• 177.927 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.545 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Thanks voor de link...

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Ik kan niet vinden waarom er geen kleine plasma televisies zijn. Weet iemand dit?

Rascal Ryan

• 77 messages
  • 106 votes

In Overigen > Algemeen > Stemmen gevraagd:

Hierbij het topic waarin mensen vragen om stemmen voor wedstrijden waar ze aan meedoen.

Ik zal de spits afbijten:

Ik doe mee aan een fotowedstrijd en heb de stemmen hard nodig, ik heb er nog maar rond de 20 terwijl om in de top15 te komen je er bijna duizend nodig hebt. Dit lijkt ook mij onbegonnen werk, maar ik ga het op zijn minst proberen. Dus als iedereen op de volgende foto's van mij zou willen stemmen:

Foto 1

Foto 2

Alvast bedankt!

bozzy

• 2161 messages
  • 670 votes

goed idee van je Ryan succes ermee!

Rascal Ryan

• 77 messages
  • 106 votes

Ja, dat ik er niet eerder mee kwam, deed vorige maand mee aan het online Nederlands Film Festival. Toen kon ik de stemmen ook goed gebruiken.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Heb voor morgen een debat met de stelling: Onderwijs moet gratis zijn.

Ik ben in het debat oneens. Weet iemand een paar goede motieven, om TEGEN gratis onderwijs te zijn?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zonder geld staat er misschien te weinig kwaliteit voor de klas.

Zonder geld zijn de schoolvoorzieningen nauwelijks meer te onderhouden.

Gaat het om middelbaar of hoger onderwijs? Als hoger onderwijs gratis is, dan meldt elke sukkel zich aan, wat het niveau van de klassen niet ten goede komt.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Op het briefje stond de stelling letterlijk als Onderwijs moet gratis zijn.

Dus ik denk dat het zowel om hoger als om middelbaar onderwijs gaat.

In ieder geval al bedankt voor een paar motieven

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nja, het geldt eigenlijk voor al het onderwijs. Als het gratis is, dan gaan mensen waarschijnlijk voor het hoogste, terwijl ze het niet aankunnen.

Ander argument is dat mensen geen haast meer maken met afstuderen, want je betaalt er toch niks voor, dus vertraging kost je niks.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Tot je 18e is gratis een plicht imo aangezien je verplicht ben om tot die tijd naar school te gaan.

Maar waarom daarna, niks is gratis dus waarom onderwijs wel.

Aan de andere kant zo hebben de rijke kinderen wel alle kans en de arme niet.

Moeilijke stelling dus

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

stfuympos wrote:

Tot je 18e is gratis een plicht imo aangezien je verplicht ben om tot die tijd naar school te gaan.

Moeilijke stelling dus

Vond ik ookal..

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zonder geld krijg je geen goed onderwijs.

Ik vind wel dat vervolgopleidingen niet zo belachelijk duur mogen zijn. HBO en Uni is echt prijzig, daarmee rem je weer veel te veel mensen af.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Daar heb je ouders voor

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Of een baan.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

jumpstylemovie wrote:

Daar heb je ouders voor

Want iedereen is een modelgezin waar de mama en de papa allebei werken en bereid zijn om hun zuurverdiende geld aan een opleiding te spenderen? In een perfecte wereld klopt dit maar ik ken genoeg gezinnen waar dit niet het geval is. Minotaurus zijn opmerking is natuurlijk ook een optie maar het is erg moeilijk om een hogeschool of universitaire opleiding te combineren met werken.

Wat ze gratis zouden moeten maken zijn de boeken die je soms moet kopen voor een bepaald vak. Vorig jaar nog gehad dat ik een tekstboek van 60 euro moest komen en dat de leerkracht in kwestie doodleuk vertelde dat het boek volgens hem vol fouten staat en dat hij het niet ging gebruiken.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Je hoeft je baan niet te combineren met school. Een prima baan om wat geld tijdens je vakantie te verdienen is ook een keuze. Of als part-timer, waar je op zaterdag (of eventueel zondag) ook kunt werken. Maar een groot groep is van 'ik heb weekend en die wil ik ook gaan houden' of 'ik heb geen zin om tijdens een vakantie te werken'. Dit kan en helaas hebben vele zo'n instelling, maar uiteindelijk hoor je zelf wat verantwoording over te nemen op bepaalde dingen in je leven. Studeren, het betalen van en alles wat mee heeft te maken is zo'n groot punt.

Je hebt natuurlijk altijd de klantenservice van waar je je boeken vandaan hebt gekocht (Van Dijk, bol.com), dus in dit soort gevallen kan je altijd contact met hun opnemen en je situatie voorleggen waar je samen met hun tot een redelijk tot wel goed besluit kan komen. Dit jaar heb ik ook iets terug moeten sturen en ik kreeg na een tijdje gewoon mijn aankoopbedrag terug.

Vanwege zo'n soort optie lijkt het me niet dat er ooit sprake van gaat komen om boeken gratis te maken...

