• 178.405 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.179 votes
Profile

Strips

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

@ brix

Tja het is meer een spaghetti strip ,daar is alles mogelijk.

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

Top antwoord

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

Wonderen bestaan nog!

Na vele jaren verschijnt er eindelijk weer eens een echte Tarzan strip in Nederland (en België)

En een unieke nog wel.

Dit is een stripverhaal dat door de Joegoslavische tekenaar Petar Meseldzija werd getekend, eind jaren '80.

Het verscheen nooit eerder in complete vorm, maar was in feite zo goed als klaar voor een Nederlandse uitgave, ( de Nederlandse tekst was al klaar)

Dark Dragon Books brengt het complete verhaal in september op de markt in een luxe gelimiteerde uitgave.

Echt iets voor verzamelaars.

Petar heeft vele fans, ook in Nederland, dus dat album zal denkelijk gauw uitverkocht raken.

(afbeelding)

Zie ook > (even naar beneden scrollen) http://muddycolors.blogspot.nl/

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Jammer voor de Tarzanliefhebber met een kleine beurs dus. Ik snap niet dat ze zoiets bijzonders alleen maar in een gelimiteerde luxe uitgave verschijnt. Wat is er op tegen tevens een normale softcover te maken. Niet dat ik het zou kopen, maar als die Petar echt zoveel fans heeft....

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

Ik weet nog niet wat de prijs zal zijn van dat Tarzan album, maar als ik zo de overige uitgaven van Dark Dragon eens bekijk, dan gok ik op zo'n € 18,- .

Zie bijvoorbeeld hun Hercules albums >

darkdragonbooks.com

Ik vermoed dat ze geen softcovers uitgeven.

Maar zeker weet ik 't niet.

Voor dat Tarzan album zullen ook de buitenlandse verzamelaars interesse hebben, want een vertaling is niet gepland heb ik begrepen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Brix wrote:

Vandaag de nieuwe Rode Ridder gekocht

De Elfenring

Vandaag ook gekocht, ben er in ieder geval niet kapot van. Meer zelfs, ik vind het één van de zwakste strips die het duo Scholz en Lodewijk hebben afgeleverd.. Ben benieuwd naar de nieuwe scenarioschrijver.

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

Ben ik met je eens Metalfist.

Edit

Aan de Elfenring heeft Lodewijk overigens niet meegewerkt.

Tekst en tekeningen zijn van Scholz.

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

Eindelijk heb ik een importeur gevonden die de 'Lord of the Jungle' comics van Dynamite kan leveren.

(Ik kan zelfs een abonnement nemen als ik wil)

Meteen alle tot nu toe verschenen uitgaven besteld.

Hier nog een paar toekomstige deeltjes >

(afbeelding)

(afbeelding)

Er komt ook een compilatie album van de eerste uitgaven.

Thorongil

• 1621 messages
  • 691 votes

Brix wrote:

Eindelijk heb ik een importeur gevonden die de 'Lord of the Jungle' comics van Dynamite kan leveren.

(Ik kan zelfs een abonnement nemen als ik wil)

Meteen alle tot nu toe verschenen uitgaven besteld.

Nice.

Binnenkort eens de nieuwe Rode Ridder lezen in de winkel. Kopen doe ik niet echt, op den duur zit je met 100 Rode Ridders en waar berg je het allemaal nog op.

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

Brix wrote:

Ik weet nog niet wat de prijs zal zijn van dat Tarzan album, maar als ik zo de overige uitgaven van Dark Dragon eens bekijk, dan gok ik op zo'n € 18,- .

Update >

Ik verneem zojuist dat ik fout gegokt heb wat de prijs aangaat.

De prijs van het luxe album wordt € 49, 50 (!)

Presentatie tijdens de Stripdagen in Breda, in september.

(De oplage is slechts 500 exemplaren)

De cover krijgt nog een inkleuring.

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Brix wrote:

(quote)

Update >

Ik verneem zojuist dat ik fout gegokt heb wat de prijs aangaat.

De prijs van het luxe album wordt € 49, 50 (!)

Presentatie tijdens de Stripdagen in Breda, in september.

(De oplage is slechts 500 exemplaren)

De cover krijgt nog een inkleuring.

Erg gaaf. Maar voor die prijs mogen ze het houden. Breng maar gewoon in softcover uit. Ik koop liever 10 strips voor 50 euro dan 1.

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

It's a jungle out there !

Nóg een "nieuwe" (maar oude bekende) jungle-held by Dynamite comics : Thun'da

Ook al verfilmd lang geleden, met Buster Crabbe in de hoofdrol King of the Congo (1952)

Eerder al in stripvorm verschenen getekend door Frank Frazetta.

(afbeelding)

Westfield Comics Blog » THUN’DA RETURNS AT DYNAMITE! - westfieldcomics.com

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Bakema NL wrote:

Erg gaaf. Maar voor die prijs mogen ze het houden. Breng maar gewoon in softcover uit. Ik koop liever 10 strips voor 50 euro dan 1.

