• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

Het grote "smakelijk eten" topic

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Klinkt goed inderdaad. Ratatouille heb je ook kant en klaar natuurlijk dat kies ik dan eerder, maar kan daar natuurlijk ook nog van alles bij doen..

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Dit is het voor mij helemaal momenteel. Minimaal 1x per week.

wok meals | eazie

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

'Gebakken rijst', dat is toch gewoon bekender onder de term nasi goreng? Zal vast makkelijk zijn, maar daarvoor vind ik wokken zelf te leuk. Maar wok kan wel erg lekker en gezond zijn,

Al zijn allerlei oosterse to-go shops wel erg prettig en soms best handig. Meen me nog in Melbourne zo'n straatje je herinneren, met een Maleis, Chinees, Indiër (curry), Japanner, Sushi, Indonesisch, Thais (ook curry) en dan nog wat Italiaanse, allemaal naast elkaar. Zelfs afhaal is dan mooi afwisselend, in plaats van altijd maar diezelfde chinees of wok hier in Nederland. De babi pangang in het maandmenu ken ik op een gegeven moment ook wel.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Dat dacht ik ook, maar bij hun is het witte rijst met slechts een heel klein beetje ei.

Wokken kan zeker gezond zijn ja. Meestal doe ik kipfilet en dan die 5 soorten groente waar je uit mag kiezen en een heel klein beetje spicy saus. Meestal kies ik broccoli, paprika, ui, champignons en sperzibonen. Dan heb je een maaltijd van ongeveer 500 kcal.

De Babi pangang heb ik afgezworen. Het is nu Ajam pangang zonder saus. Er zit erg veel suiker in die saus. Maar wel f*cking lekker!

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Net weer even Eggs Benedict gemaakt, sinds een tijd traditie op de Eerste Paasdag. Heerlijk dat. Kost wat tijd, maar als het lukt.

Vanavond met de familie gourmetten, een minder fijne traditie.

Rest ook weer aan de paasbrunch en een fors diner?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Nope, behalve dat we de chocoladepaaseitjes moeilijk kunnen weerstaan is dit een zondag zoals alle andere zondagen. Nooit echt pasen gevierd overigens (ik geloof namelijk niet). Ik merk in mijn omgeving dat men het de laatste jaren steeds grootser aanpakt en pasen steeds meer op kerst gaat lijken. Ben vaak al blij als ik kerst overleef, dus nog eens zulke dagen hoeven van mij niet zo nodig.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Tip: koude (gekruid of niet, in mijn geval een beetje), krokant gebakken kipfilet met stukjes feta kaas (Aldi, gekruid, uit een potje)! + Eventueel gebakken champignons en een salade van (redelijke) stukken komkommer en tomaat met... feta kaas (beetje azijn erbij)!

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Smakelijk! Ben blij dat ik nooit naar McDonalds ben geweest, wat een gore rotzooi.

Ik ben sinds kort trouwens vegetatiër.

Klik

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Is dat niet gewoon een trailer van Prometheus 2?

Maar het doet me niet zoveel eigenlijk. Smakelijk ziet het er niet uit, maar ik dip het in de saus en stop het in een holle kies in plaats van dat ik er met een microscoop bovenhang. Buiten dat vraag ik me nu juist af of het bij nuggets van een ander merk ook zo eruit ziet. Of überhaupt bij ander eten... als ie dat nou had vergeleken...

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Sowieso zul je altijd onsmakelijke dingen zien als je eten onder een microscoop legt. Dat transparante spul is waarschijnlijk gewoon vet en die fibers... tja. Ik heb wel spontaan zin gekregen in McDonalds. Misschien een delicious Big Mac, of een Quarter Pounder...

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ach ja in elke salade zitten ook honderden beestjes die je zo met het blote oog niet ziet.

Buiten dat vind ik de Mac maar niks. Doe dan de BurgerKing maar (al was de laatste keer ook alweer meer dan een jaar terug schat ik zo).

