- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Gezond leven
Gezond leven
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Water heeft wel een beetje een smaakje, althans, laat ik het zo zeggen, je proeft het verschil tussen verschillende waters. Waarschijnlijk door de mineralen e.d. die erin zitten. Vroeger dronk ik ook niet graag water, maar nu drink ik het bij 't leven. Met zo nu en dan een glaasje cola tussendoor, koffie lust ik nog steeds niet xD, van alleen water drinken word je ook maar flauw. Die 2 liter water per dag haal ik makkelijk, misschien zelfs 3, en dat doe ik niet omdat men zegt dat het gezond is. Gewoon omdat ik vaak dorst heb. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Aquarius is zeker niet hetzelfde als water. Da's water met suiker (of een suikervervanger). Dan kun je beter een kruidenthee drinken als je water niet wegkrijgt.
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
2 liter water lukt mij ook lang niet. Maar ik krijg genoeg vocht binnen met koffie, dubbeldrank en andere dranken. Drinkwater is trouwens ook bijna nooit 100% schoon, veel waterbedrijven voegen chloor toe aan het water om de laatste bacterien te doden. En water in plastic flessen bevat minimale hoeveelheden plastic en glazen flessen kunnen weer hele kleine hoeveelheden schoonmaakmiddelen bevatten. Bar Le Duc schijnt trouwens gewoon leidingwater te zijn, en toch koopt men het, de consument wil immers geflest worden 
Dat je afvalt van water is natuurlijk ook onzin. Het licht er puur aan wat je daarnaast nog allemaal eet en drinkt, en hoeveel je beweegt natuurlijk.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Nederlands kraanwater vind ik het lekkerst en is schijnbaar ook nog schoner/beter/betrouwbaarder dan sommige gebottelde waters. Betalen voor een flesje water zul je me dan ook niet gauw zien doen, alleen in het buitenland waar kraanwater soms echt smerig is, en je er ziek van kan worden.
"Veel mensen weten niet dat kraanwater wettelijk op veel meer stoffen getest moet worden dan flessenwater."
.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Het hoeft allemaal niet zo strak. Probeer een beetje de geraffineerde koolhydraten te vermijden. Suiker is het witte gif. Geen idee waar aspartaam allemaal inzit. Het schijnt in elk geval in meer dan 6000 produkten te zitten. Ik weet alleen dat het volop in light producten zit, dus die kun je beter niet (te veel) eten of drinken. Want naast light producten zijn er de andere E-nummers en de kant en klare maaltijden met echt veel te veel zout. Regelmatig bewegen, (gezond) en gevarieerd eten. Wat hebben we nodig: Proteïne (eiwit), mineralen, vetten. koolhydraten, enzymen en vitamines. Ik heb het steeds over dat de oorzaak van kanker tegenwoordig grotendeels met de nadruk op grotendeels aan onze voeding ligt. Nu is bijna niemand het hier mee eens merk ik. Toch is het zo. Ik heb het afgelopen zaterdag ook even aan een vriend van mij gevraagd. Hij is radiotherapeut en zegt dat het klopt. Maar goed, als mensen dit niet geloven, dan geloven ze het toch lekker niet. Ik bedoel, daar lig ik 's nacht niet van te piekeren hoor.
De overheid heeft nou eenmaal het beste met ons voor, dat weet inmiddels toch iedereen. 
Ik heb een keer gemerkt na een lange periode van ongezond eten en weinig bewegen, dat ik er een klein beetje depri van werd. Natuurlijk zal het ongetwijfeld zo zijn dat je er ook een beetje vatbaar voor moet zijn. Ik kan er blijkbaar niet tegen. Ergens klopt het wel.
De hersenen hebben om goed te kunnen functioneren een mengsel nodig van koolhydraten en essentiële vetzuren (EFA's) zoals Omega 3 en Omega 6, plus vitamines en water. Het moderne dieet bevat veel onverzadigde olien die in de hersenen de rol overnemen van die EFA's, zonder ons brein echter de nodige 'voeding' te geven. Daardoor wordt de productie van aminozuren afgeremd, en die zijn belangrijk voor onze psychologische gezondheid.
