- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Brix
-
- 19701 messages
- 5136 votes
Voor a.s. maandag en dinsdag geeft het weerbericht voor deze regio (Z-Limburg) lichte sneeuwval aan.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ben ik ff blij dat ik er volgende week Donderdag 3 maanden tussen uit ga
kom maar op Nederland met je slechte weer! Én kom maar op Spanje Tortosa met je mooie weer (alhoewel wat kleine regenbuitjes) 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2546 votes
Tis 2 dagen prima geweest... en nu... terug naar hoe het 1 maand geleden aan toe was... Ze verwachten volgend week zelfs sneeuw. Vreselijk dat.
606
-
- 23882 messages
- 12287 votes
krek zomer hier in Brabant
606
-
- 23882 messages
- 12287 votes
Sneeuw in Maart?
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 messages
- 4562 votes
Werd het toen niet -20 ergens begin maart 2005? Moest 's avonds nog naar het theater, was behoorlijk fris op de fiets.
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Werd het toen niet -20 ergens begin maart 2005? Moest 's avonds nog naar het theater, was behoorlijk fris op de fiets.
4 maart - Wikipedia - nl.wikipedia.org
4 maart 2005 was een recorddag voor die datum.
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 messages
- 4562 votes
Inderdaad ja, het KNMI zegt het ook in haar maandoverzicht.
Voor mij iets unieks toen, zo koud. Kon me de winters van '96 en '97 niet echt meer herinneren (enkel dat je het ijs op kon in de buurt) en we hadden al veel zachte winters gehad zonder extreme koude.
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Inderdaad ja, het KNMI zegt het ook in haar maandoverzicht.
Voor mij iets unieks toen, zo koud. Kon me de winters van '96 en '97 niet echt meer herinneren (enkel dat je het ijs op kon in de buurt) en we hadden al veel zachte winters gehad zonder extreme koude.
Ik herinner me die winter nog vrij goed! Ik was toen 6 jaar, en heel het dorp kwam toen samen op de oude scheldearm in de vallei.
De herinneringen aan die winter doen me wat denken aan onderstaand schilderij van Pieter Bruegel:

mjk87 (moderator films)
-
- 14614 messages
- 4562 votes
Mooi inderdaad, en wat te denken van Hendrick Avercamp (een Nederlander); een aantal jaar geleden was er in het Rijks nog een expositie van hem. Overigens komt er een schilderij van Bruegel (Jagers in de sneeuw) ook voor in Solyaris en Melancholia.
Zulk een winter wil ik weleens meemaken hoor, drie maand lang vriezend weer en over schaatsende mensen. Vorig jaar leek de marathon in Appingedam nog het meeste er op.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2546 votes
Vandaag zou het sneeuwen, helemaal niks van gezien. Dit houden zo 
Gisteren wel de héle dag geregend.
Brix
-
- 19701 messages
- 5136 votes
Het is weer zover hier ....en het blijft liggen...

SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Hier gelukkig (nog) geen sneeuw. Ben inmiddels ook wel klaar met de winter.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik word er inmiddels ook wel schijtziek van.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3632 votes
Het is gewoon -3 buiten, niet normaal. En die vieze sneeuw ook weer, urenlang nu al.
Tijd voor lente.
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Hier is het al sinds 10u deze ochtend onophoudelijk aan het sneeuwen!
Bovendien was het vandaag een vriesdag (De temperatuur in Ukkel kwam niet boven 1,8°c). Het is de eerste keer sinds 1925 dat er zo laat op het jaar nog een vriesdag viel! Bovendien was dat toen een 'randgeval'. Willen we een echte koudegolf zo laat op het jaar, dan moeten we al terug naar 1888!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2546 votes
Hier heeft het lichtjes gesneeuwd. Maar is godzijdank niet blijven liggen. Afwachten nu maar, want ik denk dat het zeker 2 weken rotweer zal zijn.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2546 votes
Oh, t/m vrijdag verwachten ze sneeuw. Ben benieuwd. Dit is dag 2 dat het zou sneeuwen, gelukkig heeft het tot zover maar 1 dag gesneeuwd, dat inmiddels gesmolten is. Maar het is behoorlijk fris, tegen 't vriespunt geloof ik...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor Vlaanderen is het zeker dat het na vandaag stopt met sneeuwen, met uitzondering van hier en daar een plaatselijk buitje. Het blijft verder deze week steenkoud met 's nachts temperaturen tot min 10 en overdag lichtjes positief. De nachtvorst zou eindigen na het weekeinde.
starwars321
-
- 167 messages
- 915 votes
vandaag heb ik vorstverlet vanwege de sneeuw
ibendb
-
- 5044 messages
- 3246 votes
Hier ook sneeuw, en nog geen beetje. Op sommige plekken 50cm.