• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.827 votes
Profile

Kledingtopic

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Perfectie is zeker geen vereiste, hoor: vind kleding niet van cruciaal belang. Maar dank!

Mint Clansell

• 196 messages
  • 0 votes

Animosh wrote:

Perfectie is zeker geen vereiste, hoor: vind kleding niet van cruciaal belang. Maar dank!

Je kent het gezegde 'kleren maken de man'? Kleding is vaak cruciaal bij het achterlaten van een eerste indruk op iemand.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Fijn, maar ik laat liever een werkelijke dan een schijnbare indruk achter. Heb er veelal ook helemaal geen behoefte aan om een "goede" eerste indruk achter te laten.

Mint Clansell

• 196 messages
  • 0 votes

Kleding bevordert niet alleen je uiterlijk maar het doet je ook beter in je vel zitten, waardoor je dus positiever over zal komen. Kun jij wel gebruiken, zo te horen.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Opnieuw: ik vind een "goede" indruk van veel minder groot belang dan een reële indruk. Van een negatief zelfbeeld heb ik alvast helemaal geen last. Vergeet overigens niet dat kleding evengoed tegenovergesteld kan werken: het kan ook onzeker maken. En het huidige aanbod (voor mannen) verpést mijns inziens het uiterlijk juist veelal.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Cruciaal bij het achterlaten van een ''goede'' eerste indruk... Tsja, al draagt een aap een gouden ring..

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Kleding maakt wellicht inderdaad niet mooi [absoluut], maar kan wel mooiér [relatief] maken (in de zin van: meer conformerende aan het hedendaagse schoonheidsideaal). Verder zegt kleding zonder twijfel een hoop over iemands persoonlijkheid.

Mint Clansell

• 196 messages
  • 0 votes

Dat probeer ik inderdaad te zeggen.

Je kunt het zelf niet belangrijk vinden, maar de omgeving vormt toch een beeld bij iemand aan de hand van hoe iemand eruit ziet. Innerlijke schoonheid komt pas véél later om de hoek kijken, of soms helemaal nooit.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Je kunt het zelf niet belangrijk vinden

Precies. Dát mensen je beoordelen is een feit, maar over de waarde van die oordelen beslis je zelf. Welk belang is verbonden met een goede indruk bij anderen? Ik haal mijn zelfverzekerdheid liever uit een goede indruk bij mezelf. Afhankelijkheid bevalt me niet.

Le Edzel

• 879 messages
  • 2624 votes

Vaak is een 1e indruk toch best belangrijk, mensen vormen nou eenmaal vaak/altijd en snel een beeld om ze vervolgens in een hokje te plaatsen. Ik betrap mezelf er ook vaak genoeg op.

Sowieso is het belangrijk bij bijvoorbeeld sollicitatie gesprekken, ik voer deze zelf redelijk vaak met sollicitanten en je krijgt toch al een bepaald beeld van iemand's uiterlijke vertoning. Niet dat je voor iedere functie in 3 delig kostuum aan moet komen, zeer zeker niet, maar je snapt wat ik bedoel denk ik.

Iemand kan nog zo goed zijn bijvoorbeeld als verkoper of consulent, als deze een uiterlijke vertoning/uitstraling van het type Catweasel heeft, kun je zelf al wel raden dat deze persoon nooit aangenomen zal worden.

Het is misschien wat overdreven, maar you know what i mean.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Le Edzel wrote:

Sowieso is het belangrijk bij bijvoorbeeld sollicitatie gesprekken, ik voer deze zelf redelijk vaak met sollicitanten en je krijgt toch al een bepaald beeld van iemand's uiterlijke vertoning. Niet dat je voor iedere functie in 3 delig kostuum aan moet komen, zeer zeker niet, maar je snapt wat ik bedoel denk ik.

