• 177.899 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.987 votes
Profile

Gezond leven

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik dacht dat koolhydraten in producten als brood, rijst en aardappels zaten, niet in snoep. Maar waarschijnlijk mis ik iets.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Complexe koolhydraten vind je in:

* aardappelen

* groente, vers fruit met schil, gedroogde zuidvruchten (tutti frutti, rozijnen enz.)

* peulvruchten (bruine en witte bonen, kapucijners, erwten)

* roggebrood, volkoren en bruin brood

* volkoren producten zoals havermout, muesli, zilvervliesrijst, maïs, volkorenmacaroni

* noten, pinda's en lijnzaad

Simpele koolhydraten vind je in:

* suiker, snoepgoed

* luxe broodjes en gebak

* beschuit, crackers en toast

Nog meer info op de site van het voedingscentrum:

http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/hoe+eet+ik+gezond/voedingsstoffen/koolhydraten.htm

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Geen low carbverhaal (alhoewel het eveneens iets zegt over de obsessieve hysterie rond vet voedsel), maar ook interessant blijft The French Paradox.

Volgens de normen die jarenlang worden aangehouden doen de Fransen alles verkeerd, maar hebben ze daar geen last van.

In 1991 kwam er een programma op de Amerikaanse televisie waardoor de mythe van The French Paradox flink aangewakkerd werd.

In het programma bleek dat Fransen meer rookten, meer alcohol dronken, veel meer (verzadigd) vet aten en minder sportten. Toch bleek dat ze langer leefden en minder vaak last hadden van hart- en vaatziekten.

Sindsdien buitelen er heel wat mensen over elkaar heen om dit fenomeen te verklaren. De meest gehoorde uitleg is trouwens ook prachtig: het zou komen door de enorme hoeveelheden wijn die de Fransen naar binnenwerken.

Dan denk ik: wie is hier nu lekker bezig....?

"Tja, je kan dan wel zo vet eten en veel roken, maar dan moet je voor straf wel heel veel wijn drinken...."

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Een tekort aan koolhydraten leidt tot een slechte adem, vermoeidheidsverschijnselen en concentratiestoornissen.

Dat idee heb ik dus ook een beetje. Ik moet me op een normale werkdag 8 of 9 uur heel erg concentreren, en heb het idee dat me dat absoluut niet lukt zonder een paar boterhammen 's middags

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Jordy wrote:

Een tekort aan koolhydraten leidt tot een slechte adem, vermoeidheidsverschijnselen en concentratiestoornissen.

Dat idee heb ik dus ook een beetje. Ik moet me op een normale werkdag 8 of 9 uur heel erg concentreren, en heb het idee dat me dat absoluut niet lukt zonder een paar boterhammen 's middags

Dit klopt zondermeer. (Als je je daar lekker bijvoelt, moet je dat ook gewoon blijven doen) Als je echter low carb gaat heb je daar juist minder last van. Dan heb je niet meer die schommelingen in je suikerspiegel en heb je dus niet meer die rush nodig die je nu van je boterhammen krijgt. Dit fenomeen is nog erger als je flink gebruik maakt van producten waar suiker inzit. Dan krijg je een dip, die je kan oplossen door weer suiker tot je te nemen. (Veel mensen eten 's middags een reep chocolade, drinken cola of koffie - met suiker). Die suikerrush duurt echter maar even en leidt uiteindelijk vooral tot de behoefte aan een volgende.

Geloof het of niet, maar het werkt in principe zoals heroine. Dat klinkt dramatisch en de vergelijking moet dan ook ook weer niet te serieus genomen worden, maar uiteindelijk zijn het beide middeltjes die een rush veroorzaken, door iets wat het lichaam zelf ook aanmaakt extra te stimuleren. Vervolgens gaat het lichaam het van zichzelf minder produceren, waardoor het tot je nemen van het product bijna noodzaak is geworden, om weer op een normaal niveau te zitten. Je hoeft dan ook niet low carb te eten om te beseffen dat je beter van de suiker af kan blijven.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Wouter wrote:

Geen aardappelen, geen rijst, geen pasta, geen brood, etc. Daar kom je al een heel eind mee.

Mag ik vragen wat je dan als ontbijt gebruikt ipv brood?