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

Haha, dat muziekje erbij, vind dat altijd zo grappig.

Dat de Mac gewoon ontzettende rotzooi is, is toch gewoon overduidelijk.

Ik ga er bijna nooit heen omdat ik het ook gewoon niet lekker vind. Big Mac is op zich wel lekker maar vind een home made burger altijd wel beter.

Eigenlijk alle voedsel met zo'n gelige bruine gefrituurde kleur is niet goed. Hoe kleurrijker, hoe beter!

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Ik krijg er juist steeds minder zin in vlees door. Het is sowieso schandalig wat er qua vlees (en zeker qua kip!!) op de markt wordt gebracht. Zeker hier in Nederland. Maar ja, we gooien er een sausje overheen en het is al gauw goed. Voor mij niet. Ik eet voorlopig geen vlees (was ik al mee begonnen) en bekijk eens hoe me dat bevalt. Vis blijf ik wel eten. Schone vis welteverstaan .

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

Vegetariërs vind ik er anders vaak ongezond eruit zien. Vlees is gewoon goed voor een mens en dan heb ik het niet over de Mac of een 500gr snitzel. Maar dagelijks goed vlees en vis eten is gewoon gezond. Elke dag vis eten is ongezond, krijg je een soort ijzerziekte van waar je van dood kan gaan.

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Fortune wrote:

Vegetariërs vind ik er anders vaak ongezond eruit zien. Vlees is gewoon goed voor een mens en dan heb ik het niet over de Mac of een 500gr snitzel. Maar dagelijks goed vlees en vis eten is gewoon gezond. Elke dag vis eten is ongezond, krijg je een soort ijzerziekte van waar je van dood kan gaan.

No offence, maar dit is uiteraard klinkklare onzin. Behoudens je eerste zin, maar dat ligt aan de betreffende vegetariër zelf.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Nomak wrote:

Ik ben sinds kort trouwens vegetatiër.

Een vraag die ik altijd stel als ik dit lees:

Waarom werd je vegetariër?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ik heb al die documentaires gezien, Earthlings, Unser täglich brot, noem maar op, maar ik zal nooit vegetariër worden. Ik ben vorige week nog wezen uiteten en heb toen een halve kilo porterhouse gehad. Zonder saus natuurlijk. En lekker dat het was.

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

Joy4ever wrote:

(quote)

No offence, maar dit is uiteraard klinkklare onzin. Behoudens je eerste zin, maar dat ligt aan de betreffende vegetariër zelf.

Ben best veel vegetariërs tegenkomen en naast hun arrogantie tegenover vleeseters en hun ontzettende trots dat ze vegetariër zijn zien er een beetje bleek en dun uit op een bepaalde manier. Misschien zijn het de biologische rauwe groenten eters maar ieder doet natuurlijk zijn eigen ding verder, heb er niks op tegen. Gewoon zo gevarieerd mogelijk eten.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

FillumGek wrote:

als ie dat nou had vergeleken...

Maar hij heeft de vergelijking gemaakt met kip van een Mexicaans restaurant.

Fortune wrote:

Onzin, dat een vegetariër er ongezond uitziet ligt dan gewoon aan de persoon zelf.

Het is ook helemaal niet noodzakelijk om vlees te eten. Er zit niks in vlees dat essentieel is voor je gezondheid en dat je niet ergens anders kan uithalen.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Nomak wrote:

(quote)
Maar hij heeft de vergelijking gemaakt met kip van een Mexicaans restaurant.
Ik zie het nu ja, je moet niet toevallig met je ogen knipperen anders is het al weer voorbij

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

AGE-411 wrote:

Een vraag die ik altijd stel als ik dit lees:

Waarom werd je vegetariër?

Verschillende redenen. Ik wil sowieso niet meewerken aan de bio-industrie.

Het is ook gezonder. Ik eet nu gevarieerder dan toen ik nog vlees, gevogelte en vis at. Ik ontdek allerlei nieuwe soorten lekkere en uiterst voedzame voeding waarvan ik het bestaan niet eens afwist.

