- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote "Conspiracy theory" topic
Het grote "Conspiracy theory" topic
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Als je op 22 november 1963 zou zeggen dat er een complot zou zitten achter de moord op Kennedy, dan zou iedereen je uitlachen.
Als je nu zegt dat Lee Harvey Oslwald de enigste schutter was die dag, dan wordt je nu uitgelachen
.
Simpel, slik niet alles van complottheorieën, sta er gewoon voor open, zou ik zeggen, niet alles wat de regering zegt is per definitie de waarheid, hetzelfde geldt voor 9/11.
Speed3ple
-
- 27 messages
- 55 votes
Als je op 22 november 1963 zou zeggen dat er een complot zou zitten achter de moord op Kennedy, dan zou iedereen je uitlachen.
Als je nu zegt dat Lee Harvey Oslwald de enigste schutter was die dag, dan wordt je nu uitgelachen
.
Simpel, slik niet alles van complottheorieën, sta er gewoon voor open, zou ik zeggen, niet alles wat de regering zegt is per definitie de waarheid, hetzelfde geldt voor 9/11.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Een gezonde dosis wantrouwen jegens de overheid (of het nou de Amerikaanse of Nederlandse is) is zeker op zijn plaats.
Ze moet echter niet ontaarden in achtervolgingswaanzin waarin mensen overal komplotten en samenzweringen zien. Dat laatste is volgens mij het geval met 9/11. Aangewakkerd door "documentairemakers" (let op de quotjes) als Michael Moore en de al eerder genoemde Wisnewski en geholpen door groeperingen/personen die vinden dat de Verenigde Staten per definitie aan ALLES schuldig zijn, worden de meest fantastische komplottheorieën ontwikkeld en de mensen de stuipen op het lijf gejaagd.
Is het dan onmogelijk dat er meer aan de hand is dan wat de Amerikaanse overheid ons vertelt? Zeer zeker niet. Onmogelijk is het niet, dat ben ik met jullie eens. Ik ben echter tot op heden geen door harde feiten gestaafde theorie tegengekomen die dermate serieus is dat ik zou moeten gaan twijfelen aan het feit dat de gebeurtenissen op 11 september iets anders zijn dan wat ze lijken, namelijk een terroristische aanval op een aantal belangrijke Amerikaanse gebouwen.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
In de luchtvaart rampengeschiedenis zijn er twee voorbeelden van crashes waar de vliegtuigen (zonder explosieven) zijn verpulverd tot stof. Flight 93 en Flight 77.
In de geschiedenis van highrise-branden zijn er tot nu toe slechts drie gebouwen door deze branden ingestort. Building 1,2 en 7.
Bewijsmateriaal om dat laatste verontrustende feit te onderzoeken worden hals over kop verwijderd van een zgn. Crimescene om daarna vernietigd te worden. Ongekend. Schoorvoetend wordt er na ruim 400 dagen een onderzoek ingesteld naar de ware toedracht van de ramp waarin zoveel onwaarheden zitten ("de kern van het WTC bestond uit holle schachten waarin de liften zaten" of waar gewoonweg wordt gezegd "we weten het niet") dat je echt niet paranoïde hoeft te zijn om GROTE vraagtekens te plaatsen.
"We decided to pull IT" (oops)
"I saw the first plane crash while I was waiting to enter the classroom" (ooops)
Een gebouw van 110 verdiepingen dat net zo snel instort als in een vrije val?
Na 5 dagen op ground zero nog een temperatuur van boven de 1200 gr.C ("gewoon vuur" haalt dat bij lange na niet).
In het weinige materiaal dat onafhankelijk onderzocht is, is een extreem hoog gehalte aan springstof recedu gevonden.
Een piloot uit de grotten van Afganistan die nog geen Cesna kan vliegen "vindt" regelrecht het Pentagon (met wiggelroede) en haalt met een 757 onmogelijke manouvres uit?
De "film" aldaar laat geen vliegtuig zien maar wel een wit rookspoor (sinds wanneer zien we die op "begane grond" - behalve bij raketten)
Er wordt gebeld op cruising altitude terwijl 3 jaar later de zelfde luchtvaartmaatschappij reclame maakt met een NIEUWE service: bellen vanuit het vliegtuig met je eigen telefoon. Zonde van het geld. In 2001 lukte het al uitstekend. Een zoon die zich voorstelt aan zijn moeder met voor en achternaam 
Ik geloof niet dat je paranoide hoeft te zijn om dit hele verhaal nog eens goed (en onpartijdig) onder de loep genomen te willen zien.