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Ik ben wel benieuwd om te horen van de mensen die hier met fors overgewicht kampen/kampten hoe ze daar aan zijn gekomen. Wat is/was hun eet- en leefwijze?

Ik geloof zelf best wel dat sommige mensen meer aanleg hebben tot overgewicht dan anderen, maar ik denk ook dat eet- en leefwijze een belangrijke rol spelen in de mate van overgewicht

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

jordybeukeboom wrote:

Ik ben wel benieuwd om te horen van de mensen die hier met fors overgewicht kampen/kampten hoe ze daar aan zijn gekomen. Wat is/was hun eet- en leefwijze?

Sinds ik uitgegroeid was begon ik langzaam aan te komen. Aanvankelijk was dat prima, want tot die tijd was ik immer een dun ventje. (Tot mijn 21e sportte ik fanatiek, maar ik merkte niet echt het verschil toen ik daar langzaamaan mee stopte.)

Ergens rond mijn 25e begon ik het echter wat minder leuk te vinden. Alhoewel ik nu niet meer begrijp waar ik me druk om maakte begon ik rond die tijd meer rekening te houden met wat ik at. Af en toe lijnde ik maar (afgezien van 1 serieuze poging waarbij ik een kilo of 8 kilo verloor) veel zoden zetten dat niet aan de dijk. Uiteindelijk was ik elk jaar toch weer iets dikker dan het jaar daarvoor. Na mijn 30e ging ik het was serieuzer aanpakken. Regelmatige serieuze dieetpogingen (waaronder maandenlang Montignac), waarbij ik zelfs een keer 12 kilo afviel (dat was met een modifastkuur). Evengoed kwam het erna allemaal net zo vrolijk weer aan. Gewoon een beetje opletten op wat ik at bleek niet genoeg, ook dan kwam ik aan. Het is me nimmer een gelukt een dieet te vinden waarbij ik op gewicht bleef. Of ik deed een extreem dieet (wat immer betekende dat ik honger had) en dan ging er wel wat af, of ik kwam aan.

Dus ook met kleinere porties, lightproducten, zoetjes in de koffie, etc. woog ik uiteindelijk toch 107 kilo. Terwijl ik me niet echt goed voel als ik boven de 100 kom.

Toen besloot ik (op mijn 35e)om dat Atkins maar eens te proberen. Het klonk als een raar dieet, omdat veel ervan lijnrecht staat tegeover alles wat je geleerd hebt over goed voedsel en dikmakend voedsel. Maar het klonk wel als iets wat vol te houden was. Eerst ben ik me in gaan lezen en kwam tot de conclusie dat het serieus genoeg was om eens echt te proberen. De eerste week voelde ik me niet goed, viel ook maar een beetje af en had wel degelijk honger. Heel vreemd zelfs, wat ik ook at, ik bleef honger houden, een paar dagen lang.

Ik vrat ontiegelijk veel, zoveel dat ik toch wel moest vermoeden dat er iets waar was van die calorieën-kritiek. Normaal gesproken zou ik kilo's zijn aangekomen met zoveel vet voedsel. Ik besloot dus maar om een tijdje door te zetten.

Blijkbaar deed mijn lichaam er wat langer over dan bij de meeste anderen, want pas na een tijdje werkte het allemaal zoals de boekjes en internetpagina's beloofden. De kilo's vlogen eraf, terwijl ik nauwelijks het idee had er moeite voor te doen. Ik mocht eten tot ik er genoeg van had; zo vaak ik ook maar wilde op een dag. De kilo's bleven eraf vliegen en langzaam aan begon ik ook minder te eten. Het enige waar ik af en toe in zondigde was alcohol. (Helemaal zonder heb ik maar een week of twee volgehouden)

Na een half jaar woog ik ongeveer 91 kilo en besloot ik dat het (voorlopig) wat rustiger aan mocht. Ik ging weer elke dag drinken (af en toe zelfs een biertje), zondigde heel af en toe een beetje, maar lette wel op wat ik verder at. (Sowieso betekent een flinke dosis koolhydraten dat ik direct een dag een niet te stillen honger heb, dus daar kijk ik wel mee uit)

Ik low carb nu een maand of vijftien en de weegschaal staat nu al een maand of 4 vast op 89 kilo. Soms denk ik nog wel eens aan een spurtje om naar de 85 te komen, maar ik heb voorlopig te weinig wilskracht om weer een tijdje zonder alcohol door het leven te gaan. Misschien volgend jaar weer eens.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

jassonn wrote:

(quote)

Mag ik vragen wat je dan als ontbijt gebruikt ipv brood?