Dat bedoel ik. Het wordt een elite-uitgave terwijl veel meer mensen van zoiets zouden moeten kunnen genieten. Niks tegen dure uitgaves, maar geef mensen wel een keuze in de mogelijkheid om een goedkopere versie aan te schaffen.

Deze 500 exemplaren worden grotendeels door stripwinkels / handelaren ingeslagen zodat ze er over een aantal jaar grof geld mee kunnen verdienen.

Echte stripliefhebbers horen niet zulke snobs te zijn.

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

Het probleem met deze Tarzan uitgave van Dark Dragon Books is dat er niet meer dan 500 exemplaren van gedrukt kunnen worden.

Alleen zo is het mogelijk om zonder hoge kosten aan rechten (te betalen aan Edgar Rice Burroughs Inc. US) een stripverhaal van Tarzan op de markt te brengen.

Een grotere oplage betekent een te groot risico voor de uitgever.

Hij wil uiteraard op z'n minst uit de kosten komen.

Het blijft een gok om Tarzan in Nederland op de markt te brengen.

De laatse uitgaven, de stripserie van Tom Yeates (bij Junior Press) liep destijds, ondanks de goede kwaliteit, zo slecht dat de uitgever het verhaal niet eens volledig uitbracht.

Mocht deze uitgave goed verkopen (waarover ik gezien de prijs mijn twijfels heb) dan volgen er denkelijk nog andere Tarzan uitgaven van Dark Dragon Books.

(De uitgever blijkt een zwak voor het Tarzan werk van Russ Manning te hebben)

Maar dan hopelijk wel tegen een betaalbare prijs, anders haakt zelfs een die-hard Tarzan verzamelaar als ik zelf ben toch af.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Ja, dat is natuurlijk een voorwaarde, er moet belangstelling zijn, anders wordt het een strop voor de uitgever. Een kleine oplage, maar wel met een redelijke prijs zou hiervoor ideaal zijn. Ik vind € 49,50 als enige optie gewoon veel te duur, maar dat zeg ik als consument. Dat van die rechten wist ik niet, dan wordt de keuze voor een uitgever ook beperkt natuurlijk.

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

Die prijs schrikt mij ook af, absoluut.

In Joegoslavië kan het anders, maar daar zijn de financiële verhoudingen ook totaal verschillend van hier.

Voor onze begrippen spotgoedkoop zijn daar tot nu toe 2 schitterende uitgaven van Joegoslavisch Tarzan werk verschenen.

Een vertaling zit er blijkbaar niet in, dus denk ik toch aan aanschaffen.

Helaas waarschuwen mensen die het kunnen weten dat de posterijen in Joegoslavië onbetrouwbaar zijn.

Of e.e.a. wel tot bij de besteller raakt is een gok.

Misschien is mee laten brengen door iemand die daar op vakantie gaat een optie.

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Hannibal wrote:

(quote)

Dat bedoel ik. Het wordt een elite-uitgave terwijl veel meer mensen van zoiets zouden moeten kunnen genieten. Niks tegen dure uitgaves, maar geef mensen wel een keuze in de mogelijkheid om een goedkopere versie aan te schaffen.

Deze 500 exemplaren worden grotendeels door stripwinkels / handelaren ingeslagen zodat ze er over een aantal jaar grof geld mee kunnen verdienen.

Echte stripliefhebbers horen niet zulke snobs te zijn.

Nee, dat snobberige hoeft van mij ook niet. Ik heb me ook altijd verre gehouden van hardcovers (of het moest de enige uitgave zijn soms). Ik kocht altijd liever 2 of 3 softcovers, m eerdere series.

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Ik kwam dit net tegen....

(afbeelding)

https://www.archonia.com/co...

Waarschijnlijk al bekend....

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

@ onze stripverzamelaars

(Echte stripliefhebbers horen niet zulke snobs te zijn. (

hannibal )

Inderdaad,heb je wel wat gelijk.

Alleen ik keek vroeger wel naar de kwaliteit, en Belgisch gezien waren de hardcovers

een stuk beter, en in prijsverschil hoog uit 10 á 20 franc duurder.

Ik heb hier nog de eerste druk van Blueberry van Dargaud die waren niet anders te krijgen dan in softcover, die durf ik niet meer open te klappen want dan laten alle bladen los.

Een paar jaar later brengt de Lombard de serie in hard cover voor 12 Frank per album meer

waarvan ik er ook nog de laatste van heb gekocht deze zijn perfect ,en veel beter te bewaren

.Aangezien ik niet veel meer koop vanwege de aangeleverde digitale, raad ik toch iedere

strip liefhebber als de mogelijk heden daarvoor beschikbaar zijn ,de hard cover

Als laatst heb ik nog gekocht 'Gringos locos 'uitgeverij Dupuis in hardcover Franstalig en het verschil met sofcover is 4 euro en je merkt duidelijk het verschil .

