• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.192 votes
Profile

Facebook

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Ben het eens met Knisper!

Door FB heb ik nu weer contact met jeugdvrienden m/v. Afspreken gaat zo soepel. Niet dat FB álles is, maar het draagt wel bij. Grappige is, met mijn naaste vrienden die dan toevallig ook FB moeten hebben, heb ik het minst contact. Juist met verre kennissen/familie.

Ik, als ondernemer,gebruik het ook zakelijk.

Ik heb zelf nooit Hyves gehad, was zelfs anti. Vorig jaar lid geworden van FB, wist niet dat het zo leuk was. Uiteraard gaat er niets boven IRL-chats.

@eline: en Amity zit erop...is al reden genoeg om FB te hebben

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Don Dijk wrote:

Das eigenlijk hetzelfde als met Hyves.

Maar dan professioneel.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Snap gewoon de overgang niet van Hyves naar Facebook van een heleboel mensen. Ik zie het verschil echt niet, behalve dat Facebook wat somberder(lichter in gebruik) is.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

hyves ken ik dus niet echt, maar het is weel schreeuweriger. jij draait het om en vindt FB wat somberder....ik noem dat professioneler/minder 'puberig'. maar volgens mij kan je (binnenkort) je FB ook meer op pimpen. zal ik dan niet zo snel doen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Bedoel meer van op het iets minder nadrukkelijkere uiterlijk na is het gewoon precies hetzelfde. Wat je nu krijgt is een verhuizing van Hyves naar Facebook omdat dat veel 'toffer' is. Vervolgens doen alle mensen precies hetzelfde als op Hyves. Het zijn juist de mensen die een site de uitstraling geeft toch?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik ken Hyves niet (heb wel een account, maar voelt zo kinderachtig aan), maar zit sinds de Social network op Facebook en vind dat toch wel een erg sterk medium. Abonneer me op tal van zaken waar ik interesse in hebt en deel een hoop info met vrienden en kennissen die ik anders zelden zie of spreek.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Alleen al de beperking dat je niet eender welke achtergrond kan kiezen op je profiel zorgt er al voor dat leesbaarheid bijvoorbeeld gegarandeerd wordt. FB wordt als site gewoon véél professioneler aangepakt. Verder blijft Hyves redelijk "Nederlands" en hebben de meeste internetters ook nog wel wat kennissen in het buitenland.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Misschien een paar volwassenen, ken weinig mensen met buitenlandse contacten. Daarnaast zoek ik ook geen contacten via zo'n site.

Wat is verder professioneel, je kan elkaar volgens mij alsnog respecten, spotten en dergelijke. Alleen de pimpfunctie is inderdaad niet aanwezig, maar die kan je op Hyves ook gewoon uitzetten.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

ik heb fb ook ivm de buitenlandse kennissen. gewoon leuk om te zien hoe die oud-huisgenoot al jaren @sint maarten woont.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nee, maar het is toch wel leuk om je foto's, video's, blogs, hobbies e.d. te delen met kennissen in Bijvoorbeeld Japan en de USA

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ik bel mn buurman uit Japan wel even op om te vragen of hij Facebook heeft

ben het overigens wel eens dat Hyves een beetje de verkeerde kant opgaat, krijg vaak irritante ads voorgeschoteld en ze zooien te veel met die kwekker, hyves desktop en dergelijke. Dat interesseert me allemaal geen fuck. Onnodige toevoegingen.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Nee, maar het is toch wel leuk om je foto's, video's, blogs, hobbies e.d. te delen met kennissen in Bijvoorbeeld Japan en de USA

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

laundromat wrote:

Hyves ken ik dus niet echt, maar het is wel schreeuweriger. Jij draait het om en vindt FB wat somberder....ik noem dat professioneler/minder 'puberig'. Maar volgens mij kan je (binnenkort) je FB ook meer op pimpen. Zal ik dan niet zo snel doen.

Is Facebook minder puberig? Oh jee, ik ben te oud voor Hyves.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

rep_robert wrote:

Misschien een paar volwassenen, ken weinig mensen met buitenlandse contacten.

.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Vreemd indeed, schat dat 50-60% van mijn vrienden buitenlands is of er woont.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Vaag zeg, daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Behalve dan van vrienden die bijv. uit Servie komen, dat die vrienden uit Servie hebben.

