- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Bij mij is het een beetje wisselend ligt eraan in wat voor bui ik ben waar ik naar luister, luister de afgelopen paar maanden vooral naar depressieve muziek van vooral lateren 70 en 80 bandjes waaronder Joy Division en The Cure etc...
Maar af en toe draai ik af en toe veel van het spul wat jij net noemde en daar ben ik ook dol op, (ik ga nu een gevaarlijke uitspraak doen waarmee niet veel mesnen het eens zullen zijn maar) de muziek van vroeger is veel beter, de meeste bands van tegenwoordig zijn een rip off van een rip off van rip off geworden, zo eens in de zoveel tijd komt er wel eens een fris rockbandje langs waarvan ik de muziek wel kan waarderen neem bijvoorbeeld, the white stripes, interpol, arctic monkeys enzo.
Houd eigenlijk van niets anders dan rock, vroeger toen ik nog niet echt met muziek bezig was luisterde ik veel hip hop (op een aantal platen na vind ik daar geen bal meer aan) en af en toe luister ik nog steeds naar dance en electronische groejes (iets wat ik ook erg goed kan waarderen), af en toe komt er wel eens een hitje langs of ondek ik een artiest uit een ander muziekgenre en daar kan ik dan ook weer gek van zijn, zoals ik al zei het ligt geheel aan de bui waarin je bent...
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
[quote]niethie wrote:
Bij mij is het een beetje wisselend ligt eraan in wat voor bui ik ben waar ik naar luister, luister de afgelopen paar maanden vooral naar depressieve muziek van vooral lateren 70 en 80 bandjes waaronder Joy Division en The Cure etc...[quote]
[quote]Maar af en toe draai ik af en toe veel van het spul wat jij net noemde en daar ben ik ook dol op, (ik ga nu een gevaarlijke uitspraak doen waarmee niet veel mesnen het eens zullen zijn maar) de muziek van vroeger is veel beter, de meeste bands van tegenwoordig zijn een rip off van een rip off van rip off geworden, zo eens in de zoveel tijd komt er wel eens een fris rockbandje langs waarvan ik de muziek wel kan waarderen neem bijvoorbeeld, the white stripes, interpol, arctic monkeys enzo.[quote]
Het is geen gevaarlijke uitspraak, het is eigenlijk niets dan de waarheid. 
Maar als je de Cure en Joy Division luistert, dan moet je ook eens Siouxsie & The Banshees proberen. Zij hebben een paar prachtige ( donkere) nummers gemaakt.
Ik zelf kijk eigenlijk niet veel verder dan de jaren 90, met de Smashing Pumpkins
, Nirvana en The Breeders en daar houd dan wel mee op. Ik volg de tegenwoordige muziek eigenlijk helemaal niet meer.
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Ik zelf kijk eigenlijk niet veel verder dan de jaren 90, met de Smashing Pumpkins
, Nirvana en The Breeders en daar houd dan wel mee op. Ik volg de tegenwoordige muziek eigenlijk helemaal niet meer.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Moet je doen, ben er erg benieuwd naar 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
http://www.youtube.com/watch?v=xXrB0SpX4Uo
Vooral het laatste stuk is meesterlijk.
Cool als je dit kan.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Ha leuk een muziektopic! 
Ik luister best veel verschillende soorten muziek. Maar vooral Metallica en, de beste band ever, Red Hot Chili Peppers.
Beste nummer van Metallica is: Nothing else Matters of One.
Beste nummer van RHCP: Other Side
(beste song ever).
Momenteel luister ik ook een beetje naar The Kooks, vooral het nummer Sway is goed.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Een prachtig album: Liege & Lief van Fairport Convention 
Het schijnt tevens ook het beste en beroemdste album van hun te zijn. Ik vind het zelf niet het beste, ik vind hun eerste twee platen het beste, maar deze mag er ook wezen. 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2878 votes
Hmm, het nieuwe Portishead-album van dit jaar valt me best tegen.. jammer 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Je hebt een mooie muziek top 10 Gizzmann
David Bowie, The Pixies. Nice 
Quentin
-
- 10218 messages
- 8563 votes
Gevarieerd de laatste tijd; post-punk, new wave, metal, punk, hardcore (punk hardcore wel te verstaan), club, electro, dance-punk, groove, minimal, house en nog wel meer. Maar ook Johnny Cash, David Bowie, Joy Division, Talking Heads etc.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2878 votes
Je hebt een mooie muziek top 10 Gizzmann
David Bowie, The Pixies. Nice 
Thanks man
Bowie en de Pixies zijn echt fantastish, al heb ik Pixies' Surfer Rosa nog niet gehoord. Er bestaat namelijk de kans dat ik die nog beter ga vinden dan Doolittle die ik er nu in heb staan.