J. Clouseau

• 976 messages
  • 1073 votes

Het is maar goed dat het verplicht onderwijs (tot 18 jaar) gratis is. Nuja, gratis, het wordt gefinancierd met belastinggeld, dus betaald door de gemeenschap, maar je moet geen extra inschrijvingsgeld betalen. Gratis onderwijs is essentieel in de maatschappij, aangezien de opvoeding de hoeksteen van de samenleving is.

Mensen die beweren dat onderwijs betalend zou moeten zijn, omdat dat de kwaliteit enkel ten goede zou komen, vergeten dat daardoor een enorme kloof zou ontstaan in de samenleving tussen geschoolden en niet-geschoolden. Die kloof bestond vroeger immers, maar hebben we gelukkig in de loop der tijd kunnen wegwerken. Vroeger waren er bijvoorbeeld héél veel analfabeten, nu zijn die extreem zeldzaam. Onderwijs weer betalend maken (en dus niet meer verplicht) zou een gigantische stap achteruit zijn en zou fataal zijn voor de samenleving.

Het schoentje wringt natuurlijk bij het hoger onderwijs. Dat kost veel, namelijk inschrijvingsgeld + boeken. Gelukkig bestaat er (in België dan toch) een uitstekend systeem van studietoelagen, waarbij gezinnen die met een lager inkomen moeten rondkomen, recht hebben op een vermindering van het inschrijvingsgeld en mogelijk nog een extra toelage van de gemeenschapsregering. Het duurt wel een hele tijd vooraleer alle papierwerk afgehandeld is en je de toelage ontvangt, dus je moet eerst wel alles voorschieten, maar dat wordt nadien dus gecompenseerd.

Dus argumenten tegen gratis onderwijs bestaan gewoon niet

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Minotaures wrote:

Je hoeft je baan niet te combineren met school. Een prima baan om wat geld tijdens je vakantie te verdienen is ook een keuze. Of als part-timer, waar je op zaterdag (of eventueel zondag) ook kunt werken. Maar een groot groep is van 'ik heb weekend en die wil ik ook gaan houden' of 'ik heb geen zin om tijdens een vakantie te werken'. Dit kan en helaas hebben vele zo'n instelling, maar uiteindelijk hoor je zelf wat verantwoording over te nemen op bepaalde dingen in je leven. Studeren, het betalen van en alles wat mee heeft te maken is zo'n groot punt.

Geef ik je compleet gelijk in.

Je hebt natuurlijk altijd de klantenservice van waar je je boeken vandaan hebt gekocht (Van Dijk, bol.com), dus in dit soort gevallen kan je altijd contact met hun opnemen en je situatie voorleggen waar je samen met hun tot een redelijk tot wel goed besluit kan komen. Dit jaar heb ik ook iets terug moeten sturen en ik kreeg na een tijdje gewoon mijn aankoopbedrag terug.

Vanwege zo'n soort optie lijkt het me niet dat er ooit sprake van gaat komen om boeken gratis te maken...

Ik weet niet hoe het bij de rest zit maar bij ons worden de boeken rechtstreeks in de shop van de school gekocht. Natuurlijk is er altijd de mogelijkheid om de boeken terug te verkopen maar in tijden van internet, pdf's en dergelijke vind ik het niet logisch dat je verplicht papieren boeken moet kopen die dan geeneens deftig gebruikt worden.

Zo moesten wij ook een tijd geleden een speciaal rekenmachine gaan kopen omdat de leerkrachten teveel moeilijk hadden met het controleren of er niet werd gespiekt. Dat zijn belachelijke en dure oplossingen voor de student, al kun je met studiebeurzen ook wel veel terugkrijgen natuurlijk.

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

Heeft iemand hier ervaring met het doen van een voortentamen wiskunde A? Of anders iemand die net zijn vwo-diploma met wiskunde a heeft behaald? Wat is daarvoor de beste methodiek qua zelfstudie?

Meike7

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Hulp gezocht: wat is de film die icoon staat voor de grot?:

Voor een opdracht voor mijn studie ben ik opzoek naar DE film die kenmerkend is voor een bepaalde plek. De plek die ik gekozen heb is een grot. Moet er dus achterkomen welke film dé aanrader is, als het over grotten moet gaan?

Het mogen alle soorten films zijn, behalve documentaires. En de verfilming van 'De grot' door Tim Krabbé is ook uitgesloten.

Het zijn erg fijn zijn als jullie filmkenners mij zouden kunnen helpen! Bvd!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

The Descent is misschien wel wat voor je.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Dat was ook de eerste titel die bij mij opkwam.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

The Cave (2005) en Sanctum.

Meike7

• 2 messages
  • 0 votes

Bedankt voor de reacties!

Fangs (crew films)

• 1474 messages
  • 4777 votes

Hallo iedereen,

Voor mijn masterscriptie van de studie Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen doe ik onderzoek naar het mediagebruik en de online en offline uitgaven van consumenten. Graag wil ik jullie vragen of jullie mijn enquête even willen invullen? Dit duurt ongeveer 8 minuten.

Alvast bedankt!

