• 179.474 movies
  • 12.325 shows
  • 34.188 seasons
  • 650.444 actors
  • 9.404.078 votes
Profile

Weertopic

Brix

• 19702 messages
  • 5137 votes

Hier ook.

Net of het onweer en de stortbuien sterk geconcentreerd waren op mijn woonplekje

Met de oogies op half zeven naar de woonkamer gestrompeld om de antenne en stekkers v.d. electr. apparatuur uit te trekken, en weer terug naar bed.

Toen ik er eenmaal weer in lag was ik klaarwakker.

Van slapen is het niet meer gekomen.

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

Elineloves wrote:

Hier was het echt erg vanochtend. Werd er ook wakker van. Hele groene lucht, bliksem, donder, keiharde regen. Freaky.

(afbeelding)

Waarschijnlijk hebben jullie die Shelfcloud gehad vanmorgen

Minotaures

• 7810 messages
  • 2548 votes

Vanochtend ook flink wat onweer. Maar omdat ik zo moe was, sliep ik in no-time weer door.

Verder was het nog een prima dag. Al was het geen weer voor t-shirt en korte broek, liepen er wel een aantal mee.

ibendb

• 5044 messages
  • 3247 votes

Hier in West-Vlaanderen zijn we grotendeels gespaard gebleven van het onweer. Enkel vanmorgen regende het wel erg hard, maar dit was maar voor een uurtje. In Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Limburg daarentegen is het wel erg hevig geweest. Daar is 20 liter / m2 gevallen. Ook veel schade van de wind.

kos

• 46733 messages
  • 8886 votes

Sinds gisteren en ook vandaag ga ik wel echt kapot van de hooikoorts.. manman. Kan me niet herinneren dat het zo erg was.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2548 votes

Zeker 20 graden hier. Weinig wind, veel zon. Prima weer. Alleen morgen zal het misschien wat slechter aan toe gaan (noodweer).

jarno1975 (moderator series)

• 10974 messages
  • 2796 votes

Noodweer? Horrorbliksems, tornadeske rukwinden, klievende shelfclouds, mesosupercellen met hagelstenen zo groot als stadsbussen en een gigantische regenbom des doods. Dat is wat ons morgen te wachten staat.

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2862 votes

Hier in Nijmegen wederom geen zon gezien vandaag, alleen maar bewolking.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Huh? (@jarno1975) Niet te geloven gezien het mooie weer van vandaag zeg.

De buienradar (die van 24u vooruit) zegt dat morgenochtend vnl buien zijn aan de kust van België en ook nog iets in Zeeland, verder (hopelijk) niet (veel).

En het ergste komt dan de 21e na 19u vanuit Frankrijk naar België/Nederland.

Dat ziet er wel heftig uit ja.

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

jarno1975 wrote:

Noodweer? Horrorbliksems, tornadeske rukwinden, klievende shelfclouds, mesosupercellen met hagelstenen zo groot als stadsbussen en een gigantische regenbom des doods. Dat is wat ons morgen te wachten staat.

Hahaha slecht weer staat zeker op de planning.

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

Even een waarschuwing voor diegene die buiten activiteiten hebben gepland.

Hou de berichtgeving over het gemelde slechte weer goed in de gaten.

Klein stukje

De lijn met zware onweersbuien wordt rond een uur of zes, zeven in het zuidwesten het land verwacht en trekt vervolgens in enkele uren tijd over het land naar het noordoosten. Net als maandag gaat het dus waarschijnlijk om een snel bewegende, aaneengesloten lijn met hevige onweersbuien, waarvan de toppen (als alles op de juiste manier in elkaar grijpt) tot een hoogte van ongeveer 13, misschien wel 14 kilometer hoogte kunnen reiken. Voor de buien uit over een breed front (zware) windstoten met snelheden tot ongeveer 90 km/u, lokaal nog iets sterker. Verder tijdens de buien regionaal veel neerslag in korte tijd, mogelijk hagel met een maximale grootte tot ongeveer 2 centimeter en potentieel ook grote bliksem activiteit

Rest te vinden op

Onweerskansen 21 juni - forum.meteo-service.nl

Weer - Brabants Dagblad - brabantsdagblad.nl

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

(afbeelding)

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

Voor iedereen die van onweer houd.

Dikke kans 60 tot 70 % op 200 ontladingen in 5 minuten pfff dat is veel.