The Lexx
-
- 426 messages
- 3485 votes
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwood
Zie de geschiedenis van Amerikaans bedrog...
Amerika is niet het land van de vrijheid iig
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik ben echter tot op heden geen door harde feiten gestaafde theorie tegengekomen die dermate serieus is dat ik zou moeten gaan twijfelen aan het feit dat de gebeurtenissen op 11 september iets anders zijn dan wat ze lijken, namelijk een terroristische aanval op een aantal belangrijke Amerikaanse gebouwen.
My point exactly.
Speed3ple
-
- 27 messages
- 55 votes
Tja "Operation Northwood". Ik ken het document, maar dat plan (overigens destijds onmiddelijk door Kennedy naar de prullebak verwezen) is 40 (veertig!!) jaar oud. Ontwikkeld in een tijd dat internet, mobiele telefonie, satellietcommuncatie, kortom alle moderne communicatiemiddelen zoals we die nu kennen nog niet bestonden. Door de veel tragere communicatiemiddelen destijds zou een dergelijk plan in dat tijdsgewricht een veel hogere kans van slagen hebben. Het lijkt me volkomen absurd dat eventuele samenzweerders heden ten dage een plan ten uitvoer zouden willen brengen dat bijna een halve eeuw geleden is ontworpen. Ter vergelijking, het zou zijn alsof de Duitse legerleiding zich aan het begin van de 2e Wereldoorlog zou baseren op militaire strategiën uit het eind van de 19e eeuw, toen wapens als tanks en vliegtuigen nog niet eens op de tekentafel bekend waren. Het zou ons wel een hoop ellende bespaard hebben.
Dan het feit dat het onmogelijk wordt geacht dat de gebouwen van het WTC door een brand en op en dergelijke manier instortten. Ik weet het niet, ik ben op dat gebied, evenmin als jullie denk ik, niet echt terzake kundig. Maar laten we "for the sake of argument" eens aannemen dat er daadwerkelijk een samenzwering was.
Waarom zouden eventuele samenzweerders het in vredesnaam mbv explosieven (dat is neem ik aan waarop gedoeld wordt) in elkaar laten storten?? Wat zou men daar in godsnaam mee winnen? De complottheorie gaat ervan uit dat de Amerikaanse regering een aanleiding nodig had om met steun van het Amerikaanse volk een oorlog in het Midden-Oosten en Afghanistan te beginnen. Het laten binnenvliegen van 2 vliegtuigen in beide torens zou dan toch al voldoende zijn? Waarom zouden ze dan in vredesnaam ook nog in moeten storten? Wat zou dat voor verschil maken? En hoe moet ik me dat voorstellen? Een legertje CIA-mensen dat gedurende weken, zoniet maanden, overal in het WTC gaten aan het boren is, springladingen plaatst, draden trekt om die tot ontploffing te brengen en dat allemaal in een van de drukste kantoorgebouwen ter wereld zonder dat iemand argwaan krijgt. En dat allemaal om die gebouwen nadat er een vliegtuig binnen is gevlogen keurig rechtstandig in elkaar te laten zakken. Kom nou toch jongens! Voor een extra dramatisch effect zou ik ze dan trouwens niet rechtstandig in elkaar laten zakken maar ze gewoon om laten vallen zodat ze half Manhattan meenemen. Maar dat terzijde.
Hetzelfde geldt voor die aanval op het Pentagon. Waarom in hemelsnaam met een raket? Als je een terroristische aanval wilt faken doe je dat toch met een verkeersvliegtuig? En zorg je ervoor dat, om alle twijfel weg te nemen, de wrakstukken overal verspreid liggen?
Nogmaals, een gezonde dosis argwaan en een gedegen onderzoek is nooit verkeerd, maar zoals de zaken nu door de aanhangers van een complottheorie worden gepresenteerd, sterken ze mij eerder in de overtuiging dat het een terroristische aanval was dan dat ze me aan het twijfelen brengen.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Tja "Operation Northwood". Ik ken het document, maar dat plan (overigens destijds onmiddelijk door Kennedy naar de prullebak verwezen) is 40 (veertig!!) jaar oud.
Ik zie je argument, maar jij mist het punt. De regering is blijkbaar tot zo'n waanzinnige actie bereid.
