• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.495 votes
Profile

Strips

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Grimm Fairy Tales Presents Oz 001(2013)cbr(Digital)(TLK-EMPIRE-)2013

In een modern jasje gestoken,met prachtige covers

Tekeningen in het verhaal grof onherkenbaar en houterig.

(afbeelding)

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Vandaag ook de nieuwe Rode Ridder gehaald (239 - De Duivelse Poppenspeler) maar mijn liefde voor de reeks begint wat te slijten. Nu worden de gloriedagen van Koning Arthur (en de Kronieken van Merlijn) al een tijd niet meer gehaald maar dit is maar een flauw hoofdstuk in de reeks.

Er wordt een poging gedaan om terug te grijpen naar klassiekere personages uit de reeks (Enid uit 25 - Het Rijk van Enid) maar dat voelt soms aan als een pure marketingtruuk om de oudere albums te laten verkopen en voegt op zich maar bitter weinig toe.

Zal de reeks nog wel blijven aanschaffen maar mijn voorkeur qua lopende reeksen gaat toch naar de Thorgal saga uit.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

@Metalfist:

Ik ben momenteel bezig te reeks te herlezen vanaf het begin t/m deel 75.

Daar heb ik nog een hele tijd de handen vol aan.

Maar wat ik eigenlijk al wist wordt weer opnieuw bevestigd, de top-periode ligt vóór deel 40.

Kopen blijf ik de serie ook wel, of het moet weer echt de slechte kant op gaan, maar dat verwacht ik niet.

Tenminste niet zoals die tijd met echt waardeloos tekenwerk van vóór tekenaar Claus.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Haha, ik ben dat ook al een tijd van plan maar het is er nog niet van gekomen. De oudere strips hadden ook hun mindere delen (Karpax, de stalen man oid) maar dat was nog altijd wel net iets beter

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Natuurlijk was de Arthur/Merlijn tijd het beste. De Karel Biddeloo tijd was qua tekenwerk zeker minder, maar had wel zijn charme. De verhalen waren toen ook behoorlijk repetitief eigenlijk. Het tekenwerk van nu is vele malen beter naar mijn smaak en de verhalen schommelen wat. Maar het is gewoon zo'n reeks die je toch blijft volgen.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Hannibal wrote:

En nog wat goed nieuws:

http://suskeenwiske.ophetwww.net/nieuws/memotv.php

Het is gelukt! Morgenavond, niet vergeten!

Helaas was de animatieversie van De Gezanten van Mars niet kompleet

De reportage die bij Vandersteen thuis gemaakt was had ik al eerder gezien (en denkelijk nog op videocassette staan ergens)

Heeft er nog iemand gekeken?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Brix wrote:

Heeft er nog iemand gekeken?

Ik heb wel gekeken, en vond het ook jammer dat de film midden in het verhaal begon. Het was toch wel even leuk. Thuis bij Vandersteen had ik ook al gezien.

Hier staat deze aflevering en nog wat andere leuke filmpjes:

Cobra.be video: Ten huize van Willy Vandersteen

Cobra.be video: Koningin Fabiola bezoekt Willy Vandersteen

Cobra.be video: Lambik als gids in zijn museum

Cobra.be video: In memoriam Willy Vandersteen

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Je brengt weer eens vreugde in huis Hannibal

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Net bekeken bedankt nog Jeroen.

Thorongil

• 1620 messages
  • 691 votes

(afbeelding)

Beetje een origin-verhaal deze issue. Mooi getekend, beetje benieuwd nog hoe de serie zich verder ontrolt, blijft wat vaag hoe die plaag ontstaan is waar Sonja aan lijdt.

(afbeelding)

Ook 'Underbelly' gelezen, soort comic sequel op de Dredd film van aafgelopen jaar. Is maar een goede 10 pagina's maar het ziet er goed uit het gaat over verbannen mutanten die vanuit de Cursed Earth terug naar de megacity willen komen. Uitkijken naar het volgende deel.

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

[quote]Thorongil wrote:

Beetje een origin-verhaal deze issue. Mooi getekend, beetje benieuwd nog hoe de serie zich verder ontrolt, blijft wat vaag hoe die plaag ontstaan is waar Sonja aan lijdt.

.[/quote
Prima tekeningen vooral de blauwe bladzijde’s .
De ingekleurde beige oker bladzijdes zijn te flets,en komt het tekenwerk te druk over.
Het verhaal is rustiger als issue1 ,blijft het volgen.

Red Sonja Unchained 1 (2013)cbr digitaal Engelstalig.
Writer: Peter V. Brett
Artist: Jack Jadson
Colors by Marcelo Pinto
Letters by Simon Bowland
Cover Artist: Mel Rubi
Geheel anders verhaal,veel te drukke tekeningen en fel ingekleurd

(afbeelding)

(afbeelding)

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

• 22 . L'onde septimus

• 1

• Scénario :Sente, Yves

• Dessin :Juillard, André

• Couleurs :Juillard, André

• Estimation : non coté

• Editeur : Blake et Mortimer

• Format : Format normal

• ISBN : 978-2-87097-189-5

• Planches :64

• Autres info :

• Créé le : 19-09 2013

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Hé, is dat album al op de markt madmax ?

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Brix wrote:

Hé, is dat album al op de markt madmax ?

Volgens datum is de Franstalige op de markt

Of de Nederlandse uitgave gelijk tijdig verschijnt ? ben ik niet van op de hoogte.

