- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes

Niet eens naar strips gezocht .
Ik heb eens in Turkije een stapel Duitstalige strips voor een schijntje gekocht
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes

Niet eens naar strips gezocht .
Ik heb eens in Turkije een stapel Duitstalige strips voor een schijntje gekocht
Ik heb zeker wel naar strips gekeken....en gevonden. Maar mijn Tsjechisch is wat roestig
.
Ik zag een Tsjechische Classics illustrated variant, hele serie met de bekende dingen als Moby Dick en zo....als dat vertaald wordt naar Nederlands of Engels zou ik het aanschaffen, zag er erg goed uit. De Praagse Fame, Bontonland, had ook een aardige stapel comics, wederom alles Tsjechisch uiteraard, maar wel echt mooi verzorgde uitgaves
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
ja jammer van die taal Barrières, een kennis van me zei ooit een waar strip paradijs, met geweldige prijs verschillen.
• Delcourt Gléna t Hachette Soleil Casterman le lombard krijg je geen
• album meer onder de 20 euro
•
Ik heb er ooit eens een bekeken en voor zulke landen perfect aan kwaliteit papier, prachtig verpakt in hardcover’
Maar snel de taal leren
Thorongil
-
- 1621 messages
- 691 votes

De oude Marvel Conan verhalen blijven leuk te lezen.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
De nieuwe Blake et Mortimer
le serment des cinq lords
Eed van de vijf Lords
Dessin : Sente, Yves
•
• Scénario : Van Hamme, Jean
Editeur : Blake et Mortimer á: 14,49 €
(afbeelding)
By madmax1a at 2012-08-31
Is dat album al verschenen madmax?
Ik dacht dat het pas in november uit zou komen?
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Autres info : Créé le : 17/08/2012 (modifié le 28/08/2012 09:24
Kan eens kijken morgen vroeg in Liege. La Batte daar staat een kraam met recente uitgaven
Mocht deze in hardcover voor die prijs neem ik hem mee, maar ik heb mijn twijfels.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
In november te verschijnen bij Uitgever Daedalus
Daar kan ik toch echt niet omheen 

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Wil ik ook wel hebben, Rodolphe is op het ogenblik een van de beste scenario schrijvers van het strip verhaal. en ook nog gelijk in het Nederlands.
Blake et Mortimer is een zelfstandige uitgever,en denkelijk heb je het goed in November komt
de Nederlands talige uit, denkelijk weet ik morgen meer .
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Merçi madmax,
en veel plezier op La Batte morgen. 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Vanmorgen in Luik en geen van deze albums verkrijgbaar.
Als vroegere fervent Spirou,lezer kon ik deze La saga des gaffes de laatste album Gaston Lagaffe van André Franquin niet laten liggen op het bat in Luik
Het is een eerste druk AGFA hardcover niet origineel uit 1996 en de vraagprijs was 25 euro.
In eerste instantie ben ik weg gelopen, hij deed er niks af, op de heenweg een tijdje later
riep hij me weer aan de kraam , een beetje blabla en ik wees hem erop dat het geen
originele was en ik hem wel goedkoper plus Nederlands talig kon kopen ik zeg ik geef je de helft ,nou allee dan je bent een halve Belg ,dus opgelet Nederlanders .

By madmax1a at 2012-09-02
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik ben altijd een pro Marvel type comiclezer geweest maar ben toch eens van plan om mijn horizon te verbreiden. Ik ben bekend met Darkhorse (Buffy!) en Image (Walking Dead) maar van DC heb ik alleen maar Watchmen. Heeft er hier misschien nog wat DC tips? Liefste zou ik iets met Harley Quinn willen proberen maar iets anders mag ook natuurlijk 
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
DC ? En dan ouder werk, of gewoon dat van nu?
Watchmen........prequels zijn er bijna...Before watchmen.
Ouder....Spectre (de John Ostrander/Tom Mandrake run uit de jaren '90
).
Sandman van Neil Gaiman natuurlijk.
Fables.
Y-the last man.
En van de superhelden moet ik altijd Batman (en de hele familie aanverwante comics) lezen.
De limited series van Superman/Luthor.....en nog meer, getekend door Lee Bermejo zou ik eens checken.
Crisis on infinite earths en zeker Infinite crisis...daarna nog Final crisis is de moeite waard.
De Superman en Wonder woman titels van nu zijn wellicht wat....de 2 krijgen eindelijk iets samen.
De Justice society van voor/rond 2005 was erg goed.
Justice league of America is altijd een must-read (al is het lang niet altijd even goed).....al zie ik het liefst de grote namen als team, wat nu het nieuwe team wordt ziet er toch wel interessant uit, niet helemaal voordehandliggend zeg maar en een ideaal instappunt.