Hetzelfde geldt voor die aanval op het Pentagon. Waarom in hemelsnaam met een raket?
Goede punten. Ik zal je laatste betoog ook niet parreren. Toch beantwoorden ze niet de vragen.
Ik probeer het nu even puur op feiten te baseren. Dingen die te zien en te meten zijn. Ik weet niet wat (als het een complot is) de beweegredenen zijn om het zus of zo te doen. Ik en met mij velen stellen gewoon vragen en "we" krijgen geen sluitende antwoorden en worden zelfs gewoon voorgelogen. Aantoonbaar.
Stel je voor dat in de Rembrandt toren brandt uitbreekt en de toren stort in. Denk je echt dat "het gilde" van architecten het niet zouden willen onderzoeken? De ingenieurs hebben ook na de ramp bevestigd dat de toren de schade had moeten overleven. Als hun berekeningen dus niet kloppen, hoe veilig voelt men zich dan nog in een wolkenkrabber? Onbegrijpelijk dat daarom al niet een onderzoek is gedaan. Metaalmoeheid, beton samenstelling e.d.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
De ingenieurs hebben ook na de ramp bevestigd dat de toren de schade had moeten overleven.
Zelfs de architect van WTC beweerde dat. De torens waren zo gecontruëerd dat een aantal vliegtuigen die binnenvlogen, geen enkel effect op de stevigheid zou hebben, want die zit in het fundament. En in de ijzeren pilaar in het midden van de torens. Zelfs oververhitting kan daar niks aan af doen. (wat overigens ook algemeen bekend was bij de brandweerlieden, denk je echt dat ze anders naar boven waren gerend? )
Dat zijn toch gewoon feiten. Ieder weldenkend mens zou dan toch al vraagtekens moeten hebben. ?
Pitbull
-
- 558 messages
- 1424 votes
http://www.nu.nl/news/791862/10/TU_Delft_onderzoekt_waarheid_achter_9_11_%28video%29.html
Vraag me af of enkele studenten in staat zullen zijn om zoiets op te lossen, maar hopelijk zal het in Nederland ook wat meer de discussie aanwakkeren.
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Zelfs de architect van WTC beweerde dat. De torens waren zo gecontruëerd dat een aantal vliegtuigen die binnenvlogen, geen enkel effect op de stevigheid zou hebben, want die zit in het fundament. En in de ijzeren pilaar in het midden van de torens. Zelfs oververhitting kan daar niks aan af doen. (wat overigens ook algemeen bekend was bij de brandweerlieden, denk je echt dat ze anders naar boven waren gerend? )
Dat zijn toch gewoon feiten. Ieder weldenkend mens zou dan toch al vraagtekens moeten hebben. ?
Trade Center architect discusses buildings
September 12, 2001 Posted: 5:11 PM EDT (2111 GMT)
(CNN) -- When they were completed in the early 1970s, the Twin Towers of New York's World Trade Center were the tallest buildings in the world. That designation didn't last long -- Chicago's Sears Tower took the title in 1974, a year after Two World Trade Center was finished -- but the buildings' standing as a New York City landmark, anchors amid the office-tower canyons of Manhattan's financial district, remained unchallenged.
Tuesday, the buildings -- daytime home of more than 50,000 workers -- were destroyed when two hijacked passenger jets were flown into the structures.
CNN's Leon Harris spoke with Aaron Swirsky, part of the architectural team led by World Trade Center chief architect Minoru Yamasaki, on the way the building was designed.
LEON HARRIS, CNN ANCHOR: So many of us had thought for so long that the Twin Towers were invincible. We had heard for so many times over the years that the buildings have been built to withstand an impact from the crash of a plane.
Let's talk right now on the telephone with Aaron Swirsky. He's in Jerusalem. He was one of the original architects of the complex, as I understand it.
Is that the case, Mr. Swirsky?
AARON SWIRSKY, ARCHITECT: I was working with Minoru Yamasaki, who is the architect of the building. But I was one of the workers with him. We were a team of 14 architects, and I was one of the members of the team.
*HARRIS: As a member of the team, and having such insight to how this building was constructed, could you believe that a plane could bring these buildings down?
*SWIRSKY: No, as a matter of fact, one of the rationales of the structure of the building was that it would be built as a pipe. And that proved itself to work during the explosion of 1993, when a hole was brought into the building, and it survived. But somehow, nobody could foresee anything like (Tuesday's incident).
