- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Is er hier iemand die wat kent van systeemanalyse en ERD?
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Mijn naam is Jesse van den Broek en ik zit in mijn examenjaar van HAVO. Ik moet een onderzoek houden en dit verwerken in een profielwerkstuk. Mijn gekozen onderwerp is de grens tussen maatschappelijke en amusementvolle films. Als ik eenmaal mijn onderzoek heb verricht, richt ik mezelf tot de film: Into the Wild om vervolgens te kijken aan welke kant deze film ligt. Into the Wild was namelijk de film die deze discussie bij mij los liet. Deze enquête is gemaakt om een duidelijker beeld te krijgen van wat het publiek over deze onderwerpen vind.
LINK
Enquête; INTO THE WILD: amusement of maatschappelijk? - enquetemaken.be
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Gedaan
en m´n e-mailadres ingevuld, ben wel benieuwd naar je werkstuk. Waar gaat het precies over? Gewoon de grens tussen amusementsvolle en maatschappelijke films in het algemeen? Zou het knap vinden als je daar een heel werkstuk over kan maken. In ieder geval een heel wat beter onderwerp dan mijn PWS.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Ja, en dan heb ik nog wat deelvragen om het werkstuk wat te vullen. Moet er 80 in stoppen en nu ''moet'' ik natuurlijk allemaal films kijken en zit ik nu al rond de 90 uur haha. Verder ga ik ook mensen interviewen in hoeverre films impacts op mensenlevens kunnen hebben om zo te kijken hoe erg een film de maatschappij kan veranderen. Zo heb ik al iemand die heel graag iets wil vertellen over Lilya 4-ever en de film Klass
Niet een erg feitelijk onderwerp, er is een enorme discussie over de grens tussen commercieel en niet commercieel, tussen amusementvol en maatschappelijk, tussen arthouse en mainstream, maarja, ik ga proberen alle discussies samen te vatten en dan mijn oordeel eruit te halen.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Oké, origineel idee voor een PWS, ben benieuwd naar het eindresultaat. Wanneer kan ik hem in mijn mailbox verwachten? 
Maar bij into the wild lijkt het me toch redelijk duidelijk?
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Pas rond februari
Heb gelukkig nog een tijdje! Maar ik vond juist Into the Wild een twijfel gevalletje. Ik denk dat het in zekere zin wel arthouse is maar de vraag tussen amusementvol en maatschappelijk denk ik dat het erg dit bij elkaar ligt.
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek een film over culturele misinterpretatie:
Dag MM-users!
Ik ben heel stout geweest en ben niet naar een werkcollege gegaan ivm een bruiloft. Maar nu moet ik een vervangende opdracht doen die het volgende inhoudt:
Find an example of an encounter of a person with other(s) in a multicultural setting.
This can be a newspaper-article, a movie, a novel, your own real-life experience, or an anecdote told to you by someone who works (or worked) in an international business environment (interview the person). The case has to strike you as a typical example of either ‘intercultural understanding’ or of ‘intercultural misunderstanding’.
De filmfan die ik ben, ga ik natuurlijk een film kijken waardoor ik 2 vliegen in 1 klap sla. Ik zat zelf te denken aan de The Terminal als goed voorbeeld voor deze opdracht maar als er andere (betere) suggesties zijn dan hoor ik die graag. Ik heb wel liever dat het een wat algemeen bekendere film is, maar als de suggestie zo kloppend blijkt te zijn zal ik toch die gaan kijken.
Alvast bedankt voor de moeite!
P.S.: De opdracht is voor de studie International Business & Management aan de RUG.
xxsam
-
- 1 messages
- 0 votes
Bij Slumdog Millionaire (2008):
ik heb een paar films moeten kijken voor school, waaronder Slumdog Millionaire, en moet deze kunnen aanprijzen. Hierbij moet gelet worden op de dingen als: beeld, licht, geluid, kleur, camerawerk, locatie, elementen, regie.
Kan iemand mij hierbij van dienst zijn?
b.v.d.
jongki10
-
- 3 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Film forum:
Beste filmfanaten,
Voor mijn master aan de Universiteit Utrecht, richting Nieuwe Media en Digitale Cultuur doe ik onderzoek naar (amateur) filmmakers.