Komen jullie dan uit een ander land ofzo of hebben jullie die vrienden ontmoet met vakanties, of internet of weetikwat if I may ask?

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Door van alles en nog wat. En ik ben dan nog niet eens iemand die zoals vele jongeren tegenwoordig de halve wereld heeft afgereisd. Ken genoeg mensen die via Facebook op die manier alle gemaakte reiscontacten onderhouden.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Oh op zo'n manier. Ik dacht meer aan echte vrienden ofzo.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Heb jij alleen maar 'echte' vrienden op je Hyves?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Nee tuurlijk niet.

Maar juist daarom keek ik er zo raar van op dat 50/60% van zijn vrienden buitenlands is. Maar ik dacht hierbij aan echte vrienden, fysieke personen ipv facebook-vrienden.

Maar nu snap ik het, en nu vind ik het inderdaad niet meer raar.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

De ik-ga-er-eens-even-op-de-koffie vrienden.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Juustem!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

1 dag op school en ik had er al weer 10 nieuwe vrienden bij, ze zijn allemaal toevoeg geil man die pubertjes

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Quentin wrote:

Vreemd indeed, schat dat 50-60% van mijn vrienden buitenlands is of er woont.

What the fuck Ik woon in Groningen en mijn vrienden komen dan ook allemaal uit omgeving Groningen. Enkel wat vrienden die ik van Ajax ken die uit de randstad komen.

Hoe zou ik in godsnaam buitenlandse vrienden moeten hebben? Misschien wat reiscontactjes of zo. Meer ook niet en dat blijft meestal ook in het desbetreffende land achter.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Don Dijk wrote:

Nee tuurlijk niet.

Maar juist daarom keek ik er zo raar van op dat 50/60% van zijn vrienden buitenlands is. Maar ik dacht hierbij aan echte vrienden, fysieke personen ipv facebook-vrienden.

Maar nu snap ik het, en nu vind ik het inderdaad niet meer raar.

Heb het ook over 'fysieke' vrienden hoor.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Toen ik tiener was wisselde ik nog wel eens gegevens uit met mensen, meisjes dan meestal, die ik in het buitenland leerde kennen, maar van contact houden kwam zelden tot nooit wat. Omdat het internet en de mobiele telefoon toen nog niet echt z'n intreden had gedaan en ook doordat ik beschreven bierfiltjes of papiertjes bij aankomst in Nederland vaak alweer kwijt was. Als ik nu op vakantie ga, dan is dat met mijn vrouw, dan ben ik -zeker in het buitenland- niet zo 'op zoek' naar contacten. Maar ik heb dan ook geen Hyves en/of Facebook om met al die (buitenlandse) contacten te pronken

Mijn meisje komt uit Dordrecht, dus daardoor heb ik in en om de randstad nog wel wat contacten, net zoals een aantal vrienden van me zich over het land verspreid hebben en ik daar nog wel mee (af)spreek. Via internet bevriend raken met mensen die ik amper ken en in ieder geval nog nooit heb gezien zal mij ook niet zo snel gebeuren (al ben ik wel Twitter-vriendjes met Riesma en Kos dankzij deze site ). Uiteindelijk zijn wij Groningers misschien wat te stug voor het hebben van al te veel contacten en houden we het daarom lekker knus bij de mensen dicht in de buurt rep_robert

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Pruim wrote:

Via internet bevriend raken met mensen die ik amper ken en in ieder geval nog nooit heb gezien zal mij ook niet zo snel gebeuren.

Nieuwe uitdaging ?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Quentin wrote:

Heb het ook over 'fysieke' vrienden hoor.

Nou, dan geldt mijn vraag wél weer. Hoe kom je aan buitenlandse vrienden??

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Pruim wrote:

Uiteindelijk zijn wij Groningers misschien wat te stug voor het hebben van al te veel contacten en houden we het daarom lekker knus bij de mensen dicht in de buurt Don Dijk

Niet eens een verkeerde gedachtengang.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Don Dijk wrote:

(quote)

Is Facebook minder puberig? Oh jee, ik ben te oud voor Hyves.

je bent zo oud als je je voelt

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.