*Also, at that time, the planes were not like these types of planes that we have now. I think the biggest plane was a 100-passenger plane, something like that, and the fuel capacity of those planes was not like they are today.
*The criterion was that if a plane hits, it would go right through it. And nobody could foresee something like that. The tower was protected in such a way that the damage would be limited to one story, but it wouldn't travel to the other stories.
*HARRIS: The planes that crashed yesterday were much bigger than that. They were 757s.
*SWIRSKY: And also the fuel capacity is much more tremendous.
*HARRIS: Exactly. That's what I want to ask you about. Which was it that made the biggest difference? Was it the impact felt from the larger plane, or was it the heat generated by the burning and that much fuel.
*SWIRSKY: I imagine, when I saw the pictures of the implosion of the building, it looks like the fuel must have leaked right to the core of the building, and from there it was the massive explosion that caused the building to collapse. So it was something completely unforeseen, so far as the design criteria was (concerned).
HARRIS: Let me ask one final question, if I may. Considering what you know about the building -- you say it was constructed like a pipe, these two buildings -- and the manner in which we saw them collapse, does that give you any hope at all that the way it collapsed, there will be more packets inside, at the bottom, where survivors could be found?
SWIRSKY: Well, I sure hope so. We pray that there will be survivors and that this won't happen again. It's a terrible, terrible, incredible tragedy.
Sorry, de link was te lang om op MM te plaatsen, als ik hem inkorte, dan was hij niet meer toegankelijk 
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Als hier alweer een fout staat, hoe moet ik dan de rest serieus nemen 
Het vliegtuig dat "model" stond voor een crash waartege het WTC bestand zou moeten zijn was volgens de architect een 707. Ht grootste vliegtuig op dat moment en vergelijkbaar met een 767.
WTC critics had warned that the buildings might be struck by an off-course airplane, and they were designed to withstand the impact of a 707 jetliner. Bron
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Dát is inderdaad het standaard profiel van een consperacy die géén stand houdt. Who is the moron here? 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
The fact that this man is alive......is proof that "Loose Change" is bullshit.
Maddox heerst!
De stripjes zeggen natuurlijk alles al.
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
"HistoryLink.org is an evolving online encyclopedia of state and local history in Washington state."
"Local governments, institutions, businesses, foundations, and individual donors support the development of HistoryLink."
(..) maar vertrouw jij de Amerikaanse media maar...
......
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
"HistoryLink.org is an evolving online encyclopedia of state and local history in Washington state."
"Local governments, institutions, businesses, foundations, and individual donors support the development of HistoryLink."
......
die is idd leuk. Ik zal nog een onafhankelijkere bron zoeken. Nu is een ''gequote" interview redelijk te vertrouwen.
Oscar Wilde
-
- 127 messages
- 0 votes
Bij Flight 93 (2006):
Elke conspiracy theorie op zijn beurt valt weer te weerleggen, daarnaast is over elke grote gebeurtenis in de geschiedenis wel een conspiracy theorie: denk maar aan het ontkennen van de holocaust, het zien aankomen van de Japanse vloot naar Pearl Harbor, JFK, pff... We zullen over al die dingen toch nooit helemaal de waarheid weten, daarom kan je deze film maar beter beoordelen als wat hij is: een film.
Goh, weerleg jij dit dan maar eens:
Oscar Wilde
-
- 127 messages
- 0 votes
In Overigen > Algemeen > Techniekstudenten onderzoeken 9/11:
Acht studenten van de Technische Universiteit (TU) Delft onderzoeken deze zomer of de Verenigde Staten op 11 september 2001 het World Trade Centre zelf hebben opgeblazen. Zij proberen aan te tonen dat de officiële verklaring van de gebeurtenissen onhoudbaar is. Dat meldt de website van de TU.
Theorieën die bestrijden dat Al-Qaida-terroristen het gebouw invlogen, zijn talrijk. Van de Amerikaanse bevolking zou 42 procent geloven dat de uitkomsten van het officiële onderzoek in de doofpot zijn gestopt. "Het academisch debat hierover móét gevoerd worden, het raakt ons allemaal. Ik heb een aantal deskundigen gesproken en de meningen zijn echt verdeeld," stelde stelde Coen Vermeeren, hoofd van het Delftse Studium Generale en docent bij Lucht- en Ruimtevaarttechniek vorige maand in een blad van de Universiteit Twente. "In 2002 kwamen er al studenten naar me toe die op internet hadden gelezen dat er vraagtekens worden gezet bij de officiële lezing."
