• 178.323 movies
  • 12.224 shows
  • 34.004 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.091 votes
Profile

Weertopic

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Wat heb ik gezegd?

Film begonnen, onweer ook, komt nu naderbij.

Ik ben effe ribbedebie hoor

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Kommakommakomma!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

Stroom viel net in het hele huis uit

Lekker weertje.

Same here. Gigantische knal en floep, weg waren het licht en de flikkerende lampjes van de apparaten. Bij de buurman een brandlucht en een merkwaardig lang rinkelende telefoon, als ware het zijn laatste stuiptrekkingen.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ook hier bomen omgewaaid trouwens. Heb het dan ook een beetje over mezelf afgeroepen ben ik bang .

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Phoenix wrote:

Ook hier bomen omgewaaid trouwens.

Net anderhalf uur stilgestaan op de A12. Totaal onoverzichtelijke situatie. Later bleken er uit zo'n 20 bomen de kruinen gewaaid en twee volledig om. Deels op de weg. Totale chaos.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Phoenix wrote:

(quote)

Dat ja. Gaaf!

Nu nog even een uur stromende regen, dan ben ik tevreden.

Het ontgaat mij werkelijk wat er nou leuk zou moeten zijn aan dit weer.

Wellicht dat jij dat even kunt uitleggen?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Verkoeling? Die vieze benauwde lucht even weg?

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Natuurgeweld (nou ja, voor Nederlandse begrippen dan) vind ik altijd gaaf om te zien. Vanavond kwam het even te dichtbij en op een vervelende manier, maar zo'n "storm" en die flitse.n.. mjah ik vind het cool.

Bovendien is alles boven de 25 graden wat mij betreft te warm.

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Elineloves wrote:

Blauw. Heel erg blauw. Kan nog steeds een ei bakken op het dak van mijn auto volgens mij.

Is jouw Ka wel groot genoeg voor een ei?

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

Zo, wat een meukweer... g*dverdomme. Gratis douche gehad vandaag.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

U-96 wrote:

(quote)

Is jouw Ka wel groot genoeg voor een ei?

Er passen er zelfs twee op!

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Heb jij ook een Kaatje Eline?!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Een hele mooie groene!

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Ik een paarse Het is de DeceptiKa

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Elineloves wrote:

Een hele mooie groene!

Goeie kleursmaak heb je dan. Mijn auto is ook groen.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Elineloves wrote:

Verkoeling? Die vieze benauwde lucht even weg?

Verkoeling moet hoognodig met wegvliegende bomen en vliedende regen?

Ik heb toch persoonlijk veel liever warm weer. Vooral in dit seizoen hoef ik geenszins zo'n hondenweer. En het blijft voor mij toch een raadsel hoe mensen in Nederland waar we het hele jaar moeten hopen op 'n paar dagen lekker weer kunnen klagen over de warmte. Maar goed, ieder zijn ding.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Haha nee, die bomen mogen best blijven staan.

Maar je hebt lekker warm, a 25 graden, en smerig warm, a 37 graden.

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Ik zat net in de auto en zag onwijze dampen op de weg doordat de regen spontaan verdampt door het hete wegdek. Leuk gezicht.

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

U-96 wrote:

Ik zat net in de auto en zag onwijze dampen op de weg doordat de regen spontaan verdampt door het hete wegdek. Leuk gezicht.

Gek, dat gebeurt overigens ook als er een regendruppel op mij valt.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

rokkenjager wrote:

En het blijft voor mij toch een raadsel hoe mensen in Nederland waar we het hele jaar moeten hopen op 'n paar dagen lekker weer kunnen klagen over de warmte.

Het is veel makkelijk om het warm te krijgen bij koud weer dan visa versa. Warmte is gezellig als het 25 graden is of als je ergens lekker gekoeld kan zitten, maar op een iets te klein appartement op het tweede verdiep is het maar weinig charmant. Vooral erg plakkerig en aardig vermoeiend om te zorgen dat je niet lekgestoken wordt. Waarvan je het alleen maar weer warmer krijgt.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Elineloves wrote:

Haha nee, die bomen mogen best blijven staan.

Maar je hebt lekker warm, a 25 graden, en smerig warm, a 37 graden.

De mens is in gezonde staat 37 graden, en gedijt dus het beste in juist die temperatuur. Geen speld tussen te krijgen!

Het begint hier in het noorden nu ook te rommelen...

