- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
In Tongeren, vlak bij Maastricht, is inmiddels al een dak van een huis gevlogen.
En in Aken, ook niet ver hier vandaan, zijn er aardig wat bomen op auto's terecht gekomen.
Laat ons hopen dat het niet zo erg gaat worden als momenteel in Frankrijk.
Daar zijn er inmiddels al 45 doden gevallen door de storm.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Ja, daar hadden de mensen dan ook te maken met overstromingen aangezien ik in een wijk woon van de gemeente Maastricht die grenst aan de maas kan dit wel eens een probleem worden want de maas staat vrij hoog!
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Vandaag wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. Af en toe kan er ook een bui vallen die in het noordwesten en op de Wadden gepaard kan gaan met een klap onweer. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 7 graden in het oosten tot zo'n 5 a 6 graden in het westen van het land. De wind is zwak tot matig boven land 2-3 bft en aan de kust en in het noorden staat een matige wind 3-4 bft en komt vanuit het noordwesten. Vanavond is het in het gehele land helder en in het oosten en in het midden van het land kan er daardoor gemakkelijk mist gaan voorkomen. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 2 a 3 graden in het oosten tot zo'n 4 a 5 graden in het westen van het land. Vannacht kan er in het oosten en in het zuiden mist gaan voorkomen en elders is het helder. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer -1 a -2 graden in het oosten tot zo'n 1 a 2 graden in het westen van het land.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Het is overigens wel zo netjes om bij zo'n tekst de bron te zetten waar je het vandaan hebt gehaald.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Het is overigens wel zo netjes om bij zo'n tekst de bron te zetten waar je het vandaan hebt gehaald.
Waarom wil je het zo graag weten vraag ik me dan af
er is niemand hier die erom vraagt.
En heb dat al eerder vermeld waar ik het vandaan heb gehaald.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Voor diegene die het willen weten
Mijn bron is:
onweer-online
In de afgelopen maanden was en is er een aparte winter topic.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Hoor je bij elk bericht te doen.
Waarom is dat zo belangrijk ?
Gaat het om vertrouwen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Slaat nergens op vind het een raar argument.
Maar goed zal het voortaan vermelden.
Heb geen zin in discussie.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Slaat nergens op vind het een raar argument.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ergens anders hier op de site vragen ze ook niet om bronnen, vreemd dat men dat dan wel aan 606 vraagt.
Ik zie ook nergens geen bronnen staan waar de filmposter, plot en andere info van films hier op de site vandaan komen.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Vind het ook een beetje belachelijk deze kerel probeert goed zijn best te doen om ons op de hoogte te houden van het dagelijks weer en dan krijgt hij van mensen die hier nauwelijks een bericht posten, een aantal nare reacties. Het is misschien wel handig om de bron te vermelden maar inderdaad zoals Nomak al aangaf doen meerdere mensen dit niet. Ik heb dit nu wel gedaan bij mijn weerbericht aangezien hier de vorige keer ook al ophef over was. Nou ja de bron waar 606 zijn berichten vandaan haalt is onweer-online.nl dan hoeven we hier niet verder over te discussieren lijkt me?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Het was verder niet mijn bedoeling om er zo'n ophef van te maken. Ik miste alleen een bronvermelding.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
@Appollinisch,
nee aan de ene kant begrijp ik je ook wel hoor nadat jij dit had aangekaart heb ik ook bij mijn weer-bericht een bronvermelding weergegeven, alleen denk ik dat 606 het niet leuk vind om dit telkens te herhalen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb er graag elke keer een linkje bij zodat ik kan controleren of een en ander niet uit context gerukt is.
Dat bedoel ik dus controleren (waarom zou je).
En waarom zou ik berichten plaatsen die uit zijn context gerukt zijn??
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
(kom op zeg, laat die kerel)
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Aankomend weekend weer sneeuw???
Nu iedereen al weer volop in de weer is met de lente en eigenlijk de winter meer dan beu is, kan ik mededelen dat het nog niet gedaan is met de winter. Oke, op het ijs komen we niet meer te staan, maar houdt er rekening mee dat we nog gemakkelijk een aantal sneeuwdagen kunnen gaan krijgen.
Vrijdag en zaterdag kunnen we wederom te maken gaan krijgen met sneeuw. Het mooie is daarvan, dat de pluim het al een aantal dagen laat zien, alleen de koers en intensiteit ervan schuift echter nogal. WRF kaarten zijn helaas niet beschikbaar, dus moeten we het maar doen met de GFS (Amerikaans model) en ECMWF (Europees model) doen. Ik moet echter er wel bij zeggen, dat alles nog open staat. Als de kern ten westen ligt krijgen we te maken met sneeuw. De hoeveelheden sneeuw zullen ongeveer 5 centimeter in het midden en zuiden van het land zijn, tot zo'n 8 tot 10 centimeter in het noorden van het land. In het noorden zal er eerst regen zijn wat daarna overgaat in sneeuw. Als de kern ten oosten ligt, dan wordt er zachtere lucht aangevoerd en dan krijgt voornamelijk het westen te maken met regen.
De temperatuur op ongeveer 1500 meter zit nu wel goed. We hebben daar te maken met een aardige koude lucht. De temperaturen daar zijn ongeveer -10 graden en het dauwpunt ligt ook onder het vriespunt. Hieronder ziet u de kaarten van de verwachte sneeuwhoogte en neerslag.
Onweer-online
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Please keep up the good work 606 
(Webster's Dictionary)
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Please keep up the good work 606 
(Webster's Dictionary)
Haha
Dankje Brix i"ll never give up the good work.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Dankje 606 voor weer een overtuigend weerbericht!
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Ik zou maar oppassen, je weet niet tegen wie je het hebt...

606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Bedankt onweer-online.nl.
Je bent zwak als je zo doet.
Gedraag je eigen als volwassene.

606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Lokaal in het midden en in het zuiden komen er eerst nog mistbanken voor maar die lossen al snel op waardoor het zonnetje goed te zien is. Elders is het zonnig maar er kunnen wel wat wolkenvelden voorkomen. Vanmiddag neemt de bewolking wat toe maar ook de zon blijft van tijd tot tijd aanwezig. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 5 graden op de Wadden tot zo'n 7 graden in het zuiden van het land. De wind is zwak boven land 2 bft en aan de kust en in het noorden staat een matige wind 3-4 bft en komt vanuit het noordoosten. Vanavond wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af en het blijft overal droog. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 3 a 4 graden in het noorden tot zo'n 5 graden in het zuiden van het land. Vannacht is het in de kustprovincies bewolkt en elders wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. Tijdens opklaringen kan er gemakkelijk mist gaan voorkomen. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer -3 graden in het oosten tot zo'n -1 graad in het westen van het land.
Bron O-O.nl