- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Dynamite is goed bezig, ik ben behoorlijk gecharmeerd van veel van hun titels.....op dit moment Zeitgeist van Flash Gordon aan het lezen...leuk tekenwerk en weer een wat andere aanpak van de titelheld...maar wel herkenbaar.
Doc Savage is absoluut een van die grote pulp helden. Wel eentje die mij altijd wat voorbij is gegaan, ik had meer met the Spider bv.
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Nog even iets over dat cbr formaat.
Ik heb vorige week een strip gedownload in cbr formaat waar ik in eerste instantie niets mee kon.
Na het uiten van een aantal verwensingen kwam ik erachter dat het bestand gewoon kon worden uitgepakt met winrar (het waren allemaal jpg bestandjes) en kon ik de strip gewoon lezen.
Er even van uitgaande dat het cbr formaat altijd kan worden uitgepakt met winrar en dat het gaat om jpg bestanden met logische opvolgende bestandsnamen (001.jpg 002.jpg 003.jpg enz.) dan is het eenvoudig te lezen met een standaard windows programma als bv. Windows Live Photo Gallery (Windows 7).
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nog even iets over dat cbr formaat.
Ik heb vorige week een strip gedownload in cbr formaat waar ik in eerste instantie niets mee kon.
Na het uiten van een aantal verwensingen kwam ik erachter dat het bestand gewoon kon worden uitgepakt met winrar (het waren allemaal jpg bestandjes) en kon ik de strip gewoon lezen.
Er even van uitgaande dat het cbr formaat altijd kan worden uitgepakt met winrar en dat het gaat om jpg bestanden met logische opvolgende bestandsnamen (001.jpg 002.jpg 003.jpg enz.) dan is het eenvoudig te lezen met een standaard windows programma als bv. Windows Live Photo Gallery (Windows 7).
Ik gebruik al jaren Comical. Weinig klachten over. Fijn programma om strips mee te lezen.
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Ik geloof je gelijk hoor, het is alleen dat volgens mij niet iedereen weet dat cbr is uit te pakken met winrar en dat je dus niet per se een programma hoeft te downloaden om dat formaat te kunnen lezen.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
(afbeelding)
Dynamite gaat Doc Savage comics uitbrengen? Ben niet echt gekend met Doc Savage, maar toch altijd gehoord dat hij één van de grote pulp helden is. Zal zeker de comics een kans geven.
Ook verfilmd, met voormalig Tarzan acteur Ron Ely in de hoofdrol.

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
: Buck Danny
le 08 Novembre 2013
scenario Francis Winisdoerffer
tekeningen Frédéric Zumbiehl
DUPUIS(tome 53)
Na een tijdje rust Buck en zijn vrienden vliegen weer .
(afbeelding)
(afbeelding)
Had 't kunnen weten; de tekenaars zitten op dit forum.
Komt er ook een NL release? Heb de hele serie in HC.
Uit 2011:

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Dogie_Hogan
Ja is Dupuis komt vertaling van ,maar de glorie rijken jaren van deze serie zijn vervlogen.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Ik geloof je gelijk hoor, het is alleen dat volgens mij niet iedereen weet dat cbr is uit te pakken met winrar en dat je dus niet per se een programma hoeft te downloaden om dat formaat te kunnen lezen.
Hoezo zou je dat niet weten ,als het een bestand is het altijd rar of een iso .
Is het uit meerdere bestanden kan je het lezen met Display of GonVisor
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
De meeste mensen weten dat bestanden die eindigen op .rar zijn uit te pakken met winrar, sommigen weten ook nog dat .zip bestanden zijn uit te pakken met winrar, dan houdt het eigenlijk wel op.
Het bestand dat ik had gedownload eindigde op .cbr en ik had dus in eerste instantie geen flauw idee wat ik daarmee aan moest, en kwam er uiteindelijk op goed geluk achter dat ik het kon uitpakken met winrar.
Kan zijn dat het onder striplezers / verzamelaars wel algemeen bekend was, maar ik wist het in ieder geval niet. Ben niet zo'n stripfanaat... 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
De meeste mensen weten dat bestanden die eindigen op .rar zijn uit te pakken met winrar, sommigen weten ook nog dat .zip bestanden zijn uit te pakken met winrar, dan houdt het eigenlijk wel op.
Het bestand dat ik had gedownload eindigde op .cbr en ik had dus in eerste instantie geen flauw idee wat ik daarmee aan moest, en kwam er uiteindelijk op goed geluk achter dat ik het kon uitpakken met winrar.
Kan zijn dat het onder striplezers / verzamelaars wel algemeen bekend was, maar ik wist het in ieder geval niet. Ben niet zo'n stripfanaat...
Ben wel een strip fanaat maar hier gaat het om gescande digitale strips
.Formaat .cbz of .cbr comicbook zip of –rar zijn geconverte = (verkleinde ) bestanden.
Dit zijn super professionele gescande strips zonder de beeldschermresolutie te wijzigen
hiervoor zijn verschillende readers ,waarvan mijn voorkeur gaat naar GonviSor CDisplay
Dan maak ik het niet te ingewikkeld ,loopt de pc vol met strips brand ik op platina’s een bepaald aantal door ,dan heb ik nog een oude uitgerangeerde laptop 14 inch met muis en lezen maar in bed of waar dan ook, als ik tijd heb .
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Judge Dredd: Day of Chaos – Endgame cbr digitaal Engelstalig
John Wagner, Leigh Gallagher, Henry Flint, , Colin MacNeil,
192 blz volgens de kleinkinder spannend?

