- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Bedankt Brix.
Staan bij mij onder strips.
Kijk als het een aan een gesloten boek is ,heb ik wel een probleem was 58 jaar geleden in Wallonië iets minder maar hoef ik nu niet meer aan te beginnen
,kom nog geregeld aan die kanten en verstaan gaat redelijk ,maar praten is een hele toer.
Ben er nog niet zeker van alleen al vanwege 36 plances.
Krijg hem ook niet digitaal ergens vandaan gehaald
(AUT) Giraud / Moebius -14- Buffalo bill - le roi des éclaireurs - BD - bedetheque.com
Thorongil
-
- 1621 messages
- 691 votes
Juist Klaagzang van de Verloren Gewesten 5,6 en 7 gelezen (Cyclus van de Genaderidders).
Delaby is echt een geweldig tekenaar, een van de beste in de Lage Landen. Hopelijk is het niet weer 4 jaar wachten op het 8e deel.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Een overzichtje van de door de onlangs overleden Joe Kubert getekende western serie Tex (Willer) die in het Nederlands verscheen.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes

In Belgié alle 4 gebonden in hardcover 240 plances .23.95 euro
schitterend album
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
7 Pistoleros
Dessinateur : Antonio Sarchione
Scénaristes : David Chauvel , Bastien Ayala
Gloed nieuwe western van Delcourt, nog niet in digitaal informatie volgt .

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Gold Rush – cbr digitaal Franstalig
• Scénario : Blengino, Luca
• Dessin : Sarchione, Antonio
Yukon 1899.
Twee gewezen treinrovers Hermès Coltrane, en zijn jeugdige kompaan Mac
gaan op hun gevoelens af naar het hooge noorden hun geluk te beproefen met kaartspel
googelen ,maar vooral zeer snel met hun pistolen om zo snel mogelijk rijk te worden..
Heerlijk scenario en perfect tekenwerk ,recentelijk denkelijk nog niet in het Nederlands
vertaald, aanrader.

By madmax1a at 2012-08-21zeer
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
Ook helaas overleden Toppi http://www.lambiek.net/artists/t/toppi_sergio.htm
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Net wat werk van gezien, voor mij nog een onbekende kunstenaar
die ik nu eens ga bestuderen.
R.I.P .Toppi.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Als geïnteresseerde vanaf de jeugdjaren in de luchtvaart vanmorgen de film Fortres
bekeken,een aanfluiting die me gelijk weer met heimwee doet denken aan de strip als je ziet met wat voor een historische nauwkeurig heit deze kunstenaars er voor over hebben om een album te presenteren respect
"EMERGENCY cbr Franstalig digitaal.
Paru le 18 Mai 2012
Album de la Série : Emergency : Les Histoires Authentiques de l'Aéronautique
Dessinateurs : Nelson Castillo , Le Bras , Michel Lourenço , Gil Formosa , Salvatore Pezone , Julien Lepelletier , Julien Camp
Scénaristes : Wallace , Frédéric Zumbiehl , Frédéric Lert , Jean-Luc Dévérin
Coloristes : Nicolas Caniaux , Vincenzo Riccardi , Sylvaine Scomazzon , Isabelle Drouaillet , Julien
Voorafgegaan door de Franse astronaut Jean-François Clervoy
Een geweldig album die voor mijn beurs ontoereikend is

By madmax1a at 2012-08-23
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Wou deze op de vakantie dagen in de avonduren eens lezen, maar kom tot de ontdekking die had ik in het Engels dus bleef het bij plaatjes kijken veel dialoog te inspannend voor mij die taal.
Ben niet zo erg in voor SF ,maar valt bij deze verhalen best mee lekker spannend verhaal en de gekste dieren komen in een vlot tempo voorbij, doordat ik bij het plaatjes kijken op digitaal, viel me op dat er met de tekeningen sommige plaatjes niet vloeiend overgaan wat aan de stijve kant ,erg opvallend want in de serie Trent ook van Leo was dat niet zo opvallend, beetje raar gevoel aan overgehouden maar neemt niet weg dat ik de vervolgingen eens ga opzoeken.
Nog iemand opgevallen?
Aldébaran
1. La catastrophe cbr digitaal Franstalig.
Note: 7.6/10 (102 votes)
• Cycle : 1
• Identifiant : 7475
• Scénario : Leo
• Dessin : Leo
• Couleurs : Leo
• Dépot légal : 02/1994
• Achevé impr : 01/1994
• Cote : de 100 à 150 euros
• Editeur : Dargaud