Ik voer die ook met enige regelmaat en vaak wordt je beeld bepaalt in de eerste 5 minuten laten we zeggen. De rest van de tijd gebruik je daarna vooral vooral om vragen te stellen die je eigen beeld bevestigen.

Ik ben niet werkzaam in en sector waar je mantelpakjes en 3 delig grijs verwacht maar een verzorgd uiterlijk is zeker een vereiste.

Le Edzel

• 879 messages
  • 2624 votes

Uiteraard, maar ik had het alleen over de 1e indruk door de vertoning. Je gaat niet iemand aannemen of afwijzen alleen op basis van iemand zijn uiterlijk natuurlijk. Maar is inderdaad een vereiste.

• 7484 messages
  • 1715 votes

Nee natuurlijk niet maar als iemand zich echt heel slonzig en/of onverzorgd kleed heb ik al ernstige twijfels of die persoon wel geschikt is voor het werk en de organisatie.

Het gaat ook veel meer om de algehele eerste indruk en dat is veel meer dan alleen kleding (maar het speelt wel mee).

Le Edzel

• 879 messages
  • 2624 votes

Dat is wat ik dus ook al zei in mijn 1e bericht

• 7484 messages
  • 1715 votes

Weet ik, ik onderschreef het alleen maar met mijn eigen ervaring.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Le Edzel wrote:

Sowieso is het belangrijk bij bijvoorbeeld sollicitatie gesprekken

Klopt, het scheppen van een "goede" indruk met behulp van onder meer kleding kan zeer nuttig zijn om bepaalde doelen te verwezenlijken. Dat spreekt voor zich.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Maar achteraf blijkt het vaak gewoon bullshit.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Dure voetbalschoenen maken je nog geen goede voetballer.

En zo zorgt kledij ook niet dat je bekwaam bent om een bepaald vak uit te oefenen. Die eerste indruk schijnen velen nogal belangrijk te vinden. Wat heb je eraan als je een goede eerste indruk achterlaat om achteraf toch keihard door de mand te vallen.

Moest ik werkgever zijn, dan zou ik toch veel meer aandacht geven aan de kwaliteiten van de potentiële werknemer dan aan zijn/haar uiterlijk.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

En zo zorgt kledij ook niet dat je bekwaam bent om een bepaald vak uit te oefenen.

Maar het zorgt er wel voor dat je bekwaamheid uitstraalt; en dat kan helpen.

Onderhond wrote:

Maar achteraf blijkt het vaak gewoon bullshit.

De indruk wordt niet voor niets geschapen. Maar zolang je met je misleiding niet té ver afwijkt van je reële zelf levert het meestal waarschijnlijk niet veel problemen op.

boomkat

• 237 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Dure voetbalschoenen maken je nog geen goede voetballer.

Maar het dure van een voetbalschoen zit hem vooral in de kwaliteit. Van elke Nikie, Adidas of Puma schoen is bijv. een goedkoper model die simpelweg minder lang mee gaat. Bovendien zijn voetbalschoenen ook een technisch iets wat dus in feite meetbaar is.

Je dagelijks kloffie is toch vooral een kwestie van smaak.

Moest ik werkgever zijn, dan zou ik toch veel meer aandacht geven aan de kwaliteiten van de potentiële werknemer dan aan zijn/haar uiterlijk.

Maar natuurlijk. Feit is wel er een duidelijk verband is tussen uiterlijk/kledij en persoonlijkheid. De wereld bestaat nu eenmaal uit genres. Hoe je er bij loopt zegt zeker iets, eigenlijk best veel alleen is dat niet voor iedereen zo duidelijk.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Nomak wrote:

Als het bij je werk hoort snel een goede indruk achter te laten is dat natuurlijk vrij relevant.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Sowieso in beroepen waar sociaal contact een belangrijke rol speelt. Maar daar is het bijna een onderdeel van de werkbeschrijving.