Slechte voeding maakt depressief < betribes ? Dance friends & fans
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Ik ben het wel met je eens 
Heb zelf ook vraagtekens bij de magnetron. Is koken met microgolven nou werkelijk helemaal onschadelijk? Ik heb mijn twijfels. En hoelang gebruiken we de magnetron eigenlijk al, een jaar of 20? Het zet je aan het denken.
En de mobiele telefoons... 100% velig? ik denk het niet.
Verder denk ik dat radioactiviteit vaak een oorzaak is van kanker, dit zal in de toekomst een heel groot probleem gaan worden. Denk aan kernproeven, gebruik van kernwapens in oorlogen of door terroristen, de opslag van kernafval uit kerncentrales, en kernrampen zoals Tsjernobyl en Fukushima (nog steeds een tikkende tijdbom).
Maar dat hoge percentage op dit moment in Nederland kan eigenlijk alleen maar verklaard worden met voeding.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Dit kan je natuurlijk ook doen als je denkt dat er weinig of niets goed of veilig is. 

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Het zal er ook deels mee te maken hebben dat wij ouder worden en er meer onderzoek naar doen. Misschien sterven mensen in andere landen aan ziekten of van ouderdom voordat ze kanker krijgen. Dus er zijn meer mogelijke redenen. Verder wonen we ook in een van de dichtstbevolkte gebieden, dus milieu (uitlaatgassen ed) kan ook een factor zijn.
Maar verder geloof ik graag dat veel nederlanders veel te ongezond eten.
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
@ speedy23: Nou nee, lijkt me ook niet zo gezond 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Vorige week was er een programma op TV waarin gezegd werd dat recent onderzoek (met name bloedonderzoek) heeft uitgewezen dat de rode bloedlichaampjes gaan samenklonteren bij mensen die de hele dag hun GSM bij zich dragen, en/of er veelvuldig gebruik van maken.
Dat kan op den duur ernstige gezondheidsproblemen opleveren.
Er werd sterk aangeraden om in ieder geval s'nachts geen GSM in de buurt van je bed te houden.
Die bloedlichaampjes krijgen dan de kans om zich weer te herstellen.
(U bent gewaarschuwd)
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
@ speedy23: Nou nee, lijkt me ook niet zo gezond
Niet gezond inderdaad, maar je hebt er maar één keer last van.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
En hoelang gebruiken we de magnetron eigenlijk al, een jaar of 20? Het zet je aan het denken.
Wij gebruiken de magnetron al sinds 1980. Dat is toch al meer dan 30 jaar. En in de States zelfs al twintig jaar eerder. De angst voor microgolven komt vaak door het feit dat men microgolven te dikwijls verwart met radioactiviteit. Beiden hebben echter helemaal niets met elkaar te maken.
Of misschien is het in België veiliger omdat het bij ons microgolf(oven) noemt. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Nee microgolven zijn niet schadelijk. Kunnen schadelijk zijn, maar daar is heel erg veel voor nodig.
Wat in alle gerechten zit, is vocht. De microgolven in de magnetron zijn precies afgestemd op water. Alleen het water in je eten gaat meetrillen. En trilling van moleculen voelen wij als warmte.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
De microgolfoven wekt elektromagnetische golven (de microgolven) op en die doen water bewegen. Die beweging zorgt voor wrijving en de wrijving zorgt voor warmte.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Dit kan je natuurlijk ook doen als je denkt dat er weinig of niets goed of veilig is. 
(afbeelding)
Je zeep aan een touwtje hangen..., ja, dan raak je 't minder snel kwijt inderdaad.
Ik denk dat stress (angst, zorgen, spijt) de grootste factor van ziekte is. Als je iets doet maar daarbij denkt dat het niet mag, dat je het eigenlijk niet had moeten doen of dat je jezelf het niet gunt, dat je dan eerder ziek kan worden. Hoe meer angst/zorgen/spijt, hoe meer stress...
Hierbij is gezond verstand natuurlijk het uitgangspunt.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Denk ook dat stress en druk de grootste killers zijn in de westerse samenleving en daardoor ontstaan allerlei angsten waardoor je gewoonweg zwak wordt en vatbaarder voor ziektes.
Overigens vertrouw ik bijna niks meer gewoon en word ik simpelweg gek van alle onderzoeken en artikelen die elkaar altijd weer tegenspreken waardoor we nog niks wijzer worden.
