichen en klappen? Het is toch gewoon een grote melige bedoening? En voor de mensen die dat record willen halen is dat volgens mij ook de enige manier om wakker te blijven.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Zojuist The Apartment (damn, goeie film!) vrijwel volledig verkloot, waardoor ik besloot om toch maar te gaan pitten in plaats van de rest van de nacht te blijven zitten.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Maar bij een marathon als dit is het is het toch juist de bedóeling om veel te schreeuwen, juichen en klappen?
Waarom? Staat nergens in de regels.. Bovendien is schreeuwen, juichen & klappen op geschikte momenten prima in orde (applaus op het moment dat Dafoe tenonder gaat in Platoon was machtig mooi, gezamenlijk gemiauw bij poes Jones in Alien erg sfeervol), maar in dit geval zijn er dus complete films verkloot. Natuurlijk wordt dit gedrag afgeschoven op 'de marathon', maar ik vrees dat dat een smoes is en dat de lui die het voor mij en anderen dus bijvoorbeeld vrijwel onmogelijk maakten om volop van The Apartment te genieten, het doorsnee volk is dat er ook al voor gezorgd heeft dat ik nooit meer op zaterdagavond naar de bios ga.
.. maar goed, ik wilde het enkel even gezegd hebben, ga hier niet weer ellenlang op in (schrijf er wel 's een artikel over
), sta al voldoende als zeikerd bekend.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Hmn.. ik heb toch echt een paar (erg) serieuze filmkijkers gesproken die met de instelling die jij zo verafschuwt (en ik normaal gesproken ook!) probeerden het record te halen. Misschien is dit meer een ongeschreven regel ofzo? 
Als dit een normale voorstelling zou zijn was ik het helemaal met je eens, maar nu kan je zoiets gewoon verwachten van mensen die al een dag of 3 wakker zijn.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Oh ja hoor, Goodfella, ik snap de insteek volkomen en weet ook dat er bij dit soort happenings nog net iets méér mensen zijn die vinden dat geouwehoer 'geoorloofd' is. Prima, geen enkel probleem. En echt, tegen meezingen en sporadisch applaus heb ik dus helemaal totaal geen bezwaar en bij dit evenement zet ik me zelfs makkelijker over gepraat heen. Als echter een héle film door geluld wordt (duidelijk enkel omdat het 'hun pakkie an' niet is) en de oproep tot stilte (OOK vanuit het vak der recordpogers!) compleet genegeerd wordt, dan neemt mijn ergernis langzaam toe.
Ik schreef zojuist op het Cinemarathon-forum dat ik het waarschijnlijk ook niet had moeten wagen om tijdens Kill Bill of andere publieksfavorieten de hele tijd keihard te BLIJVEN praten over hoe overgewaardeerd ik 'm vind ('SPPOOEEELLUUHHH!!!' roepen enzo
)). Dan had IK waarschijnlijk op mijn kop gekregen.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
herkenbaar.
ik was eindelijk blij spirited away in bioscoopformaat te zien, maar de meerderheid van de deelnemers vond het blijkbaar nodig om elke zin na te schreeuwen.
dus hoor je japanse kreten na-echöen in verschillende toonhoogtes en dialecten. dat ging een half uur door.
erg irritant voor mensen die de film wel willen volgen.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Als echter een héle film door geluld wordt (duidelijk enkel omdat het 'hun pakkie an' niet is) en de oproep tot stilte (OOK vanuit het vak der recordpogers!) compleet genegeerd wordt, dan neemt mijn ergernis langzaam toe.
Kijk, nu komen we ergens. Ik ben er zelf niet bijgeweest en moet het dus ook maar doen met spannende verhalen van wat vrienden
, maar hier voelt dus een bepaalde groep de algemene sfeer totaal niet aan als ik je goed begrijp. Dan is het wat anders natuurlijk... Ik ging er een beetje vanuit dat iedereen naar zo'n marathon ging om er zo'n melig mogelijk filmfestijn van te maken, niet dus. Foutje van mij, sorry... ben je voor niets je post zo cynisch begonnen 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Cynisch? Waar ben ik cynisch? You ain't seen nothing yet
.
.. misschien zat zelfs het merendeel van de recordpogers er inderdaad vooral om er een melige zooi van te maken, prima, maar er werd voor mij dus een grensje overschreden.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Melig of niet, ze hebben het wel gehaald.
Was mij niet gelukt denk ik, 70 uur.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Cynisch? Waar ben ik cynisch? You ain't seen nothing yet 
Béétje wel hoor Menni, maar het zij je vergeven 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Oh, da's echt jouw interpretatie hoor, er zat écht geen greintje cynisme van mijn kant in
.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
We hebben het gehaald ! het was een HEL maar het was het allemaal waard. Idd Henk ik zag jou ook al vertrekken met plasproblemen en daar hebben meer mensen last van gehad, in totaal waren er (onder voorbehoud) 36 mensen uitgevallen door plasproblemen. Ikzelf deed niet mee aan de poging maar heb ze flink moeten ondersteunen door de "saaie" films heen. Die 19 mannen en 3 vrouwen zijn mijn persoonlijke helden geworden door de dagen heen ! I.p.v. Liever Verliefd hebben ze Freddy Vs. Jason gedraaid en de verrassingsfilm was Cabin Fever (gaap..). Nou maar hopen dat het record wordt erkend door Guiness.