Cannes
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
en Un Certain Regard:
Gus VAN SANT RESTLESS - Opening Film - 1h31
Bakur BAKURADZE THE HUNTER 1h50
Andreas DRESEN HALT AUF FREIER STRECKE 1h35
Bruno DUMONT HORS SATAN 1h50
Sean DURKIN MARTHA MARCY MAY MARLENE - 1st film - 1h41
Robert GUÉDIGUIAN LES NEIGES DU KILIMANDJARO 1h30
Oliver HERMANUS SKOONHEID 1h38
HONG Sangsoo THE DAY HE ARRIVES 1h19
Cristián JIMÉNEZ BONSÁI (Bonsaï) 1h42
Eric KHOO TATSUMI 1h34
KIM Ki-duk ARIRANG 1h40
Nadine LABAKI ET MAINTENANT ON VA OÚ ? 1h50
Catalin MITULESCU LOVERBOY 1h35
NA Hong-jin YELLOW SEA 2h20
Gerardo NARANJO MISS BALA 1h53
Juliana ROJAS, Marco DUTRA TRABALHAR CANSA - 1st film - 1h40
Pierre SCHOELLER L'EXERCICE DE L'ETAT 1h55
Ivan SEN TOOMELAH 1h46
Joachim TRIER OSLO, AUGUST 31ST 1h35
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Kunnen er ook nog titels in de competitie bijkomen? Want mis McQueen's Shame en vooral Zvyagintsev's Elena
ja, vorig jaar werden er nog enkele later toegevoegd. Het aantal is nu volgens mij ook nog beduidend lager dan vorig jaar.
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Out of Competition
Xavier DURRINGER - LA CONQUÊTE 1h45
Jodie FOSTER - THE BEAVER 1h40
Michel HAZANAVICIUS - THE ARTIST 1h40
Rob MARSHALL - PIRATES OF THE CARIBBEAN: ON STRANGER TIDES 2h20
Midnight Screenings
CHAN Peter Ho-Sun - WU XIA 2h00
Tekla TAIDELLI - DIAS DE GRACIA - 1st film - 2h13
Special Screenings
Frederikke ASPÖCK - LABRADOR - 1st film - 1h30
Rithy PANH - LE MAÎTRE DES FORGES DE L'ENFER 1h45
Michael RADFORD - MICHEL PETRUCCIANI 1h30
Christian ROUAUD - TOUS AU LARZAC 2h00
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
ja, vorig jaar werden er nog enkele later toegevoegd. Het aantal is nu volgens mij ook nog
beduidend lager dan vorig jaar.
En hoelang is later? Paar dagen? Want ben echt superbenieuwd naar Elena, zou het jammer vinden, als ze hem écht niet goed genoeg vonden.
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Vorig jaar werd op 10 mei nog de film van Ken Loach toegevoegd. Dat was wel ongebruikelijk laat.
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Ja, dat is wel verrassing. Maar ook Lynne Ramsay (Ratcatcher, Morvern Callar), na 9 jaar weer met een nieuwe film, geselecteerd voor de competitie.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Kunnen er ook nog titels in de competitie bijkomen? Want mis McQueen's Shame en vooral Zvyagintsev's Elena
Inderdaad een groot gemis. Daar verwacht ik heel veel van.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Mooi dat Miike geselecteerd is, volgens mij de eerste keer dat hij in de main competition van Cannes mag meedraaien?
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Dat geldt niet voor de nieuwe films van Kim Ki-duk en Gus van Sant. Hopelijk zegt dat niks over de kwaliteit van beide films.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Joachim TRIER OSLO, AUGUST 31ST 1h35 klinkt erg interessant. Wil zijn vorige film graag zien, maar heb daar ook een tijdje gewoond.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat geldt niet voor de nieuwe films van Kim Ki-duk en Gus van Sant. Hopelijk zegt dat niks over de kwaliteit van beide films.
Had Van Sant niet zelf aangegeven dat hij buiten competitie wilde meedoen? Ik meen zoiets geleven te hebben, maar ik kan me vergissen. De openingsplaats van Un Certain Regard wordt ook wel als een geliefde plaats gezien.
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
En de Semaine de la critique (50e editie):
Las Acacias, de Pablo Giorgelli – ARG
Ave, de Konstantin Bojanov – BUL/FR
17 Filles, de Delphine & Muriel Coulin – FR
The Slut (Hanotenet), de Hagar Ben Asher – ISR/ALL
Snowtown (Les Crimes de Snowtown), de Justin Kurzel – AUS
Sauna on Moon, de Zou Peng – CHI
Take Shelter, de Jeff Nichols - US
Séances Spéciales
La Guerre est déclarée, de Valérie Donzelli – FR – Ouverture
Pourquoi tu pleures ?, de Katia Lewcowicz – FR – Clôture
Walk away Renée, de Jonathan Caouette – US/FR/BEL
My Little Princess, de Eva Ionesco – FR
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Vlaamse kortfilm 'Badpakje 46' dingt mee naar Gouden Palm.