Tevens nieuwe update van het KNMI

(afbeelding)

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Het officiële begin van de zomer heerlijk toch? (hier duisternis en heftige regen)

+ hipsende padjes in de tuin... dat is wel weer schattig ze zijn nog hartstikke klein (3 cm of zo)

Minotaures

• 7810 messages
  • 2548 votes

Regen, regen en nog eens regen. Al een half uur.

Bliksem, donder, wind, regen, alles erop en eraan. Ik wou nog naar buiten net voordat het begon, gelukkig niet gedaan.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Nee, niet handig. Ik denk dat je je plu ook zo kwijt zou zijn.

Beter binnen blijven

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

Lekker buitje recht boven mijn flat, aardige flitsen en donders.

En plens regen.

jarno1975 (moderator series)

• 10974 messages
  • 2796 votes

Hier is het al weer over. Een hoop heisa om niks weer...

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

jarno1975 wrote:

Hier is het al weer over. Een hoop heisa om niks weer...

Beter een hoop heisa dan dat je achteraf zegt hadden ze maar dit, en hadden ze maar dat.

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

Toch is het lokaal dat het heftig te keer gaat,

ibendb

• 5044 messages
  • 3247 votes

Wij hadden niet echt veel last van het onweer her, terwijl de weermannen en -vrouwen iedereen waarschuwden voor hevige donderslagen. Straks maar eens kijken naar het nieuws hoe alles in de rest van België is verlopen. Hier hebben we nu al een uur dit weer.

(afbeelding)

Minotaures

• 7810 messages
  • 2548 votes

Werk in de winkel was ook niet druk. Allemaal door slecht weer. Vanochtend/middag was het slecht en nu is het ook erg hard aan het regenen.

Als dit blijft doorgaan in juli en augustus móet ik een weekendje 'vakantie' houden om alleen het slechte weer een paar dagen te vermijden.

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

Minotaures wrote:

Werk in de winkel was ook niet druk. Allemaal door slecht weer. Vanochtend/middag was het slecht en nu is het ook erg hard aan het regenen.

Als dit blijft doorgaan in juli en augustus móet ik een weekendje 'vakantie' houden om alleen het slechte weer een paar dagen te vermijden.

Ja het is treurig gesteld met het weer.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2548 votes

Dinsdag was het qua weer zo goed als perfect te noemen. Niet superwarm, wel een weer voor een driekwart en een shirt. Weinig wind en gewoon lekker veel zon. Daar moeten er meer dagen van komen, met name in juli en augustus, want tot zover is het geen geweldige zomer.

Juni was koud en nat

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

KNMI Guidance

Vanmiddag af en toe een licht neerslagsignaal uit de hoge en middelbare bewolking. Nabij de Spaanse pluim in namiddag en avond vanuit het zuidwesten toenemende kans op enkele onweersbuien, gevolgd door het tamelijk inactieve en wat golvende koufront. De uitvoer van de diverse modellen is nog steeds erg verschillend. EC geeft pas boven het NO een serieus signaal, Harmonie laat daarentegen weer een totaal ander neerslagpatroon zien met steeds een actieve SQ vanavond boven België en boven ons land ' geringe' activiteit (waarschijnlijk te wijten aan het diffluente bovenlucht patroon.

Gezien de zeer hoge Capewaardes is hagel goed mogelijk.Onweerskansen zijn groot, gezien de progtemps realistisch. KOUW komt tot 18 UTC met relatief lage kansen voor >200 ontl, maar na 18 UTC nemen deze vooral op de convergentielijn sterk toe, naar conditioneel 80-95% op meer dan 200 ontl/5 min. Deze info geeft aan dat het potentieel een gevaarlijke situatie is. Uiteindelijk zal nowcasting in ochtend en vooral in de middag boven Frankrijk bepalend worden. Vrijdagmiddag nabij de golftop in het (zuid)oosten buiige regen met in Limburg de grootste kans op opnieuw tamelijk intensieve convectieve neerslag.

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

Moet je die joekel van een bui in Frankrijk eens zien

(afbeelding)

Minotaures

• 7810 messages
  • 2548 votes

1ste zomerse dag is hier in NL een feit, zeggen ze. Werd eens tijd...

606

• 23882 messages
  • 12287 votes

Minotaures wrote:

1ste zomerse dag is hier in NL een feit, zeggen ze. Werd eens tijd...

Ja dat is waar en morgen gelijk naar de 23 terug.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.