- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Kledingtopic
Kledingtopic
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
... omdat ik daar gewoon echt niet van houd, die stijlen zijn te gewoon (en omdat het bijna iedereen het draagt), ben meer van de casual kleding.
Huh? casual = gewoon 
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Huh? casual = gewoon
ja ik bedoel = het moet MOOI gewoon zijn, en niet lelijk gewoon 
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2407 votes
Zo gauw je niet de kleding op de paspoppen koopt valt het best nog wel mee hoeveel mensen er mee lopen, ik was er ook eerst best op tegen maar er hangt best mooi spul tussen. Je moet alleen wel ff zoeken.
Het is ook elke keer weer mooi in kledingwinkels, zie je weer een shoppend stelletje in een herenzaak waarbij de vrouwelijke helft alles aan het uitzoeken is en de mannelijke er maar een beetje achteraan sloft, ik moest daar wel om lachen. Laatst zag ik zelf een held rondsloffen waarbij zen(schoon)moeder en zijn vriendin druk in de weer waren en hij er maar wat stond rond te kijken zonder ook maar een rek aan te raken, en die sjappie was nog zo rond de 30 ook. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Zo gauw je niet de kleding op de paspoppen koopt valt het best nog wel mee hoeveel mensen er mee lopen, ik was er ook eerst best op tegen maar er hangt best mooi spul tussen. Je moet alleen wel ff zoeken.
Het is ook elke keer weer mooi in kledingwinkels, zie je weer een shoppend stelletje in een herenzaak waarbij de vrouwelijke helft alles aan het uitzoeken is en de mannelijke er maar een beetje achteraan sloft, ik moest daar wel om lachen. Laatst zag ik zelf een held rondsloffen waarbij zen(schoon)moeder en zijn vriendin druk in de weer waren en hij er maar wat stond rond te kijken zonder ook maar een rek aan te raken, en die sjappie was nog zo rond de 30 ook.
Ben blij dat mijn vriend wel een beetje actief mee zoekt, maar hij weet zijn maten niet, dus als hij bijvoorbeeld een broek wil passen moet ik altijd zeggen welke maat ie moet hebben. 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Can't blame the men.
Zodra ik binnen een kleding winkel ben, ben ik er vrijwel meteen weg. Geen zin om tussen alle rekken goed te zoeken. Maar aan de andere kant, ik heb ook al zeker een jaar niet echt goed geshopt.
Zal waarschijnlijk tegen de zomer zijn, maar ik sta al helemaal niet op springen en heb er zelfs nu al geen zin in.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Vroeger had ik een hekel aan kleding winkelen, maar nu gaat het wel. Al moet het niet te lang duren en ik pas echt nooit kleren in de winkel. Ook broeken niet. Ik kijk naar de maat, hou ze even voor me, even schatten en inpakken die hap. 9/10 keer is het goed 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Kleding passen is één van mijn redenen waarom ik winkelen niets aan vind. De ene is je maat, maar zit toch bij je dijen te strak. De andere is weer kort, etc. etc.
Hélemaal gek van...
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Voor mij is het doodsimpel...
T-shirts/Shirts/truien/vesten = Maat M of L
Broeken = W30 L31-32
Ik heb een normaal postuur (1,80m en 70 kilo) en word nooit dik, misschien is het daarom zo simpel.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2407 votes
Als je L draagt en 1 meter 80 bent is volgens mij je kleding altijd te groot 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Als je alles baggy wil dragen niet nee. M zit bij mij meestal als gegoten.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Huh? casual = gewoon
Casual = gewoon ®
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Als je L draagt en 1 meter 80 bent is volgens mij je kleding altijd te groot
Hm...
De maatvoering van de ene kledingfabrikant verschilt toch vaak van die van de andere.
Ben zelf 1.82, redelijk slank gebouwd.
Ik koop veel Amerikaanse kleding, en shirt, vest- en jas maat is L, anders past 't echt niet (te korte mouwen bijv.)
(Jeansmaat waist 33", lengte 34")
Sommige maat M jassen of jacks, van Europees fabrikaat passen dan weer wel.
Maar doorgaans moet het toch L zijn.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Als je alles baggy wil dragen niet nee. M zit bij mij meestal als gegoten.
Het vervelende is dat maatvoering gewoon erg kan verschillen. Heb vanuit de VS zelfs wat XL shirts die hier gewoon voor een kleine L zouden doorgaan.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Toch nog tijdens mijn vakantie iets bij de C&A gekocht. Een t-shirt, lange mouwen shirt en een jas voor minder dan 50,-
Dit liever dan kleding van hetzelfde kwaliteit, maar 300 euro duurder zijn alleen omdat G-Star of weet ik het wat voor andere merk-troep op staat.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
neejoh die merken slaan helemaal nergens op.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
T-shirtje gaat altijd nog wel maar goedkope spijkerbroek of overhemden zijn meestal een ramp qua pasvorm (bij mij althans).