Mogen we jouw top 10 ook zien? De link in je profiel is namelijk verkeerd 
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Dit is die van hem,
http://www.musicmeter.nl/user/20529
Mijn excuus Ruben (klute89) ik weet dat je voor jezelf kan spreken maar dat bespaart jouw weer wat type en zoek moeite. 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2878 votes
Jammer dat 'ie Unknown Pleasures een 2,0 geeft
Verder natuurlijk wel weer top dat hij een Beatles-fan is.
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Is inderdaad wel jammer ja, maarja dat is iemands persoonlijke smaak en vaak valt daar niet over te twisten.
En Gizzman vertel eens wat vind je eigenlijk van Closer, voor mij is dat echt het ultieme meesterwerk, fleurt me altijd op in moeilijke tijden, onovertroffen, Unknown Pleasures heeft een compleet andere sfeer is op momenten wat ruiger (punky), en speelser maar nog steeds heel indrukwekkend...
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2878 votes
Closer heb ik niet gehoord
Dus zou het niet weten. Ga ik absoluut aanschaffen, maar weet niet of ik hem beter ga vinden dan UP. Ik ben juist een fan van de ruige en punky sound 
En ik moet dan ook maar gelijk de verzamelaar Substance halen, want die heeft wel weer Transmission, Atmosphere en Love Will Tear.. Die drie nummers reken ik misschien wel tot mijn JD favorieten (samen met Disorder, Day of the Lords en Shadowplay ofzo).
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Substance heb ik ook en ondanks de door jouw genoemde hits is het album verder niet echt meesterlijk te noemen, het is allemaal heel goed als je van joy division houd, maar ben meer een album type.
Je hebt natuurlijk ook de verzamelaar (dubbelaar) Still die is een stuk beter, de eerste helft staat vol b kantjes en wat onbekendere nummers en op de tweede helft staat het laatste concert wat jd ooit gegeven heeft voor curtis zijn dood.
Closer is een absolute aanrader, het is een ontzettend donkere en duistere plaat die je naar je keel grijpt en pas weer loslaat op het einde, het komt langzaam op gang en eindigd in orgie van somberheid dat je niet makkelijk loslaat, dat is waarom ik closer prefereer maarja dat is maar net hoe je als persoon in elkaar steekt natuurlijk, ben zelf dan ook dol op depresssieve/sombere muziek, maar er is weinig wat Closer overtreft voor mij is en blijft het onovertroffen schoonheid. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Talking Heads, nice Quentin
: Following The Road To Nowhere en het wonderschone Heaven 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Jammer dat 'ie Unknown Pleasures een 2,0 geeft
Verder natuurlijk wel weer top dat hij een Beatles-fan is.
Ik vind het nummer Disorder toch wel sterk, wat op Unknown Pleasures staat 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Dit is die van hem,
http://www.musicmeter.nl/user/20529
Mijn excuus Ruben (klute89) ik weet dat je voor jezelf kan spreken maar dat bespaart jouw weer wat type en zoek moeite. 
Ik wordt al snel oud
Dan gaat het zoeken van mij wat moeilijker 
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Van het weekend deze drie platen aangeschaft,
Eels - Beautiful Freak (cd)
New Order - Low-Life (lp)
Talking Heads - Remain in Light (lp)
Die van Eels luister ik op dit moment het meest (heerlijke plaat) en die andere twee moet ik nog een (paar) keer herluisteren maar ook die klonken de eerste keer heel goed...
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
New Order en Talking Heads hebben een paar prachtige nummertjes gemaakt 
Ik heb vandaag trouwens een cd van Vaya Con Dios aangeschaft, klinkt in iedergeval goed 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Op Koninginnedag luister ik in Amsterdam Oost altijd naar de covergroep De Biet, die gasten coveren als de besten
Nummers van de Beatles, Stones en Byrds geen probleem.
O Ja, ze coveren alleen jaren 60 nummers 
Miet De Biet
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ik heb net vernomen dat de toevallige uitvinder van de LSD is overleden, prof. Albert Hofmann (102). R.I.P
De LSD heeft in de geschiedenis van de popmuziek wel z'n steentje bijgedragen aan hoogtepunten en diepte punten in de muziek. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Hoort dat niet in her RIP topic. 
Ik zal het daar ook plaatsen, maar het is natuurlijk wel zo dat LSD het meest is verbonden met muziek, dus heb ik het hier ook maar even geplaatst 
niethie
-
- 7319 messages
- 7274 votes
Daar heb je inderdaad gelijk in, lsd is zeker van grote invloed gweest op muziek kijk maar naar het eerdere werk van pink floyd en nog een hoop ander dingen.