Zeker in het begin at ik vaak eieren. Soms gekookt, soms gebakken, al dan niet met kaas, champignons, ui en/of spek (of wat ik verder kon bedenken). Roer, spiegel, omelette, ik heb alle variaties wel gezien dat eerste half jaar. Soms at ik ook vis en alhoewel het niet aangeraden wordt door veel van de low carb boekjes: yoghurt met noten. Als de eieren mijn neus uitkwamen at ik dat wel eens. Zat wat koolhydraat in, maar als ik de rest van de dag uitkeek bleef ik toch wel in ketose, kwam ik achter.

Nu eet ik ook regelmatig een Atkins maaltijd- of ontbijtreep; dat is ook gemakzucht.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Wouter wrote:

Sinds ik uitgegroeid was begon ik langzaam aan te komen. Aanvankelijk was dat prima, want tot die tijd was ik immer een dun ventje. (Tot mijn 21e sportte ik fanatiek, maar ik merkte niet echt het verschil toen ik daar langzaamaan mee stopte.)

Ergens rond mijn 25e begon ik het echter wat minder leuk te vinden. Alhoewel ik nu niet meer begrijp waar ik me druk om maakte begon ik rond die tijd meer rekening te houden met wat ik at. Af en toe lijnde ik maar (afgezien van 1 serieuze poging waarbij ik een kilo of 8 kilo verloor) veel zoden zetten dat niet aan de dijk. Uiteindelijk was ik elk jaar toch weer iets dikker dan het jaar daarvoor. Na mijn 30e ging ik het was serieuzer aanpakken. Regelmatige serieuze dieetpogingen (waaronder maandenlang Montignac), waarbij ik zelfs een keer 12 kilo afviel (dat was met een modifastkuur). Evengoed kwam het erna allemaal net zo vrolijk weer aan. Gewoon een beetje opletten op wat ik at bleek niet genoeg, ook dan kwam ik aan. Het is me nimmer een gelukt een dieet te vinden waarbij ik op gewicht bleef. Of ik deed een extreem dieet (wat immer betekende dat ik honger had) en dan ging er wel wat af, of ik kwam aan.

Dus ook met kleinere porties, lightproducten, zoetjes in de koffie, etc. woog ik uiteindelijk toch 107 kilo. Terwijl ik me niet echt goed voel als ik boven de 100 kom.

Toen besloot ik (op mijn 35e)om dat Atkins maar eens te proberen. Het klonk als een raar dieet, omdat veel ervan lijnrecht staat tegeover alles wat je geleerd hebt over goed voedsel en dikmakend voedsel. Maar het klonk wel als iets wat vol te houden was. Eerst ben ik me in gaan lezen en kwam tot de conclusie dat het serieus genoeg was om eens echt te proberen. De eerste week voelde ik me niet goed, viel ook maar een beetje af en had wel degelijk honger. Heel vreemd zelfs, wat ik ook at, ik bleef honger houden, een paar dagen lang.

Ik vrat ontiegelijk veel, zoveel dat ik toch wel moest vermoeden dat er iets waar was van die calorieën-kritiek. Normaal gesproken zou ik kilo's zijn aangekomen met zoveel vet voedsel. Ik besloot dus maar om een tijdje door te zetten.

