- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
Niet echt een strip maar wel een leuke tekening die in dit topic gewaardeerd zal worden. Een Afrikaanse reclame voor een fietsmerk.
Zo zie je maar dat het ook daar van belang is een stevige fiets te hebben, haha. 
Inderdaad heel fraai.
Voor wat de fietser betreft zijn er drie opties>
1 > Hij werd later wielerkampioen van Afrika.
2 > Hij is overleden, en de leeuw welgevoed.
3> Hij leefde nog lang en gelukkig, werd vertegenwoordiger voor het fietsenmerk, en de leeuw is dood, want Tarzan kwam te hulp, net op het moment dat de fietser een lekke band kreeg. 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Iemand hier bekend met de graphic novel God Loves, Man Kills van Marvel? Het is een alleenstaand verhaal (heeft dus met uitzondering van de personages geen enkele connectie met de rest van het Marvel universum) dat als bron heeft gediend voor het maken van X2. Geschreven door Chris Claremont (van de Phoenix saga) en geïllustreerd door Brent Anderson is het werkelijk één van de geniale verhalen die ik ooit heb gelezen.
Prachtig getekend maar vooral het verhaal waarin de X-Men tegenover een priester komt te staan die vastbesloten is om de mutanten uit te moorden is van een enorm hoog niveau. Mocht je ietwat geïnteresseerd zijn in het X-Men universum, dan moet je dit sowieso eens lezen!
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
. El condor pasa cbr 01-02 digital
• Scénario : Wallace
• Dessin : Agosto, Stéphan
Avontuur verhaal van piloot Gabriel Messina,eerst in de Spaanse burgeroorlog
waarna het Franse debacle,en vervolgens te vechten met de RAF tijdens de battle of Britain.
Prachtige tekeningen van luchtgevechten,en mooie achtergronden,gekoppeld aan de Frans Catalaanse landschappen.

Met dank aan Lord-of-the Comic’s

Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Maar eens de 2 bundelingen besteld van Eric Shanower's Oz comics......later de meer recente nog eens halen met Shanower alleen schrijvend en Skottie Young die het artwork doet (van Marvel ditmaal).

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
John Arthur Livingstone - Le Roi des singes.
cbr digitaal Franstalig.
Scénario : Bonifay, Philippe
• Dessin : Meddour, Fabrice
Geen Tarzan en geen lord of the jungle.
.Deze buitengewone man John Arthur een Engelse lord werd op een eiland gevonden en woonde net als Tarzanbij de ’orang-outans.
Terug kerend in de verwarrende beschaving een klassiek verhaal ,met schitterende tekeningen en een prima scenario .

Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
madmax 
Nooit eerder van gehoord.
Lijkt mij zeer de moeite waard.
Daar moet ik meer van weten 
Hopelijk ook in Nederlandse vertaling te vinden.
(De apen lijken helemaal niet op Orangs overigens, eerder op chimpansees)
Edit
Precies wat ik al dacht.
Dit verhaal is gebaseerd op ' De Avonturen van Saturnin Farandoul' (1879) door de Franse schrijver Albert Robida.
Daar heeft Edgar Rice Burroughs ongetwijfeld een groot deel zijn inspiratie voor Tarzan vandaan gehaald.
(Het verhaal verscheen ook in een Amerikaanse vertaling destijds)
Alleen is dat nauwelijks bekend.
Ere wie ere toekomt...eindelijk.. zou ik zeggen.
Het betreft een tweeluik, en hopelijk is er een Nederlandse uitgever die hier werk van maakt.
Ik heb inmiddels andere tekeningen gezien waarop wel degelijk Orangs te zien zijn.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Bessy Natuurkommando 01-23 (c)CBR digitaal Nederlands talig
Scenario Marck Meul
Tekeningen Jeff Broeckx
Een moderne Bessy , met nieuwe personages.

Best wel een leuke serie voor op vakantie ,ook voor de kleinere.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Begonnen aan Irredeemable. Erg interessante opzet.
![]()
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Zou er hier iemand geïnteresseerd zijn in Volume 5 - The Best Defense van de reeks The Walking Dead? Wegens dubbel verkoop ik hem. Het is de Engelse versie en is nog niet gelezen.
de-alchemist
-
- 167 messages
- 87 votes
[quote]AHWA wrote:
Begonnen aan Irredeemable. Erg interessante opzet.
Irredeemable van Mark Waid is geliefd bij lezers en critici. Ben reuze benieuwd naar die serie. Hoop over een tijdje van je te horen wat je er van vond!
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
1. Dorothy & the Wizard in Oz 01 06 digitaal Engels talig
Penciller:
SKOTTIE YOUNG
Penciller (cover):
Eric Shanower
Colorist:
Jean-Francois Beaulieu
Letterer:
Jeff Eckleberry
Engels talig is niet mijn sterkste kant, maar ik neem ze mee voor de kleinkinder .
En ook eens nieuwsgierig na de smaak van Bakema NL 