Laatst las ik een artikel dat zout ongezond is en de dag daarop las ik een artikel dat zout eigenlijk best wel gezond is. laat staan al die artikelen en onderzoeken over de schadelijkheid van telefoons die elkaar tegenspreken.
Gewoons alles met mate doen en vooral ontspannen blijven dan kom je al een heel eind.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Inderdaad, alles met maten doen (lol)
Veel variatie in voeding schijnt goed te zijn, dus niet te eenzijdig eten.
Zout is gewoon goed en zelfs noodzakelijk, behalve in geval van teveel nuttigen natuurlijk.
Suiker kun je wel volledig laten staan, er zit al genoeg in vruchten en overige voedingsmiddelen.
De telefoon geeft wel straling af, van wifi weten we ook nog niet veel. Misschien kunnen we toch voor de zekerheid (indien mogelijk) kiezen voor telefoneren met headset aan een draad en voor niet-draadloos computeren. Hoewel ik dat zelf niet doe allemaal.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
De telefoon en zout is maar een voorbeeld. Heel dat mobiele telefoon gebeuren komt een paar per jaar terug als slechte herhalingen van een soap met altijd ongeveer dezelfde informatie waar we gewoon niks aan hebben. Dat zou toch de grap van de eeuw zijn dat we allemaal gezond proberen te eten en te fitnessen om zo lang mogelijk te leven gaan we nog allemaal kapot door de straling van mobiele telefoons.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Ja, daar komen af en toe berichten over. Zoals ik al zei is (denk ik) vooral de angst die je erover zou hebben inderdaad slopend.
Maar enkele voorzorgen kunnen geen kwaad, lijkt mij, gezond verstand en zo 
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Herstellend vermogen speelt ook nog een rol, voldoende slaap, beweging, zon/daglicht en vitamines, allemaal best belangrijk denk ik.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Denk dat je gelijk hebt Jimmiie. Herstellend vermogen heeft ook wel te maken met levenshouding, neem ik aan. Positiviteit, vertrouwen, geestelijke/mentale activiteit (naast lichamelijke) lijkt mij belangrijk. En een goede balans tussen activiteit en rust inderdaad.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ik krijg hier toch wel een 'American Psycho' gevoel bij.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Goed voor de economie? Miljarden mensen 1 seconde extra productie 
Is ook gezond he? (Langer slapen)
Miron
-
- 744 messages
- 74 votes
Sta week in week uit 4 keer in de sportschool en let erop dat ik (meer dan) genoeg van de juiste voedingstoffen binnenkrijg. Alcohol drink ik eigenlijk bijna nooit omdat ik het niet lekker vind en het de trainingsresultaten ook niet bepaald zal bevorderen 
Verder kom ik zeer langzaam aan dus zal ik geen nee zeggen tegen een chocoladereep of ijsje.
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Drink water to cure (almost?) all diseases
Bovenstaand forum beweert dat het drinken van 4 glazen water aan het begin van de dag een aantal ziekten en kwalen kan genezen of voorkomen.
Er beweert zelfs iemand hierdoor van diabetes genezen te zijn.
Ik vroeg me gelijk het volgende af:
Als je medicijnen inneemt met een paar glazen water, word je dan beter door de pillen of door het water? 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Of het door de medicijnen komt weet ik niet, maar in ieder geval niet door het water. 
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Waarom niet door het water?
Water heeft heilzame eigenschappen, het kan (chemisch gezien) zuur of basisch reageren en daardoor neutraliseren. Vier glazen water van 160ml valt ook wel mee, het is net iets meer dan een halve liter, 2 gewone grote glazen dus.
Water kan ook geïoniseerd worden en men schrijft daar bescherming tegen elektromagnetische straling aan toe. Dit laatste bevindt zich echter nog vnl in het paramedisch circuit.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Laat mij de placebo-gecontroleerde studies maar zien waarin water helpt tegen bepaalde ziektes, zoals dat met medicijnen gebeurt, en dan zal ik de eerste zijn om de geneeskrachtige eigenschappen van water te erkennen.
(Ruim 70% van het lichaam bestaat trouwens al uit water. Bizar dat mensen toch nog ziek worden eigenlijk.
)