- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Amity en 606...
Toppie!!!
Knap gedaan Amity, maar je hebt onze weerman wel 'gespiegeld' weergegeven 
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Ja dat is expres, anders stond ie niet goed voor de kaart. Of klopt er iets niet? Ik ben geen professional dat kun je wel zien 
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Je hebt het prima gedaan, dát zie ik.
Pluimpje!
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Ik wilde eigenlijk vragen: links of rechts? 
(Bogey's kleding past iets beter bij het huidige weerbeeld)
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Ow! Haha, ja daar had ik wel overnagedacht, nu past zijn outfit bij de temperaturen die hij aangeeft
En een beetje wishfull thinking voor ons 
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Nóg knapper gedaan dan ik aanvankelijk al dacht dus!

moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Wel lief dat ze voor dat 1-cellige schitterende vrouwtje alle plaatsnamen erbij zetten.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Wel lief dat ze voor dat 1-cellige schitterende vrouwtje alle plaatsnamen erbij zetten.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Volgens mij let geen enkele vent nog op het weer als hij deze senorita op het scherm ziet verschijnen. Hadden wij dit maar in ons kikker-landje.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Volgens mij let geen enkele vent nog op het weer als hij deze senorita op het scherm ziet verschijnen. Hadden wij dit maar in ons kikker-landje.
Juist daarom hebben wij het niet.
Omdat wij ook vaak slechter en kouder weer hebben.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Ja, mag je wel zeggen 
Van de regen in de drup en omgekeerd.
Maandag, terwijl het góót, ketting van mijn fiets (op weg naar afspraak)
Nadat die er eindelijk weer op zat, liep er hier een 'olierijke Zwarte Piet', met fiets, en dat in februari.
Eerst weer terug naar huis, want onder de smeer kon ik ook niet op die afspraak aankomen.
Een dik kwartier gewassen en geschuurd en toen was ik weer redelijk toonbaar.
Dan als een gek op weg (zag mijzelf voorbij fietsen)
Bij aankomst was mijn kleding van binnen net zo nat als van buiten.
Maar wel maar 2 minuten te laat.
Vandaag lekke band, terug kunnen lopen vanuit centrum dorp, en jawel...in de stromende regen natuurlijk weer. 
Het is ook altijd wat.
Wat staat er op het weerprogramma voor de komende week 606?
Nog meer nattigheid?
Genoeg om al onze zonden weg te wassen hoop ik, dan heeft het toch nog een nuttige functie al dat water. 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Wat staat er op het weerprogramma voor de komende week 606? Nog meer nattigheid?
Ik denk regen en regen en wind
Weinig zon te bekennen.
Ook nu regent het flink door hier.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Ik stond net op de bus te wachten na een flink potje fitniss. En ja hoor het begon keihard te regenen niet echt fijn maarja ik heb het al vaker gezegd voor mij mag het zonnetje nu eens gaan schijnen.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Gek... Normaal heb ik de pesthekel aan regen, maar nu vind ik het totaal niet erg. Komt waarschijnlijk omdat als je dit naast extreme kou, ijzel en overige winterellende zet, toch wel meevalt. 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
toch wel meevalt.
Je wordt er alleen zo nat van.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Voor morgen staat er de wind op het hoofdprogramma.
Limburg en stuk belgie windstoten van 110 tot 120 km per uur .
Rest van Nederland windstoten van 90 tot 100 km per uur
En natuurlijk weer de regen en dat is met 20 tot 25 mm per vierkante meter best veel te noemen.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Het eerder genoemde lagedrukgebied arriveert zondag boven de Noordzee ten westen van ons. Daarmee houdt het de meest ongunstige koers aan, want aan de zuidoostflank van dit lagedrukgebied staat de meeste wind. Daar waar je dan ook meestal de sterkste wind aan zee ziet, is dat aanstaande zondag in het zuiden en vooral zuidoosten van het land het geval.
Maar wordt het eigenlijk wel een echte storm? Als je puur naar de officiële terminologie kijkt, dan is het antwoord op deze vraag nee. De windsnelheden blijven namelijk beperkt tot windkracht 7 of 8 en pas vanaf 9 Beaufort spreken we van een storm ‘volgens het boekje’. In de beleving van veel mensen zal het echter wel als een storm voelen. Zeker in het zuidoosten, waar het maar zelden tot dergelijke windsnelheden komt.
bron: www.weer.nl
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Een waarschuwing voor extreem weer (windstoten) inderdaad, geen weeralarm.
En ook niet voor de rest van Nederland.
Gisterenavond was heel Nederland dus "groen" volgens het KNMI.
De waarschuwing komt dus maar een paar uur voordat het slechte weer zal aankomen.
Nog wel op tijd dus, maar niet ruim op tijd.
Windstoten tot 110 km/u komen wel overeen met windkracht 11 (zeer zware storm), dus dit is wel degelijk gevaarlijk.
Het zou kunnen dat er een Weeralarm voor de regio Brabant/Limburg gaat komen.
Windstoten van meer dan 100 km/u in het binnenland vallen onder een alarm
Het gebied van 50 km (vierkant) of 50 km lengte zal waarschijnlijk wel gehaald worden.
Fenomeen Criterium Gevolgen/effecten
Windstoten Zomerhalfjaar (mei-oktober): vlagerige wind met uitschieters van meer dan 100 km per uur.
Winterhalfjaar (november-april): vlagerige wind met uitschieters van meer dan 120 km per uur in de kuststrook en/of meer dan 100 km/uur in het binnenland.
Groot risico door omvallende bomen, het loskomen en rondvliegen van boomtakken, dakpannen, dakbedekking en gevelplaten en het omvallen van grote objecten zoals bouwsteigers en hijskranen. Zeer gevaarlijk voor kwetsbare deelnemers aan het wegverkeer (met name (brom)fietsers, motorrijders, vrachtauto's, auto's met aanhanger en caravans en in het zomerhalfjaar ook watersporters) en kans op ontwrichting van het openbaar vervoer en grote schade.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Het gaat hier al flink te keer dus ik ben benieuwd hoe dit zich uitbreid. Belooft in ieder geval niet veel goeds.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Het gaat hier al flink te keer dus ik ben benieuwd hoe dit zich uitbreid. Belooft in ieder geval niet veel goeds.
Klopt limburg heeft al heel wat wind.
Nu brabant, zeeland en stuk van het oosten nog
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
De wind huilt om 't huis, en rukt aan alles dat los en vast zit.
Op momenten als deze merk je pas hoeveel kieren er toch nog zijn in een huis dat redelijk geïsoleerd leek te zijn.
Drie-hoog lijkt het misschien nog wat erger te keer te gaan.
Maar het is in ieder geval niet niks die windstoten.
Na bliksem is wind het tweede weer-element waaraan ik een ju-hekel heb(afgezien van een koel briesje op warme zomerdagen)
Hopelijk gaat het gauw voorbij, al lijkt het nu alleen maar in hevigheid toe te nemen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ook hier komen de windstoten aardig opzetten.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Hier is het nu even gestopt met de harde windstoten maar wie weet komt het dadelijk weer opzetten. Er zullen vandaag wel weer wat dakpannen van de huizen vliegen!