Blijkbaar deed mijn lichaam er wat langer over dan bij de meeste anderen, want pas na een tijdje werkte het allemaal zoals de boekjes en internetpagina's beloofden. De kilo's vlogen eraf, terwijl ik nauwelijks het idee had er moeite voor te doen. Ik mocht eten tot ik er genoeg van had; zo vaak ik ook maar wilde op een dag. De kilo's bleven eraf vliegen en langzaam aan begon ik ook minder te eten. Het enige waar ik af en toe in zondigde was alcohol. (Helemaal zonder heb ik maar een week of twee volgehouden)

Na een half jaar woog ik ongeveer 91 kilo en besloot ik dat het (voorlopig) wat rustiger aan mocht. Ik ging weer elke dag drinken (af en toe zelfs een biertje), zondigde heel af en toe een beetje, maar lette wel op wat ik verder at. (Sowieso betekent een flinke dosis koolhydraten dat ik direct een dag een niet te stillen honger heb, dus daar kijk ik wel mee uit)

Ik low carb nu een maand of vijftien en de weegschaal staat nu al een maand of 4 vast op 89 kilo. Soms denk ik nog wel eens aan een spurtje om naar de 85 te komen, maar ik heb voorlopig te weinig wilskracht om weer een tijdje zonder alcohol door het leven te gaan. Misschien volgend jaar weer eens.

Dus van zeg maar je 21e tot je 30e kwam je aan? In wat voor mate? Vond je het niet frustrerend dat je steeds zwaarder/dikker werd? Of was dat niet zo?

Hoe zag je eetpatroon eruit? At je erg grote maaltijden of juist veel tussendoortjes? En werd je echt zichtbaar (te) dik of viel dat wel mee (ik weet je lengte natuurlijk niet)?

En doe je nu eigenlijk aan sport of beweging? Of zijn die kilo's er alleen afgegaan door je low-carb-dieet?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zeker in het begin at ik vaak eieren. Soms gekookt, soms gebakken, al dan niet met kaas en/of spek. Roer, spiegel, omelette, ik heb alle variaties wel gezien dat eerste half jaar.

Inderdaad. Eieren, eieren en nog een eieren. Ik kan ze bijna niet meer zien. Ik kreeg mijn moeder ook zover om eens een Atkinsbrood te bakken, niet te vreten! Maar verder is het allemaal goed te doen moet ik zeggen. Mijn avondmaal bestaat uit vlees, vis en groenten en het is allemaal aangenamer dan ik verwacht had.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Als ik het zo lees is het Atkins-dieet voor vegetariers moeilijk vol toe houden gezien de beperkte keuze. Niet dat ik het zelf wil proberen, maar meer in zijn algemeen

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Het enige waar ik af en toe in zondigde was alcohol. (Helemaal zonder heb ik maar een week of twee volgehouden)

Dat is ook mijn enige zonde eigenlijk. Ik zit nu voortaan aan de Baco-Light, maar ik drink in principe nog net zo hard als een maand geleden. Ik ben 11 kilo kwijt, ik zit beter in mijn vel en bijna op mijn streefgewicht. Ik wil daarna weer gaan sporten en aangepast blijven eten. Zo'n koolhydraten-dieet kan ik iedereen aanbevelen...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Dus van zeg maar je 21e tot je 30e kwam je aan?

Nee, vanaf mijn 17e al. Tot mijn 35e.

In wat voor mate?

Langzaam. Ik weet niet meer wat ik woog op mijn 17e maar veel zal het niet geweest zijn.

Vond je het niet frustrerend dat je steeds zwaarder/dikker werd? Of was dat niet zo?

In het begin vond ik het juist prettig. Pas later werd het me een beetje te gortig.

Hoe zag je eetpatroon eruit?

Redelijk normaal.

At je erg grote maaltijden of juist veel tussendoortjes?

Die tussendoortjes ging ik vanzelf minderen toen ik mezelf te dik vond. Ik at wel altijd behoorlijk flinke maaltijden, maar daar was ik de laatste paar jaar al in gaan minderen. Niet dat ik daardoor niet aankwam.

En werd je echt zichtbaar (te) dik of viel dat wel mee (ik weet je lengte natuurlijk niet)?

Natuurlijk zag je dat.

Ik ben trouwens 1.81 meter. Officieel ben ik dus nog steeds wat te dik met mijn 89 kilo, maar persoonlijk vind ik een beetje vlees niet lelijk. Helemaal dun hoef ik dus niet meer te worden van mezelf.

En doe je nu eigenlijk aan sport of beweging? Of zijn die kilo's er alleen afgegaan door je low-carb-dieet?