"En het blijkt dat er inderdaad heel veel zinvolle vragen worden gesteld, maar dat daar van officiële kant geen bevredigende antwoorden op komen", zegt Vermeeren. "Veel van het bewijsmateriaal - tussen aanhalingstekens - wat je ziet, is op afstand niet verifieerbaar. Er is bijvoorbeeld geen filmmateriaal van het vliegtuig op het moment dat het zich in het Pentagon boort. Wij gaan dus kijken naar zaken die vanaf hier te bewijzen of te ontkrachten zijn, zoals bijvoorbeeld die valsnelheid. Daar is een simulatie van te maken. Dat zijn dingen die we kunnen aantonen."
Vermeeren gaat de kwestie onderzoeken met techniekstudenten die niet overal een complot achter zien. "Dat is gevaarlijk en dat wil ik niet. De nuchterheid moet zegevieren." De studenten krijgen een onkostenvergoeding van driehonderd euro per week. De resultaten van het onderzoek worden in september gepresenteerd.
[Copyright 2006, Novum]
Dus al 9/11-topics van mij op honderden forums hebben toch effect gehad! Ik heb de lemmingen dus toch wakker gemaakt!
Hulde! De waarheid komt in zicht!
Klik hier onder voor Nederlandstalig wetenschappelijk bewijs dat 9/11 een leugen is.
Oscar Wilde
-
- 127 messages
- 0 votes
Nou kijk eens, in Amerika komen ze er ook achter...
Uitgegeven: 2 augustus 2006 20:09
Laatst gewijzigd: 2 augustus 2006 20:11
WASHINGTON - De Amerikaanse commissie die de aanslagen in de Verenigde Staten op 11 september 2001 heeft onderzocht, vermoedde al direct na haar onderzoek dat functionarissen van het Pentagon tijdens hoorzittingen hebben gelogen. Er lopen twee onderzoeken naar de vraag of zij de commissie en het publiek moedwillig hebben misleid. Dat berichtte The Washington Post woensdag.
De commissieleden hebben volgens het dagblad zelfs overwogen hun twijfels kenbaar te maken aan het ministerie van Justitie, dat dan moest bepalen of er reden was voor strafrechtelijke vervolging. In plaats daarvan hebben zij de zaak overgelaten aan de inspecteurs-generaal van de ministeries van Defensie en Transport. Die komen waarschijnlijk binnenkort met rapporten.
NORAD
Functionarissen van de Amerikaanse luchtverdediging (Norad) en de federale luchtvaartveiligheidsdienst (FAA) zeiden steevast dat de strijdkrachten snel hadden gereageerd op de kapingen van vier vliegtuigen op 11 september 2001. Pas nadat de commissie met behulp van dwangbevelen relevante documenten en bandopnamen had verkregen, kwamen zij hierop terug.
Zo bleek achteraf dat Norad, in tegenstelling tot wat het zelf steeds had beweerd, nooit een van de gekaapte vliegtuigen in het vizier heeft gehad. De luchtverdediging liep juist de hele ochtend van 11 september achter de feiten aan. Zo probeerde Norad vlucht 11 van American Airlines te volgen, lang nadat het toestel zich in het Wereldhandelscentrum in New York had geboord.
Vlucht 93
De kaping van vlucht 93 van United Airlines kwam pas aan het licht toen het vliegtuig al was neergestort in Pennsylvania. Een hoge legerfunctionaris verklaarde desondanks tegen de commissie dat Norad het vliegtuig al vroeg in de gaten had en dat straaljagers paraat stonden om het neer te schieten. Later bleek dat het pas twaalf minuten na het door hem genoemde tijdstip werd gekaapt.
Volgens de Republikeinse commissievoorzitter Thomas Kean begrijpen hij en zijn collega's "tot op de dag van vandaag" niet waarom Norad en de FAA met zulke tegenstrijdige verklaringen kwamen. "Het was gewoon zo ver bezijden de waarheid", aldus Kean tegen The Washington Post. Betrokken legerofficieren ontkennen dat zij de commissie moedwillig op het verkeerde been hebben gezet.
http://www.nu.nl/news/794302/22/Onderzoek_naar_leugens_Pentagon_over_%2711_9%27.html
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Klik hier onder voor Nederlandstalig wetenschappelijk bewijs dat 9/11 een leugen is.
