- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Nou moet ik zeggen dat ik liever 10 dagen achtereen naar de favoriete plaatjes van een willekeurige verwarde bejaarde luister dan 6 seconden naar LeLe... voor mij de slechtste plaat die ik ooit beluisterd heb.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Nou moet ik zeggen dat ik liever 10 dagen achtereen naar de favoriete plaatjes van een willekeurige verwarde bejaarde luister dan 6 seconden naar LeLe... voor mij de slechtste plaat die ik ooit beluisterd heb.

BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
Le Le is geniaal (vooral de teksten), maar nogal moeilijk te doorgronden
.

Niets mis met antieke muziek hoor, maar ik moet er niet aan denken om in de platenkast van mijn vader te zijn blijven hangen. Dan zou ik nu enkel nog naar Genesis, Dire Straits, Eric Clapton enz. luisteren. En een hoop jazz, maar dat begin ik nu pas te ontdekken want daar kon ik vroeger echt niet naar luisteren.
kos
-
- 46724 messages
- 8878 votes
Ik ook dan: paar recentere favorietjes in willekeurige volgorde:
01 - Claro Intelecto - Peace of Mind
02 - Anaal Nathrakh - Pandemonic Hyperblast
03 - The Roots - Rising Down
04 - Madrugada - New Woman, New Man
05 - Autechre - 90101-5l-l
06 - The Beasts of Bourbon - I Don't Care About Nothing Anymore
07 - dEUS - The Architect
08 - Sara Bareilles - Love Song
09 - Björk - Wanderlust
10 - La Mala Rodriguez - Enfermo
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
.

Niets mis met antieke muziek hoor, maar ik moet er niet aan denken om in de platenkast van mijn vader te zijn blijven hangen. Dan zou ik nu enkel nog naar Genesis, Dire Straits, Eric Clapton enz. luisteren. En een hoop jazz, maar dat begin ik nu pas te ontdekken want daar kon ik vroeger echt niet naar luisteren.
Dan gaat er nog een wereld voor je open

