- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote boekentopic
Het grote boekentopic
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Denk via de ANWB of haar Belgische zusterorganisatie? Die hebben wel vaak van dat soort hotel- camping gidsen etc. in de verkoop.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ik ben momenteel Das Boot van Lothar-Günther Buchheim aan het lezen ( in het Duits) Erg interessant en spannend!
Tonyboy
-
- 10 messages
- 0 votes
Ik lees niet heel veel, maar soms vind ik het wel mooi om een boek te lezen, ik ben nu al een tijdje bezig met Interviewe with the vampire, heerlijk boek 
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
He he, eindelijk heb ik dan Hollands Hollywood, ik vindt wel dat de info over cast en crew wat beperkt is, had er iets meer van verwacht.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ik ben momenteel het boek 'Grijs verleden' van Chris van der Heijden aan het lezen. Over Nederland en zijn rol in de tweede wereldoorlog.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Ben bezig met extreem luid en ongeloofelijk dichtbij van Jonathan Safran Foer. Prachtig boek dat humor en drama feiloos met elkaar weet af te wisselen.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ik ben momenteel het boek 'Grijs verleden' van Chris van der Heijden aan het lezen. Over Nederland en zijn rol in de tweede wereldoorlog.
Dit boek heb ik sinds gister uit, en het opent wel deuren die voorheen toch wel dicht werden gehouden omtrent Nederland en zijn rol in de oorlog.
Het volgende boek wat ik ga lezen is naar alle waarschijnlijkheid de Bijbel, al is het wel zo dat er nog een boek van Chris van der Heijden in m'n kast staat met een hele aanlokkelijke titel: Israel een onherstelbare vergissing. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Het volgende boek wat ik ga lezen is naar alle waarschijnlijkheid de Bijbel, al is het wel zo dat er nog een boek van Chris van der Heijden in m'n kast staat met een hele aanlokkelijke titel: Israel een onherstelbare vergissing. 
Het is iets anders geworden, het heeft wel weer met geschiedenis te maken. Opmars naar de galg is een boek die de Neurenberg processen nauwkeurig beschrijft.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Mijn favoriete boek is The Catcher in The Rye van Salinger.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Aanwinst:

1128 pagina's dik.
5,45 kg zwaar.

Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Introductie door Martin Scorsese? Wat heeft hij er mee te maken?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Aanwinst:
(afbeelding)
1128 pagina's dik.
5,45 kg zwaar.

Ziet er een prachtig boek uit. Hoe zijn de artikels?
Ik heb zelf Art of Darkness over Argento, maar 'k vind de Engelstalige teksten net iets te academisch (leest erg moeilijk).
Zelf heb ik vandaag deze aangeschaft:

rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
De Gebroeders Karamazov is nog altijd Dostojevski's ultieme roman. Met het boek was zijn stijl geheel geperfectioneerd.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Aanwinst:
(afbeelding)
1128 pagina's dik.
5,45 kg zwaar.

Mooi hoor.
Wat betaalde je ervoor?
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Mooi hoor.
Wat betaalde je ervoor?
En hij is elke cent waard.
Elke film waar Bava aan meewerkte wordt uitvoerig beschreven met een veelvoud aan posters, stills en promotiemateriaal.
Dat betekent dus ook de films die hij overnam van andere regisseurs.
Aanrader!
Tim Lucas schrijft gelukkig allesbehalve academisch. Het zou niet echt passen bij het pulpgehalte van Bava.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Introductie door Martin Scorsese? Wat heeft hij er mee te maken?
Hij is vooral erdoor geïnspireerd en gefascineerd. En waarschijnlijk ook vanwege zijn Italiaanse roots.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Daarstraks dit aangeschaft voor 37.50€

Tachen 100 All-Tim favorite movies.
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
In Overigen > Algemeen > Internet book list:
Een internationale site zoals imdb, alleen dan over boeken.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik heb ook nog 2 boeken gekocht.

Zal nog wel effe duren eer deze aan de beurt zijn aangezien ik nog wat andere dikke boeken hier heb liggen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik ben zelf nu bezig met dit boek. Aanradertje als je van bovennatuurlijke thrillers houdt.

Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
@ Tone,
Ik heb zelf 'de verzegelde tijd' ken jij dat boek van tarkovsky? Verschilt dat veel met die essays?
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Ik heb zelf 'de verzegelde tijd' ken jij dat boek van tarkovsky? Verschilt dat veel met die essays?
De verzegelde tijd gaat vooral over Tarkovky's eigen visie op zijn films, zijn motieven en filmkunst.
De essays behandelen Tarkovsky's oeuvre aan de hand van een aantal thema's zoals Russia & Religion, Art & Nature, Music & Modernity en Memory & Awakening. Daarbij zijn de essays afkomstig van diverse critici, waaronder een lofzang van de filosoof Jean-Paul Sastre over Ivan's Childhood.
Het is zeker een aanvulling op Tarkovsky's eigen beschouwingen, aangezien de essays het anders (politiek, filosofisch en cultureel) benaderen. Zo is er een hoofdstuk over de bomen in Tarkovsky's films.
Of vergelijk De Verloren Zoon met Kris Kelvin aan het eind van Solyaris.

Aanrader!
edit: oh ja, was dat Bava-boek met 1100+ pagina's niet misselijk. Dit boek is ook al zo'n 450 pagina's dik (400 netto).
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Vandaag mijn bestelling bij Selexyz in Maastricht gaan ophalen.

danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Interessant ToNe. Ben redelijk verzot op z'n Verzegelde Tijd, maar kijkende naar de door jouw genoemde themabehandelingen in die essays lijkt me dat minstens zo interessant! Waar heb je hem vandaan?
Kwam laatst overigens voor een halve euro een boekje tegen met foto's en het script van L'Eclisse, vooral een mooie verzameling stills:

ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes