- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Daar heb je inderdaad gelijk in, lsd is zeker van grote invloed gweest op muziek kijk maar naar het eerdere werk van pink floyd en nog een hoop ander dingen.
Yep, en het heeft ook veel (goede) artiesten ( vaak ook in combinatie met drank en andere middeltjes) de das om gedaan. 
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Weet alleen dat het Pink Floyd frontman Syd Barret er gek van geworden schijnt te zijn.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Weet alleen dat het Pink Floyd frontman Syd Barret er gek van geworden schijnt te zijn.
Ja, Syd Barret en bijv. Brian Jones zijn allemaal gebruikers van het eerste uur.
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Hehe, Brian Jones was inderdaad lekker bezig eind jaren 60 en dit heeft hem ook het leven gekost (jammer genoeg) want hij was wel een beetej de drijvende kracht achter de stones, maar ze hebben later weer bewezen dat ze het prima zonder hem kunnen.
Ook Pink Floyd ging na het vertrek van Barret na de opname van de eerste en gedeeltelijke tweede plaat gewoon verder en waren succesvoller dan ooit (alhoewel de muziek de korte tijd dat Syd by de groep zat wel wat psychedelischer klonk) later ging het meer de progressieve kant op.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
De tijd met Syd Barret is toch de tijd dat hij bij de Soft Machine zat? De voorloper van Pink Floyd.
The Soft Machine, over LSD gesproken en andere middeltjes 
starbright boy (moderator films)
-
- 22478 messages
- 5148 votes
Je haalt een paar dingen door elkaar. The Soft Machine was een band die wel sterk verwant was aan Pink Floyd, maar er niet de voorloper van was (The soft machine werd later opgericht zelfs) en Syd Barrett heeft er nooit ingezeten. Wel traden Pink Floyd en Soft Machine vaak samen op.
De tijd waarin Syd Barrett langzaam doordraaide van de LSD was de tweede helft van de jaren 60. In 1968 werd hij uit Pink Floyd gezet.
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Ja inderdaad, hij was de leadzanger op de plaat (piper at the gates of dawn) en zong op een nummer op hun tweede album (a saucerful of secrets) mee, daarna is hij de band uitgezet, en zoals starbright boy al zei hij heeft helmaal niet bij the soft machine gezeten, na pink floyd maakte hij nog twee solo albums en daarna is hij een beetje een teruggetrokken leventje gaan leiden als ik me niet vergis.
starbright boy (moderator films)
-
- 22478 messages
- 5148 votes
Hij schilderde vooral naar het schijnt. Hij is een paar jaar terug overleden.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Je haalt een paar dingen door elkaar. The Soft Machine was een band die wel sterk verwant was aan Pink Floyd, maar er niet de voorloper van was (The soft machine werd later opgericht zelfs) en Syd Barrett heeft er nooit ingezeten. Wel traden Pink Floyd en Soft Machine vaak samen op.
De tijd waarin Syd Barrett langzaam doordraaide van de LSD was de tweede helft van de jaren 60. In 1968 werd hij uit Pink Floyd gezet.
Pardon
, ik moet op dat gebied alles eens op een rijtje zetten qua geschiedenissen van de bands.
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Ik kan je in ieder geval verzekeren dat hij niet bij Soft Machine heeft gezeten.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ik kan je in ieder geval verzekeren dat hij niet bij Soft Machine heeft gezeten.
Hoe ik daar dan op gekomen ben is me ook een compleet raadsel
Maar ach, nu weet ik wel hoe de vork in de steel zit, dankzij jullie 
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Nog eventjes om alles wat te verduidelijken,
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
M'n Top 50 is eindelijk af!! 
Zie hier:
1: The Byrds- Goin’ Back
2: The Beatles- Nowhere Man
3: The Rolling Stones- Sittin’ On A Fence
4: Bob Dylan- I Want You
5: The Band- Katie’s Been Gone
6: Buffalo Springfield- Expecting To Fly
7: The Lovin’ Spoonful- Younger Generation
8: Smashing Pumpkins- Thirty Three
9: Fleetwood Mac- Go Your Own Way
10: The Police- Walking On The Moon
11: Creedence Clearwater Revival- Who’ll Stopt The Rain
12: Alison Moyet- Nobody’s Diary
13: Barry McCuirre- Eve Of Distruction
14: Roxy Music- Pyjamarama
15: Nirvana- Where Did You Sleep Last Night
16: Tears For fears- Woman In Chains
17: The Incredible Stringband- First Girl I Loved
18: David Bowie- Heroes
19: Thin Lizzy- Wild One
20: Talk Talk- Such A Shame
21: Siouxsie & The Banshees- Spellbound
22: Love- Alone Again Or
23: The Cult- She Sells Sanctuary
24: Fairport Convention- Cajun Woman
25: The Doors- The Crystal Ship
26: Harry Nilsson- Everybody’s Talkin’At Me
27: The Everly Brothers- Mama Tried
28: Fischer Z- So Long
29: Marvin Gaye- Mercy Mercy Me
30: Simple Minds- Someone Somewhere ( In Summertime)
31: The Cure- Charlotte Sometimes
32: Buddy Holly- Brown Eyed Handsome Man
33: Simon & Garfunkel- April Come She Will
34: The Carpenters- Please Mr. Postman
35: The Cars- Drive
36: The Flying Buritto Brothers- Christine’s Tune
37: Neil Young- Soldier
38: Depeche Mode- Enjoy The Silence
39: Desireless- Voyage Voyage
40: Marianne Faithfull- Summer Nights
41: Sam Cooke- Good Times
42: Van Morisson- Sweet Thing
43: Velvet Underground- There She Goes Again
44: Eurythmics- Here Comes The Rain Again
45: The Beach Boys- I Can hear Music
46: The Who- Won’t get Fooled Again
47: Roberta Flack- The First Time Ever I saw Your Face
48: John Lennon- Stand By Me
49: Salvatore Adamo- C'est Ma Vie
50: Prince- Purple Rain
Ik heb achter elke groep/ solo artiest een favoriet nummer gezet van de des betreffende band/ solo artiest.
Er zijn geen links, dus als je ergens geïnteresseerd in bent, moet je het zelf op internet zoeken.

brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
even een nieuwe top 10 van mij:
1. Aya Hirano - Lost My Music
2. BACK-ON - Chain
3. nirgilis - Akai Asayake
4. Arctic Monkeys - Do Me A Favour
5. Opgezwolle - Gekkenhuis
6. Camp Lo - Coolie High
7. Amy MacDonald - This is the Life
8. Otsuka Ai - Furenjaa
9. ATCQ - Electric Relaxation
10. Masta Ace - Take a Walk
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Crisis klute89, da's wel een erg hoge ouwelullengehalte... Er staan best wel geweldige nummers tussen maar luister je uberhaupt wel hedendaagse muziek?
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Crisis klute89, da's wel een erg hoge ouwelullengehalte... Er staan best wel geweldige nummers tussen maar luister je uberhaupt wel hedendaagse muziek?
Zo goed als niet
Het is bij mij: 'zo vader zo zoon' 
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Dat valt tocvh reuze mee, mijn lijst is ook een beetje op die toer maar dan zonder soloartiesten en wat meer op volgorde van tijd...
Hij was al haast af maar omdat de computer in mijn kamer heel sloom is en vooral nu met deze hitte loop hij vaak vast en krijg ik de lijst op die manier natuurlijk niet af, maar goed ik hoop dat ik er vanavonbd aan verder kan werken en misschien is hij dan morgen af.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Dat valt tocvh reuze mee, mijn lijst is ook een beetej op die toer maar dan zonder soloartiesten en wat meer op volgorde van tijd...
Ben benieuwd naar jouw lijst! 
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
En otherfool ik luister wel hedendaagse muziek vooral de laatste tijd maar kan er gewoon niet zo goed van genieten als de muziek van vroeger...
kos
-
- 46724 messages
- 8878 votes
Grappig lijstje brymj.
Wel jammer om die vervelende Amy McDonald tussen zoveel leuke tracks te zien staan.
.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Een heleboel livesetjes opgenomen tijdens Awakenings-festivals door de jaren heen: http://www.awakenings.nl/index.php?s=2
Heerlijk om weer in de zomerstemming te komen 
Leland Palmer
-
- 23787 messages
- 4906 votes
waar is de goede muziek van vroeger gebleven? 
Inderdaad
Mooie lijst had je overigens. Ik had een top 300 allertijden, maar omdat iTunes een beetje kuren heeft gehad is die ineens verdwenen. Zie hier wat voor nummers ik vaak luister, maar het hoeven niet mijn favorieten allertijden te zijn...
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Inderdaad
Mooie lijst had je overigens. Ik had een top 300 allertijden, maar omdat iTunes een beetje kuren heeft gehad is die ineens verdwenen. Zie hier wat voor nummers ik vaak luister, maar het hoeven niet mijn favorieten allertijden te zijn...
Kijk, gelukkig bestaan ze nog!! De mensen met smaak

( Alle gekheid op een stokje)
Mooie lijst HarmJan 
Je luistert A-ha erg vaak. Grappig, vroeger was 'Take On me' m'n lijflied. Nu niet meer, maar het blijft een goede groep met mooie nummers!
het is wel jammer van je top 300, maar ja daar valt ook niks meer aan te doen. Ik ken te weinig bands om zo een grote 'top' te maken, ik hou het wel bij m'n top 50. 
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Ook nog wel bezig met zo'n allesomvattende toplijst, misschien op een verregende dag. Hoogste nieuwe binnenkomer van de laatste tijd in die lijst wordt het werkelijk ma-gi-stra-le Mariner's Revenge Song van The Decemberists:
http://www.youtube.com/watch?v=CaNV7eCU2R0
Verder deze week Mariee Sioux ontdekt, helemaal mijn dingetje:
kos
-
- 46724 messages
- 8878 votes

Er is in zoverre iets mee mis dat ik het gemaakte retromuziek vind met een stem die m'n nekharen overeind doet staan. Zeer hoge irritatiefactor.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
Om die antieke muziek van de laatste pagina's wat tegen te gaan: mijn favoriete nummers van het moment:
01. Serj Tankian - The Unthinking Majority
02. Zion I & The Grouch - Make You Fly feat. Esthero
03. Lupe Fiasco - Little Weapon feat. Bishop G & Nikki Jean
04. Duffy - Mercy
05. Zeph & Azeem - Play the Drum
06. Le Le - Show Monaco
07. Meshuggah - Combustion
08. Cadence Weapon - Messages Matter
09. edIT - Artsy Remix feat. The Grouch
10. Sticks & Delic - Weg Kwijt feat. Shyrock & Rico