Voor werk waar geen sociaal contact (het effectieve werk zelf dan) vereist is maakt het meestal niet zoveel uit. Daar kan je zeggen dat een verzorgd uiterlijk wijst op een verzorgde werkstijl, maar kan je evengoed redeneren dat een wat onverzorgd uiterlijk wijst op meer werkgerichte prioriteiten. En er valt vast nog wel wat anders te verzinnen.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Onderhond wrote:

Voor werk waar geen sociaal contact (het effectieve werk zelf dan) vereist is maakt het meestal niet zoveel uit. Daar kan je zeggen dat een verzorgd uiterlijk wijst op een verzorgde werkstijl, maar kan je evengoed redeneren dat een wat onverzorgd uiterlijk wijst op meer werkgerichte prioriteiten.

Dat is een goede, In de praktijk merk ik dat wel.

Als ik een leverancier/fabriek moet beoordelen en het is daar schoon en netjes en mensen zijn er idd (ook al gaat het niet om een sociaal/contact functie) goed verzorgd op de werkvloer, heb je een veel positievere indruk van het bedrijf en het idee dat de uiteindelijke producten ook verzorgd zullen zijn qua productie, verpakking etc.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Tja, ik ken genoeg halve genieën die er een beetje scruffy uitzien. Dat komt dan vooral omdat ze tijdens het werk zo in hun eigen "zone" zitten dat uiterlijk, baardgroei en een scheef hemdje niet bepaald belangrijk zijn.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Tuurlijk, maar als je niet weet dat ze een genie zijn en je moet een keuze maken dan zijn het toch dat soort dingen die (voor bepaalde mensen) een invloed kunnen hebben.

Dus kan een werkgever daar wel degelijk rekening mee houden.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

"Een invloed" zeker ja, de vraag is gewoon welke invloed. Iets té nette mensen wantrouw ik vaak een beetje voor het werk (IT/web) dat wij doen.

• 7484 messages
  • 1715 votes

Onderhond wrote:

Tja, ik ken genoeg halve genieën die er een beetje scruffy uitzien. Dat komt dan vooral omdat ze tijdens het werk zo in hun eigen "zone" zitten dat uiterlijk, baardgroei en een scheef hemdje niet bepaald belangrijk zijn.

Volgens mij ging het in de eerste plaats om het sollicitatie gesprek. Wellicht mag je er onder normale werkomstandigheden wat scruffy uit zien jouw sector, bij mij draagt ook iedereen hetzelfde uniform (dus dan valt het kleding-argument ook weg) maar je kan toch minstens de moeite nemen een beetje verzorgd op je eerste gesprek te komen.

Tis een cliché maar de eerste indruk maak je maar een keer.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Pfoe, ik kijk in vele winkels of er iets leuks tussen is, maar meestal is het gewoon Jack & Jones, Aktiesport, Daka, Van Uffelen, Van Woensel, C&A en V&D (die laatste 2 koop ik meestal een herenpak)

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

Ik kijk op dit moment meer naar de tweedehandse merkwinkels! Erg goede en opvallende kledingstukken.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Hey, weet iemand hier toevallig een winkel in Nederland waar je lange bruinen stof jassen/mantels kunt krijgen? Blijkbaar is dit een vreemde vraag, want vind ze echt nergens (of ze zijn echt heel erg lelijk), terwijl er wel overal volop zwart en grijs te krijgen is.

Zoiets als dit:

(afbeelding)

Of:

Amazon.com: BGSD Men's Cashmere Blend Long Walking Coat in Black or Chocolate: Clothing: Reviews, Prices & more

Amazon.com: Kenneth Cole Mens Miles Car Coat: Clothing: Reviews, Prices & more

Kan ook niet vertellen waarom ik zo graag een bruine wil hebben, maar het leek me eigenlijk wel een vindbaar iets. Als iemand tips heeft hoor ik het echt graag, voordat ik een peperdure uit het buitenland moet importeren Zo sjiek hoeft het van mij echt niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.