By madmax1a at 2012-08-24
Doet wel geweldige goede resenties, lees ook net dat Bertrand Marchal hed tekenwerk heeft overgenomen.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3276 votes
Ik heb daar alle integralen van in mijn kast. Prachtige serie!
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Kan ik best inkomen Hannibal.
Tja ik was al eerder geïnteresseerd in Leo dat was die Mountain western Trent.
Die SF hield me wat tegen.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3276 votes
Ben niet zo erg in voor SF ,maar valt bij deze verhalen best mee lekker spannend verhaal en de gekste dieren komen in een vlot tempo voorbij, doordat ik bij het plaatjes kijken op digitaal, viel me op dat er met de tekeningen sommige plaatjes niet vloeiend overgaan wat aan de stijve kant ,erg opvallend want in de serie Trent ook van Leo was dat niet zo opvallend, beetje raar gevoel aan overgehouden maar neemt niet weg dat ik de vervolgingen eens ga opzoeken.
Nog iemand opgevallen?
Niet echt. Ik vind de tekeningen prachtig. Nog meer onder de indruk ben ik van het meeslepende verhaal. Ik heb serie eerst geleend bij de bieb, en kon niet wachten op het vervolg en heb dezelfde dag nog de rest opgehaald en de integralen besteld van de eerste en de tweede cyclus.
De derde is nog niet helemaal klaar, daar moet deel 5 nog van verschijnen. Daarna zal de integraal ook wel komen.
Wel raar trouwens dat Leo al druk bezig is met nieuwe strips zoals Kenya en Namibia, en niet eerst deze serie even afmaakt.
De serie Trent heb ik niet gelezen.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
The clock strikes Burroughs !
Er is heel wat gaande op het gebied van ver-stripte verhalen van ERB, en het einde is nog lang niet in zicht.
Later dit jaar verschijnt de grapic novel The Eternal Savage, een verhaal van Burroughs waarin ook Tarzan een kleine rol speelt (maar alleen Lord Greystoke genoemd wordt)

Van Dynamite comics is zojuist de bundeling van de nummers 1-6 van Lord of the Jungle verschenen in 'trade paperback' versie.
De serie loopt verder gestaag door.

Bij Dark Horse verschijnt (oktober) naast de reeds lopende herdrukken van Tarzan strips, ook de bundeling van de 3 afleveringen van The Once and Future Tarzan, door Thomas Yeates.

Verder ook nog de graphic novel Tarzan at the Earth's Core, door Tim Burgard.
(Die laatste heeft helaas ook weer niet begrepen dat Tarzan geen overmatig gespierd gedrocht is)

En of dat nog niet genoeg Tarzan is, staat er ook nog een nieuwe Tarzan sunday strip, via internet, op stapel, van tekenaarTom Grindberg.

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Brix
Heb je de nieuwe Tarzan van Dynamite Mark-Rahner en
Sergio-Fernandez 0-1 al gelezen
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Iemand trouwens bekend met De Rode Ridder 191 - De Riddershoeve? Die speelt zich grotendeels af waar ik woon en vroeger eens regelmatig een terrasje ging doen. Mijn versie van de strip komt dan ook effectief uit die taverne.
Sowieso wel interessant om eens te passeren als Rode Ridder fanaticus want er hangen prachtige wandtapijten van onder andere Merlijn en Bahaal.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
@ Brix
Heb je de nieuwe Tarzan van Dynamite Mark-Rahner en
Sergio-Fernandez 0-1 al gelezen
@madmax1:
Nee, nog niet gelezen, vooral omdat ik niet digitaal lees, maar op de "papieren" versie wacht.
Is het wat ?
@Metalfist:
Dat is interessant om te weten.
Het is een van de albums uit de periode die ik niet verzamel.
Maar mocht ik dat deel tegenkomen, dan zal ik het toch kopen, omwille van de "connectie".
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Het is niet één van mijn favoriete delen maar het is wel leuk om het domein van de Riddershoeve te zien verschijnen in één van mijn favoriete stripreeksen
Vooral de keuze van een Urbanus kloon als hofnar vond ik niet zo geslaagd, al is het wel erg lang geleden dat ik het nummer nog heb gelezen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Jaja, de nar heet zelfs blijkbaar Urban!
Volgens deze site komt hij maar in 3 albums voor maar ik meen me toch echt te herinneren dat hij in meer nummers verschijnt maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Nog wat extra info:
http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers/RodeRidder/Tijdslijn.htm
Miron
-
- 744 messages
- 74 votes
Akira vol. 2 ligt alweer een paar maanden stof te happen hier.
Zit teveel achter het internet te kloten.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Met hulp van een fantastische mm strip liefhebber de laatst 3 delen in Nederlands talig gelezen.
zoals al eerder vermeld geen echte liefhebber van SF .
Deze echter zo spannend en herkenbaar getekend dat ik al gelijk weer ga doorlezen met de
1-5 albums Betelgeuze,aanrader voor strip SF kenners.
Aldébaran1-5 cbr digitaal Nederland’s talig