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

CENTURY WEST (2013) (Image) (Digital) (JK-Empire) Engelstalig

Story by Howard Chaykin

Art by Howard Chaykin

Published: September 18, 2013

Howard Chaykin vertelt het kleurrijke verhaal van het Amerikaanse Westen, getransformeerd van grens naar legende, en hoe de Amerikaanse droom werd een moderne mythe.

72 blz in 6 chapters met prima tekenwerk vooral veel zorg besteed aan de achtergrond,mooi album.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

madmax1 wrote:

(quote)

Volgens datum is de Franstalige op de markt

Of de Nederlandse uitgave gelijk tijdig verschijnt ? ben ik niet van op de hoogte.

In december hoorde ik zojuist.

Mooi voor Sniekelaas, of onder de kerstboom (als er nog plaats is naast al die andere cadeautjes tenminste )

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

madmax1 wrote:

CENTURY WEST (2013) (Image) (Digital) (JK-Empire) Engelstalig

Bob Ford?

That dirty little coward, who shot mister Howard ?

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Ik ga trouwens zondag een kijkje nemen op de stripbazaar in Beverwijk. Moet niet al te veel soeps zijn las ik hier en daar, maar ach er staan strips, zal me best een paar uurtjes vermaken en wat meenemen. Leuk voor de kids ook even. En morgen is het tijd voor de platen/cd beurs in de Rai, Amsterdam.....druk beursweekendje. Betekent ook dat ik morgen een flink stuk in mijn kraag zal hebben, want ik ga altijd met 2 vrienden (broers) cd'tjes scoren, maar steevast scoren we meer pilskes op zo'n dag.....genadeloos lam waarschijnlijk, vaste prik met die 2.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Have fun. Wie weet kom je nét dat ene boekje tegen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

‘Time’, een creatie van de Amerikaan Randall Munroe, is eindelijk afgerond. Vier maanden lang, elk half uur, tekende Munroe een frame voor zijn nu bewegende strip.

Randall Munroe is de man achter xkcd, een site waarop hij drie keer per week een nieuwe, ietwat ‘geeky’ cartoon zet over “romantiek, sarcasme, wiskunde en taal”. Hij begon in maart met een iets langduriger project: een bewegende strip, waarvoor er elk half uur een nieuwe frame bij kwam. De strip, getiteld ‘Time’ en met de personages Megan en Cueball in de hoofdrol, leek daardoor wel eeuwig te zullen duren.

Vier maanden werden het (gelukkig) maar, goed voor 3.099 frames. In filmvorm gegoten duurt het ongeveer 40 minuten om het hele verhaal te bekijken. De liefhebbers kunnen dat ook op hun eigen tempo doen, frame per frame.

Xkcd-strip die eeuwig leek te duren, is eindelijk klaar - 't Vlaams Stripcentrum - vlaamsstripcentrum.be

Hier te zien:

Thorongil

• 1620 messages
  • 691 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

Robocop: Last Stand 1 en 2gelezen van Boom!Studios. Goed tot nu toe, ga hem blijven volgen. heb nooit verder dan de 1e Robocop film gezien. Deze comic zou gebaseerd zijn op een script van Frank Miller voor Robocop 3. OCP heeft de Detroit Police afgeschaft en is eigenlijk een dictatuur op zich geworden en enkel Robocop kan ze tegenhouden

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Ook de Marvel comics van Robocop waren leuk. Van Dark horse nog leuker....en de aanrader is Robocop vs. Terminator van Walt Simonson en Frank Miller wederom. Daarin worden de 2 film-iconen en hun geschiedenis/ontstaan bijzonder goed aan elkaar gelinkt.

Daarna ging het naar Avatar, naar Dynamite en nu dus Boom.

Ik wacht wel op een trade van Boom, blijf een zwak houden voor dit character.

Thorongil

• 1620 messages
  • 691 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

Terminator 2029 (1-3) van Dark Horse gelezen. Best vermakelijk. Speelt zich af voor de feiten van de 1e film je ziet hier Kyle Reese overleven in een Colony en vluchten voor de T-800's en John Connor stuurt hem terug naar het verleden, ndatat hij intel heeft bemachtigt waarmee ze de tijdreismachine kunnen gebruiken

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Scarlet (#001-007) | (Brian Michael Bendis) [Ongoing] cbr digital Engelstalig

Written by Brian Michael Bendis

Art by Alex Maleev

Covers by Alex Maleev

Zelden een strip gezien met zo weinig dialoog,de script schrijver beschikt hier wel over een geweldige kunstenaar .Fantastisch tekenwerk.

(afbeelding)

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Alex Maleev is geweldig. Check ook eens zijn zwart/wit Crow comics....prachtig werk.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Howard Chaykin is wel een jeugdheld van me.

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

SPIDER-WOMAN AGENT OF S.W.O.R.D.cbr digital Engelstalig

BY BRIAN MICHAEL BENDIS AND ALEX MALEEV

De donkere elegantie van Alex Maleev, uit de grafiek novel blog.

De nieuwe titel van Spider-Woman: Agent van S.W.O.R.D., met mijn eigen persoonlijke dream-team van Bendis en Maleev, is een geweldig duo top kwaliteit

Er is beweging en leven en spanning in zijn kunst die u niet zult vinden in een andere artiest

Geïnteresseerd in Alex Maleev,kon ik geen digitale Crow comics tot nu toe vinden ,wel deze en ook al ben ik geen Engels talig lezer ,ook hier in deze strip bijna geen dialoog de artiest levert fantastisch werk af .

Deze 7 chapters is een aanrader ,voor perfect beeld verhaal chapeau .

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

(afbeelding)

Prachtig zwartwit werk van Maleev....was altijd erg te spreken over zijn art...tijd om die comics weer eens te lezen...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.