• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.818 votes
Profile

De meest irritante bekende Belgen

V

• 8369 messages
  • 3362 votes

Hannibal wrote:

Nu weer over de meest irritante Belgen: Ik ken er maar 1, ik ben zijn naam even kwijt, maar hij zingt altijd van die vreselijke 'klassieke' liedjes. Hij is zowel beroemd in Nederland, België en Duitsland. Ik kan echt niet op zijn naam komen....

Helmut Lotti?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ja die ja! Die vind ik irritant. Het zal best wel een aardige kerel zijn, maar ik vind zijn liedjes heel vervelend.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

speedy23 wrote:

Wat nog een fantastisch programma is voor de kleuters en door hen zeer 'gesmaakt' wordt is Tik Tak. Al tientallen prijzen gewonnen en doet het na al die jaren nog steeds.

Dat bedoel ik net, TikTak is toch veel beter. Studio 100 is shit. Een fabriek dat aan de lopende band slechte programma's maakt, met als enige doel: geld. Samson, alsjeblieft. Ik kén de liedjes, ze lijken op shit. Banale songteksten. K3 hetzelfde. De banaliteit overheerst. Niks kwaliteit te bespeuren....

Wél goede programma's: Het Liegenbeest, Sesamstraat, De programma's van Jim Henson: Muppets, Freggle Rock,... Ga me niet vertellen dat Studio 100 daar ook maar 1 programma kan tegenover plaatsen.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Natuurlijk verdienen ze bakken geld met die programma's, maar het zijn wel goede programma's hoor. Samson en Gert is hartstikke leerzaam, het leert kinderen hoe ze juist met elkaar om moeten gaan, als ze iets doen wat niet goed is, liegen of stelen, komt dat altijd aan het licht.

Danny Verbiest, oprichter van Studio100 en de producent van de meeste van deze programma's, zat trouwens ook in de produktie van Bassie en Adriaan (jááááren geleden) en speelde zelfs mee.

(zag ik laatst bij de zoveelste herhaling van dit goede, en tevens leerzame kinderprogramma)

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Samson en Gert verwerken dan mss wel leerzame dingen, hun teksten, hun scenario's zijn verschrikkelijk. Maar het is goed dat de kinderen leren verdraagzaam zijn enzo. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Nu nog aan de kwaliteit werken...

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Daar is niks mis mee, kinderen houden van simpele dingen.

Het is niet voor niets zo populair.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Simpel hoeft niet slecht te zijn. Ivo De Wijs, Willem Wilmink, AMG Schmidt, zij maken/maakten allemaal simpele en goede dingen voor de kleintjes. En populariteit zegt niets over de kwaliteit. Costa! is ook heel populair om een voor-de-hand-liggend voorbeeld te noemen.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ok, ik ben het met je eens dat niet alle populaire programma's goed hoeven te zijn, en dat De Wijs, Wilmink en mevrouw Schmidt briljante dingen hebben geproduceerd. De beste kinderprogramma's die ik ken worden door de VPRO uitgezonden en niet door de TROS en zelfs niet door KETNET.

Wat ik wil zeggen is dat ik mijn kinderen met een gerust hart naar programma's van Studio100 kan laten kijken en me geen zorgen hoef te maken dat ze 's nachts nachtmerries krijgen over monsters, of een spons met uitpuilende, uitgedroogde ogen of een Chinees jochie dat totaal geen respect heeft voor zijn ouders en die om de haveklap zijn broek laat zakken (en ga zo maar door over de TROEP die de zgn. Cartoonzenders uitzenden).

Ze vinden het leuk om naar de Belgische Samson en Gert te kijken, en het kan geen kwaad voor hun geestelijke gezondheid, en ze steken er af en toe nog wat van op ook. Dat zijn voor mij ingrediënten voor een goed kinderprogramma. En dan mogen ze af en toe best een banaal liedje zingen.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Ja, misschien ben ik wat te radicaal.

knowledge

• 178 messages
  • 0 votes

ik heb ook absoluut geen probleem met de studio 100 programmas voor kinderen , maar wel met het hele marketing monster erachter . De merchandising die er rond draait en de automatische peer pressure dat dat weer veroorzaakt bij kleine kinderen en de ouders . Het hele idee van die monsterfirmas of productiehuizen die praktisch voor de volle 100 % gaan bepalen hoe je eruitziet en hoe je je moet gedragen schrikken mij ontzettend af en dan treed er een soort automatisch afweermechanisme in gang ...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Studio100 heeft zijn goede en slechte programma's en het is niet in leven geroepen om goede werken te doen maar om de kassa te doen rinkelen.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Als dat het enige doel is ...

Ravenstein

• 1524 messages
  • 518 votes

Herwig Van Hove (1000 Seconden) , is voor 't moment de eerste naam die me te binnen schiet.

RolfWolf

• 1016 messages
  • 1230 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Komaan zeg met die afgezaagde uitspraken. Belgen hebben net zo weinig of net zoveel minderwaardigheidscomplexen als een ander volk.

Nederlanders en Schotten zijn gierig, Engelsen zijn frigide en Fransen zijn seksmaniakken. Nog meer van die flauwekul.

Precies, flauwekul.

Al denk ik wel dat het anti-Nederlandse sentiment waar nogal wat Vlamingen last van hebben dezelfde oorzaak kent als die domme anti-Duitse gevoelens in Nederland, namelijk het calimero-effect.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

titan wrote:
Geen mens maar wel irritant: Samson.