De Vlaamse kortfilm 'Badpakje 46' van Wannes Destoop heeft een selectie in de wacht gesleept voor de officiële competitie op het Internationaal Filmfestival van Cannes. De film is het eindwerk van Destoop aan de filmschool KASK in Gent.
'Badpakje 46' maakt kans op de Gouden Palm voor beste kortfilm. De jury in die competitie wordt voorgezeten door regisseur Michel Gondry, die onder meer The Green Hornet en Eternal Sunshine of the Spotless Mind draaide.
De Vlaamse kortfilm gaat over een mollig meisje van twaalf dat het moeilijk heeft om haar weg te vinden in het leven. Enkel in het plaatselijk zwembad, waar ze hard traint voor de komende zwemwedstrijd, voelt ze zich thuis. Wanneer ze een nieuwe zwembril nodig heeft, lopen de zaken niet helemaal zoals gepland en zet ze alles op alles om de bril te bemachtigen.
De hoofdrollen worden vertolkt door Janis Vercaempst, Wim Opbrouck, Lies Pauwels, Kenneth Vanbaeden en Johan Heldenbergh. De muziek is van de hand van Amatorski. Het is zes jaar geleden dat er nog eens een Vlaamse kortfilm werd geselecteerd voor Cannes. (belga/adv/hln.be)
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
En de Quinzaine-selectie:
Feature films (21)
Après le sud
France - 1h29 (2011)
Jean-Jacques Jauffret
Atmen
Austria - 1h38 (2011)
Karl Markovics
Blue Bird
Belgium - 1h26 (2011)
Gust Van den Berghe
Busong
Palawan Destin
Philippines - 1h33 (2011)
Auraeus Solito
Chatrak
France, India - 1h30 (2011)
Vimukthi Jayasundara
Code Blue
Netherlands, Denmark - 1h21 (2011)
Urszula Antoniak
Corpo celeste
Italy, Swiss, France - 1h40 (2011)
Alice Rohrwacher
Eldfjall
Denmark, Iceland - 1h39 (2011)
Rúnar Rúnarsson
En Ville
France - 1h15 (2011)
Valérie Mréjen
Bertrand Schefer
Impardonnables
France - 1h50 (2011)
André Téchiné
Jeanne captive
France - 1h32 (2011)
Philippe Ramos
La Fée
France, Belgium - 1h33 (2011)
Fiona Gordon
Dominique Abel
Bruno Romy
La Fin du silence
France - 1h20 (2011)
Roland Edzard
Les Géants
Belgium, France, Luxembourg - 1h25 (2011)
Bouli Lanners
O Abismo prateado
Le Gouffre argenté
Brazil - 1h22 (2011)
Karim Aïnouz
Play
Sweden, France, Denmark - 0 (2011)
Ruben Östlund
Porfirio
Colombia, Spain, Uruguay, Argentina, France - 1h41 (2011)
Alejandro Landes
Return
U.S.A. - (2011)
Liza Johnson
Sur la planche
Morocco, France, Germany - 1h50 (2011)
Leïla Kilani
The Island
Bulgaria, Sweden - 1h50 (2011)
Kamen Kalev
The Other Side Of Sleep
Netherlands, Hungary, Irland - 1h31 (2011)
Rebecca Daly
Special screenings (4)
Des Jeunes Gens Mödernes
France, Belgium - 1h37 (2011)
Jérôme de Missolz
El Velador
Le Veilleur de nuit
U.S.A., Mexico, France - 1h12 (2011)
Natalia Almada
Koi no Tsumi
Japan - 2h23 (2011)
Sion Sono
La Nuit elles dansent
Canada - 1h21 (2011)
Isabelle Lavigne
Stéphane Thibault
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zoals verwacht/voorspeld een Nederlandse film. Opvallend zijn de hoeveelheid Belgische producties!
Ik ben reuze benieuwd wat Gust Van den Berghe voor ons in petto heeft. Na zijn Little Baby Jesus of Flandr die ook vorig jaar in Cannes draaiden heb ik behoorlijk wat verwachtingen.
Verder ben ik benieuwd naar het nieuwe werk van Ceylan, Kawase, Bakuradze, Joachim Trier, Khoo, Hong-jin, Sang-soo, Dresen en nog een paar. Ik zie de nodige titels wel volgend jaar gedistibuteerd worden of anders eenmalig vertoond worden op het IFFR. En The Tree of Life krijgt uiteraard de Gouden Palm. Of is er sprake van een underdog? 
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
En tenslotte Cannes Classics:
The Films
“A Trip to the Moon” (Le Voyage dans la lune) by Georges Méliès (France, 1902, 16’)
“Clockwork Orange” by Stanley Kubrick (USA, 1971, 137’)
“The Machine to Kill Bad People” (La Macchina Ammazzacattivi) by Roberto Rossellini (Italy, 1952, 80’)
“A Bronx Tale” by Robert De Niro (USA, 1993, 121’).