Enkel low carb. Ik beweeg niet meer of minder dan daarvoor. Voor mijn werk hoef ik niet veel te bewegen; ik fiets en loop wel regelmatig een stukje. Ook dat deed ik al. Misschien dat het zo was dat ik wat minder ging bewegen toen ik op mijn dikst was (omdat dat wat meer moeite kostte), maar veel zal het niet gescheeld hebben.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

jordybeukeboom wrote:

Als ik het zo lees is het Atkins-dieet voor vegetariers moeilijk vol toe houden gezien de beperkte keuze. Niet dat ik het zelf wil proberen, maar meer in zijn algemeen

Ik heb er wel eens over gelezen dat het te doen zou zijn, maar inderdaad niet makkelijk. Atkins fase 1 lijkt me zelfs niet te doen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Vegetariërs zijn toch altijd van die iele bleke mensen, die hoeven toch niet af te vallen [/vooroordeel-modus]

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Ik ben trouwens 1.81 meter.

Wat is het streefgewicht voor die lengte?

Dat streefgewicht zegt me trouwens ook weinig. Als je je goed voelt maar te zwaar of te licht bent maakt het toch helemaal niets uit hoe zwaar je weegt?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Wat is het streefgewicht voor die lengte?

Volgens de Quetelet Index (de kotelet index...) ofwel de BMI index (Body Mass Index index, trouwens....) mag ik maximaal 81 wegen. Alles daarboven is eigenlijk ongezond. Maar wie goed kijkt ziet dat ik bij 81 kilo op de index al op bovenkant donkergroen zit. Het ideale gewicht is tussen 60 en de 75 kilo. Dat vind ik waanzin. mocht ik de 85 kilo ooit halen vermoed ik dat ik er een stuk gezonder uitzie dan middenop hun groene gebied (laat staan bij de 60 kilo!).

Dat streefgewicht zegt me trouwens ook weinig. Als je je goed voelt maar te zwaar of te licht bent maakt het toch helemaal niets uit hoe zwaar je weegt?

Klopt volledig.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Wouter wrote:

Het ideale gewicht is tussen 60 en de 75 kilo. Dat vind ik waanzin.

Aha, volgens die index heb ik dan een goed gewicht, dacht altijd dat ik te licht was. Ben zelf dus ook 1,81 maar weeg 61 kilo. Voel me er ook perfect bij dus waarom er iets aan veranderen. Zelfs als ik zou willen kom ik nog niets aan trouwens.

Zo'n index zegt dus inderdaad niet alles, het verschilt per persoon.

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

Je zit wel erg aan de ondergrens, BoordAppel. Je BMI is 18,6 en mag op z'n laagst 18,5 zijn.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Tsja, kan er weinig aan doen. Ik kan wel meer gaan eten maar daar kom ik niet van aan. Maar zoals ik al zei, ik voel me goed dus waarom zou ik meer gewicht moeten hebben?

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

Vegetariërs zijn toch altijd van die iele bleke mensen, die hoeven toch niet af te vallen [/vooroordeel-modus]

Was het maar zo'n feest, gvd!

Nouja, ik hoef niet af te vallen, maar ik wil wel wat overtollig vet kwijt.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Dat is ook mijn enige zonde eigenlijk. Ik zit nu voortaan aan de Baco-Light, maar ik drink in principe nog net zo hard als een maand geleden. Ik ben 11 kilo kwijt, ik zit beter in mijn vel en bijna op mijn streefgewicht. Ik wil daarna weer gaan sporten en aangepast blijven eten. Zo'n koolhydraten-dieet kan ik iedereen aanbevelen...

Ik mag toch aannemen dat je niet 11 kilo in 1 maand kwijt bent geraakt?

Ik ben zelf 20 kilo in 1,5 jaar kwijtgeraakt door meer te bewegen en minder te eten (vooral tussendoortjes). Ik zit nu op 82 kilo maar ik wil eigenlijk onder die 80 kilo grens komen. Maar op de 1 of andere manier krijg ik dat met mijn manier niet voor elkaar. Misschien dat ik ook maar eens dat Atkins ga proberen..

Wat betreft die BMI zou ik rond de 75 kilo moeten wegen, of ik dat ga halen weet ik niet. Ik vind zelf namelijk dat je ook een beetje moet kijken naar je lichaams bouw want slank betekent niet altijd dat het ook mooi is

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Dionysos wrote:

Was het maar zo'n feest, gvd!