Voor de echte strip liefhebber is het wel eens sneu als het boven het budget uitgaat, maar zoo is het wel met alles ,kwaliteit telt.

Deze Tarzan waar we over hebben wordt waarschijnlijk nog duurder als Brix voorspeld,

daar de laatst 10 platen geen kopie van is en deze nog worden overgetekend.

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

@Bakema

Bij Archonia heb ik toevalig onlangs juist de Lord of the Jungle comics van Dynamite besteld.

Achteraf gezien had ik ook bij 4 Nederlandse stripleveranciers kunnen bestellen, want die importeren de comics eveneens.

De website van Dynamite verwijst je er ook naar, wel handig.

Voor het gemak >

Tarzan

Archonia.com - The largest U.S. comics shop in Europe

Lord of the Jungle

Archonia.com - The largest U.S. comics shop in Europe

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Ik bedoelde eerlijk gezegd niet dat waneer je hardcovers koopt je een snob bent hoor....maar ik zie dat de overgang naar de hardcover in mijn stukje niet helemaal lekker is.

Ik begrijp heel goed dat mensen hardcovers willen, natuurlijk is dat mooier/blijft beter behouden. Zelf maakte ik echter de keus om voor mijn geld meerdere series te kopen ipv alles in hardcover, want dat betekende minder series om te volgen. Inderdaad een geldkwestie, ik gaf echt al meer dan genoeg uit aan strips...en dat is nog een zwaar understatement, hahaha.

Iedereen moet ook uiteraard gewoon lekker zelf weten waaraan hij/zij het geld uitgeeft, dat lijkt me duidelijk.

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

Brix wrote:

In Joegoslavië kan het anders.

Een vertaling zit er blijkbaar niet in, dus denk ik toch aan aanschaffen.

Misschien is mee laten brengen door iemand die daar op vakantie gaat een optie.

Het gaat verdorie nog lukken ook.

Toevallig dacht ik er aan dat ik een collega/vriend in de muziekwereld heb, die hier woont, maar afkomstig is uit de regio waar die Joegoslavische uitgever gevestigd is (Beograd)

Die gaat in juli weer op vakantie daar, en brengt de Tarzan strips voor mij mee

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Meteen aangemeld voor een LOI - cursus Servisch?

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

Nee, het zal bij plaatjes kijken blijven.

Maar die zijn wel zeer de moeite waard.

(Mocht ik écht iets over de teksten willen weten dan kan ik die vriend alsnog vragen om 't te vertalen voor mij)

Ik heb overigens ook Tarzan boeken en strips in talen als Grieks, Fins, Hebreeuws, Arabisch en Chinees in mijn verzameling.

Daar kan ik ook geen touw aan vastknopen

Zoek nog naar uitgaven in Esperanto en Braille.

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Je bedoelt "geen liaan aan vast knopen"......detail, maakt niet uit verder.

In braille vraag ik me af hoe de befaamde Tarzan kreet er uit ziet.

Brix

• 19684 messages
  • 5119 votes

@ Bakema NL

Inderdaad

(afbeelding)

Die kreet? Zoiets ongeveer denk ik :

(afbeelding)

(De gaatjes zijn wat grof, maar het is dan ook een rauwe kreet...)

Voor de vertaling zie hier >

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Hij was flauw, maar ik kon het niet laten.

Leuke Jusko schets trouwens.

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

@ Brix (Zoek nog naar uitgaven in Esperanto en Braille.)

Eens kijken of hij al digitaal te vangen is.

Down Under cbz- digitaal Franstalig

• Scénario : Sergeef, Nathalie

• Dessin : Pezzi, Fabio

1. L'homme de Kenzie River

Rond de 19e neemt Ian McFarlaine zoon van Schotse imigranten een verstekeling

Lonan O’Farrol mee op reis na de bezittingen van zijn familie in Australie.

Op bestemming aangekomen, ontdekt Ian plotseling zijn vaders dood en de verdwijning van zijn jongere broer Kyle, na de onteigening van hun land door een groot grondbezitter, in duistere omstandigheden

Te samen met een vriend van de familie een Aboriginal Allambee, ,gaat hij op zoek naar zijn broer in een een adembenemende natuur.

Schitterende tekenigen verhaal komt bekend voor in deel 2 komt de afrekening .,Australie western

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

@mikey

Ik vind vooral de reacties wel interessant.

Van "crap" tot briljant. Grade-school coloring.

Dat laatste klopt wel, het je het nou ingekleurd met kleurpotlood?

Zoals in dit plaatje: De tekstballon met dat vraagteken ziet er niet uit omdat je de achtergrond al had ingekleurd met potlood.

Crap is het niet, maar 'mijn ding' ook niet. Misschien ben ik ook wel te "mainstream", zoals iemand bij de reacties ook al aangeeft.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.