• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.003 votes
Profile

Het grote boekentopic

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik heb het book 'Screenplay' van Syd Field gelezen en er bijzonder veel aan gehad. Is er iemand met ervaringen met dit boek of een van zijn andere boeken?

(afbeelding)

Weet iemand of er zo'n zelfde soort boek is, maar dan voor regisseurs?

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Stapeltje boeken besteld...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

]

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Nieuwe aanwinsten....

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Nog maar een stapel boeken.....zometeen zijn ze weg .....

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Jack Whyte !

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Ja, hoog tijd dat ik dat eens compleet ging maken.

Deze nog onderweg...

(afbeelding)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Niet ver verwijderd van een misdaad dat de meeste boeken van Jack Whyte niet in het Nederlands vertaald zijn

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Ja, ik heb het lezen in de moedertaal al lang opgegeven, onder ander door die reden.

Voor 1 euro op koninginnedag.....pardon, koningsdag, gekocht...

(afbeelding)

Thorongil

• 1618 messages
  • 690 votes

De laatste tijd veel boeken aan het lezen van Gutenberg.org (gratis e-books omdat ze public domain zijn)

Al 2 Boeken van Lyman Frank baum gelezen, meer bepaald 'The Wonderful Wizard Of Oz' en 'Marvelous Land Of Oz' en ook nog eens 'Tarzan Of The Apes' en 'A Princess Of Mars' van Edgar Rice Burroughs herlezen.

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Nieuwe boeken zijn deze 2...

(afbeelding)

(afbeelding)

Thorongil

• 1618 messages
  • 690 votes

Laatste weken Ozma Of Oz en Return Of Tarzan gelezen en nu bezig aan The Hour Of The Dragon van Robert E. Howard. Nu dat Conan boek eindelijk verstript wordt door Dark Horse.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

Het boek van mijn schoonbroer is genomineerd voor een gouden griffel.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Feliciteer hem maar namens Lefgozer, Reinbo.

Overigens is het ook de maand van het spannende boek. Bij aankoop van minimaal €12,50 aan Nederlandstalige boeken ontvang je boek(je) van Loes den Hollander genaamd "Nooit Alleen".

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Aanwinsten van vandaag:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Boeken :

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Een goed begin is ...

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Zijn er mensen hier die de comedy club van Eva Posthuma De Boer hebben gelezen?

Ik ben momenteel wel op zoek naar moderne Nederlandstalige boek na een periode van Engelse Fantasy boeken te gelezen hebben.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Een kleine bloemlezing uit mijn favoriete boeken

(afbeelding)

Mijn favoriete boek blijft het schitterende 'Blood Meridian'. Een duister, surrealistisch westernverhaal van Cormac McCarthy, de schrijver van The Road en No Country For Old Men. Enorm bruut en onheilspellend, maar een aftocht in de realistische hel (bij wijze van spreke) leek nog nooit zo prachtig en tegelijk ook afschrikwekkend.

(afbeelding)

Diegenen die vinden dat originaliteit ver te zoeken is in de mainstream horror, kunnen dit boek eens proberen. De gebeurtenissen zijn soms walgelijk, maar de hoeveelheid aan verbeelding die de auteur op je loslaat is op zijn minst indrukwekkend te noemen. In principe is het ook geen horror, eerder een thriller met een karrevracht aan gore wansmakelijkheden en creatieve surrealiteit.

(afbeelding)

Een griezelkomedie van de hand van Edward Lee. Binnen underground leescirkels een befaamd goreklassiekertje. Wansmakelijk, maar een van de meest entertainende boeken in de omloop. Als je van het genre houdt natuurlijk

(afbeelding)

Schitterend, maar bijzonder brutaal gangsterverhaal. Gebaseerd op ware feiten en verteld vanuit het perspectief van een Oost-Londense ex-gangster. Het verhaalt over een angstaanjagende bende criminelen, maar bericht tegelijkertijd ook over de hondsbrutale onderwereld van Zuid- en Oost-Londen. Aliassen worden gebruikt voor de personages in de boeken, aangezien bepaalde vernoemde gangsters nog steeds erg actief zijn. Kopstukken uit de Britse Cockney, Ierse, Jamaicaanse, Turks-Cypriotische, Pakistaanse en Somalische schimmige milieus in Zuid- en Oost-Londen worden -vaak onder aliassen- vermeld. Dit boek vertelt over hoe het er echt aan toe gaat en de eens zo leuke Britse gangsters die je kent van films als Snatch, veranderen in een klap in onmenselijk brutale barbaren bij wie je het best zo ver mogelijk uit de buurt blijft.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

@ ASman:

Dat doet mij eraan denken dat de verfilming van Blood Meridian nog altijd in het voorbereidings-stadium is.

Hopelijk komt het er nog ooit van.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Brix wrote:

@ ASman

Dat doet mij eraan denken dat de verfilming van Blood Meridian nog altijd in het voorbereidings-stadium is.

Hopelijk komt het er nog ooit van.

Ja, ze zijn ondertussen al een keer of 3 van regisseur gewisseld. Ik denk dat het project momenteel on hold staat. Persoonlijk denk ik dat de speelduur toch wel een uur of 3 moet zijn om het verhaal te vertellen en om de uitgesponnen sfeer te behouden.

Het probleem zal vooral in de keuring liggen. NC-17 films worden weinig vertoond. Een andere rating zie ik de eventuele film echter niet krijgen.

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Deze kwam ik op Tenerife tegen in een 2ehands boekwinkeltje....

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Een nieuwe Cornwell....verplichte kost voor mij. En dit is een nieuw verhaal van Thomas of Hookton die we (nou ja, ik in ieder geval) nog kennen van The grail quest trilogy.

(afbeelding)

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ben in de vakantie begonnen met het boek Schitterend ongeluk of sporen van Ontwerp? en het is zo'n beetje het meest fascinerende boek van pak 'm beet de laatste vijf jaar.

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Door Brix gepost...

(afbeelding)

Hij valt me nu pas op....SERRE!!!! Geweldig! Ik heb nog een stuk of 6 boekjes van hem....Vieze humor, etc.

Nieuwe aanwinsten van mezelf...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Zojuist de film/DVD besteld, het boek dan ook maar.

Kan ik eens vergelijken.

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Nieuwe boeken...

(afbeelding)

De Battlestar Galactica serie eens compleet gemaakt...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.