Hannibal
-
- 9358 messages
- 3277 votes
Ik heb vandaag het eerste deel van de derde reeks van "De Werelden van Aldebaran" van Léo gelezen en ben weer erg onder de indruk van het verhaal. Zelfs als je niet van SF verhalen houdt kun je hier zeker van genieten. Zeer spannend! Snel verder met deel 2. 
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
1. Dorothy & the Wizard in Oz 01 06 digitaal Engels talig
Penciller:
SKOTTIE YOUNG
Penciller (cover):
Eric Shanower
Colorist:
Jean-Francois Beaulieu
Letterer:
Jeff Eckleberry
Engels talig is niet mijn sterkste kant, maar ik neem ze mee voor de kleinkinder .
En ook eens nieuwsgierig na de smaak van Bakema NL 
(afbeelding)
Ok dan, goed bezig. 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Deze is inderdaad erg goed.
Je hebt ook nog Incorruptable, die op dit boek aansluit, en later in de serie een crossover event hebben.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Thorongil
Die 4 conan's een doorgebladert ,niet mijn stijl erg bloederige rauwe tekeningen.
Ook de ingescande pagina's is naar mijn mening te veel zoom gebruikt.
Ben niet al te veel conan fan
maar ja iedereen zijn leesplezier.
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
Afgelopen week gelezen:
(afbeelding)
Bij het bekijken van de coverillustratie van deze Warlord of Mars viel het mij op dat de dame in kwestie schoeisel met hoge pinhakken draagt.
Dat lijkt mij nogal merkwaardig, aangezien de bodem van Mars zacht en mossig is, zoals we natuurlijk allemaal weten uit de boeken van Burroughs 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Gringos Locos – 01 cbr digitaal Nederlands talig
Door de scanner.
Omdat er sprake van was dat deze strip eventueel nooit zou verschijnen, heb ik Gringos Locos dagelijks uit mijn digitale krant gehaald, waarin een voorpublicatie verscheen.

Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
Gringos Locos is inmiddels te koop bij de Nederlandse striphandelaars.
Ik kreeg vandaag de nieuwsbrief binnen van mijn vaste leverancier.
Hij heeft het album in hardcover en softcover uitgave.
Kon het album je bevallen madmax?
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Ach het is leuk gemaakt.
Ga woensdag naar het MEC strippenbeurs mocht hij er liggen neem ik hem mee
uit nostalgie.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Brix
Graag gedaan, in België Vise komt maandag de Franstalige .
Ook heb ik eens gevraagd John Arthur Livingstone – Koning van de apen ,deze zijn van
Vents d’Ouest en moet je voor in de speciale strip zaken zijn Brussel Anvers
Vents d’Ouest is puur Frans talig en voorzien van HC.
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
@madmax:
Jouw tip betreffende dat album (Livingstone) Roi des Singes heeft al een leuk aantal van die albums verkocht 
Nadat ik het doorgaf aan Amerikaanse Burroughs fans is er meteen enthousiast op gedoken.
Het album is namelijk ook te koop via Amazon.
En dat is nog niet alles, want door dat album is de originele bedenker van dat verhaal, Albert Robida Albert Robida - Wikipedia - nl.wikipedia.org ook weer in de belangstelling komen te staan.
Zijn' Voyages très extraordinaires de Saturnin Farandoul 'was een van de grootste inspiratiebronnen voor Tarzan, al werd dat nooit aan de grote klok gehangen.
Nu komt er eindelijk meer waardering voor zijn werk lijkt het.
Hij zo'n beetje de evenknie van Jules Verne, maar helaas niet zo bekend tegenwoordig.
De reacties vliegen over en weer de laatste dagen.
Er is zelfs een verfilming opgedoken, uit 1914! (inmiddels bekeken)
Dus je ziet wat je tip teweeg heeft gebracht madmax 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Even corrigeren eerst Donderdag aanstaande is de strip mekka in het MECC.
Maastricht 10 Mei .
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Regisseur Joon-ho Bong van o.a. Gwoemul is momenteel bezig met het verfilmen van de Franse sci-fi comic Transperceneige, dat Snowpiercer gaat heten. Namen als Jamie Bell, John Hurt, Ewen Bremner en Tilda Swinton maken er sowieso geen gering project van.
Thorongil
-
- 1621 messages
- 691 votes
@ Thorongil
Die 4 conan's een doorgebladert ,niet mijn stijl erg bloederige rauwe tekeningen.
Ook de ingescande pagina's is naar mijn mening te veel zoom gebruikt.
Ben niet al te veel conan fan
maar ja iedereen zijn leesplezier. Heb de eerste comics van Marvel, heruitgegeven en herkleurd door Dark Horse (Chronicles of Conan) ook gelezen, die zijn minder bloederig, kindvriendelijker zeg maar, moet je misschien eens proberen.
Bij het bekijken van de coverillustratie van deze Warlord of Mars viel het mij op dat de dame in kwestie schoeisel met hoge pinhakken draagt.
Dat lijkt mij nogal merkwaardig, aangezien de bodem van Mars zacht en mossig is, zoals we natuurlijk allemaal weten uit de boeken van Burroughs
Die cover heeft niet echt veel van doen met de inhoud, een cover moet nu eenmaal het item verkopen. Dejah komt in deze issue amper voor en dood al zeker geen Thark
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
dit kwam ik net tegen 
(embed)
Deze al gezien: American Splendor (2003) ? Echte aanrader!