- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
planet_of_death
-
- 3962 messages
- 178 votes
Hallo, ik moet een engels presentatie van 5 minuten maken over White Hart Lane, het stadion van Tottenham. Ik heb al informatie over het bouwjaar, hoe het stadion er uit ziet en nog wat geschiedenis. Wat moet ik nog meer vertellen?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
There she is, again....
De afstand van de aarde tot de maan is ongeveer 300.000 km. De middellijn van de aarde is ongeveer 13.000 km en die van de maan 4000 km. Stel je de aarde voor als een bal met een middellijn van 13 cm. Hoe groot zal de maan dan zijn en op welke afstand staat de maan in dit model?
Bij 'stel je de aarde voor..' gaat het bij mij al mis. Iemand die me kan vertellen hoe ik dit gedoe moet aanpakken? Het is vast heel simpel maar ik maak mezelf helemaal gek. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Misschien is het antwoord wel simpeler dan we denken.
aarde 13000 voorstellen als 13 cm dus dan neem ik aan maan 4000 voorstellen als 4 cm.

De middellijn is dus die rode lijn, maar er staat aan het begin dat de afstand ongeveer 300000 is (300 cm dus in dit model).
Ik zie niet in wat de middellijn te maken heeft met de buitenranden van de aarde en maan. Afstand blijft wat mij betreft dus hetzelfde 300 cm.
Maar goed, de echte whizzkids moeten dit vanavond maar even voor jou doen vrees ik.
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Ik zou niet weten wat het anders kan zijn.. Gewoon een schaalmodel met verhouding 100.000.000:1
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hm.. thanks. In die richting dacht ik dus ook, maar ik bleef steeds steken bij de zin: Hoe groot zal de maan dan zijn en op welke afstand staat de maan in dit model?
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Een beetje een slecht gestelde vraag. Waarom noemen ze middellijn geen diameter (lijkt me duidelijker)? Volgens mij is de maan gewoon een balletje van 4 cm, toch?
Maar die afstand? Wat willen ze precies? Gerekend van het middelpunt der aarde/de bal naar die van de maan is de afstand 308,5 cm (300 + 6,5 voor de straal van de aarde + 2 voor de straal van de maan). Vanaf beide buitenranden is de afstand inderdaad 300 cm.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
In het antwoorden boek staat:
Maan: 4 cm; aarde - maan: 3 meter.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Maar die afstand? Wat willen ze precies? Gerekend van het middelpunt der aarde/de bal naar die van de maan is de afstand 308,5 cm (300 + 6,5 voor de straal van de aarde + 2 voor de straal van de maan). Vanaf beide buitenranden is de afstand inderdaad 300 cm.
Gheghe ach in principe doet dat er niet toe toch. De gegeven afstand is 300.000 kilometer (van rand tot rand, of kern tot kern, dat zeggen ze niet echt), en met een schaal van 1:100.000.000 (of 1cm : 1000km) wordt dat 300 cm.
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
300cm=3m dus dus het antwoord van moviemafketel is juist.
Het woord "middellijn" gebruiken ipv diameter vind ik trouwens ook nogal raar.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Oké. Thanks all! 
Dacht al dat het aan mij lag dat ik de vraagstelling niet goed begreep, maar het is me duidelijk. 
Nog 1 week tot de toets, hopelijk dan wat betere vragen. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Wat heerlijk trouwens een antwoordenboek. Dat leert lekkerder ipv dat je maar moest afwachten wat de leraar er van vond. Als je het antwoord al krijgt is de weg er naartoe ook meteen veel makkelijker.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Tja het nadeel is dat ik alles zelf moet doen. Ik krijg het huiswerk digitaal door, moet kijken wat het is.. en als ik het niet begrijp krijg ik alleen maar een uitkomst te zien en niks van berekening.
En als je de vraagstelling al niet snapt is het moeilijk om te beredeneren hoe je tot het antwoord komt, althans, voor mij is dat moeilijk.
Daarom zijn jullie ook zo handig! 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Visualiseren en je vooral niet laten misleiden dat het antwoord er te simpel uitziet. Dat deed ik namelijk ook altijd en heeft me heel wat punten gekost. Het antwoord is soms minder logisch dan de weg er naartoe. (hmz die kan op een tegeltje denk ik
)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Haha, ik zal er volgende week woensdag aan denken moviemafketel. Ik schrijf 'm op mijn hand. 
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Wat heerlijk trouwens een antwoordenboek. Dat leert lekkerder ipv dat je maar moest afwachten wat de leraar er van vond. Als je het antwoord al krijgt is de weg er naartoe ook meteen veel makkelijker.
.