“The Conformist” (Il Conformista) by Bernardo Bertolucci (Italy, 1970, 118’)
“Sugar Cane Alley” (Rue Cases Négres) by Euzhan Palcy (France, 1983, 106’)
“Puzzle of a Downfall Child” by Jerry Schatzberg (USA, 1970, 105’)
“The Law of the Border” (Hudutlarin Kanunu) by Lufti O. Akad (Turkey, 1966, 74’)
“No Man’s Land” (Niemandsland) by Victor Trivas (Germany, 1931, 81’).
“The Children of Paradise” (Les Enfants du paradis) by Marcel Carné (France, 1945, 190’)
“Despair” by Rainer Werner Fassbinder (Germany, 1978, 115’)
“The Savage” (Le Sauvage) by Jean-Paul Rappeneau (France, 1975, 106’)
“Chronicle of a Summer” (Chronique d’un été) by Jean Rouch and Edgar Morin (France, 1966, 91’)
“The Assassin” (L’Assassino) by Elio Petri (Italy, 1961, 100’)
The Documentaries
“The Look” by Angelica Maccarone (Germany / France, 2011, 95’)
“Corman’s World: Exploits Of A Hollywood Rebel” by Alex Stapleton (USA, 2011, 125’)
“Belmondo ... Itineraire” by Vincent Perrot and Jeff Domenech (France, 2011, 86’)
“Kurosawa’s Way” (Kurosawa, la Voie) by Catherine Cadou (France, 2011, 52’)
“Once Upon a Time ... A Clockwork Orange” (Il était une fois… Orange mécanique) by Antoine de Gaudemar and Michel Ciment (France, 2011, 52’)
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Last minute toevoegingen/wijzigingen:
Competition
The Artist, directed by Michel HAZANAVICIUS, was first selected as Out of Competition, is joining the Official Competition, now composed of 20 feature films.
Un Certain Regard
Elena, directed by Andrey ZVYAGINTSEV, will be screened on Saturday, May 21st, at the Closing ceremony of Un Certain Regard.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Dus Elena is toch af. Toch blijf ik het vreemd vinden dat die grote namen (Kim Ki-duk, van Sant) niet meestrijden om de Gouden Palm.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Toch blijf ik het vreemd vinden dat die grote namen (Kim Ki-duk niet meestrijden om de Gouden Palm.
Bwa, Kim Ki-duk is ook niet de populairste in Cannes. Zijn films mogen dan wel vaak te zien zijn daar, maar uit zijn gehele oeuvre is tot nu toe maar één film genomineerd voor de Gouden Palm.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Op de cover van het komende Mei-Juni nummer van filmmagie prijkt de film Le Gamin au vélo van de gebroeders Dardenne. Doordat deze film geselecteerd is voor de competitie in Cannes staat er een embargo op publicaties voor deze film. Voor 10 Mei mag niet over de film bericht worden en publicaties mogen niet verschijnen voor de persvoorstelling van 15 Mei. Daardoor komt filmmagie maar halfweg Mei in de bus. Wist niet dat er dergelijke strikte regels waren i.v.m. nieuwe films.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Vanmiddag het lijstje met mededingers naar de Palm eens afgegaan; zit zeker veel interessant en opvallend werk tussen.
Het meest keek ik op van This Must Be the Place. Sean Penn als Robert Smith-achtig figuur die een nazi achterna gaat... Dat moet ik zien! 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Weet iemand of de nieuwe von Trier ook op dit festijn als eerst wordt vertoond?
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Want mis McQueen's Shame
Deze is pas net klaar met filmen, niet verrassend dus.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Weet iemand of de nieuwe von Trier ook op dit festijn als eerst wordt vertoond?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dus Elena is toch af. Toch blijf ik het vreemd vinden dat die grote namen (Kim Ki-duk, van Sant) niet meestrijden om de Gouden Palm.
Van Sants film krijgt nu ook slecht commentaar vanuit Cannes helaas. We Need to Talk About Kevin gooit daarentegen hoge ogen (maar welke film met Tilda Swinton doet dat tegenwoordig niet?).
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
"Komische Franse Film 'La Fee' gezien, blijft een ingewikkelde relatie Fransen en humor."
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ki-Duk krijgt er ook flink van langs, ondanks enkele goede kritieken hier en daar: Klik.
"An experience that can be likened only to being stuck next to a drunk in a bar who keeps reminding you he used to be famous, all his friends are bastards and he now understands the meaning of life, pic might have proved therapeutic to make, but it's a grind to watch, even for fans of the maverick writer-director's work."
Ik had nog niet van de film gehoord, maar eerlijk gezegd klinkt het ook niet bijzonder aantrekkelijk.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Jammer dat Nederland 2 geen aandacht meer besteed aan dit festival. Gisteren was er wel 1 special, maar helaas stond die volledig in het teken van Woody Allen.
De nieuwe film van de gebroeders Dardenne is in ieder geval goed ontvangen, net als The Artist. Vandaag is de dag dat The Tree of Life te zien is, ik ben benieuwd.