Is eigenlijk wel degelijk een mens, genaamd Danny Verbiest!
Voor de Bassie en Adriaan fans onder ons, de man die tijdens "bassie en adriaan en de verzonkenstad"op Robin past is Danny (die met die baard )
Ook in "de reis vol verrassingen" wanneer bassie en adriaan naar België afreizen komen ze Danny tegen... Hij leidt hun dan naar het pakje bij het atoomium

Edit: zie net dat Hannibal me eigenlijk al voor was

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

RolfWolf wrote:

Al denk ik wel dat het anti-Nederlandse sentiment waar nogal wat Vlamingen last van hebben dezelfde oorzaak kent als die domme anti-Duitse gevoelens in Nederland, namelijk het calimero-effect.

Waarom zouden Vlamingen last hebben van een Calimero-effect t.o.v. Nederlanders ?? Vlaanderen grenst aan Nederland, Duitsland en Frankrijk. Nederland is dus gewoon de kleinste buur van Vlaanderen.

Misschien draai je oorzaak en gevolg om. Als Nederlanders denken dat Vlamingen zich inferieur voelen t.o.v. hen, is dat misschien doordat (sommige) Nederlanders zich superieur voelen ??

RolfWolf

• 1016 messages
  • 1230 votes

KrisV wrote:

Waarom zouden Vlamingen last hebben van een Calimero-effect t.o.v. Nederlanders ?? Vlaanderen grenst aan Nederland, Duitsland en Frankrijk. Nederland is dus gewoon de kleinste buur van Vlaanderen.

Misschien draai je oorzaak en gevolg om. Als Nederlanders denken dat Vlamingen zich inferieur voelen t.o.v. hen, is dat misschien doordat (sommige) Nederlanders zich superieur voelen ??

Niet Vlaanderen maar Wallonië grenst aan Duitsland. En de Vlaams-Franse grens is bijzonder klein vergeleken met de Vlaams-Nederlandse grens.

Ongetwijfeld zijn er ook aardig wat Nederlanders die bewust of onbewust neerkijken op Vlamingen. Uiteindelijk is elke generalisatie onzinnig. Zelfs deze.

Ach mensen, 't is allemaal maar gekkigheid.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

KrisV wrote:

Dat sowieso

DRJeFF

• 604 messages
  • 0 votes

KrisV wrote:

(quote)

En terecht

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Kai wrote:

(quote)

Is eigenlijk wel degelijk een mens, genaamd Danny Verbiest!

Danny Verbiest is gestopt en heeft al zijn aandelen in Studio100 verkocht. Er is een nieuwe Samson-acteur gevonden: Peter Thyssen, bekend van o.a. Big & Betsy.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Even over de Vlamingen/Nederlanders discussie:

Ik ben zelf Nederlands en kijk eerder tegen Vlamingen op dan dat ik op ze neerkijk. Ik ben een paar keer in Vlaanderen op vakantie geweest en wat me opviel was de heerlijke, gemoedelijke sfeer die er hangt.

In Nederland is iedereen zo met zichzelf bezig, er kan geen vriendelijk woord meer vanaf! Nederlanders zouden een voorbeeld moeten nemen aan de Vlamingen, dan zou het hier ook weer een stukje gezelliger worden!

Voor sfeer moet je echt naar Vlaanderen!

Ik zou dus willen zeggen, mischien zijn er inderdaad Nederlanders die - volkomen onterecht - neerkijken op Vlamingen, maar we zijn lang niet allemaal zo!

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Als dat geen positieve noot is om mee af te sluiten

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Snel een slotje...

The Lord

• 22 messages
  • 12 votes

BenicioDelToro wrote:

Even over de Vlamingen/Nederlanders discussie:

Ik ben zelf Nederlands en kijk eerder tegen Vlamingen op dan dat ik op ze neerkijk. Ik ben een paar keer in Vlaanderen op vakantie geweest en wat me opviel was de heerlijke, gemoedelijke sfeer die er hangt.

In Nederland is iedereen zo met zichzelf bezig, er kan geen vriendelijk woord meer vanaf! Nederlanders zouden een voorbeeld moeten nemen aan de Vlamingen, dan zou het hier ook weer een stukje gezelliger worden!

Voor sfeer moet je echt naar Vlaanderen!

Ik zou dus willen zeggen, mischien zijn er inderdaad Nederlanders die - volkomen onterecht - neerkijken op Vlamingen, maar we zijn lang niet allemaal zo!

Dat is pas gesproken ! Hier is tenminste één Nederlander die niks tegen Vlamingen heeft. Een Vlaming is evengoed als een Nederlander gelijk ook anders om !

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Genoeg irritante Belgen: Veronique De Kock, Marc Uytterhoeven, Gert Verhulst, Katja Retsin, Jean-Marie Dedecker, Kristien Hemmerechts, Kader Gürbüz, Carl Huybrechts, Jean-Marie Pfaff, Jeff Hoeyberghs, Tanja Dexters, ... en ik vergeet er vast nog een hele hoop. Wordt vervolgd.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Allé, je ergert je aan iedereen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Vind jij die mensen sympathiek dan? Kan ik moeilijk geloven .

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Gert verhulst is inderdaad wel een behoorlijke lampepit.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Bart Peeters en ook Gert .... van Samson

The Lord

• 22 messages
  • 12 votes

Is er dan niemand die wel een BV (Bekende Vlaming) goed vindt ?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.