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Het klopt dat de antwoordenboekjes stikken van de fouten, en er staat ook alleen een uitkomst in . Bij een toets krijg je bijvoorbeeld voor een vraag 4 punten. 3 punten voor de hele berekening en 1 voor de uitkomst. Gelukkig heb je daar uitwerkingenbundels voor, als het goed is krijg de school die gewoon geleverd op aanvraag.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
. Ik heb dat nu met mijn thuisstudie Moderne Bedrijfs Administratie. Ik zou die leerstof-schrijvers 1 voor 1 willen aanklagen. Het is zo frustrerend als je alles goed hebt gedaan en de gasten die het toch echt goed moeten opschrijven hele belangrijke informatie er niet bijzetten, spelfouten, fouten in de cijfers en ga zo maar door. Daarom zal de LOI wel zo goedkoop zijn denk ik, maar zou niet moeten kunnen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Het klopt dat de antwoordenboekjes stikken van de fouten, en er staat ook alleen een uitkomst in . Bij een toets krijg je bijvoorbeeld voor een vraag 4 punten. 3 punten voor de hele berekening en 1 voor de uitkomst. Gelukkig heb je daar uitwerkingenbundels voor, als het goed is krijg de school die gewoon geleverd op aanvraag.
In mijn geval maak je de toets digitaal. Het enige wat telt is de uitkomst. Hoe je er zelf aan gekomen bent boeit niet, het antwoord moet goed zijn. Dus als je d.m.v. het oefenen in boekjes iets verkeerd aanleert, doe je het hoe dan ook fout. Weggegooide punten.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Deze bijvoorbeeld staat ZO in het antwoordenboek:
Hoe groot is de inhoud van een glazen bol met een diameter van 10 meter?
Straal is 5 m, want diameter is 10 m.
Inhoud van een bol: 4/3 x п x r³
Dus 4/3 x 3,14 x 5³ = 4/3 x 3,14 x 125 = 523,60 m³
Ik kwam zelf uit op: 523,33333 dus afgerond 523,33 m³
Fucking with the mind. Vooral voor mensen met weinig zelfvertrouwen in hun eigen kunnen en kennen op het gebied van wiskunde, is dit erg verwarrend.
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Bij je eigen uitkomst heb je Pi afgerond naar 3,14. (uitkomst is dan 523,33) Maar Pi mag je niet afronden volgens mij. (zonder afronden is het 523,60)
Of bedoelde je dit al?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nee ze hebben aardig wat jaren besteed om uberhaupt aan Pi te komen haha, dus rond die maar niet af.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Wij kregen op de PABO standaard aangeleerd dat je gewoon 3,14 moet gebruiken, en niet het hele getal. Dus ze willen eigenlijk het één, terwijl het oefenmateriaal het ander wil.
(In het antwoorden boek hebben ze zelf afgerond naar 3,14 maar hebben wel de onafgeronde uitkomst.)
Dat was meer mijn punt ja...
Maar ik ga ECHT niet voor morgenochtend 09.00 uur mijn hoofd leren dat pi 3.14159265358979323846264338327950288 is. 
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Zowat alle academische rekenmachines hebben Pi in het geheugen geprogrammeerd. Wat voor rekenmachine gebruik je?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
We mogen geen rekenmachine gebruiken bij de toets. Je krijgt zo'n computer rekenmachine in beeld als de toets dat zelf toestaat.
Dus ik probeer ook zo weinig mogelijk met een echte rekenmachine te gebruiken, omdat ik dat morgen ook niet mag.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
En als je gewoon voor je de formule invult eerst even keurig opschrijft wat je allemaal gebruikt in de formule (dus in dit geval: 4/3 x п x r³ -> 'pi'=3,14 | r=5) trekken ze daar heus geen punten voor af. Geeft jezelf ook meer 'rust' en overzicht bij je berekeningen.
Marimovi
-
- 4 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > Afstudeeronderzoek:
Val je binnen de leeftijd 16 t/m 25 jaar, vul dan de enquete in via onderstaande link en maak kans op leuke prijzen!
GEEF JE MENING OVER FILMS EN GAMES - enquetemaken.be
De vragen gaan over films en games.
We kunnen alle hulp gebruiken! Het is voor mijn afstudeerproject!
Alvast bedankt!! x Marimovi
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Ingevuld, interessante enquete, ben erg benieuwd naar de uitslag.
flipsyde
-
- 858 messages
- 1712 votes
Enquete ingevuld, ben ook benieuwd naar de uitslag. Laatst nog een praatje gemaakt met de eigenaar van de videotheek bij mij in de buurt, qua inkomsten gaat het slechter en slechter.
Marimovi
-
- 4 messages
- 0 votes
Super dat jullie de enquête voor me hebben ingevuld!! Ik heb in totaal zo'n 300 ingevulde enquêtes nodig! Ik zit nu ongeveer op de 100, dus alle hulp is welkom.
Hieronder nogmaals de link voor degene die deze gemist hebben. Er zijn leuke prijzen te winnen! Het invullen duurt hooguit 5 minuutjes.
GEEF JE MENING OVER FILMS EN GAMES - enquetemaken.be
Alvast bedankt!!