- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En bij mij een leuke pot van Ajax
Ja, jij gaat voor een leuke lesbo? 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
+1 
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Jammer, had gehoopt dat ie die telefoon zou stukgooien van d'r. Heel irritant inderdaad iedereen steeds maar met zijn of haar gezicht gericht op het mobieltje. Fuck Facebook!
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Gekapt met Facebook...toch ff slikken voor deze verslaafde. Maar gaat goed komen 
Fortune
-
- 4309 messages
- 2769 votes
Tjah, je mist helemaal niks. Account stopgezet?
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Stopgezet; verwijderd en niet gedeactiveerd. En random wachtwoord bedacht die ik niet weet.....FB koppelingen verwijderd...heel veel sites en zo deed ik via FB (ipv mail). Spotify enzo gecheckt. Blijkt als je nog steeds ingelogd bent met FB ook al heb je geen FB meer dat-ie dan weer actie wordt. Hele klus nog om zoveel mogelijk te stoppen. Want er blijft genoeg achter. Maar das ok.
Ga het niet missen, maar wel slikken. Leuke groepen enzo, maar die heb ik irl ook, dus das alleen maar beter. Ben ook niet bang dat ik wat mis. Heb leuke tijd gehad
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Stopgezet; verwijderd en niet gedeactiveerd. En random wachtwoord bedacht die ik niet weet.....FB koppelingen verwijderd...heel veel sites en zo deed ik via FB (ipv mail). Spotify enzo gecheckt. Blijkt als je nog steeds ingelogd bent met FB ook al heb je geen FB meer dat-ie dan weer actie wordt. Hele klus nog om zoveel mogelijk te stoppen. Want er blijft genoeg achter. Maar das ok.
Ga het niet missen, maar wel slikken. Leuke groepen enzo, maar die heb ik irl ook, dus das alleen maar beter. Ben ook niet bang dat ik wat mis. Heb leuke tijd gehad
Wat is de reden dat je er genoeg van hebt?
Al kan ik me wel dingen voorstellen.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Vooral energie en rust. Ik was heel actief....bijna 1000 Facebookvrienden, maar las eigenlijk niets meer of ik ging 4x langs de zelfde berichten omdat er niets nieuws was (en dat met zoveel vrienden). Postte nog wel...viel in de smaak blijkbaar. 'Ooh je post zo leuk' en 'je mag niet stoppen'. Nou bel me dan maar op laiverd 
Was verslaafd gewoon. Ik ben dus cold turkey gestopt. Net als met roken (al meer dan 6 jaar
). Ik kan niet een beetje roken, beetje Facebooken. Hoopte op balans. Maar ik ben blij en opgelucht. Met bier lukt het dan wel weer...1 avond lekker los en dan een week niet 
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Die vreselijke neck nominations gaven zeker de doorslag om te kappen? 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
@t laundromat Gelijk heb jé! gaat nergens meer over dat hele Facebook. Ik heb alleen goede vrienden (op 1 hand te tellen), kennissen en familie in mijn vriendenlijst staan (totaal 20). Enigste reden waarom ik af en toe kijk is puur om oppervlakkig contact te houden met me neven en nichten. Mensen met wie ik niets heb, worden ook niet toegevoegd en helemaal niet "vrienden van vrienden" (omdat ik een keer een peukie met hem en/of haar heb gerookt op een verjaardag zeker? of een biertje mee heb gedronken?. Ga toch weg haha)
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb mijn Facebook voor collega's, en mijn werk heeft een besloten groep waar veel staat over de honden en katten, ook als er een geadopteerd is ect. dus dan is een fb pagina handig.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Was de druppel! 
Ik heb mijn Facebook voor collega's, en mijn werk heeft een besloten groep waar veel staat over de honden en katten, ook als er een geadopteerd is ect. dus dan is een fb pagina handig.
Dat is voor mij het punt. Ik kan (wil) het niet laten bij 1 groep en wat familie. Zwak misschien. Dan maar niets.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dat is voor mij het punt. Ik kan (wil) het niet laten bij 1 groep en wat familie. Zwak misschien. Dan maar niets.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Goed bezig laundromat. Zouden meer mensen moeten doen.
Misschien nog een tip voor mensen hier: maak gebruik van WhatsApp-groepgesprekken. Kan je toch nog een beetje 'Facebooken' als je het nodig vindt en je bent in ieder geval in contact met echte vrienden. Je zal zien dat dat veel leuker is dan Facebook. Persoonlijk word ik niet warm van een like van een 'friend'.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik was ook van plan om hem na mijn studies te verwijderen (er was een aparte groep voor mijn richting waar veel examenvragen, samenvattingen, ... werden gepost), maar dan beginnen zaalvoetballen en wat gebruiken ze om iedereen op de hoogte te houden? Je kunt het wel raden.