Frankenstein, agent of Shade moet erg goed zijn.
Ik ben er zelf ook wat uit tegenwoordig.....moet er ook niet meer aan beginnen (te verslavend), dus veel van "vroegah" kan ik wel aanbevelen. 
Ik was ook altijd meer een Marvel lezer (zonder DC over te slaan trouwens), maar zo begin/halverwege vorige decennium sloeg dat helemaal om, DC was echt goed bezig toen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Maakt niet uit of het ouder werk of recenter werk is. Het liefste iets dat gebundeld is in een TPB want dat is makkelijker te vinden/bestellen in de comicshop waar ik altijd ga. Ik ga de titels eens opslaan en binnenkort eens zien wat ze daar van hebben, bedankt in ieder geval.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Tarzan stripnieuws:
Verder is er het stripfestival in Breda komend weekend.
Thorongil
-
- 1621 messages
- 691 votes

Ga beginnen aan Elric: The Dreaming City (Marvel), ben benieuwd. Veel goeds over gelezen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Voor fans van Batman raad ik de podcast van Kevin Smith aan. Fat Man On Batman. Heb pas een uur geluisterd van de eerste, er zijn er tot nu toe elf, maar nu al ongelofelijk interessant, door gast Paul Dini, van de animated series.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
In Praag heb ik trouwens nog wat gedronken in de bar van het comics museum. Allemaal lijsten aan de muur met tekeningen, zag er best leuk uit. Het museum gedeelte moest je dan voor betalen en was ergens een trap op (of af....weet het ff niet meer). Ik vroeg wat er zoal te zien was en eigenlijk kwam het er op neer dat er meer van hetzelfde hing....vergrootte afbeeldingen. Het was niet duur of zo, maar ik heb het toch niet gedaan. De rest van het gezin was er ook bij en meer van hetzelfde hoefde ook niet direct, ik had me er wat anders bij voorgesteld ook. Maar toch, wellicht dat anderen wel eens verder willen kijken daar als ze in de buurt zijn.
Hier wat artikelen er over, voor het idee....

Kája Saudek Comics Museum in Prague | Desautomatas
Kája Saudek Comics Museum - Features - The Prague Post - praguepost.com
de-alchemist
-
- 167 messages
- 87 votes
Maakt niet uit of het ouder werk of recenter werk is. Het liefste iets dat gebundeld is in een TPB want dat is makkelijker te vinden/bestellen in de comicshop waar ik altijd ga. Ik ga de titels eens opslaan en binnenkort eens zien wat ze daar van hebben, bedankt in ieder geval.
DC TPB's die ik je kan aanraden zijn:
Batman:
-Year One (Frank Miller en David Mazzucchelli)
-The Long Halloween (Jeph Loeb en Tim Sale)
-Dark Victory (Jeph Loeb en Tim Sale)
-The Dark Knight Returns (Frank Miller)
Superman:
-Birthright (Mark Waid en Leinil Francis Yu)
-All Star Superman 1+2 (Grant Morrison en Frank Quitely)
Justice League:
-Identity Crisis (Brad Meltzer en Rags Morales)
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Nog een paar...
7 soldiers (Grant Morrison)....in trades (en/of hardcover) verkrijgbaar.
Kingdom come (Alex Ross).
Cosmic oddyssey.
Hawkworld (Timothy Truman)
Otherworld (Phil Jiminez)
En 3 characters die ik zelf altijd geweldig vond, maar die een stuk minder populair/bekend zijn zijn Ragman, Deadman en Adam Strange....van allen diverse limited series.
.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Klinkt allemaal erg interessant! Morgen eens naar de comicshop gaan
Bedankt allebei!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
DC: The New Frontier - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Deze vond ik ook erg goed. Geloof dat Mad Love de origin story van Harley Quinn is. Heb ik ook net gehoord op de podcast van Kevin Smith. Fat Man on Batman. In aflevering 2 heeft hij zelfs Mark Hamill te gast, de stem van The Joker. Machtig interessante verhalen, en die stem van Hamill is 
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
DC: The New Frontier - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Deze vond ik ook erg goed. Geloof dat Mad Love de origin story van Harley Quinn is. Heb ik ook net gehoord op de podcast van Kevin Smith. Fat Man on Batman. In aflevering 2 heeft hij zelfs Mark Hamill te gast, de stem van The Joker. Machtig interessante verhalen, en die stem van Hamill is
Natuurljik de stem van Joker, maar dan ook er bij vermelden dat hij ook de enige echte Luke Skywalker is he. 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ja, maar het mooie is dat het daar helemaal niet over gaat.
Thorongil
-
- 1621 messages
- 691 votes

Miniserie 'Wrath Of The Gods' van Red Sonja gelezen. Beetje mix van Sword & sorcery en Noorse mythologie. Zeer leuk en prachtig getekend.
Thorongil
-
- 1621 messages
- 691 votes
Nog wat Red Sonja miniseries gelezen van Dynamite Entertainment.
Meer bepaald Revenge Of The Gods (5 issues), 1e issue van Atlantis Rises en Witchblade/Red Sonja (5 Delen)

Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
'My Friend Dahmer' van Derf Backderf vandaag in één ruk uitgelezen. Intens, duister en intrigerend werkje. Erg fijn getekend, in de richting van een Robert Crumb.
Qua verhaal viel het ietwat tegen, maar het sfeerbeeld en het gegeven op zich (terugkijken op de jaren als jeugdvriend van een infame seriemoordenaar - al is friend echt een te groot woord - en de bijbehorende middelbareschooltijd) maken veel, veel goed.
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
Het zal best goed zijn hoor, klnkt ook best interessant... alleen dacht ik toch eerder aan Garfield dan aan Crumb qua tekenstijl.. Dat zie ik er namelijk niet in.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Garfield (tekenstijl) zie ik er ook wel een béétje in (eerlijk is eerlijk), en ik wilde zeker niet beweren dat het net zo goed is als Crumb... Hier nog een voorbeeld:

Maar ook zonder de Crumb (of Garfield)-vergelijking blijft het een sfeervol, indringend portret.