- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Heb de eerste comics van Marvel, heruitgegeven en herkleurd door Dark Horse (Chronicles of Conan) ook gelezen, die zijn minder bloederig, kindvriendelijker zeg maar, moet je misschien eens proberen.
Barry Windsor Smith 
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
Tijdens het voorbije weekend kon ik voor weinig geld een 15-tal heel oude Bessy albums kopen.
Normaliter zijn die zeer prijzig.
(Vooral deze titels uit de jaren '50)
Ik heb er altijd spijt van gehad dat ik die serie ooit van de hand heb gedaan (omdat ik op dat moment financieel gezien in een moeilijk parket zat
)
Ik had inmiddels al weer wat delen aangekocht, maar met deze flinke impuls begint het weer gezicht te krijgen.
Het gaat desondanks nog wel wat moeite en geld kosten om de delen die ik wil hebben (de eerste 40 of 50 nummers) bij elkaar te krijgen, maar ik heb geen haast.
Deze serie blijft voor mij toch een van de sfeervolste Belgische klassiekers.
Deze titels zitten bij de 15 recente die ik kocht.

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Mooie vondst Brix .
De ongekleurde blauwe druk 1 /30 van de jaren 50 zijn het moeilijks,
heb in de laatste jaren weinig van gezien , de groene druk daar is nog veel naslag van.
Het bijmekaar sprokkelen van 3 á 4 stuks is ook niet zo duur als gelijk de hele serie van iemand afkopen.
Ik heb in de jaren 80 1 jaar gezocht naar L' étalon fantôme.die zie je nu nergens meer. Naderhand heb ik hem zoon 3 keer compleet gehad, en het gekke is dan dat je hem verruild voor andere strips.
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
Daar hoor ik de kenner spreken.
Ja, De Spookhengst, dat is ook in de Nederlandstalige versie een heel moeilijk nummer, en dus duur (in redelijk goede staat)
Had ik die ook maar nooit weg gedaan 

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Daar hoor ik de kenner spreken.
amateur kenner .anders had ik deze serie wel behouden.

Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
Daar sluit ik mij dan vanzelfsprekend bij aan madmax 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Nou weer een illusie armer ,wat de strip Mekka in het Mecc betreft.
Lijkt wel een suske &wiske festival meer als zoon honderd titels voor een zeer
redelijke prijs namelijk 1,25 euro.
Vervolgens stapels xxx manga,en nog wat Engels talige super hero’s in mooie
HC verpakkingen . zo rond de 7 euro .
Er waren maar 2 langgerekte tafels en na een kwartier ben ik de kantine een bezoek gaan brengen , en na verschillende gesprekspartners is het dit jaar droevig gesteld met de strips in Maastricht
Om toch niet met lege handen thuis te komen denk ik haal die Gringo loco op in Visé ,,,maar die houd me ook aan het lijntje ze komen vrijdag binnen. En om nog maar een paar euro te spenderen zeg ik in Lixé in het café Un tournoi pour que tout cafe, ik was toch nog verstaanbaar want hij moest lachen er was immers geen klant in de zaak
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
Blij dat ik zelf geen plannen in die richting had madmax 
En wat dat rondje betreft..."Tournée générale!" (zei Balthazar Boma altijd
)
Thorongil
-
- 1621 messages
- 691 votes
Preview: Dejah Thoris and The White Apes of Mars #2
Preview: Lord of the Jungle #4
Allebei gelezen. Moet zeggen dat Lord Of Jungle me nu echt voor zich begint te winnen. Dejah Thoris was ook heerlijk.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
ESCADRILLE NORMANDIE-NIEMEN N° 1-2 Franstalig cbr digitaal.
Scénariste : Mark Jennison
Dessinateur : Michel Lourenco
Met dank aan de originele scanner .
Een stapel schitterende albums over vliegeniers in de tweede wereld oorlog

Perfect tekenwerk van actie in de lucht
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
"Le survivant" 1-2 cbr digital Franstalig
Scénariste : Mark Jennison
Dessinateur : Gerardo Balsa
Prachtige albums mooie tekeningen van een u boot met,gecombineert historische nauwkeurigheid en hoge grafische kwaliteit.

Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb me vandaag eens op een rommelmarkt gewaagd aan twee verzamels van Superman en Batman. Ik ben altijd pro-Marvel geweest maar toch nog eens een poging wagen.
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
Rip Eddy Paepe
Een van de laatsten van de oude garde Belgische striptekenaars.
R.I.P. Eddy.
Jan Kordaat, Luc Orient, en (mijn favoriet) Flip Flink zijn de bekendste series van Paape.