Wie weet er een forum waar meer wordt ingegaan op het maken van film zelf, waar wordt gediscussieerd over de beste camera voor een bepaald shot bijvoorbeeld!
Alle tips, links, ideeën zijn meer dan welkom!
Vriendelijke groeten,
Hans-H13A
-
- 1 messages
- 0 votes
In De Site > Gebruikers > Even voorstellen:
Beste filmliefhebbers,
Ik doe een onderzoek naar de informatievoorziening doormiddel van social media in opdracht van Warner Bros Home Entertainment. Mijn doelgroep is leeftijdscategorie 35 t/m 49. Val je in deze categorie en wil je helpen met het verbeteren van informatievoorziening via social media, zou je dan de volgende enquette in willen vullen: www.thesistools.com/web/?id=178539
Bij voorbaat dank!
Groet Hans
mc12223
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik kon niet echt een ander geschikt forum vinden om dit te plaatsen, vaandaar dat het misschien wat vreemd over komt.
Ik moet voor mijn meesterproef Multimedia Deisgn een ondernemersplan maken. Hier hoort ook een marktonderzoek/branche onderzoek bij. Als iemand van jullie hier een eigen bedrijf heeft (of info heeft waar ik kan zoeken) in Audiovisuele vormgeving/Special Effects of iets soortgelijks, zouden jullie dan zoveel mogelijk van onderstaande vragen in willen vullen?
Branche onderzoek:
Wat is de gemiddelde omzet?
Wie zijn de belangrijkste aanbieders?
Hoe vinden producten en diensten hun weg naar de klant?
Wat is het perspectief voor de branche:
Wat waren de ontwikkelingen in de afgelopen periode?
Wat zijn de verwachtingen van de toekomst?
Welke kansen en bedreigingen zie je?
Concurrenten:
Hoeveel concurrenten zijn er?
Wat zijn de belangrijkste concurrenten?
Wat voor producten/diensten bieden de concurrenten?
Prijs/ hoger of lager? / stuntprijzen/kortingen?
Wat is hun omzet?
Hoe maken de concurrenten reclame?
Wat zijn hun sterke en zwakke punten?
Bij voorbaat dank!
Sander2401
-
- 1 messages
- 0 votes
Hallo,
Voor een onderzoek vanuit mijn opleiding, zou ik graag informatie willen krijgen over de elektrische scooter. Deze enquête gaat dan ook over de elektrische scooter. Inmiddels is de elektrische scooter steeds vaker te zien, zoals in veel tweewielerzaken en op internet. Deze enquête zal gaan over het gebruik, de voor- en nadelen, de prijs en de verkoop van elektrische scooters. Allereerst kunt u een keuze maken tussen twee verschillende enquêtes, namelijk de enquête voor als u een gebruiker van een elektrische scooter bent en de enquête voor als je geen gebruiker van een elektrische scooter bent. Vervolgens kunt u de juiste enquête invullen door op de desbetreffende link te klikken.
- Enquête gebruiker
Enquête elektrische scooter: Gebruiker - svroon-fontys-edu.survey.netq.nl
- Enquête niet gebruiker
Enquête elektrische scooter: Geen gebruiker - svroon-fontys-edu.survey.netq.nl
Bij voorbaat dank voor het invullen van de enquête.
Met vriendelijke groet,
Sander
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik heb de "niet gebruiker" enquete voor je ingevuld. Ik heb een viertakt.
jirachi03
-
- 393 messages
- 0 votes
Nou ik heb soms wel moeite bij bepaalde soorten van huiswerk. Het is wel redelijk leuk omdat het Natuurkunde is. Leuk vak ,maar soms extreem makkelijk ,maar ook lastig.
Zijn nu bezig met de Wet van Behoud van Energie. Klopt dit? Ik twijfel nogal ,omdat het niet in mijn boek staat.
Ez=Ekin+Q
m x g x delta hA = 1/2 x m x vB^2 + Fw x s
En als Fw te verwaarlozen is , kan je de formule ook opschrijven als
vb= wortel 2 x g x delta hA wortel gesloten ? Of zie ik iets over het hoofd.
Oja g= 9,81
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Ik heb hem ook even ingevuld, ook als niet-gebruiker 
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Nou ik heb soms wel moeite bij bepaalde soorten van huiswerk. Het is wel redelijk leuk omdat het Natuurkunde is. Leuk vak ,maar soms extreem makkelijk ,maar ook lastig.