Ik was sowieso al geen poster (misschien eens 1 à 2x per jaar) en gebruik het nu nog eens 1x in de week om te checken of de training doorgaat. Voor zoiets is het handig, maar al die andere zooi hangt toch serieus mijn nek uit. Het wordt sowieso maar erg weinig gebruikt naar mijn gevoel. Pakweg 20 mensen op de 113 vrienden (die ik eigenlijk ook nog eens zou moeten opschonen) posten regelmatig iets.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Ik was heel actief. Nooit Hyves gehad en laat begonnen met FB. Nix voor mij dacht ik. Ik vond het meteen leuk; oude klasgenoten, babyfoto's. Leuk. Eerste jaren was het echt leuk maar werd er steeds stressiger van. Meerdaags de boel checken. Gister dacht ik nog; ik had die en die uit buitenland nog wel om emailadres kunnen vragen maar ja 'sprake' sommige al tijden niet. Dus waar gaat het over. Ben echt opgelucht. Hoewel het best een stap was (suf he) heb ik heel gedecideerd opgezegd.
Heb paar leuke whatsapp groepen ja
Komende week pokeren; mijn nieuwste verslaving 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
IK lees fb enkel tijdens breaks op het werk en dan nog erg vluchtig. Ik vind facebook vooral saai. Ik vind het veel leuker op fora zoals deze.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Weet iemand hoe ik de 'likes' (vindt ik leuk) berichten van vrienden kan uitschakelen? Ik heb een aantal vrienden op facebook maar krijg een waslijst aan berichten doordat ze dingen 'liken' en weet ik wat allemaal niet meer. Het enige wat ik wil zien / volgen is dat wanneer hun zelf een bericht op hun eigen facebook plaatsen. Dit moet toch mogelijk zijn?
Edit: heb zo'n beetje alles geprobeerd maar volgens mij kan het niet. Ook google geraadpleegd en er zijn meer mensen die er last van hebben.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Weet nu hoe het moet na veel trial and error. Maar man o man, je moet toevallig weten hoe het moet aangezien er zo veel opties zijn. Het is helemaal niet logisch zoals ze het nu hebben gedaan.
http://www.funnytab.in/wp-content/uploads/2015/05/Funny-Facebook-Covers-Download-5.jpg
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Goedenavond! Ik zit al een hele tijd met een vervelend probleem. Ik beheer een facebookpagina, waar ik heel vaak verwijs naar allerlei bands (die mijn facebookpagina ook liket). De bedoeling is dan, dat als ik bijv. Metallica in mijn status vermeld, het woord Metallica blauw wordt en dat daar een link naar gemaakt wordt (je kan er dus op klikken en dan kom je op de pagina van Metallica). Normaalgezien zou facebook dat automatisch moeten doen (en de helft van de keer doet hij dat ook) maar heel vaak lukt het maar niet. Heeft daar iemand een trucje voor?
MevrouwtjeM
-
- 11 messages
- 561 votes
vraag het aan een echte kenner! Iemand die iets van processors weet, zal jou zeker kunnen helpen!
MevrouwtjeM
-
- 11 messages
- 561 votes
Maar vraag het aan jouw mede-admin? (die uiteraard voor de verduidelijking een niveautje lager staat dan jij
)
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Ik heb ook een soort van facebookverslaving
altijd maar mijn filmervaringen posten en filosofische teksten/meningen. Sommige mensen vinden dat heel interessant, lezen dat en liken dat. Anderen wellicht minder. En hoewel ik het leuk vind, is het tijdrovend, en erger ik me vooral achteraf aan de tijd die ik op FB spendeer (ook door gewoon te lezen en te kijken). Soms verwijder ik mijn FB voor een periode om er ff niet aan te denken, maarja.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik vind het niet eens zozeer facebook, maar ook forums, youtube, hotmail, en eigenlijk ook het hele internet. Het (enige?) voordeel van facebook is dat je (makkelijk) sociale contacten kunt onderhouden. Zoals met zo veel, doe alles met mate. Wat ik meestal doe is, voor mezelf instellen van bijv., ik ga elke dag max. 10 minuten per dag spenderen aan facebook, 15 minuten aan youtube etc. Zo houd je het kort i.p.v. uren per dag spenderen aan dingen die niet (zo) belangrijk zijn.
http://cdn2.hubspot.net/hub/174241/hubfs/forever.02.jpeg?t=1446864314372&width=530&height=331

TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Ja daarom dat ik het niet wil verwijderen. En het nieuws volg je makkelijk. Je weet wat de mensen doen en dergelijke; Het is ook gewoon leuk.
Ik heb wel moeite om limieten te leggen. Misschien moet ik het maar eens proberen. 10 minuten aan facebook per dag. Hier zal dat wel uren zijn (3-4) en youtube zal tegelijkertijd ook wel aanstaan. En ik ben bezig op fora en dergelijke, en we zijn weer vertrokken.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik heb vorig jaar m'n account beëindigd en heb er nooit spijt van gehad. Pas toen ik er niet meer op zat besefte ik hoe raar het eigenlijk is, dat documenteren van je leven. Je besteedt er bovendien schrikbarend veel tijd aan en het levert zo weinig op.
Grote schijnwereld ook, met bijvoorbeeld 100 felicitaties van mensen die je verjaardag niet eens in de agenda zetten, zo blijkt dan een jaar later als je niet meer op Facebook zit. Ik kan nu ook bijna niet meer geloven wat ik allemaal deelde met mensen die ik nauwelijks kende.
Het enige nadeel vind ik dat sommige diensten exclusief op Facebook draaien, zoals Ticketswap. Maar ook dat is wel weer te omzeilen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb sinds september ook geen Facebook meer en geeft veel rust, en ben blij dat ik er van af ben.