kos
-
- 46724 messages
- 8878 votes
Dan zou ik nu enkel nog naar Genesis, Dire Straits, Eric Clapton enz. luisteren.
Niks mis mee.
.
Onderhond
-
- 87625 messages
- 12895 votes
09. edIT - Artsy Remix feat. The Grouch
Vind ik altijd een erg humoristisch nummertje. Zowat het beste wat edIT gemaakt heeft 
Knisper
-
- 13042 messages
- 1280 votes
Er is in zoverre iets mee mis dat ik het gemaakte retromuziek vind met een stem die m'n nekharen overeind doet staan. Zeer hoge irritatiefactor.
Komt die irritatie niet gewoon doordat het nummer veel te vaak op de radio wordt gedraaid?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
Niks mis mee.
.
Klopt. Maar als je daar bij blijft ben je nogal beperkt wat mij betreft. Er komt zo weinig oude muziek meer bij hè.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Klopt. Maar als je daar bij blijft ben je nogal beperkt wat mij betreft. Er komt zo weinig oude muziek meer bij hè.
Maar er valt des te meer te ontdekken. 
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Altijd lastig om smaak te definiëren, zo ook bij muziek. Een greep uit mijn favorieten:
01. Robert Ashley - Automatic Writing
02. Alva Noto & Ryuchi Sakamoto - Trioon I
03. Do Make Say Think - Hooray! Hooray! Hooray!
04. Gabriel Fauré - Requiem Op. 48 - Agnus Dei
05. Herman van Veen - Anne
06. Oscar Peterson - You Look Good To Me
07. Heiko Laux - Souldancer 3
08. Björk - An Echo, A Stain
09. Gilbert Becaud - Nathalie
10. Rabbit In The Moon - O.B.E. (Out of Body Experience)
11. Tom Waits - Small Change
12. Elegia - The Essence Of It
13. Eleni Karaindrou - Eternity Theme
14. Robert Schumann - Op. 53 no. 2 - Lorely
15. Marillion - Goodbye To All That
kos
-
- 46724 messages
- 8878 votes
Nice.
. beetje zoetsappig bij vlagen, maar toch nice.
.
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
.
Leuk - Niet zo leuk - Kankerleuk - Hard
Nee [understatement mode] niet mijn ding [/understatement mode]. 1 van de 3 ceedees tot nu toe die ik 0,5* gaf (de andere zijn van Randy - worstelaar turns rapper - Savage en het uberslappe St. Germain).
Ik zou voor Lele bijna de dooddoener 'dat is toch geen muziek' van stal halen maar ik weet me te beheersen 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3287 votes
Lijkt me een goed idee. Los van de teksten is het muzikaal namelijk een uitstekende plaat en geen flauw geintje. Dat willen veel mensen wel eens vergeten.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Een plaat die ik op het moment veel luister is: The Basement Tapes van Bob Dylan & The Band.
Een paar prachtige nummers:
Open The Door, Homer
You Ain't Goin' Nowhere
Tears Of Rage
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
De platen die ik dze week gedraaid heb,
Pink Floyd - Piper at the Gates of Dawn
The White Stripes - Elephant
Arcade Fire - Funeral
Nick Cave and the bad Seeds - Let Love In
Kraftwerk - The Man- Machine
De ene is nog beter dan de andere. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
The Man- Machine heb ik zelf ook, een sterke plaat van kraftwerk!
The Model 
Een andere sterke plaat van hun is: Radioactivity
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
02. Alva Noto & Ryuchi Sakamoto - Trioon I
03. Do Make Say Think - Hooray! Hooray! Hooray!
04. Gabriel Fauré - Requiem Op. 48 - Agnus Dei
13. Eleni Karaindrou - Eternity Theme
Mooi hoor
De rest schat ik wat minder hoog in, alhoewel Tom Waits me ook best kan bekoren. (Heb je hem overigens gezien in het fenomenale Fishing with John?)
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Heb hem vandaag pas in huis gehaald en zonet twee keer gehoord, inderdaad een heerlijke veelzijdige en vooral tijdloze plaat. 
Luister Piper at the Gates of Dawn van Floyd ook eens zou ik zeggen, psychedelica ten top, Syd Barrett is echt zeer prettig gestoord en maakt ieder nummer op dit album tot een topper, vage/vreemde teksten en geluidjes en dat maakt het juist zo geweldig, misschien wel het beste album van de groep. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Om eerlijk te zijn ken ik weinig van hun, maar ik zal eens opletten op de plaat en uiteraard luisteren. 
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Ok nou dan heb je nog een hoop moois te ondekken, mijn liefde voor muziek begon met Pink Floyd.
- Dark Side of the Moon
- Wish You Were Here
- Animals
- The Wall
ook aanraders, vooral die eerste twee, misschien wel de beste progressieve rockgroep allertijden...
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2878 votes
Arcade Fire - Funeral
Kraftwerk - The Man- Machine

klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Hoezo dat in godesnaam ??
Haha, sorry ik kan een lach niet onderdrukken.
Ik ben de laatste tijd zo weinig/ tot niet op MuMe, dat ik er voorlopig niks te zoeken heb. Ik heb me daarom uitgelogd.
Niettemin blijf ik een ontzettende muziekfan en wie weet meld ik me weer eens aan, maar voorlopig dus niet.

niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Oh nee sorry, ik dacht dat je je uitgeschreven had aangezien je dat hier melde, en als dit het geval was geweest had dat natuurlijk jammer geweest vandaar mijn verbaasde reactie. snappie ??
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Oh nee sorry, ik dacht dat je je uitgeschreven had aangezien je dat hier melde, en als dit het geval was geweest had dat natuurlijk jammer geweest vandaar mijn verbaasde reactie. snappie ??
je bedoelt hier op MoMe?
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Nee op MuMe...
Nee, ik heb wel degelijk uitgeschreven bij MuMe.