• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.422 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

NLD (Non-verbal Learning Disorder), een aandoening die gepaard kan gaan met bvb ADHD, autisme en dyslexie waarbij jongeren problemen hebben met verbanden leggen, inzichten en zaken waarnemen en verwerken. Omdat ze verbaal wel goed zijn, wordt hun aandoening vrij onderschat en spelen ze snel met een onzekerheidsgevoel en faalangst.

Petirrojo

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Elementen uit periodiek systeem:

Hallo,

Ik organiseer later op het jaar een quiz voor gelegenheidsquizzer. Het is geen filmquiz, maar ik had willen een filmronde inlassen. Als rode draad zou ik 'de elementen van het periodiek systeem' nemen.

In elke titel zou dus een element (ijzer, zilver, goud,...) moeten zitten. Dat moet natuurlijk niet letterlijk zijn. Woorden zoals gouden, zilvertand mogen ook en ook andere talen zijn toegelaten.

Ik had graag ook liefst (relatief) bekende films aangezien het geen filmkenners publiek is.

Ik heb zelf al een lijstje opgesteld, maar ik had graag dit lijstje uitgebreid:

1. The Iron Lady

2. The Golden Compass

3. Piet Piraat en het zwaard van Zilvertand

4. Eldorado

5. The Thin Blue line

6. The Thin Red line

7. Silverado

8. Remember the Titans

9. Goldfinger

10. The Quick and the Dead

11. Mercury Rising

12. The Adventures of Tintin(: The Secret of the Unicorn)

13. Golden Eye

14. Iron Man

15. The Man in the Iron Mask

Hopelijk helpen jullie me verder. Alvast bedankt!

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Tin Cup

Ulee's Gold

Silver Streak

The Neon Bible

Carbon Copy

The Iron Giant

Arsenic and Old Lace

Hot Lead and Cold Feet

Oxygen

Platinum Blonde

Zeafts

• 1 messages
  • 0 votes

Nog hard op zoek naar enkele respondenten voor een (korte, anonieme) enquete over aanspreekvormen. Ik ben hier erg mee geholpen!

Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Nou vooruit dan maar.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Gedaan

ibendb

• 5036 messages
  • 3213 votes

Ik heb het ook gedaan.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Voila. Er mag ook een 'oudje' bij zijn vind ik.

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

ook ingevuld

In Film > Overige films > Filmliefhebbers en opinies over films:

Beste filmliefhebber,

Ik ben bezig met een onderzoek naar hoe mensen zich laten informeren over films en de rol die media daarin spelen. Zou jij mee willen werken aan dit onderzoek door een korte enquête in te vullen? Onder de deelnemers verloot ik vier bioscoopbonnen ter waarde van €15,-.

Het is een niet-commercieel onderzoek dat ik uitvoer als master student Media & Cultuur aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De gegevens die je invult, worden anoniem verwerkt en zullen niet voor andere doeleinden dan dit onderzoek gebruikt worden. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 5 minuten.

De link: Beste filmliefhebber, Hoe belangrijk zijn meningen over films voor jou? Ik ben bezig met een onderzoek naar hoe mensen zich laten informeren over films en de rol die media daarin spelen. Zou jij mee willen werken aan dit onderzoek door een korte enquête in te vullen? Onder de deelnemers verloot ik vier bioscoopbonnen ter waarde van ?15,-. Het is een niet-commercieel onderzoek dat ik uitvoer als master student Media & Cultuur aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De gegevens die je invult, worden anoniem verwerkt en zullen niet voor andere doeleinden dan dit onderzoek gebruikt worden. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 5 minuten. Hartelijk dank voor je medewerking! Vriendelijke groeten, Eefje Koopman - qtrial.qualtrics.com

Alvast hartelijk dank voor je medewerking!

Vriendelijke groeten

Eefje Koopman

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ingeuvld.

Vind het wel raar dat je de voornamen van mijn vrienden wilt weten (vraag 7?)

Ik snap het doel van die vraag niet echt

Verder leuk onderzoek. Succes er mee!

Ben zelf ook bezig met afstuderen (vanmiddag mijn enquete de deur uit gedaan), echt spannend.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Et voila. Ook nog eens gedaan.

Hier wordt meer naar mijn mening gevraagd dan dat mijn vrouw doet.

Vollaers

• 3 messages
  • 2 votes

Hallo,

Ik moet voor school een profielwerkstuk maken, Ik wil eigenlijk iets over films doen maar kan hier binnen niet echt een goed onderwerp bedenken. Het moet iets te maken hebben met een van de vakken, Economie, geschiedenis of eventueel filosofie.

Iemand suggesties?

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Geschiedenis kun je heel wat bij bedenken lijkt me. Denk aan de opkomst van film, de overgang naar geluidsfilm, zwart-wit naar kleurenfilm, komst van de tv. Of over bepaalde filmperiodes/stijlen. Klassiek-Hollywood, Film-Noir, French New Wave, New Hollywood (Moviebrats) etc.

Film History: An Introduction van Bordwell & Thompson kan je er wellicht bij helpen, en Film Art: An Introduction eventueel ook.

Vollaers

• 3 messages
  • 2 votes

Bedankt, ontwikkelingen van Hollywood bijvoorbeeld lijkt me wel interessant.