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
@ Dogie_Hogan Ja is Dupuis komt vertaling van ,maar de glorie rijken jaren van deze serie zijn vervlogen.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Ik ben een enorme stripfanaat, maar ik heb echt niks met strips als Buck Danny of Tangy en Laverdure. Ook niet met iets als Michel Vaillant...
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Ik ben een enorme stripfanaat, maar ik heb echt niks met strips als Buck Danny of Tangy en Laverdure. Ook niet met iets als Michel Vaillant...
Kan ik best inkomen Bakema mijn kleinkinder vinden het ook oubollige strips.
Deze strips heb ik nog gelezen in de feuilletons Spirou 1948 en blijven altijd een stuk nostalgie
In die tijd lanceerde ze ook de feuilletons Tintin (Kuifje)die werden bij ons in Wallonië gemeden
Eerst jaren later ben ik deze als strip liefhebber ook gaan waarderen,zo heb ik weinig met de Amerikaanse wijze van strips maken,en dat ligt voor het merendeel ook aan mijn leeftijd ik ben opgegroeid met de Frans Belgische teken strips
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Oubollig maakt me niet uit, dat is het niet. Ik heb gewoon niks met die vliegtuigen en auto's, dat is het meer. Doe me dan maar een Valiant of Koenr ridder....kun je ook oubollig noemen, maar daar weet ik wel raad mee. Zit hem in de setting dus.
Mijn zoon heeft niks met bv. een Rode ridder of Suske en Wiske, waar ik weer mee opgegroeid ben. En met mijn leeftijd kreeg ik net zo goed het Amerikaanse mee en ik slinger dus vrolijk tussen beide stripwerelden door. Manga heb ik dus weer amper tot niks mee....is weer iets van nu...nou ja, de laatste 15 jaar vooral.
Ik weet van vroeger ook nog de Kuifje en Robbedoes bladen te herinneren, uit de leesmap en ook hadden we altijd de Stripmap wekelijks....geweldig! Ik meed vaak strips met lappen tekst en wat 'drukke' strips. Zoals Kweeniewa en geniale Olivier....ging ik ook pas later waarderen.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Allemaal even op Vandersteen stemmen voor een leuk tv-avondje 
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Dank voor die link Hannibal 
Vandersteen gestem, uiteraard.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
TARZAN ON MARS 1-4 CBR DIGITAAL ENGELSTALIG.
De nieuwste 4 feuilletons met leuk scenario en tekenwerk.

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
LORDS OF MARS 02 (of 06) (Digital)CBR ENGELSTALIG
Inmiddels is Tarzan met Jane ook op mars beland in deze 6 delige Dynamite

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
DJANGO UNCHAINED #7 CBR DIGITAAL ENGELSTALIG .
De laatste van de serie
Art by:
R.M. Guera
Jason Latour
Cover by:
Alex Ross

Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
TARZAN ON MARS 1-4 CBR DIGITAAL ENGELSTALIG.
De nieuwste 4 feuilletons met leuk scenario en tekenwerk.
(afbeelding)
Dat is een serie van jaren geleden madmax.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Net gezien de pc loopt achter 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Stripspeciaalzaak.be > StripFacts
Dit vind ik toch wel opmerkelijk en zorgwekkend nieuws. Het verhaal was op een paar pagina's na klaar! Ik ben benieuwd wat Martin Lodewijk hiertoe heeft doen besluiten.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Naar het schijnt heeft Martin met gezondheidsproblemen te kampen.
Zou dat de reden kunnen zijn?
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
De nieuwste Suske &Wiske cbr digitaal Nederlands talig.
Ze hebben weer ouderwets de smaak te pakken prima aflevering.

Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Hij viel mij ook erg mee. Was nogal huiverig voor zombies in een Suske en Wiske verhaal maar hij is leuk. Die cover klopt overigens niet, dit is de eerste versie, de definitieve cover ziet er anders uit.
En nog wat goed nieuws:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/nieuws/memotv.php
Het is gelukt! Morgenavond, niet vergeten! 
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Dat is erg leuk nieuws Hannibal !
Dank voor de tip 
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Nog wat nieuw spul...tpb's...
Alleen dit is geen tpb...36 pagina's, zwartwit, beperkte oplage.

En deze vaste prik...

![]()
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Tarzan door Petar Meseldžija cbz digitaal Nederlands
talig.
* Hardcover
* Inclusief gesigneerde en genummerde ex-libris
* 88 bladzijden
* Oplage 500 exemplaren
* Binnenwerk zwart-wit
* Edgar Rice Burroughs Collection
Met dank aan de originele scanner prachtig album met oogstrelend tekenwerk in zwart wit.
Een aanwinst voor het beeldverhaal.