Zijn nu bezig met de Wet van Behoud van Energie. Klopt dit? Ik twijfel nogal ,omdat het niet in mijn boek staat.
Ez=Ekin+Q
m x g x delta hA = 1/2 x m x vB^2 + Fw x s
En als Fw te verwaarlozen is , kan je de formule ook opschrijven als
vb= wortel 2 x g x delta hA wortel gesloten ? Of zie ik iets over het hoofd.
Oja g= 9,81
Klopt.
thesis_christop
-
- 1 messages
- 0 votes
Dag iedereen,
Jullie zouden mij heel veel plezier doen om volgende enquête in te vullen in het kader van mijn thesis.
http://www.thesistools.com/...
Alvast bedankt
Christophe
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik ben momenteel bezig met een hoofdstuk over kinderen en gamen, en heb twee vragen waar ik niet helemaal uit kom of waar ik nog even verschillende visies over zou willen horen.
- Welke televisiereclame gericht op kinderen richt zich momenteel op het ' stoer' of 'erbij horen'? Of is er een ander aspect waar deze reclame zich op richt, waarin het zich onderscheidt van reclame die gericht is op volwassenen?
- Nu de spelcomputer niet meer weg te denken is uit de speelwereld van het kind, vraagt men zich af wat de effecten hiervan zijn op kinderen. Waarom is het effect van het spelen met spelcomputers nu moeilijk te onderzoeken?
Iemand een idee? Vooral die vraag van de reclame laat geen belletje rinkelen..
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Is het dan de bedoeling dat je bij die eerste vraag een antwoord geeft dat enkel op kinderen gericht is. (Dus niet Black Ops waar ook veel volwassenen van houden?)
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Hoi Eline, ik kan me dat echt niet bedenken. Heb je al genoeg research gedaan op het internet?
Vroeger had je nog wel eens die reclamespotjes van SIRE, "je bent een runt als je met vuurwerk stunt" etc...etc...
Doe eens wat onderzoek naar reclame's van SIRE ofzo?
(p.s. ik denk dat je met Google al een heel eind komt, voor vragen m.b.t je hoofdstuk (ken)
Anyway, succes!
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
- MacDonalds reclame over het opscheppen van elkaars vader?
- Misschien omdat de kinderen die ''opgroeien met spelcomputers'' nog niet volwassen/uitgegroeid zijn waardoor de effecten tot nu toe nog niet zichtbaar zijn. Je moet bijv. nog 5 jaar wachten om de effecten van de 10- generatie goed te kunnen onderzoeken.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Misschien een domme vraag maar wat betekent "grapdichtheid"?
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
In een korte tijd (1 min) zoveel mogelijk grappen vertellen (aaneensluitend)
Wilfred Genee
-
- 1173 messages
- 669 votes
Pokemon Black en White reclame.
Heb allicht een andere reclame gezien, maar richt deze zich niet meer tot de eerste generatie pokemon fans? Door ook een wat oudere speler achter het spelcomputertje te plaatsen en terug te denken aan oudere tijden.
En reclames voor kinderen zijn er uiteraard genoeg, ligt er ook een beetje aan waar je zelf het onderscheid maakt. Zijn uiteraard ook reclames gericht op volwassen die de ouders er uiteindelijk toe aan moeten zetten om het desbetreffende product aan te schaffen voor de kinderen. Het zijn tenslotte de ouders die het geld uitgeven.
Echte kinderreclames moet je dan ook vooral zoeken op de 'kinderzenders', maar daar kom je dan ook niet veel verder dan Intertoys of Bart Smit. Wat je uiteindelijk wel of niet moet hebben als kind verschilt ook wel weer per regio een beetje volgens mij en wordt uiteindelijk bepaald op het schoolplein door de kinderen zelf schat ik?
Heb helaas niet echt een mooi voorbeeld als antwoord op je vragen zoals je ziet
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Voor de nieuwsgierigen, antwoord op de vraag van de reclame voor kids:
Voorbeelden zijn de reclames voor Fristies (een stoere bink op een
mountainbike) en voor Calvé-pindakaas (stoere bink imiteert
voetbalmomenten). De boodschap is anders dan bij reclame voor volwassenen,
omdat je er groot en sterk van wordt.
moviemafketel