Je komt uit Ede en je zegt gvd...

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ede is ook niet meer wat het geweest is blijkbaar

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

De man noemt zich Dyonisis...

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Ik ben vegetariër, en ik heb nu een eigen variatie gemaakt op het atkins dieet. Dus ik eet nog wel een aardige hoeveelheid koolhydraten (schrijf ik dit goed?).

Een aantal weken geleden voelde ik mij erg ongelukkig, en daarvan ga ik persoonlijk weinig eten. Toen ben ik binnen een week 6 kilo afgevallen. Van zo'n 156 tot 150. En toen ik merkte dat ik geen hoofdpijn meer kreeg als ik geen 12 boterhammen at, ben ik mijn koolhydrathen gaan verminderen.

- s'Ochtends eet ik gewoon muesli met vla. Dus een flink aantal suikers en koolhydraten.

- s'Middags eet ik twee boterhammen. Meestal met wat vegetarisch vlees en tomaat en komkommer. En een cup-o-soup tomaat, waar ik tomatenpuree aan toevoeg.

- s'Avonds eet ik geen aardappels, rijst, pasta etc. meer. Maar meestal verzin ik ter plekke een salade. En neem een stuk vegetarisch vlees, wat ook nog eens de nodige koolhydraten bevat.

Ik drink hiernaast zo'n 4 liter. Een aantal keer per week de gouden coca cola, en verder liters Spa rood.

En ondertussen heb ik de 143 kilo bereikt.

Daarnaast fitness ik twee keer week, en loop ik bijna elke dag 30 min. a 90 min. En voel ik mij vrij fit. Al heb ik wel om twee uur s'middags een punt dat ik mij slapper voel.

Maar ik ga gewoon lekker door, met mij eigen dieet. Ik heb in het verleden zoveel begeleiding gehad, dat ik precies weet wat goed is en wat niet.

Maar het was net die knop die ik kon omdraaien. Want de motivatie die ik bij de dietistes had, was blijkbaar te laag.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

empirekees wrote:

Ik ben vegetariër, en ik heb nu een eigen variatie gemaakt op het atkins dieet. Dus ik eet nog wel een aardige hoeveelheid koolhydraten (schrijf ik dit goed?).

Een aantal weken geleden voelde ik mij erg ongelukkig, en daarvan ga ik persoonlijk weinig eten. Toen ben ik binnen een week 6 kilo afgevallen. Van zo'n 156 tot 150. En toen ik merkte dat ik geen hoofdpijn meer kreeg als ik geen 12 boterhammen at, ben ik mijn koolhydrathen gaan verminderen.

- s'Ochtends eet ik gewoon muesli met vla. Dus een flink aantal suikers en koolhydraten.

(quote)

- s'Avonds eet ik geen aardappels, rijst, pasta etc. meer.

Gezien je koolhydraten-inname van de rest van de dag, ben ik bang dat dit weinig zoden aan de dijk zet.

Maar meestal verzin ik ter plekke een salade. En neem een stuk vegetarisch vlees, wat ook nog eens de nodige koolhydraten bevat.

Als ik het zo allemaal zie snap ik niet dat je niet omkomt van de honger...

Aangezien je vegetariër bent zul je mij niet horen roepen dat je aan de Atkins moet, want dat is dan toch echt wel heel lastig. Alhoewel er behoorlijk wat producten op de markt zijn die speciaal voor dat dieet gemaakt zijn en daar zit vaak geen vlees in verwerkt. Ook weet ik niet hoe je over eieren denkt, want indien je die wel wil eten wordt het ook alweer wat makkelijker. In de meeste kaas zit stremsel, maar toch eten vegetariers het vaak. Jij ook? Want ook dat vergroot de mogelijkheden. (Er bestaan vegetarische kazen, maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe die qua koolhydraten zitten.)

Kortom, als ik er over nadenk kan het volgens mij toch wel vegetarisch low carb. Maar makkelijk is het niet.

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Ik val dus wel af. Misschien komt het gewoon omdat ik minder eet en dat ik flink beweeg. En ik eet inderdaad veel eier gerechten.

Maar het doet volgens mij wel langer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.