Bartt88

• 1577 messages
  • 1023 votes

Onderhond wrote:

Vooral erg plakkerig en aardig vermoeiend om te zorgen dat je niet lekgestoken wordt. Waarvan je het alleen maar weer warmer krijgt.

Deet is het toverwoord Onderhond, deet.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Onderhond wrote:

maar op een iets te klein appartement op het tweede verdiep is het maar weinig charmant. Vooral erg plakkerig en aardig vermoeiend om te zorgen dat je niet lekgestoken wordt. Waarvan je het alleen maar weer warmer krijgt.

Oke, da's best vervelend ja. Heb er gelukkig zelf daar allerminst last van.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Flitst hier nu goed

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

De tweede bui is net voorbij en het was wederom een flinke. Nu alleen nog flitsen en regen, waardoor het raam niet helemaal open kan en het dus vooral boven in bed nog flink benauwd blijft.

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Na flink onweer en bliksem, en stevige regenval is het nu weer rustig hier.

De grond heeft het regenwater meteen opgeslorpt, want er zijn geen plassen blijven staan.

Wel m'n film gemist (gelukkig wel al eens eerder gezien)

In huis is het nog altijd 30 graden.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Hier 24.... En bij jou 30 graden?? Wat ben je aan het doen?

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Môgge!

Aan 't zweten Jacco.

Pover resultaat, nacht lang ramen open, nog steeds 29 graden binnen.

En de zon staat alweer te branden op m'n flatje.

Towering Inferno, the sequel.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Tientallen doden door noodweer China - Buitenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [buitenland]

Tientallen doden door noodweer China

PEKING - Overstromingen, aardverschuivingen en modderstromen hebben tientallen mensen het leven gekost in het zuiden van China. Zeker vijftien mensen worden nog vermist na verscheidene dagen met overvloedige regenval. Dat hebben de Chinese autoriteiten bekendgemaakt.

Meer dan 17 miljoen mensen hebben te kampen met het noodweer dat begin juli losbarstte. Tot nog toe zijn 42.000 huizen ingestort en nog eens 121.000 beschadigd. Honderdduizenden hectaren landbouwgrond met gewassen zijn verwoest. Eerste schattingen gaan uit van een totale schade van omgerekend 1 miljard euro.

De zomer in China is dit jaar nat begonnen. In de maand juni kwamen al bijna vierhonderd mensen om door zware regenval. Volgens voorspellingen zullen die gebieden de komenden dagen opnieuw getroffen worden door stormen. De regenval zal de dijken die het toch al zwaar te verduren hebben nog verder belasten.

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

Onweerskansen 11 en 12 juli

Morgen is schuin gedrukt vanwege de verwachte situatie.............

Overdag neemt de kans op onweer wederom toe, voorlopig lijkt het erop dat de onweer zich alleen tot de zuidelijke en de oostelijke provincies maar ook het midden van het land te beperken. De waardes van de CAPE liggen ongeveer rond de 1000-1500 j/kg in het binnenland en in het zuiden en in het oosten van het land kan de cape oplopen tot zo'n 2000 j/kg. De kans op meercellig onweer lijkt vooralsnog het grootst en daarbij kunnen er windstoten en hagel voor gaan komen die op kan lopen tot zo'n 2 centimeter, ook kan er lokaal wederom veel neerslag gaan vallen door de trage trek richting. In de avond kis het mogelijk dat de buien zich gaan clusteren en daardoor uit kan groeien tot een MCS

Morgen

Vanaf vannacht moeten we de situatie erg goed in de gaten gaan houden en zeker niet gaan onderschatten! Een uitdiepend lagedrukgebied wat ter hoogte ligt ten westen van Frankrijk zal in de nacht en in de ochtenduren richting Belgie en Nederland trekken. De SRH waardes nemen significant toe. De waardes liggen ongeveer rond de 300 en de deep layer shear ligt rond de 30 m/s. In combinatie met de cape en ook een lichte jet wat boven ons land ligt kan dit voor zeer gevaarlijke situaties zorgen. De cape ligt ongeveer rond de 1500 als maximum. Deze situatie, wat momenteel de kaarten aangeven lijkt erg veel op de situatie die in 1967 voorkwam. Echter we moeten ons geen gekke dingen in ons hoofd gaan halen, want de kans dat er weer een tornado van die omvang voor gaat komen is erg klein, maar we moeten deze situatie niet onderschatten. Hieronder zie je de cape, neerslag en de tornado parameter. Op de tornado parameter is te zien dat hij uitslaat naar 3 en dat is erg hoog.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.