• 178.229 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.386 actors
  • 9.375.336 votes
Profile

Weertopic

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Elineloves wrote:

Ik zou best verrot zijn na zo weinig slaap.

Heb ikzelf geen probleem mee.

In al die jaren bij t circus was het meestal zo dat we maar vier uurtjes konden slapen , en af en toe, s'middags een uurtje inhalen.

Veel één-dags- of twee-dags plaatsen.

D.w.z. opbouwen, voorstelling(en) geven, afbouwen, reizen (soms al s'nachts, wanneer de afstand groot was) een paar uurtjes slapen en weer opbouwen...etc..

En als 'luxe' een weekend met twee, soms drie dagen dezelfde plaats.

Met mijn band natuurlijk ook altijd jarenlang 'nachtwerk''.

(Maar tegenwoordig beperken we de optredens wel, doelbewust)

Later kon ik jarenlang geen oog dicht doen door gepieker (rouwverwerking etc.)

Liep er dan wel wat zombie-achtig bij, begrijpelijk.

Maar nu ben ik in mijn oude ritme teruggekomen, en heb ik genoeg aan die vier uurtjes, maximaal vijf.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Elineloves wrote:

Was toch gezegd, dat er flinke regen en onweer zou komen 's nachts? Of is dat alweer van de baan?

Afgelopen nacht bedoel je ?

Nee dat was niet ter sprake gekomen, misschien die vrijdag was er een kans.

En dan gister middag alleen alles is naar Duitsland getrokken, of was in activiteit afgenomen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Doelde meer op het vooruitzicht.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Elineloves wrote:

Doelde meer op het vooruitzicht.

Bij mij niet bekend dat er vandaag nog wat gaat komen.

Waar heb je dat gehoord.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Piet ofzo, die zei dat er nog kans was op regen en/of onweer in de nachten.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Elineloves wrote:

Piet ofzo, die zei dat er nog kans was op regen en/of onweer in de nachten.

Morgen is er een kans, en dan volgende week weer een kans.

Maar het is gewoon Now casten.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hier in het centrum van Vlaanderen is het nu alweer 26,5° en woensdag overschrijden we hier opnieuw de 30°. Heel de week geen regen in zicht.

En dan dat slapen in een sauna... om gek te worden. Gelukkig heb ik geen last van muggen. Maar mijn vrouw en dochter worden elke nacht enorm gebeten.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

speedy23 wrote:

Gelukkig heb ik geen last van muggen. Maar mijn vrouw en dochter worden elke nacht enorm gebeten.

Dat is echt balen

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Koop zo'n muskietennet ('klamboe')is mijn tip.

Heb ik zelf al jaren en helpt echt.

Kost weinig.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Ik hoorde van de week dat vitamine B slikken schijnt te helpen.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Hier een aantal video's van wat wij ook hadden kunnen krijgen gister.

Duitsland had de buien ingepikt.

Zie ook de brandweer auto an ambulance eens

YouTube - Gelsenkirchen am 03.07.2010 überschwemmung part1

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Laat maar komen.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Elineloves wrote:

Laat maar komen.

Van mij mag het ook alleen gister viel alles in het water letterlijk,

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Wel lekker weer een beetje regen met onweer. Lekker voor de buis met een leuk dvd'tje, altijd gezellig!

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Nog geen regen gehad hier, ook geen onweer.

Maar wat voelt die afkoeling lekker na die hitte.

Binnenshuis is het momenteel 26,5 graden, en dat lijkt koel t.o.v. voorheen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Paar miezerige druppels rond 11.15, maar geen regen. Wat een heerlijk weer is het inderdaad. Hier 24 graden binnen, ideaal.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Gisteren teruggekomen uit Thailand en in vergelijking met daar is het hier heerlijk koel. Van mij mag het voorlopig zo blijven.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Toen straks een flinke korte stort bui gehad.

Heerlijk geluid is dat.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Elineloves wrote:

Paar miezerige druppels rond 11.15, maar geen regen. Wat een heerlijk weer is het inderdaad. Hier 24 graden binnen, ideaal.