Aldebaran een planeet met mysterieuze wezens ,en op zich zelf is aangewezen, Een bioloog geïnteresseerd door een geweldig water monster,neemt de hulp van twee mensen waarvan hun dorp is verwoest door het monster.
Met dank aan de originele spotter die hier veel moeite en tijd heeft ingestoken ,en super bedank voor het meegeleverd programma dat reeds op volle toeren draait.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
BETELGEUZE CBR DIGITAAL NEDERLANDS TALIG 1- 5
De eerste 2 delen zijn weer prima met veel swoeng tempo en spanning deel 3 viel wat terug ook al vanwege te veel buitensporige vrij partijen
in deel 4 herpakt zich het weer alleen ,dit album heeft geen levens vatbaar heit mee van wege een tekening die is aangebracht door een figuur die niet waard is zulke mooie strip boeken
te mogen lezen of in bezit te hebben.
Deel 5 red zich Leo weer met een fantastisch verhaal ,deze man heeft een fantasie en schrijfstijl waar we veel van gaan genieten.
Betelgeuze setdeel 1 t/m 51e drukken 2000-2005 - stripaap.nl
Nogmaals dank aan de originele spotter voor deze heerlijke lees middag.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
The clock strikes Burroughs !
Er is heel wat gaande op het gebied van ver-stripte verhalen van ERB, en het einde is nog lang niet in zicht.
Later dit jaar verschijnt de grapic novel The Eternal Savage, een verhaal van Burroughs waarin ook Tarzan een kleine rol speelt (maar alleen Lord Greystoke genoemd wordt)
(afbeelding)
Van Dynamite comics is zojuist de bundeling van de nummers 1-6 van Lord of the Jungle verschenen in 'trade paperback' versie.
De serie loopt verder gestaag door.
(afbeelding)
(afbeelding)
Bij Dark Horse verschijnt (oktober) naast de reeds lopende herdrukken van Tarzan strips, ook de bundeling van de 3 afleveringen van The Once and Future Tarzan, door Thomas Yeates.
(afbeelding)
Verder ook nog de graphic novel Tarzan at the Earth's Core, door Tim Burgard.
(Die laatste heeft helaas ook weer niet begrepen dat Tarzan geen overmatig gespierd gedrocht is)
(afbeelding)
(afbeelding)
En of dat nog niet genoeg Tarzan is, staat er ook nog een nieuwe Tarzan sunday strip, via internet, op stapel, van tekenaarTom Grindberg.
(afbeelding)
Ziet er weer leuk uit allemaal.
Hier nog wat info over dat Jane boek die je al eerder noemde.....met al wat materiaal om te lezen er van.... Jane (Excerpt) by Robin Maxwell | Tor.com (kon het Tarzan topic even niet zo snel vinden).
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Die nieuwste Lord of the Jungle ziet er leuk uit.
Tarzan in de bouw? Wauw ! 
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Voor de vakantie had ik nog een paar stripjes meegepakt...

En dit was een geweldig 1e deel !!

En in Tsjechie flink wat shirts aangeschaft, meer dan 20...en voornamelijk strip gerelateerd, meeste voor bijzonder weinig geld. Van een aantal hadden een fotootje gemaakt
. Onderste 3 van mij, middelste rij voor de kleinste en bovenste rij voor mijn zoon. Later kocht mijn zoon nog een stuk of 6 shirts...voor 3,50 een shirt moet je dat niet laten liggen allemaal.

En ik had ook nog een Spiderman t-shirt, met oude Steve Ditko tekenwerk er op...kon geen pic er van vinden.