En nu ik toch bezig ben... Wat heb ik een hekel aan slimfit overhemden, welke sul heeft dat nou weer bedacht
Dat staat echt alleen een 15 jarige spijker goed...
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Echt problemen met de pasvorm van jeans Madecineman?
Er zijn tegenwoordig toch juist zoveel tussenmaten te koop dat er m.i. toch wel iets geschikts te vinden zou moeten zijn?
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Ja vaak wel... Ten eerste is de standaard lengtemaat voor mannen tegenwoordig 32 terwijl ik bij sommige merken en/of modellen liever een 30 zou hebben (in de VS is 30 trouwens wel een gewoon in iedere winkel verkrijgbare maat). Ten tweede zitten vaak de goedkopere spijkerbroeken vreselijk lelijk in het kruis en rond de bovenbenen (ik heb vrij stevige bovenbenen maar dus niet zulke lange stelten
)
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
De lengte is gauw opgelost, want de omslag is weer 'in' nu hoorde/zag ik onlangs in een modeprogramma (ik koop zelf liever een langere maat, omdat mijn stelten nogal lang zijn, want die omslag is bij mij(als die-hard westernfan)altijd 'in' geweest en gebleven
Maar ik geef meteen toe dat het zoeken is in de berg van modellen die er te koop zijn naar goed zittende exemplaren.
Vreemd genoeg tref ik die eerder aan bij goedkopere merken, van Neckermann bijvoorbeeld, dan bij de Levi's en Wranglers om maar wat te noemen.
Momenteel is DXGO mijn voorkeur merk.
Daar koop ik er dan meteen een stuk of 4 van wanneer ik de juiste pasvorm heb gevonden, en dan ben ik nog goedkoper uit dan met een top-merk exemplaar.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Ja grappig, voor mij zijn er een paar modellen van Levi's die wel okay zijn (maar Levis's vind ik te duur voor de kwaliteit) en verder past G-Star en Chasin mij meestal wel goed. Heb ook niet zo'n probleem om een iets duurdere spijkerbroek te kopen hoor, doe daar best lang mee altijd. Er zijn wel grenzen meestal ligt mijn max voor een spijkerbroek rond de E80,-
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Nee, de prijs is voor mij ook niet het punt, maar ik verbaas mij over de betere pasvorm en stevige denim kwaliteit van goedkopere merken.
(ik heb er wel nog Wrangler en Levis modellen bij, voor de originele knoop-sluiting, maar dragen doe ik die weinig)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Broeken zijn voor mij ook een drama, dat maakt shoppen sowieso al niet leuk en zorgt vaker voor een zeer chagrijnige Eline wanneer de pijpen me een stuk boven mijn enkels staan (ik heb lange benen) of hij net niet dicht kan omdat mijn ronde booty in de weg zit. Een maat groter bungelt dan weer, en dan lijkt het alsof ik een extra 'make up' tasje in mijn kruis heb zitten.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ik was laatst even een dagje naar het centrum van Den Bosch gegaan op de fiets. Toen ik aankwam en afstapte gooide ik mijn been over mijn fiets en scheurde ik finaal door mijn favoriete broek. Groot gat in mijn kruis. Ik ben trouwens niet te dik voor de broek hoor ik sport heel veel.
In ieder geval wilde ik even snel een vervangende broek kopen aangezien overal actie was tot 70%.
Die vieze verkopers in de merkwinkels wilde me allemaal van die lage kruizen aansmeren, maar uiteindelijk bij de V&D 3 spijkerbroeken voor 50 euro gekocht. Prima broeken hoor, beter als die popiejopie broeken voor 150 euro.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Broeken zijn voor mij ook een drama, dat maakt shoppen sowieso al niet leuk en zorgt vaker voor een zeer chagrijnige Eline wanneer de pijpen me een stuk boven mijn enkels staan (ik heb lange benen) of hij net niet dicht kan omdat mijn ronde booty in de weg zit. Een maat groter bungelt dan weer, en dan lijkt het alsof ik een extra 'make up' tasje in mijn kruis heb zitten.
Ik vind eigenlijk dat je met een ronde booty verplicht in een hotpants over straat moet
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Zo'n afgezakte spijkerbroek is zooo lelijk...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik vind eigenlijk dat je met een ronde booty verplicht in een hotpants over straat moet
Alleen op zon- en feestdagen.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik ben juist blij met de spijkerbroeken die er nu in de winkel liggen. Niet meer die stomme heupbroeken van 2 jaar geleden, maar gewoon een broek t/m de navel. Lijk je (tenminste ik) veel dunner in als in zo'n stomme heupbroek. Die heupbroeken zitten ook nog eens helemaal niet fijn en als je bukt zie je meteen je string zitten. 
Lang leve de hoge broeken! 
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ik vind die broeken tot je oksels wel cool.