mikey
-
- 28992 messages
- 5141 votes
![]()
Finally, de eerste druk is te koop via wayward | Secret Acres - secretacres.com (pm mag ook
) Trouwens uitverkocht op dag 1 van de Toronto Comics Art Festival, TCAF. (Even opscheppen.) Heb je geen geld dan kan je naar meisje van de week - slechtemeisjes.nl
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
In de jaren 1950 fervent Spirou lezer,keek ik er altijd op uit dat om de zoveelste feuilletons
in het midden blad 4 pagina’s een volledig strip verhaal verscheen namelijk,
Les Histoiris Vraies de Oncle PauL.
Deze korte verhalen werden getekend door Eddy Paepe, in het Nederlands de verhalen van ome Wim
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
Ja, dat waren vaak interessante verhalen madmax.
Er zijn ook albums van geweest.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Thorongil
(Moet zeggen dat Lord Of Jungle me nu echt voor zich begint te winnen.)
Lord of the Jungle., 1-4
Enigszins verbaast dat ik in deel 2 toch de naam Tarzan leesde daarna komt ook nog Jane op de proppen en we hebben een volledig Tarzan verhaal dat wel enigszins afwijk van het originele.
Ook heb ik moeite met de tekeningen die door de scanner te veel zijn uitgezoomd ,
waardoor de gelaats uitdrukkingen vervormen.
Al met al gewoon Tarzan.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Brix
(Er zijn ook albums van geweest.).
Hier is een van de albums met 6 verhalen, deze waren bij ons vroeger niet in trek.
ook al vanwege geen hard- cover nu staan ze nog redelijk geprijsd voor een sof-cover.

Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Gefeliciteerd met je eerste druk van Wayward Girls, mikey! 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
LE VOL DES ANGES - N°1- 3 CBR Franstalig digitaal.
Scénariste : Rivera WallacheWallace
Dessinateur
ikolaas Canaux: Wallace
Heerlijk verhaal over de eerste luchtgevechten ,tussen de Havilland DH2 en de Fokker DR1

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Ey,
Mikey.
Sorry dat ik het wat laat door heb.
Maar ik wens je veel succes met je strip.
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
@ madmax1 > Bedankt voor het wakkerschudden 
@ mikey > Proficiat ! 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb me vandaag eens op een rommelmarkt gewaagd aan twee verzamels van Superman en Batman. Ik ben altijd pro-Marvel geweest maar toch nog eens een poging wagen.
Het heeft me wat moeite gekost om te achterhalen welke issues het zijn (de verhalen zelf zijn in het Nederlands en buiten de titel is er geen enkele aanduiding) maar het gaat om volgende verhalen:
Action Comics 460 - Superman, You'll Be the Death of Me Yet! (al twijfel ik hier nog over)
Superman 328 - Clark Kent, How Would You Like To Meet Your Real Father?
World of Krypton 3 - The Last days of Krypton
Superman Family 197 - Clark Kent’s Mynah Dilemma
Action Comics 497 - Superman’s Command Performance
Superman 337 - Too Many Crooks
Action Comics 498 - The Catastrophic Man
Superman Family 193 - My Mother, Supergirl
Detective Comics 481 - Ticket to Tragedy
Batman 304 - The Amazing Secret of Dr. Dundee
Batman 277 - The Riddle of the Man Who Walked Backwards!
Detective Comics 473 - The Malay Penguin
Detective Comics 476 - Sign of the Joker
Manbat - The Wittles Snatch
Ragman ontmoet Batman (nog niet gevonden)
Een schot in de roos (nog niet gevonden)
Jacht op Monsters (nog niet gevonden)
Een zootje doorheen dus maar voor 1 euro in totaal hoor je me nu niet klagen 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Léscadrille des Tétes Brulées 0-2 cbr Franstalig digitaal.
Scénariste : Perre VeysPierre Veys
Dessinateur Vincent Jagerschmid
Het verhaal is al eens verteld in Buck-Danny over de helpende hand in bezet China met de vliegende tijgers.
Fantastisch tekenwerk van lucht gevechten , Zero’s – Mustangs en een prima scenario, prachtige albums.

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Korea 01 cbr Franstalig digitaal
cénariste : Pratice-Buendia Dessinateur : Giuseppe- Candita
Prima verhaal over reporters van de vergeten oorlog,dit ontluikend conflict duurt nog.
Inmiddels is het de tijd van de straalmotoren ,de F86 Sabre in gevecht met de MiG 15.
Schitterend tekeningen,met prachtige grafische indelingen .

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Air-force-Vietnam 0-2 CBR Franstalig digital
Na de zware nederlaag in de Slag bij Dien Bien Phu. Frankrijk en de Vietmihn,besluiten de Amerikanen de zaak wel even recht te trekken,dit loopt uit op behoorlijk gezicht verlies.
Dit verhaal gaat over een groep jagers PHANTOMS F-4 ,gestationeerd van het vliegdekschip USS CONSTELLATION, deze krijgen te maken met de supersonische MiG21 FL.
Ook deze 2 albums zijn een lust voor het oog,berustend op historische feiten.

nakada
-
- 2203 messages
- 1679 votes
(afbeelding)
Finally, de eerste druk is te koop via wayward | Secret Acres - secretacres.com (pm mag ook
) Trouwens uitverkocht op dag 1 van de Toronto Comics Art Festival, TCAF. (Even opscheppen.) Heb je geen geld dan kan je naar meisje van de week - slechtemeisjes.nl