Wat precies is er wetenschappelijk aan als ik vragen mag?
Nou kijk eens, in Amerika komen ze er ook achter...
Waarachter dan?
Als je niet wilt dat je complot uitkom, moet je natuurlijk vooral mensen van je departmenten expres achter de feiten aan laten lopen en misschien zelfs leugens laten verspreiden.
Valt niet op. 
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Washington Post lijkt weer de enige te zijn die objectieve verslaggeving doet...
Link Washington Post (Free register)
Ik weet het... het is weer US media, maar het lijkt een beetje los te komen.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Het werd wel eens tijd. Vijf jaar na dato worden er eindelijk wat mensen wakker.
Ik vrees toch, dat we nog 30 jaar moeten wachten, voordat het gehele verhaal boven tafel is, als dat ooit gebeurt.
Des te meer een reden om niet alle 'officiële' informatie en verklaringen voor zoete koek te slikken, maar wel om zelf na te blijven denken en vragen te stellen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Nu doe je aan geschiedvervalsing. Die vraagtekens waren er vanaf het eerste moment.
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Misschien heb je gelijk, het was gewoon de eerste gedachte die in me opkwam, ik deed deze bewering om kos' woorden te versterken
Niet alles wat onvoorstelbaar lijkt is ook meteen niet realistisch. Zeker niet als de CIA er mee te maken heeft (lees maar eens wat van Robert Baer of zo).
Maar je gaat me niet zeggen dat men na de eerste dag al dacht over een samenwerking tussen de CIA en de mafia, zeker niet het gewone volk?
Ik denk dat het aantal skeptici vlak na de moord op JFK vrij gering was. Na het grondig bestuderen van de beelden (net zoals 9/11) en de theorieën over de CIA en Mafia, zijn het aantal skeptici gestegen.
Waar is die joostja eigenlijk gebleven, een van de felste gelovers van de complottheorie, die zou toch een samenvatting schrijven? Zijn laatste bezoek was 13 juni.
Misschien heeft de CIA in samenwerking met de AIVD hem voor eeuwig het zwijgen opgelegd. 
BillieBob
-
- 7 messages
- 4 votes
allemaal gelul, het waren aanslagen, get over it.
vooral het gezeik dat de gebouwen niet hadden kunnen instorten is gelul, zo'n beetje alle, niet anti-amerikaanse, hoogleraren bouwkunde en civiele techniek zijn het er over eens dat het een logisch gevolg van de vliegtuigcrash is.
BillieBob
-
- 7 messages
- 4 votes
Denk dat het geen gelul is
het smeltpunt van hard staal is 2555C en bij zo'n vuurtje in het wtc komt er een hitte vrij van iets meer dan 800C waarom zou het dan in storten, dit soort rampen zijn wellens vaker gebeurd en nooit is een gebouw Laat staan 3 gebouwen ingestort, google "Plane crashes into building" en je komt er zat tegen, zelf Larry silverstein die het hele wtc complex 2 maanden voor de ramp opkocht en daar meer dan 7 miljard dollar mee heeft verdient, zei zelf over WTC building 7 "We just pulled the building" op amerikaanse televisie, maar niemand doet iets we negeren het en blijven trouw aan een regering die ons bedonderd en bedriegt.
vanaf 350 graden neemt de sterkte van constructiestaal al af en, afhankelijk van de belasting, kunnen stalen constructiedelen (vooral dus in een hoge toren) bij 600 graden al makkelijk falen. 600 graden kan bij een fikse brand binnen 30 minuten bereikt worden...
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
On topic mensen... Forum topic
Daar mag je de bron geven BillieBob waar je jouw stelling mee onderbouwt.
BillieBob
-
- 7 messages
- 4 votes
In Overigen > Algemeen > Techniekstudenten onderzoeken 9/11:
Dus al 9/11-topics van mij op honderden forums hebben toch effect gehad! Ik heb de lemmingen dus toch wakker gemaakt!
Hulde! De waarheid komt in zicht!
dat artikel is echt de grootste crap ooit.
"Er zijn tenminste drie dingen die inconsistent zijn met de wetten van de natuur en natuurkunde:
1. Een gebouw met stalen frame kan niet instorten als het is blootgesteld aan slechts 60 minuten open vuur."
waar haalt de auteur deze wijsheid vandaan, totaal geen onderbouwing, wat ook niet mogelijk is, omdat deze stelling geheel onjuist is. het is heel goed mogelijk zelfs.