- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik mag toch hopen dat dat niet gaat gebeuren. Beslissingen uit het eerste seizoen niet laten meewegen natuurlijk.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Waarom niet? Ik denk dat het überhaupt technisch zeer moeilijk wordt om dat te realiseren, maar het lijkt me juist wel een pluspunt mocht dit toch zo zijn. Replay value van het eerste seizoen zal dan ook flink stijgen. In een TV-serie is het toch ook gebruikelijk dat gebeurtenissen en/of keuzes van personages van eerdere seizoenen terug komen?
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Waarom niet? Ik denk dat het überhaupt technisch zeer moeilijk wordt om dat te realiseren, maar het lijkt me juist wel een pluspunt mocht dit toch zo zijn. Replay value van het eerste seizoen zal dan ook flink stijgen. In een TV-serie is het toch ook gebruikelijk dat gebeurtenissen en/of keuzes van personages van eerdere seizoenen terug komen?
Maar met wie wil je gaan spelen dan? Lee is dood en van de groep zijn wellicht alleen Omid en Christa nog over. Plus Clementine natuurlijk, maar dat lijkt me niet de nieuwe hoofdpersoon.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Maar met wie wil je gaan spelen dan? Lee is dood en van de groep zijn wellicht alleen Omid en Christa nog over. Plus Clementine natuurlijk, maar dat lijkt me niet de nieuwe hoofdpersoon.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik alles heb uitgespeeld, maar keuzes uit het eerste seizoen kunnen toch wel gevolgen hebben voor gebeurtenissen dat in het tweede seizoen plaats zullen gaan vinden? Bijvoorbeeld door personages uit het eerste seizoen tegen te komen, zoals één van de broers uit episode 2, volgens mij kon je kiezen of je hem in leven liet of niet.
Persoonlijk zou ik het alleen maar beter vinden als de keuzes met seizoen 1 een connectie zullen hebben met seizoen 2 straks. Dat hoeft niet zo zeer invloed te hebben met welke personages je gaat spelen. Dit kan er ook subtiel in worden verwerkt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
O, dat soort zaken, dat vind ik dat niet zo veel gewicht hebben. Dat soort zaken kunnen dan wel meegenomen worden. Al vind ik dat niet zo significant. Clem moet wel een significante rol krijgen trouwens.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Ja genoeg mensen om terug te laten komen. Molly, Lilly, Omid en Christa en zelfs Kenny zouden ze terug kunnen laten komen. Er zijn twee verschillende eindes voor hem, maar bij geen van beide zie je hem daadwerkelijk sterven.
Persoonlijk hoef ik Clem eigenlijk niet meer te zien. Fantastisch personage, maar ik zou niet weten wat ze nog kunnen toevoegen aan haar verhaal. Een nieuwe beschermer/vaderfiguur? Een Clem die een badass zombiekiller is geworden? Nee bedankt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kenny terug laten keren zou wel een hoog GTST gehalte hebben, moet je niet willen. De plaatsing van Clem is inderdaad een moeilijk punt en voor het personage ook beter die geen significante rol te geven. Ben alleen zo gehecht aan Clem, dat ik gevoelsmatig wel zou hopen op een terugkeer van haar.
Fuck, ik heb weer zin in een replay.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Ik ook, alleen kies ik toch weer hetzelfde
Ik kan niet geforceerd iets kiezen wat ik ook eigenlijk helemaal niet wil. Nog een keer spelen zal grotendeels dezelfde ervaring worden. Toch is het één van de betere games die ik (de laatste jaren) heb gespeeld.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Speelt er hier iemand eigenlijk Trials HD en/of Trials Evolution op de Xbox? Meer dan die spellen heb je niet nodig! 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ook, alleen kies ik toch weer hetzelfde
Ik kan niet geforceerd iets kiezen wat ik ook eigenlijk helemaal niet wil. Nog een keer spelen zal grotendeels dezelfde ervaring worden. Toch is het één van de betere games die ik (de laatste jaren) heb gespeeld. Ik zou wel wat anders doen. Ik zou bvb Kenny wat meer steunen in kwestie Larry, Lilly nu wel uit de RV zetten en het Ben wat moeilijker maken in deze.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Maakt allemaal helaas niet al te veel uit. Je krijgt wel wat nieuwe dialogen, maar verwacht geen grote veranderingen.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Ik had op het einde de arm van Lee laten zitten. Een vriend van mij speelde ongeveer gelijk met mij de game en had de arm geamputeerd. Vooral bij intensieve gebeurtenissen, zoals het springen van gebouw naar gebouw was ik best benieuwd wat er gebeurde zonder arm.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hmm, die arm laat ik dan ook maar zitten. Had gehoopt dat ik zou blijven leven als ik 'm zou amputeren. Klotemakers
.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Ik vond de statistieken die je kreeg op het eind van elke episode ook mooi om te zien. Sommige keuzes worden breed gedragen, zo koos 75% voor het meenemen van Carley in plaats van Doug, terwijl andere keuzes bijna fifty-fifty zijn (kies je voor Kenny of Larry als het gaat om het lot van Duck?).
Stond er trouwens wel van te kijken dat slechts 55% aan het eind van episode twee de voorraden in de auto besloot mee te nemen. Dit percentage had ik heel veel hoger verwacht. Ik heb echt geen seconde getwijfeld. Mooi ook hoe die auto in episode vijf terugkomt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ook, al was de opinie van Clem heilig voor mij. Wel aardig om te zien wat de algemene tendens was wat betreft besluitvorming.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Laat die hele auto scene nu net de enige zijn waar ik de 'slechte' keuze maakte.
Op het eind echt een groot 'oh fuck' gevoel.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Game...laatste Wii game denk ik, heb nu wel alles dat ik wil hebben.

JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Van Resident Evil bedenker Shinji Mikami, The Evil Within
Het lijkt erop dat het weer 100% horror wordt! Geen gameplay, wel een gruwelijke trailer.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Ja, die ziet er echt heerlijk uit. De hoeveelheid leuke games is overweldigend.
The last of us heb ik bijna....gratis bij verlenging abo Playstation magazine.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Voor de adventuregamers onder ons is de indiegame The Cat Lady (2012) - GamesMeter.nl een enorme aanrader!
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Laat die hele auto scene nu net de enige zijn waar ik de 'slechte' keuze maakte.
Op het eind echt een groot 'oh fuck' gevoel. Hoe loopt ep.5 als je niks uit de auto hebt gehaald?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je kan dan waarschijnlijk niet beroepen op je onschuld in die kwestie op het eind van ep5 in de 'showdown', maar lijkt me narratief niet veel invloed te hebben. Snap niet hoe jullie het voor elkaar gekregen hebben de mening van Clementine overboord te gooien
. Haar woord was mijn woord.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Ow oke. Dus je krijgt alsnog de schuld.
Ik dacht in belang van de groep 
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Voor de mensen onder ons met een 360, Crash Course 2 is gratis te downloaden. Het eerste deel vond ik erg vermakelijk.
bozzy
-
- 2161 messages
- 670 votes
Een echte horrorfanaat neem ik aan.
Veel plezier ermee!
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Fanaat......ik denk dat dat wel volstaat eigenlijk. 
Maar inderdaad, horror gaat er altijd in. Ook mijn zoon is helemaal gek van horrorgames/films.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Zijn er hier mensen die World of Tanks spelen?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Volgens mij speelt de Braveheart Clan het.