Groeten,

Peter / Fangs

In Film > Cast en crew > Anneke Weerts:

Hey allemaal,

Ik ben net nieuw hier op het forum en duik er maar meteen even diep in.

Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie van mijn acteerdebuut vinden in het online Entertainment Experience project van Paul Verhoeven!

Zie: Video - Entertainment Experience - entertainmentexperience.nl

Als jullie het een goede film vinden, zou het supertof zijn als jullie ook zouden willen stemmen. De winnaar van het project komt op het witte doek. Dat zou echt like totally awesome zijn! Ook als jullie heet geen goede film vinden, dan hoor ik dat graag. Ik kan enorm van jullie feedback leren!

Groetjes,

Anneke

http://www.annekeweerts.com

lisa_vanholsbeke

• 1 messages
  • 0 votes

Beste forumbezoeker,

Mijn naam is Lisa Van Holsbeke en ik ben Masterstudent in de Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Gent. Voor mijn thesis voer ik momenteel een onderzoek naar GEWELDDADIGE FILMS. Meer specifiek ben ik geïnteresseerd in de motivaties en beweegredenen die mensen hebben voor het kijken naar dergelijke media. Wetenschappelijk onderzoek naar gewelddadige films heeft zich lang beperkt tot de vraag of deze al dan niet leiden tot agressief of gewelddadig gedrag. Ikzelf ben echter voorstander van een meer genuanceerde en positieve benadering. Hoe staan de kijkers hier zélf tegenover?

Ter verduidelijking: met de term ‘gewelddadig’ doel ik niet op de ‘standaard’ actie-, vecht- of horrorfilm. Ik heb het eerder over meer controversiële films, zoals Natural Born Killers, Reservoir Dogs, True Romance, C’est arrivé pres de chez vous (= Man Bites Dog), enz. Deze titels zijn uiteraard slechts voorbeelden. Er bestaan nog tal van andere films die in dit rijtje passen.

Voor mijn onderzoek ben ik aldus op zoek naar liefhebbers van gewelddadige films die bereid zijn om in een ONLINE INTERVIEW te praten over hun eigen filmervaringen. Indien u een regelmatige of enthousiaste kijker bent van gewelddadige films, zou uw persoonlijk verhaal mij enorm vooruit helpen. Mijn enige vereiste is dat u 18 jaar of ouder bent, aangezien ik via internet onmogelijk toestemming kan krijgen van de ouder(s) of voogd in het geval van minderjarigen.

Indien u interesse hebt om deel te nemen, gelieve mij te contacteren via e-mail en we kunnen een datum en tijdstip afspreken waarop het interview kan plaatsvinden. Dit zal ergens tussen eind februari en midden april zijn. Het interview neemt ongeveer 1 à 2 uur in beslag en wordt afgenomen via instant messaging. De exacte procedure zal ik u ook via e-mail meedelen. De chatgeschiedenis van dit interview wordt opgeslagen met het oog op verdere analyse, maar ik wil het gesprek graag zo informeel mogelijk houden.

Uw deelname aan dit onderzoek is volstrekt VRIJWILLIG. Dit betekent dat u volledig vrij bent om te beslissen of u al dan niet deelneemt. Ook bent u vrij op elk moment te stoppen met het onderzoek. Verder wordt alle informatie strikt VERTROUWELIJK behandeld. Behalve mijzelf heeft niemand toegang tot de data die tijdens dit onderzoek worden verzameld. Uw volledige ANONIMITEIT wordt gegarandeerd doordat er geen persoonlijke informatie wordt meegedeeld aan derden, noch wordt opgenomen in het schriftelijke eindrapport. Bij de rapportage maak ik alleen gebruik van schuilnamen (uiteraard niet uw nickname op MovieMeter).

Indien u geïnteresseerd bent om deel te nemen, of indien u vragen zou hebben over dit onderzoek, aarzel niet om mij –geheel vrijblijvend– te contacteren op [email protected].

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om dit bericht te lezen. Ik hoop gauw van u te horen!

Met vriendelijke groeten,

Lisa Van Holsbeke

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

(afbeelding)

PM me!

Mag dit hier? Zo niet, haal maar weg dan, sorry!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hoi iedereen,

Ik ben momenteel bezig met een onderzoek naar kinderen met faalangst. Aangekomen bij het literatuuronderzoek, en ik moet een lijst van trefwoorden bedenken voor als ik zou gaan zoeken naar literatuur over faalangst.

Nu heb ik al aardig wat op papier staan, maar ik ben vastgelopen en ben volgens mij een beetje van de vraag aan het afwijken. Iemand suggesties? Tot nu toe heb ik in ieder geval: Gebrek aan zelfvertrouwen, zelfcoaching, laag zelfbeeld, prestatiedruk, onzekerheid, spreekangst. Maar ik denk ook direct aan woorden als; feedback, stress. Maar dit zijn geen termen waar je op zou gaan zoeken wanneer je specifieke informatie wil vinden over faalangst, toch?

Ideeën?

ibendb

• 5036 messages
  • 3213 votes

Autisme kan een oorzaak zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.