Yes!

(afbeelding)

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Heerlijk weer laatste tijd.

Alleen jammer van 2 dagen geleden toen het beetje regende. Bij Scheveningen bijna onderuit gegaan door dat (......) weer.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

De temperaturen lijken de komende dagen weer flink te stijgen.

Er zijn zelf temperaturen op vrijdag mogelijk tot 35 graden, alweer.

En zondag neemt de kans op Onweer toe.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

En dat allemaal in weer-wil van mijn wensen

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

606 wrote:

De temperaturen lijken de komende dagen weer flink te stijgen.

Er zijn zelf temperaturen op vrijdag mogelijk tot 35 graden, alweer.

.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Pff, en de afgelopen 2 dagen was het nog zo lekker..

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

België gooit met hoge temperaturen voor de Kempen

Donderdag en vrijdag 34 gemiddeld

Zaterdag en zondag 32 gemiddeld

En maandag 28 gemiddeld en dan ook kans op Onweer.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Het worden spannende dagen voor onweersliefhebbers.

Lees het volgende stuk van Onweer Online

LET OP ZONDAG KANS OP ZWAAR ONWEER.

LEES DE BERICHTEN OP DE SITE"S GOED DOOR.

MOGELIJK LET WEL MOGELIJK KOMT ER EEN WEER ALARM.

Onweerskansen 9 tot en met 12 juli

Van vrijdag tot en met maandag is er weer een grote onweerskans. De temperaturen schieten omhoog naar tropische waardes, maar niet alleen de temperatuur! Ook de CAPE schiet omhoog. Wij krijgen te maken met een krachtig hogedruk gebied waardoor we een zuidelijke aanvoer gaan krijgen en dat betekend ook warmere lucht. Voorlopig (volgens de 00u run) gaan we vanuit van een Spanish Plume, bij een Spanish Plume wordt warme lucht uit Spanje aangevoerd via een vore van lage druk in de warme sector en kan gepaard gaan met (zwaar) onweer. Maar goed laten we het is per dag gaan bekijken wat het zal gaan brengen.

Vrijdag

Vrijdag zal de dag aangenaam beginnen, de temperaturen lopen al snel op tot tropische waardes, echter in het zuidoosten van het land lijkt het erop dat het kwik blijft steken bij zo'n 27 graden en in de kustgebieden komt het kwik niet hoger dan 23 graden. Aangezien er weinig dynamiek aanwezig is lijkt deze dag niet erg interessant, maar er kunnen zich wel enkele warmte onweersbuien gaan voordoen in het binnenland.

Zaterdag

Zaterdag krijgen we, zoals het er nu naar uitziet te maken met een buienstoring vanuit Frankrijk. Momenteel zien we ook een convergentielijn boven ons land liggen. De temperaturen schieten die dag snel omhoog naar tropische waardes van 30 graden, lokaal kan het nog 1 a 2 graden warmer gaan worden. Zaterdag op zondag nacht zal het zeker niet aangenaam worden, temperaturen zullen niet onder de 20 graden gaan uitkomen en in het binnenland lijkt het er op dat het zelfs 22 graden gaat worden. Een echte tropennacht dus! Zie afbeelding hieronder.

Wat betreft de CAPE lijkt het er allemaal goed uit te zien, samen met die buienstoring dat vanuit Frankrijk komt kan het aardig losgaan. De waardes van de CAPE zijn zaterdag in de ochtenduren momenteel 600-1500 j/kg bij een lifted van -3. In de middaguren neemt de onstabiliteit enorm toe, dan hebben we CAPE waardes van 2000 j/kg met een lifted van -6 in het zuidoostelijk deel van het land, in het westen ligt de CAPE ongeveer rond de 600-1000 j/kg en elders is het 1500 j/kg. Enkele dynamische cellen en georganiseerd onweer valt niet uit te sluiten. Wat de neerslag betreft lijkt het net zoals vrijdag tegen te gaan vallen maar door de langzame trekrichting van de buien kan er lokaal behoorlijk wat neerslag gaan vallen. Ook hagel tot 1.5cm en windstoten behoren tot de mogelijkheden.

Zondag en maandag

Zondag en maandag lijkt het de dag te gaan worden waar menig onweerliefhebber zo lang op heeft moeten wachten, echter moet ik er wel bijzeggen dat dit eigenlijk nog te ver weg is om daar nu wat zinnigs over te melden, maar de kaarten van 00u zien er momenteel erg goed uit, vandaar dat ik het ook meeneem in mijn stukje.

Zondag schieten de temperaturen enorm omhoog en lokaal kan het zo'n 33 graden worden, in de kustgebieden is de temperatuur wat lager. Niet alleen de temperaturen schieten omhoog maar ook de CAPE en lifted waardes, plus de kans op neerslag neemt in deze run aanzienlijk toe. De waardes van de CAPE liggen zondag ongeveer rond de 2500 j/kg en de lifted komt uit op -6. Mogelijk krijgen we te maken met zwaar onweer voor gaat komen met eventueel een squall line tot gevolg. Een squall line is Engelse benaming voor een multicelonweer dat zich heeft gerangschikt in een lijnvorm. Zware squall lines kunnen een aanzienlijke hoeveelheid zwaar weer met zich meebrengen. Ook wat opvalt is de enorme hoeveelheid neerslag die GFS berekend, in het noordwesten van het land kan er een enorme bak water gaan vallen wat op kan lopen tot zo'n 108mm en lokaal zelfs meer. Hagel en windstoten behoren tot de mogelijkheden, kortom dit is een situatie om goed in de gaten te houden. Mogelijk dat het KNMI een weeralarm gaat uitgeven voor zwaar onweer. Hieronder ziet u de weerkaarten voor zondag en maandag temperatuur, CAPE en neerslag, meer details volgen nog in verdere updates die 2 keer per dag worden gewijzigd indien nodig is!

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Feest voor Rose

(maar voor mij minder )

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Brix wrote:

Feest voor Rose

(maar voor mij minder )

Jep dat wordt weer spannend.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik trek zondag de stad in voor de wedstrijd, ben benieuwd hoe erg het gaat worden.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Elineloves wrote:

Ik trek zondag de stad in voor de wedstrijd, ben benieuwd hoe erg het gaat worden.

Stukje KNMI

donderdag 08 en vrijdag 09 juli 2010

Veel zon en vandaag in het oosten en zuidoosten lokaal al tropisch warm

De dag verloopt meest zonnig en warm. Vooral in het noorden en noordwesten drijven echter af en toe wolkenvelden over, maar het blijft zo goed als droog. De temperatuur loopt snel op naar zomerse waarden, 25 tot 27 graden, in het oosten en zuidoosten van het land wordt het waarschijnlijk plaatselijk al tropisch warm, 30 graden of iets daarboven. Alleen op de noordwestelijke stranden blijft de temperatuur achter. De wind is west tot zuidwest, zwak tot matig, kracht 3 of minder. Vanmiddag draait de wind in de kustprovincies naar het noordwesten.

Vannacht is er weinig bewolking, lokaal kan een ondiepe mistbank ontstaan. De temperatuur daalt naar omstreeks 16 graden. De wind wordt zwak en veranderlijk.

Overdag schijnt de zon geregeld en is het tot in de middag vrijwel overal droog. Op de meeste plaatsen wordt het met 30 tot 33 graden tropisch warm. Later op de dag kan er lokaal, met name in het zuiden en oosten, een onweersbui ontstaan. Er is daarbij ook kans op hagel en windstoten. De wind is meest zuidelijk en zwak tot matig, kracht 3 of minder.

zaterdag 10 juli tot en met woensdag 14 juli

Tijdens het weekeinde tropisch warm met temperaturen op veel plaatsen op of iets boven de 30 graden, tevens is er een (toenemende) kans op enkele stevige onweersbuien. Na het weekeinde neemt de kans op onweersbuien verder toe, de temperatuur doet een kleine stap terug naar 25 tot 30 graden

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.