Ik wilde het al langer, hoe kon ik mezelf een dierenvriend noemen en tegelijkertijd toekijken wat er gebeurt en ondertussen gewoon die 'vrienden' opeten en de melk ervan drinken. Dat vond ik een hypocriete gedachte. Iedereen mag eten en drinken wat hij/zij wil, maar ik weiger op die manier verder te gaan.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Ergens heb ik wel respect voor je hoor Nomak, ik zou niet niet kunnen. Niet alleen geen vlees of vis, maar ook geen jus, kaas, melk, eieren (?) en ijsjes en toetjes.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik ben een groot vleesliefhebber, maar ik hoef het niet iedere dag te eten. Dingen als Shoarma eet ik niet meer. Sowieso helemaal geen varkensvlees. Ik eet veel kip en 3x maand een stevige biefstuk. Kip is mager vlees en hoe magerder het vlees, hoe meer eiwitten. Kip en biefstuk zijn ook gezond. Geen vlees eten is niet per definitie gezonder.

Voor iemand die nog in de groei is, is vlees belangrijk. Vlees bevat veel eiwitten en dit zijn de bouwstenen van ons lichaam. En naast vlees zit proteïne ook in eieren, melk, yoghurt, kaas en vis.

Nu ben ik de laatste jaren geen fan meer van koeienmelk. Daar kan ik een heel verhaal over ophangen, maar even simpel, ik ben geen kalf.

Als kinderen echt geen vlees willen, zijn vleesvervangers erg belangrijk. Tofu is een hele goede vleesvervanger. Maar er zullen niet zo heel veel kinderen al vegetariër zijn. Voor volwassenen is het wel belangrijk om aan je eiwitten te komen. En 1x per week een vette vis zoals zalm is overigens ook erg goed. Maar noten bevatten natuurlijk ook goede vetten. Goede vetten zijn onverzadigde vetten. En verder gewoon inderdaad gevarieerd eten, dan kan er weinig misgaan. Zorgen dat je binnenkrijgt, wat je binnen moet krijgen.

Sommige vegetarische producten zijn trouwens erg lekker! Heb is een keer van die balletjes gegeten. Het waren net kleine gehaktballetjes, maar dan lekkerder.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

JacoBaco wrote:

Dingen als Shoarma eet ik niet meer. Sowieso helemaal geen varkensvlees.

Lekker man, echt goede shoarma vind ik erg fijn, maar wel van schaap uiteraard. Sowieso is lamsvlees en schapenvlees erg lekker, vooral in Australië heb ik dat geleerd. Dus af en toe verblijd ik de Turk daarvoor met een bezoek want die verkopen dat soort producten wel.

Overigens is ratatouille bij uitstek een gerecht waar ik geen vlees bij wil hebben, alleen de groenten met wat versgebakken brood. Heerlijk vegetarisch gerecht.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Lamsvlees vind ik in tegenstelling tot jou niet lekker. Maar het is in elk geval beter dan van het varken. Je hebt ook nog kipshoarma.

Klopt, er zijn heerlijke vegetarische gerechten.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Echt lamsvlees is heerlijk, maar wat je hier doorgaans in de shoarmatent krijgt is niet echt geweldig.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Daar word je zeker niet echt vrolijk van.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

kos wrote:

Echt lamsvlees is heerlijk, maar wat je hier doorgaans in de shoarmatent krijgt is niet echt geweldig.

Je moet ze ook wel even ontdekken waar ze goeie shoarma verkopen, maar eens je die gevonden hebt. Het zijn sowieso vaak de nettere en vooral beduidend duurdere tenten. En klopt, veel kebabzaken serveren puur vergif, vooral op drukke dagen en avonden. Maar ja, halfdronken proef je dat verschil soms ook niet echt.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

kos wrote:

Of neem gewoon een lamskroontje:

(afbeelding)

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Goddelijk. Maar liefst wel wat groter

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.