Ik ben ook nog op zoek naar iets inhoudelijkers van de film zelf, bijvoorbeeld het Cliché in Film

of bijvoorbeeld wat het is dat films nou zo goed maakt.

nog ideeën?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb vorig jaar een klein werkstuk geschreven voor Nederlands over de geschiedenis van 3D in films. Kun je toch ook wel wat over vertellen.

ibendb

• 5036 messages
  • 3213 votes

In Overig > Algemeen > Kostuum gezocht:

Ik weet niet echt of ik dit hier moet plaatsen, maar ik ga op 6 mei naar Antwerp Convention en ik zou graag als Scotty (rood), Spock (Blauw) of Kirk (geel) gaan omdat ik een fan ben van Star Trek: de originele series. Maar ik vind nergens een goed kostuum dat ook niet te duur is. Weet iemand hier waar je een (liefst rood) kostuum of shirt met het Star Trek Enterprise logo op dat ze ook dragen in de serie.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Hallo.

In het lesuur Engels moeten we vanaf nu, tot op het einde van het jaar elk één lesuur 'les' geven of toch tenminste vertellen aan de hand van een powerpoint en vragen stellen om zo discussies enzo uit te lokken. Dit moeten we doen aan de hand van een onderwerp dat iedereen moet boeien, bv. geen kleinschalige problemen maar dat loopt uiteen van Madonna, Facebook tot kindermishandeling.

Sinds dat Engels mijn beste vak is en ik absoluut geen punten mag verliezen kies ik nu zorgvuldig een onderwerp uit maar heb totaal geen inspiratie wat ik zou kunnen kiezen om de leerkracht en de leerlingen hun interesse te wekken. Iemand goeie suggesties?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

- De Olympische Spelen

- De 7 wereldwonderen

- De geschiedenis van de auto

- Racisme

- De jeugdgevangenis

- Kinderarbeid

- Watersnoodramp 1953

- Geld

- Roken

- Artsen zonder grenzen

- Elvis Presley

- De geschiedenis van de film

- Het onbekende van psychiatrie

Suggesties genoeg, maar of het goede zijn... ?

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Bedankt hoor! De Olympische Spelen lijkt mij leuk!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

GuyB wrote:

Bedankt hoor! De Olympische Spelen lijkt mij leuk!

En zeker met dit jaar de Spelen in Londen (denk Engels)

EliasZ

• 187 messages
  • 0 votes

Voor onze opleiding Communication and Multimedia Design, zijn we bezig aan een proefafstudeeropdracht, waarbij we de eet- en kookgewoonten van studenten onderzoeken. Wij vragen je slechts drie minuten van je tijd voor het invullen van deze enquête.

Alvast bedankt!

Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Done..

Aan welke school studeer je CMD? Ik heb dat ook gedaan aan Avans Den Bosch.

EliasZ

• 187 messages
  • 0 votes

Jesper187 wrote:

Done..

Aan welke school studeer je CMD? Ik heb dat ook gedaan aan Avans Den Bosch.

Bedankt!

Wat leuk.. wij studeren aan de Haagse Hogeschool

Voor iedereen die de enquête nog niet heeft ingevuld, je zou er ons enorm mee helpen!

Boserud

• 1 messages
  • 0 votes

Beste Filmliefhebbers,

Ook ik ben bezig met mijn afstudeerproject (over het consumeren van films). Graag wil ik jullie vragen om mijn enquête hierover in te vullen.

De enquête duurt ongeveer 7 tot 10 minuten en ik zou er uiteraard super blij mee zijn.

Alvast bedankt!

Stefan

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

done..

Ik raad je wel aan deze enquete niet alleen door MM-users te laten invullen, anders krijg je denk ik een nogal vertekend beeld. Maar dat snap je uiteraard zelf denk ik ook wel.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Als ik bij vraag 1 al overal een kruisje in wil zetten (behalve kinderfilms) heeft het dan wel zin om verder te gaan?

PS max 3 qua keuze is voor mij te weinig en niet representatief voor mijn voorkeuren

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Knap als mensen in percentages kunnen antwoorden welke films ze hebben gekeken... Weet niet of die vraagstelling betrouwbaar is.

Succes!

kamilafsar

• 3 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Waarom kijk je een film?:

Hoi mensen,

Ik ben bezig met een klein onderzoekje naar waarom mensen naar films kijken. Een aantal argumenten kunnen zijn:

* Omdat er een acteur meespeelt die ik erg goed vind

* Omdat de film wordt geregisseerd door een regisseur die ik erg goed vind

* Omdat een vriend me verteld heeft dat het een goede film is

* Omdat een vriend me verteld heeft dat het een ideale film was voor mij (subtiel verschil met bovenste)

* Omdat de film een goede rating heeft op MovieMeter/ IMDb

* Omdat de trailer van de film mij erg aanspreekt

* Omdat ... iets anders ... ?

Vaak is het een combinatie van de bovenste. Graag zou ik van jou willen weten in welke volgorde van de bovenstaande (of andere argumenten die hier niet tussen staan) punten je beslist een fllm te gaan kijken.

Alvast bedankt!

K*D

• 240 messages
  • 653 votes

* Omdat er een acteur meespeelt die ik erg goed vind

* Omdat de film wordt geregisseerd door een regisseur die ik erg goed vind

Omdat ik de titel van de film overal "toevallig" tegenkom (artikelen, trailers op dvd...),

* Omdat de trailer van de film mij erg aanspreekt

* Omdat een vriend me verteld heeft dat het een goede film is

* Omdat de film een goede rating heeft op MovieMeter/ IMDb

* Omdat een vriend me verteld heeft dat het een ideale film was voor mij (subtiel verschil met bovenste)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.